За хората без деца, които ви дават съвети за родителството

  • 42 980
  • 1 294
  •   1
Отговори
# 1 185
  • Мнения: 12 722

Срамота, другарки и другари, срамота! Четете бре, не боли!
Ама Пенчо не чете. Пенча го мързи...

Ако ги накараш и да мислят, за форум време не остана. Пък ще започнат и да се съмняват и тогава ....

# 1 186
  • София
  • Мнения: 564
Пък ще започнат и да се съмняват и тогава ....

Тогава ЕЖК ще подшушне за някой друг, от чието име могат да се раздават шамари и форума ще продължи да си върви,  Чукчите читатели са на изчезване.

# 1 187
  • Мнения: 14 478

Когато започнахме в нов клас, бяхме събрани непознати деца (говоря за гимназиален курс), съответно различно темпо на схващане на материала, работа и т.н.
Имаше деца, които бяха по-бавни и в някакъв момент леко започнаха да изостават.
Учителката ни по математика, тогава обърна внимание, че за известно време ще намалим темпото и ако трябва ще повтаряме дадени неща, така че да успеят да разберат и наваксат и останалите няколко ученика.
Обръщаше повече внимание на тях и то точно в клас, а не с частни уроци, консултации след часовете и др. подобни.
Това всичко приключи за около 1месец.


Това точно не е индивидуален подход. Това е напасване и наваксване в началото на учебната година.

Ако учителят си губи времето да се бори с нежелаещите да учат, вместо да се води по средното ниво в класа, то този учител е за уволнение.

И само не ми обяснявайте как  кретенчетата на по 14-15 години са всъщност "немотивирани Айнщайни"

# 1 188
  • Мнения: 24 700
 А докато учителката е обръщала внимание в клас точно на тях, какво станА с индивидуалния подход към останалите? Laughing

# 1 189
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 076
Сетих се, че в гимназията имах една съученичка, която не говореше, не че не можеше, май по сегашните критерии ще е аутист. Общуването й много куцаше.
Учителите се съобразяваха с това и не я изпитваха много, много устно, на писмен винаги се представяше добре. Ако се случеше да я изпитат устно, то проявяваха търпение и я изслушваха. Нямаше как да я третират 1:1 с останалите в класа, защото щяха да постигнат регрес при нея.
Като цяло момичето си се подготвяше добре и си знаеше, нямаше интелектуални дефицити.
Ето това е индивидуален подход.

# 1 190
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, това е индивидуален подход и много правилно е постъпила учителката.

# 1 191
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 076
Да, това е индивидуален подход и много правилно е постъпила учителката.
Да, но не само 1 учителка, ами всички учители. Нито на тях, нито на нас ни пречеше това. Пък й имахме готина класна, която бързо ни сви сърмите да уважаване различните. Peace
Тогава нямаше термин аутизъм и ние се чудихме какво й има на девойката, защото изглеждаше да има умствен дефицит, но не беше така.

# 1 192
  • София
  • Мнения: 62 595
Само да вметна, че аутизмът не е от вчера. така, както описваш нещата, на мен ми прилича като момичето да е било консултирано и да е работено с логопед, и родителите да са имали среща с класната, за да обяснят препоръките. Или поне един учител да се е досетил за какво става въпрос и да е говорил с останалите.

# 1 193
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 076
Не знам, Andariel. Термина "аутизъм" го научих последните години. Със сигурност момичето е консултирано със специалисти. Но не съм запозната в подробости, защото нямаше от къде да науча.
Важното е, че никой от учителите не я третираше като ненормална.

В другият клас, както споменах, имаше едно момиче с умствени недостатъци, т.е. не беше за масово училище, защото не можеше даже и на 20% от най-лошия ученик да се справи. Там родителите отказваха да признаят проблема. Знам, че по биология изпитването на това момиче беше - "кажи определението за клетка."  Crazy Там също отношението беше индивидуално, само че без особени успехи.

Не знам термина аутизъм кога е навлязъл, но като бях малка братчето на една приятелка беше също такъв. Казвахме му - "бавноразвиващ". Родителите трудно намираха адекватна грижа за него. Не беше както сега с достъпни специалисти.

# 1 194
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 514
Да, това е индивидуален подход и много правилно е постъпила учителката.
Да, но не само 1 учителка, ами всички учители.

Много хубав пример, Ceca. Именно, редовните учители имат своя дял в приложението на индивидуален подход към детето. Да, ресурсни учители, логопеди, психолози също се занимават с деца с обучителни затруднения, но да се твърди, че това е само тяхна работа и редовният учител няма нищо общо с това, е абсурдно. Всеки има своята специфична роля. Аз разбрах вече от темата, че масово хората нямат представа какво е индивидуален подход и "познанията" се изчерпват с това "да се обяснява на едни докато се губи врмето на други", което не ме учудва. Но учител да твърди, че не им е работа да подхождат индивидуално, е трагично.

# 1 195
  • Мнения: 24 700
  Децата с обучителни затруднения е ясно, че изискват специален подход и индивидуално отношение от всички.
 
  Въпросът е дали е възможен индивидуален подход към всеки един ученик. Теоретично всяко едно дете има право на еднакво "количество" индивидуално отношение, не само с цел да вдене за какво става въпрос, а за да достигне максимума си. На практика индивидуалното отношение се ползва или в случай на някакъв дефицит - природен или мързелански от една страна и от друга за децата с най- добри познания за да ги включваме в отбори и пращаме по олимпиади.
  И всичко това няма, ама нищичко общо с индивидуалното отношение, като характеристика на добрия преподавател.
 
  А, и освен всичко това учителят трябва да си следва програмата и да предаде всичко включено в нея, а не да я съобразява като темп на преподаване с това кой докъде е стигнал във възприемането и от 30 човека.

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 13:10 от Iris04

# 1 196
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 076
А нужно ли е индивидуален подход към всеки един ученик?
Все ще има поне 2-3-ма, на които ще действа 1 подход.
Мисля си, че в масовото училище, не е възможно към всеки един ученик.

# 1 197
  • Мнения: 23 097
За мен лично е странно твърдението, как не било работа и не влизало в задълженията на учител да мотивира децата за учене.
Трябвало видиш ли на да бъдели научени вече как да учат.
Това да, но то не е същото като да имаш желанието да учиш по даден предмет.
По един може да ти харесва, а по друг не...това не означава, че не знаеш и не можеш да учиш.
Интересно за какво се изсипват толкова средства в МОН за обучения на учители....или на нищо не ги учат, или всичко е абсолютна проформа...

# 1 198
  • Мнения: 24 700
А нужно ли е индивидуален подход към всеки един ученик?
Все ще има поне 2-3-ма, на които ще действа 1 подход.
Мисля си, че в масовото училище, не е възможно към всеки един ученик.

  Че кой ще се съгласи, че неговото дете няма нужда от индивидуално отношение? Ето, моето дете е съвсем стандартно, но аз бих желала също учителят да проявява индивидуално отношение и да подхожда към него специфично. Защо не?

# 1 199
  • София
  • Мнения: 5 921
Е, не може. Индивидуалното отношение е за Гошо и Пешо, чиито родители гледат да не си развалят рахата и смятат, че даскалите са длъжни да ги мотивират, докато си бъркат в носа или ги друса пубертета.

Общи условия

Активация на акаунт