За хората без деца, които ви дават съвети за родителството

  • 42 988
  • 1 294
  •   1
Отговори
# 1 155
  • Мнения: 17 233
Maryse, просто е, не са жисели по форумите...
Можеш да опитваш с отделни представители на една и съща категория, но рядко го правиш с такива от различни категории. Тиквичката и морковът са от една категория, но тиквичката и кюфтето не са.

май си пообъркала категориите: тиквичка и морков една категория....кюфте и каша в друга. Или не помниш какво си писала:
Изобщо, това с пробата и грешката може да се ограничи със захранването с тиквичка или морков, но не и дали детето да се захрани с кюфте или с каша.

# 1 156
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Мирама, ще дадеш ли конкретен пример за индивидуален подход?

# 1 157
  • София
  • Мнения: 5 921
Ето защо трябва да вдигнат заплатите на даскалите. Двама ученици като Maryse и Titina в клас да им обясняваш по 16 пъти индивидуално и отиде времето за другите деца, а след някоя друга година си за 4-ти км Tired

# 1 158
  • Мнения: 23 097
Мирама, ще дадеш ли конкретен пример за индивидуален подход?

Ти някакъв проблем ли имаш с мен конкретно?
Ако ти като учител с дългогодишна практика ме питаш какви подходи да използваш в обучението на деца....не знам какво да кажа.

Когато съм била ученичка, не съм обръщала особено внимание какво точно са правели дадени преподаватели. Нито как са го правили и какви точно методи са използвали, за да успеят да накарат един клас от 30деца да е ангажиран с предмета им. Не само ангажирани, а да се превърне в един интересен, забавен и чакан час, в който всеки от нас е искал да се изяви по някакъв начин.
Масово учителите обаче нямаха такива желания, амбиции и време. Държаха се авторитарно, сухо...съответно и получаваха назубрен материал без капчица разбиране.

# 1 159
  • Мнения: 23 097
Ето защо трябва да вдигнат заплатите на даскалите. Двама ученици като Maryse и Titina в клас да им обясняваш по 16 пъти индивидуално и отиде времето за другите деца, а след някоя друга година си за 4-ти км Tired

Хаха, намери се и подгласничка на Лиляна. Simple Smile
Всъщност не трябва да им вдигат заплатите, а да им ги поорежат. За това, което получават, качеството което дават е доста съмнително.

# 1 160
  • София
  • Мнения: 5 921
То не е само един човек, който да се опитва да ви обясни нещо, та да търсим в него вината.

# 1 161
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Мирама, ще дадеш ли конкретен пример за индивидуален подход?

Ти някакъв проблем ли имаш с мен конкретно?
Ако ти като учител с дългогодишна практика ме питаш какви подходи да използваш в обучението на деца....не знам какво да кажа.
....
Не Мирама, ти си последният човек, от когото ще търся професионални съвети.
Само искам до подкрепиш това си твърдение:
Интересно тогава как дадени преподаватели успяваха да постигнат този индивидуален подход. ...
с пример.
Кажи една ситуация, един единствен пример, за да разбера какво имаш предвид, като твърдиш, че твоите учители са имали индивидуален подход.
С теб нямам проблем, имам преоблем с твърденията, с които боравиш. Ако някой не разбира какво говориш и те приема за чиста монета, то ти злепоставяш мен. Същото прави и Титина, но за нея разбрах, че си е останала само с теорията, та няма какво да я коментирам. Ти обаче твърдиш, че си била свидетел на такъв подход. Помолих те за пример. Толкова ли е трудно да формулираш един такъв? Или отново говориш наизуст.

# 1 162
  • Мнения: 23 097
Лиляна, я обясни с кое точно те злепоставих?
Нито те познавам, нито ме интересуват и вълнуват методите ти на работа.
Ти лично заяви, че нямаш време да упражняваш индивидуален подход в клас от 25деца.
Примери на теб каквито и да ти се приведат, ти го обръщаш на говорилня. Нямам желание отново да се впускам в приказки с теб.
Точно от мен дали можеш да търсиш професионален съвет....всъщност можеш. Ако ти работиш с деца, то аз работя с възрастни....а с тях е категорично по-трудно ако се паднат в група 2ма такива като теб. Които от всичко му разбират и всичко знаят как става.

# 1 163
  • Мнения: 17 233
[имам преоблем с твърденията, с които боравиш. Ако някой не разбира какво говориш и те приема за чиста монета, то ти злепоставяш мен. Същото прави и Титина, но за нея разбрах, че си е останала само с теорията, та няма какво да я коментирам.

Това, на какво ниво съм останала няма как да коментираш, не разполагаш с необходимата база за коментар.
Можеш да използваш ако искаш примери, независимо, че ти до сега не си дала нито един. Все не си съгласна и все навираш педагогическото си образование и опит.... отново потвърждаваш заглавието на темата.
въпреки че,
На мен не ми трябва да правя проби, за да предположа, че с каквото го свикна това дете, такова ще прдпочита по-нататък.
освен педагогическо образование имаш явно и специално такова за пророк.
Да те снема на земята, хал хабер си нямаш.

