За децата, които могат да четат преди да тръгнат на училище

  • 11 500
  • 188
  •   1
Отговори
# 180
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Правилното и красиво писане се учи бавно и дълго, често извън училище, и не винаги трае дълго.
А четенето - има още месец поне докато се научи първолак. За съжаление явно учителят е свикнал, а и вие ще трябва да свикнете, че много деца учат предварително. И нямам предвид само четене. Важното е да няма стрес и да е сигурно, че детето няма проблеми, които да му пречат. Ще настигне децата. Важното е да не обръща внимание на непремерените приказки на учтелят. Няма как сега да са на едно ниво като са започнали толкова скоро с толкова различни нива.

# 181
  • Мнения: 700
Дидева, здравей,
Познах те от други теми свързани с дъщеря ми.
Да, забравих да кажа че сина ми е 1-ви клас и аз дори не мога да разбера къде е проблема (на скорошна родителска за съжаление присъства мъжа ми и това било изказването на класната, че които деца можели да четат се работело по-добре с тях). Явно досега е работила с темпото на напредналите и едва сега е видяла че има няколко (според нея) деца които все повече изостават.
Децата идват от различни предучилищни групи и някъде може са се занимавали по-сериозно с тях.
Но това ме хвърли в доста размисли занапред. Синът ми има проблем с материала или с учителката?

# 182
  • София
  • Мнения: 62 595
учиителката няма право да поставя детето в такова положение и да се води по най-лесните за работа. Има си  раписание на часовете, така че имате пълно право да искате да забави темпото. По дефиниция се приема, че в първи клас се започва от нулата, защото по закон дори предучилищната да е задължителна, всяко дете подлежи на задължително приемане в първи клас и ограмотяване.

# 183
  • Мнения: 24 467
...на скорошна родителска ... изказването на класната, че които деца можели да четат се работело по-добре с тях). Явно досега е работила с темпото на напредналите и едва сега е видяла че има няколко (според нея) деца които все повече изостават.
Децата идват от различни предучилищни групи и някъде може са се занимавали по-сериозно с тях.
Но това ме хвърли в доста размисли занапред. Синът ми има проблем с материала или с учителката?

Спрямо какво и как изостават?
Спрямо останалите си съученици или спрямо задължителния материал до момента?
Дали има проблем с материала можеш да установиш и ти. Виж ги докъде са по предметите и му направи проверка в събота и неделя. Ако е в час с нещата, учени до момента, питай учителката защо създава излишно проблеми на децата и по какви причини смята, че трябва да й дойдат на готово подготвени в първи клас, с предварително взет за учебната година материал.
Знам, че няма да я попиташ, но поне за себе си ще си наясно какво се случва при вас.

# 184
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Тsveta_pile, по написаното от теб изглежда, че нещата са вероятно както Андариел ги е описала. Не е приятно, но е по-малкото зло.

ПП Може да ѝ е лесно или "по-лесно", но работата на децата и родителите не е да учат предварително за да е така за учителят. Неговата работа е да преподава, на децата - да се стараят, а родителите "само" осигуряват условията за това.

# 185
  • Мнения: 700
Да знам че учителя трябва да работи със средно темпо - за баланс.
Аз се дразня и на друго, детето е цял ден в училище (ходи на занималня). Учителката рядко я виждам, имаме много засилен контрол в нашето училище и родителите доста трудно влизат в училище. Обаждала съм се по телефона на госпожата (2 пъти въобще не ми е вдигнала), предупредила съм я да ми звънне и аз ще и се обадя ако има някакъв проблем с дисциплина, усвояване на материал, има и тефтерче в което да пише ако има проблеми (празно е за момента). До родителската никаква обратна връзка нямам за сина си и изведнъж ами той е много зле с писането и не може да чете. Много подло ми се стори.
Ето последно от петък дори не му беше проверила диктовката, а тя пак беше с много грешки.

# 186
  • София
  • Мнения: 62 595
В такъв случай ти ще искаш да те пускат при нея, ще си уговорите ден и час, в който да отидеш. Най-малкото тя трябва да има ден за консултации, официално определен по график. Ти ще я търсиш. Тя няма да ти се обади, освен ако няма пребито дете или нещо друго пак сериозно. Настовявай, търси я, питай! тя има още двайсет и отгоре деца в класа и може да не й се занимава, затова ти си на ход.

# 187
  • Мнения: 12 798
И при нас контролът е строг, но аз я причаквам госпожата сутрин, когато идва или вечер, когато си тръгва Simple Smile, пращам детето да я доведе и т.н.

# 188
  • Мнения: 24 467
Всеки учител трябва да си има приемен ден, който се обявява публично /за класния винаги го е пишело още в началото на учебната година в бележника, има го на сайта на училището, за останалите учители- също го има разлепен във фоайето на училищата, при читави училища следва да си е така/ и родителите могат на място да го посетят тогава.
Възползвай се от този ден и иди, tsveta_pile.
Аз бих си проверила детето до сега, съобразно материала, лично. По всички предмети, преди да ида да разговарям с класната. За да съм наясно за какво ще си говорим.

Общи условия

Активация на акаунт