Частни училища - информативна тема 12

  • 99 961
  • 728
  •   1
Отговори
# 360
  • Sf
  • Мнения: 977
В развити и демократични страни на Запад, като Англия и Германия, не правят ли точно така?

...само най-можещите отиват да учат в колежи, които позволяват по-нататъшно следване,

А най-можещите откъде се пръкват? Точно в Англия индийските мами ги почват с частните уроци доста преди училище.

# 361
  • Мнения: 7 683
Ми значи английските мами не са се светнали, че и по-можещите деца трябва да ходят на частни уроци, за да не ги изместят индийските. Така е то като не знаят български и не могат да четат този форум.

# 362
  • Мнения: 52 202
Защо да не надскачаме себе си? Човек винаги трябва да се стреми към нещо повече. Иначе си тъпче на едно място и развитие няма. А си представям, ако тия 10% не се напъват, то не виждам как техният потенциал ще се развива... И въобще кой ще се осмели да категоризира децата толкова крайно и ще им поставя рамки?!?

Ама защо все мен нападате, понеже обрисувах ситуацията?  newsm78 И къде съм казала да няма стремеж към повече? И да не би аз да поставям рамки? Рамките се оставят от изпитите накрая - едни деца отиват в най-желаните гимназии, други отиват там, където ги вземат. Всеки има право да се бори за място под слънцето, но не за всеки има място там. Изпитите са състезание и затова има победители и победени. Това е принципно положение. Да, има държави с други системи, но не мога да кажа коя е по-добра. Аз само обяснявам защо има частни уроци и защо те са неизбежни при нашата система.

# 363
  • Sf
  • Мнения: 977
Ми значи английските мами не са се светнали, че и по-можещите деца трябва да ходят на частни уроци, за да не ги изместят индийските. Така е то като не знаят български и не могат да четат този форум.

На английските мами не им пука, защото държавата им осигурява помощи. Както на ромските мами при нас. Освен това, защо да трябва, това е твой личен избор, можеш да постъпваш и като ромска мама и да разчиташ на държавата да те оправи.

# 364
  • Мнения: 97

Затова в държавно е по-логично да се премести, поне ще има време, те са на половин ден и остава другото време за уроци щом му е трудно на детето и има нужда.

Най-добре е както е опита на ЧС - хем да е в СМГ и да няма нужда от уроци, защото там подготовката е достатъчна, хем да е на половин ден и да има много време, защото СМГ е държавно, хем пък е и безплатно - три в едно Joy Евентуално само на някои деца от СМГ трябва курс по БЕЛ в 7 клас, и то по-скоро за презастраховка; а за тези, които искат да си продължат в СМГ, въобще не им трябва. По нейни думи /аз хабер нямам, но вярвам, че е така, защото и по наше време беше така/.
Ако в добавък и детето живее близо до СМГ, направо е постигнато съвършенството. Joy
Да, това е прекрасно. Ако детето е математик. И какво, тук си мерим кой колко пари е готов да даде ли? Тогава всички към ААУ и онези под 20 000 евро годишна такса да се застрелят. Не ти разбирам иронията и отношението. Задавам въпрос по същество, отговаряш ми с обиди...Не е ли сериозен този раздел на форума, не пише ли информативна тема...

Бакстън, отговорът на въпроса, който задаваш е: защото учителите в ЧУ, в поне 50% от случаите, преди това са били учители в ДУ и са попили всички негативи на социалистическото, в смисъл - безотговорното - преподаване, плюс изключително "коректната" практика оценката да е с възпитателно действие, а не отражение на реалните знание и индикация за нуждата от повече работа с определено дете. И понеже лично имам наблюдение с определен учител: в ЧУ има и учители, които по този начин си набират деца за частни уроци. Ако се питате какво е станало с точно този учител: ами уволнен, с моя помощ, макар и не заради точно тази практика.
Много тъпо, но логично, те откъде да ги вземат в частните училища учителите...А и щом родителите са съгласни на това. На мига бих преместила детето от училище, което налага и частни уроци допълнително по основни предмети. Денонощието има само 24 часа, не искам да отглеждам робот. Децата трябва и да си играят, да прочетат книга, да мислят за нещо друго...