# 1 164
  • София
  • Мнения: 62 595
Титина, не се заяждай на дребно! Много добре разбра какво имам предвид! Но за да мирясаш, ок, кюффтето и тиквичката са от различни категории. аз пък, да ти кажа, за пръв път чувам за захранване с тиквичка. Когато се е случвало от детската кухня да има тиквичка, децата не я искаха.

Лично аз от моето ученическо време не помня нищо за  индивидуален подход. Имаше учители, които умееха да обясняват и по-голямата част от класа разбираше за какво става въпрос, макар не всички да имаха шестици. Имаше и други учители, на които просто не им се получаваше или бяхаа проклети, и там беше много трудно човек да разбере материала, но пък всеки се спасяваше поединично - я сам се блъскаше, я на уроци, я родители помагаха. Но индивидуален подход за Иван или Мария, никога не се е случвало. Каквото за другите - това и за Иван, и за Мария. Който нещо не е разбрал- да се спасява! То, навремето и не смеехме да питаме, че можеше да се отрази на оценката следващия път.

И аз съм любопитна за примери с индивидуален подход.

# 1 165
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....
Примери на теб каквито и да ти се приведат, ти го обръщаш на говорилня. Нямам желание отново да се впускам в приказки с теб.
....
Ето, отново бягаш от примера, значи нямаш такъв, следователно - или не познаваш значението на индивидуален подход, или не си наблюдавала такъв и лъжеш тук, колкото да се направиш на интересна.

Лиляна, я обясни с кое точно те злепоставих?
....
с това:
Интересно тогава как дадени преподаватели успяваха да постигнат този индивидуален подход. Точно в класове от по 25-30човека.
Или те са били някаква извънземна форма на БГ образователната система?
Толкова чак да повярваш сам на себе си, не е добре..
и с това:
Aludra *, когато има желание, един учител винаги може да има индивидуален подход.
Имах такива учители, вероятно и доста хора също са попадали на истински свестни и човечни хора.
Останалите са на принципа точно - излизам, пея си урока, нямам време да се занимавам с глупости.

Излиза, че само твоите преподаватели са имали правилния подход, наречен от теб индивидуален, а останалите само си пеем урока и нямаме време за глупости. И ако някой ти вярва, то това се нарича злепоставяне, понеже аз отговорих, че не съм ресурсен да работя в часовете си индивидуално. Затова те помолих най-човешки, за едно примерче, бе, колкото да изясним ситуацията. Но явно при теб е практика - хвърляш някакво общо твърдение и когато някой те помоли да го подкрепиш с пример, ти се измъкваш. Така ли преподаваш?
Аз също съм работила с възрастни и е много важно в работата ми и с деца, и с възрастни да давам примери.

# 1 166
  • Мнения: 17 233
Ето защо трябва да вдигнат заплатите на даскалите. Двама ученици като Maryse и Titina в клас да им обясняваш по 16 пъти индивидуално и отиде времето за другите деца, а след някоя друга година си за 4-ти км Tired
Опазил господ от такива преподаватели...

# 1 167
  • Мнения: 23 097
Лиляна, конкретно към теб не съм се обръщала в нито един от двата си поста.
Ако ти се припознаваш в думите ми и отъждествяваш с тях, това е твоя лична работа.
"За едно примерче, бе"...ами ще ти дам едно, което според теб ще бъде окачествено като губене на време.
Когато започнахме в нов клас, бяхме събрани непознати деца (говоря за гимназиален курс), съответно различно темпо на схващане на материала, работа и т.н.
Имаше деца, които бяха по-бавни и в някакъв момент леко започнаха да изостават.
Учителката ни по математика, тогава обърна внимание, че за известно време ще намалим темпото и ако трябва ще повтаряме дадени неща, така че да успеят да разберат и наваксат и останалите няколко ученика.
Обръщаше повече внимание на тях и то точно в клас, а не с частни уроци, консултации след часовете и др. подобни.
Това всичко приключи за около 1месец.

И само да допълня, че не ми се пише в нов пост.
Тази жена, успя да създаде стимул и желание точно у тези наши съученици, да започнат да се занимават и допълнително в къщи. Естествено това даде бързо резултат не само да наваксат пропуснатият материал, но и да станат достатъчно добри по този предмет.
Защото е много лесно да заклеймиш едно дете, че не схваща материала ти и изкарва само 3ки. Когато не ти се занимава да създадеш у него желание за учене и стремеж то само да усвои нови знания.

За теб е губене на време, вероятно неправилно и т.н.
Това не ме интересува обаче.

Последна редакция: чт, 31 юли 2014, 23:20 от Maryse

# 1 168
  • Мнения: 1 851
Как се отнасяте към хората, които все още нямат собствени деца, но обичат да поучават останалите как да си гледат и възпитават децата?
Когато нямахте дете (или ако все още нямате), давахте ли акъл на родителите около вас?
Какво смятате за репликата "един ден, като имаш деца, ще разбереш"?
Не давам съвети, но честно казано ми е странно как родители крещят за нищо на децата си! Има възраст в която децата не разбират родителите си...поне според мен! Simple Smile

# 1 169
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Бре, не беше трудно и не боля, нали.
Благодаря за примера. Разбрах какво наричаш индивидуален подход.
Няма да обяснявам повече по примера, останалите имат глави да разберат за какво става дума и колко това е индивидуален подход.

Общи условия

Активация на акаунт