СЕДМИ клас - 3

  • 82 577
  • 773
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 1 550
Една чуденка имам напоследък, след като прочетох в един от линковете тук, относно стратегията за решаване на тестовете. Там пише/препоръчват да се започне първо с последните въпроси/задачи, които дават повече точки. Има логика, но какъв в вашият опит? Какво бихте посъветвали детето?

# 316
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
Една чуденка имам напоследък, след като прочетох в един от линковете тук, относно стратегията за решаване на тестовете. Там пише/препоръчват да се започне първо с последните въпроси/задачи, които дават повече точки. Има логика, но какъв в вашият опит? Какво бихте посъветвали детето?



Толкова време следя седмокласните теми, но за първи път чувам за тази тактика.  Peace
Започва от първата задача и ги кара по ред на номерата. Ако се замисли много над някоя, просто  преминава към следващата, за да не губи време, и се връща към нея, след като е изрешило останалите.
А, и не се оставя задача без посочен отговор на бланката. Но не и да се играе на тото.
И не, няма логика. Задача от тестовата част с избираем отговор също може да носи 3 т.
Трябва да се научи да си разпределя времето така, че да реши задачите, да пренесе отговорите на бланката и да си провери.

# 317
  • Мнения: 1 550
Една чуденка имам напоследък, след като прочетох в един от линковете тук, относно стратегията за решаване на тестовете. Там пише/препоръчват да се започне първо с последните въпроси/задачи, които дават повече точки. Има логика, но какъв в вашият опит? Какво бихте посъветвали детето?



Толкова време следя седмокласните теми, но за първи път чувам за тази тактика.  Peace
Започва от първата задача и ги кара по ред на номерата. Ако се замисли много над някоя, просто  преминава към следващата, за да не губи време, и се връща към нея, след като е изрешило останалите.
А, и не се оставя задача без посочен отговор на бланката. Но не и да се играе на тото.
И не, няма логика. Задача от тестовата част с избираем отговор също може да носи 3 т.
Трябва да се научи да си разпределя времето така, че да реши задачите, да пренесе отговорите на бланката и да си провери.

Благодаря!
А дали срещу всяка зада са написани точките? Или не се знае коя колко носи?

# 318
  • София
  • Мнения: 1 010
А някой има ли пробния от СМГ? Бихте ли го качили в пощата? Знам,че изпитите на СМГ се водят от най-трудните.

Ето го тук изпитът в СМГ от днес (нашарен недостатъчно вярно от сина ми Wink ) : https://www.flickr.com/photos/89435023@N05/

А кое е „пощата“? Simple Smile

# 319
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
 kassii, на самия изпит не. След това се вижда, когато излязат критериите за оценка. Това става в същия ден, когато МОН качат на сайта си изпитния вариант и точките.

# 320
  • Мнения: 1 550
Т.е. една задача от първите може и да е "скъпа" и обратно?

# 321
  • Мнения: 256
Не точно.Обикновено първите задачи носят по-малък брой точки, но са и по-лесни.Децата преминават по-бързо през тях и им остава повече време за мислене върху другите задачи.Което не означава, че понякога някоя от първите задачи не може да препъне детето.Тогава просто я подминава, за да се върне към нея по-късно.

# 322
  • Мнения: 1 550
Точно това с подминаването и връщането ни е много слабо. Отказва да се спре и се бори и по 20 мин. с някоя лесна. Щяла да забрави да се върне. Това е от липса на опит по състезания.
И още един препъни камък имаме: очаква да реши задачата веднага, на секундата да й е ясно какво да прави, а това не винаги е така. А ако числата са по-завъртяни .... особено дробни .... отсича, че задачата е грешна Simple Smile Голяма борба, стратегическа, пада.
Аз също започвам да се оглеждам за по-скромни училища. Няма да ни стигнат силите за топ 20.
По този повод открих 2 изложения / предсъавяне н гимназии: едното е мисля през март в НДК, а другото - април, в 22-ро СОУ.
Ще ходим да видим ...