# 365
  • Мнения: 3 659
Защо да не надскачаме себе си? Човек винаги трябва да се стреми към нещо повече. Иначе си тъпче на едно място и развитие няма. А си представям, ако тия 10% не се напъват, то не виждам как техният потенциал ще се развива... И въобще кой ще се осмели да категоризира децата толкова крайно и ще им поставя рамки?!?

Ама защо все мен нападате, понеже обрисувах ситуацията?  newsm78 И къде съм казала да няма стремеж към повече? И да не би аз да поставям рамки? Рамките се оставят от изпитите накрая - едни деца отиват в най-желаните гимназии, други отиват там, където ги вземат. Всеки има право да се бори за място под слънцето, но не за всеки има място там. Изпитите са състезание и затова има победители и победени. Това е принципно положение. Да, има държави с други системи, но не мога да кажа коя е по-добра. Аз само обяснявам защо има частни уроци и защо те са неизбежни при нашата система.
Ох, никого не нападам. Коментирам Peace
Хич не знам как е в чужбина...  А и малко ме касае... Важното за мен е да дам шанс на детето си. Да се опитам да му дам добро образование.  В този ред на мисли съм склонна и на частни уроци да я запиша, ако се налага.
А СМГ, ПЧМГ хич не са ми цел и критерий за добро образование. Математиката не е всичко и съм далеч от тази идея...

Последна редакция: ср, 18 май 2016, 12:10 от PRIMADONNA Girl

# 366
  • Мнения: 52 202
А СМГ, ПЧМГ хич не са ми цел и критерий за добро образование. Математиката не е всичко и съм далеч от тази идея...

Наистина математиката не е всичко, но ако изобразим това "всичко" с една кръгова диаграма, то поприщата, по които може да се тръгне с добра подготовка по математика, са поне 3/4, а останалата 1/4 е за професии, неизискващи математика. Та нека точно колебаещите се да го имат това предвид, защото за изявените математици, и изявените антиматематици нещата са ясни. А и колебаещите се, които могат да поемата и насам, и натам са болшинство.



П.П. А кое за теб е критерий за добро образование? Питам, понеже явно не познаваш СМГ и си представяш, че там учат само математика, а по всичко останало са профани. За мен например критерий за добро средно образование е това, къде успяваш да продължиш след гимназията. Всичко останало е dust in the wind и след година само няма и да има следа от него.

# 367
  • Мнения: 3 659
Навлизам в обяснения, нямащи общо с тази тема. Не познавам СМГ, идея си нямам как преподават останалите предмети. Няма да бутам дъщеря си там на всяка цена, даже изобщо няма да я бутам там....
Добро образование - трудна, дълга, нееднозначна тема. За мен лично добро образование се дава там където преподавателите имат отношение към децата, към методите на преподаване, към обяснение на материала, развитие на мисълта на учениците...Не да ми застане един чичко/лелка, да изпее урока по неразбираем за децата начин и да мисли, че си е свършил работата... Да се изисква от децата разбира се, но едва след като им е обяснено и показано. Математиката определено не е за всеки, но не само в тези гимназии се дава добро образование.
Относно твърденията каква част от професиите са свързани с математика, не мога да дам мнение. Не знам, а и не съм толкова компетентна. Знам, че моята професия е много свързана с математиката, но навремето ме затрудняваха сложните геометрични задачи и въобще не бях добра...

# 368
  • Мнения: 1 007
... защото учителите в ЧУ, в поне 50% от случаите, преди това са били учители в ДУ и са попили всички негативи на социалистическото, в смисъл - безотговорното - преподаване, плюс изключително "коректната" практика оценката да е с възпитателно действие, а не отражение на реалните знание и индикация за нуждата от повече работа с определено дете. И понеже лично имам наблюдение с определен учител: в ЧУ има и учители, които по този начин си набират деца за частни уроци. Ако се питате какво е станало с точно този учител: ами уволнен, с моя помощ, макар и не заради точно тази практика.