# 323
  • Мнения: 256
Бях забравила за тези изложения, вероятно и аз ще отида,благодаря ти.На детето обаче няма да казвам,защото много ми се обиди,че не и вярвам.Вчера се върна от олимпиада по физика и каза,че се надява поне на 20 точки.Ако преценката и е вярна тези точки се приравняват на 5.00 за НПМГ и тогава ще съм по-спокойна.

# 324
  • Мнения: 1 550
Дано! И аз разчитам на олимпиадата по биология за НПМГ. Там има икурсове за подготовка за изпитите по различните предмети. Ако не се представи добре на олимпиадата, ще ходи на курс по биология през пролетната ваканция. Виж дали няма и по физика. Още един шанс е.

# 325
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
kassii, задачите със затворен отговор носят по 2 или 3 точки, колкото и едно подусловие от задачите с отворен отговор. Така че няма "скъпа" и "евтина" задача. Работата за време се тренира. Както и това: "очаква да реши задачата веднага, на секундата да й е ясно какво да прави" . Ами да, трябва да достигне до този момент. Това става с много решаване. И познаване на теорията. Упражнявайте и вкъщи работа за време. Даваш тест, сяда и засичате с часовник.
Можеш да прочетеш стотици мнение колко е тъпо да се решават по десетки примери от един и същи тип задачи, как това не води до нищо полезно, но това е единственият начин за добро представяне на матурите в 7-ми клас. Мое мнение.  Peace 

# 326
  • Мнения: 15 220
Подкрепям с две ръце мнението на dundi73

# 327
  • SOFIA
  • Мнения: 72
Здравейте, момичета! Много ви моля да ми разясните за матурата по математика - има ли възможност да се реши само първи модул? Ако да, ученикът го приемат в непрофилирана паралелка ли? Сигурно има такива? Благодаря ви предварително и лек ден ви пожелавам на всички Simple Smile !

# 328
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
zaxy
то реално и първият модул не е задължителен. Ако дете не се яви на матурата изобщо, не се случва нищо. Освен че няма право да кандидатства и трябва да си търси непрофилиран "обикновен" 8 клас. Това се случва и ако на някоя от матурите изкара двойка.  Peace

Когато се яви на матурата, има право и да не решава втори модул по МАТ и да не пише преразказ по БЕЛ. Това е въпрос на избор. Но така или иначе ще получи по две оценки. Едната на първи модул /65 т. = 6,00/ и една обща оценка /100 т. = 6,00/.
Минимумът за 3,00 е един и същи и за двата модула. т.е. ако за 20 т. получава 3,00 на първи модул, толкова ще има и като обща оценка.
Оставането да решава задачите от втори модул може само да бъде в полза. Там може само да се докопа до някоя точка в повече и да има по-добра оценка за кандидатстване. Дори и да не реши нищо на втори модул, никой няма да му отреже главата.
Давам пример от преди два години. Познато момче на първи модул имаше едно хубаво 2,00, понеже не беше достигнало минимума за тройка. Но беше останал да решава задачите от втори модул. Там беше получил още няколко точки и така оценката за кандидатстване стана малко над 3,00. Което му позволи да кандидатства, та даже влезе и там, където най-много искаше. Все пак си беше преценил силите и си беше харесал паралелка в професионална гимназия. и се чувства прекрасно в това училище.  Peace

Т.е. нерешаването на задачите от втори модул не го лишава от правото да кандидатства. Въпросът е оценката да е поне 3,00.  Peace  

# 329
  • Мнения: 1 550
Колко хубаво за това момче с 3-ката. Реална преценка, знае какво иска, чувства се добре ... Той май ще е от тези, за които се пише: "Тази годи а срещата на класа ще се проведе на яхтата на тройкаджията Иван" Simple Smile

Просто се радвам на деца с ясна позиция, с цветен живот, с обективна преценка, пък ако ще и с тройка.
Дъшерята на моя позната влезе във фризьорския. Това искаше, това и прави! Евала! Сега печели конлурси в своята област и е много щастлива, а и красива.
Това си пожелавам! Целеустремено и щастливо дете, пък ако ще и да не е в топ ....

Общи условия

Активация на акаунт