А защо едно ЧУ, което взема немалки такси, не си подбере подходящи учители, които да работят така, че да не се налагат уроци?
Споменатият от вас учител вероятно е направил прекалено грубо нарушение, като е привличал на уроци собствените си ученици. По-хитрият вариант е да привлечеш учениците на колегата от съседния клас, а той твоите Laughing Знам точно за такъв случай, а родителите беснеят и си плащат, къде ще ходят.

# 369
  • София
  • Мнения: 62 595
Здравейте,
относно дискусията за и против частните уроци - аз лично съм против допълнителни частни уроци, когато детето ми посещава частно училище. С изключение на АК - където е необходима допълнителна подготовка. Има достатъчно възможности за индивидуална работа в ЧУ, за оценка на качествата на детето и помощ при ориентация къде и с какво да продължи...
Ако качеството на обучение падне и се наложи да опра до частни уроци, просто ще я преместя в ДУ и готово.

И разбира се, че зависи и от детето, възможностите му, мотивацията му, така че нека не абсолютизираме.


едното няма нищо общо с другото. Аз примерно, бях напълно, напълно, напълно доволна от подготовката в ДУ, но въпреки това записах децата на курсове за кандидатстване, защото там фокусът е основно върху изпитите и школите са заинтересувани да подготвят именно за изпитите. Дали ще е подготовка за АК ири да СМГ и т.н. няма никакво значение - изпитите са състезателни и затова за състезание се готвиш като за състезание.

# 370
  • Мнения: 1 007
Здравейте,
относно дискусията за и против частните уроци - аз лично съм против допълнителни частни уроци, когато детето ми посещава частно училище. С изключение на АК - където е необходима допълнителна подготовка. Има достатъчно възможности за индивидуална работа в ЧУ, за оценка на качествата на детето и помощ при ориентация къде и с какво да продължи...
Ако качеството на обучение падне и се наложи да опра до частни уроци, просто ще я преместя в ДУ и готово.

И разбира се, че зависи и от детето, възможностите му, мотивацията му, така че нека не абсолютизираме.


едното няма нищо общо с другото. Аз примерно, бях напълно, напълно, напълно доволна от подготовката в ДУ, но въпреки това записах децата на курсове за кандидатстване, защото там фокусът е основно върху изпитите и школите са заинтересувани да подготвят именно за изпитите. Дали ще е подготовка за АК ири да СМГ и т.н. няма никакво значение - изпитите са състезателни и затова за състезание се готвиш като за състезание.

ЧУ се рекламират като включващи в себе си и школите (иначе за какво са тези по 10 часа на предмет).

# 371
  • Мнения: 97


ЧУ се рекламират като включващи в себе си и школите (иначе за какво са тези по 10 часа на предмет).
Ей това питам и аз. А ясно, че няма от скръндзавина човек да си остави детето без уроци ако се налагат, ама какво правят с това дете по цял ден щом се налага после да учи още и то с учител?
А това учител от училището да дава частни уроци на учениците не е ли забранено и за частните училища?

# 372
  • Мнения: 20 036
10 часа по предмет са за затвърждаване и упражняване на материала. На 80%от родителите в ДУ им се налага да упражняват и обясняват вкъщи.

# 373
  • Мнения: 3 659
10 часа по предмет са за затвърждаване и упражняване на материала. На 80%от родителите в ДУ им се налага да упражняват и обясняват вкъщи.

Силно се надявам да е така и в нашето училище.

# 374
  • София
  • Мнения: 62 595
както искат да се рекламират, но пак питам - защо частните училища, особено тези с гимназиален курс, да се занимават с подготовката на школите? Да не говорим, че ако аз съм учител с толкова големи знания за подготовката на седмокласници, по-вероятно бих работила допълнително в някоя школа или самостоятелно бих давала уроци. А и те се рекламират, ама накрая изкарват резултатите само от първи модул, а не от двата. Повече биха спечелили с организиране на отделна школа, където един учител може да поеме няколко групи седмокласници, вместо да се хабят за един клас от има.няма двайсет човека. (мисля, че Образователни технологии точно така постъпиха и са доста успешни).

Общи условия

Активация на акаунт