Задачка май те затруднява, тук някой мигом я решава и добре я обяснява :)

  • 76 941
  • 736
  •   1
Отговори
# 60
  • Варна
  • Мнения: 2 482
Благодаря и на двама ви! Изобщо не се сетих да групирам числата.

# 61
  • София
  • Мнения: 369
Здравейте.
Задачата е за 10-ти клас, решаване на неравенства по метода на интервалите.
(x+2)^21. (x-5)^30. x <=0

# 62
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Здравейте.
Задачата е за 10-ти клас, решаване на неравенства по метода на интервалите.
(x+2)^21. (x-5)^30. x <=0

Прави се таблица. В първата колона се пишат множителите. Останалите колони са (-безкрайност;-2), (-2;0), (0;5), (5;+безкрайност)
(x-5)^30 винаги е положително число, т.е. пишем + във всяка клетка от съответния ред

(x+2)^21 e отрицателно при x<-2, пишем "-" за (-безкр;-2), останалите клетки са +
x e отрицателно при х<0.

Произведението от множителите е <=0 при [-2;0] - два положителни и един отрицателен множител.

# 63
  • столицата
  • Мнения: 4 465
Здравейте, знаете ли дали  състезанието Димо Малешков на ОМГ Пловдив, което ще бъде на 19.11 ще се провежда и в някое софийско училище? Не успях да открия информация. А на същата дата е и СМТ newsm78

Състезанията Димо Малешков и Румен Грозданов се провеждат единствено в ОМГ-Пловдив.
Мама Фурия, благодаря!  bouquet Тогава ще очакваме пловдивчани на  пуснат задачите във форума.

# 64
  • София
  • Мнения: 369
Здравейте.
Задачата е за 10-ти клас, решаване на неравенства по метода на интервалите.
(x+2)^21. (x-5)^30. x <=0

Прави се таблица. В първата колона се пишат множителите. Останалите колони са (-безкрайност;-2), (-2;0), (0;5), (5;+безкрайност)
(x-5)^30 винаги е положително число, т.е. пишем + във всяка клетка от съответния ред

(x+2)^21 e отрицателно при x<-2, пишем "-" за (-безкр;-2), останалите клетки са +
x e отрицателно при х<0.

Произведението от множителите е <=0 при [-2;0] - два положителни и един отрицателен множител.
Благодаря.
А когато имаме (x^2-4)(x-2)> 0, не ми се получи таблицата или поне стигнах до отговор (-безкрайност; -2) U (2; +безкрайност), а този в отговорите е (-2;2) U (2; +безкрайност) .

# 65
  • София
  • Мнения: 19 913
Allengle, http://sketchtoy.com/67645419

Скрит текст:
Помня, че си в едно училище с моите дъщери, в един випуск даже. Не сте ли при една учителка? Не съм задълбавала как решават неравенствата моите девойки, но май е без таблицата. А ми се струва, че е по-бързо и също толкова прецизно. Почваш от десен край на оста със знак, отговарящ на знака  на коефициента на най-високата степен на  многочлена. И после просто редуваш. Дублирането на знак, както в този пример е с +, се получава заради квадратната степен.

http://sketchtoy.com/67645571

Последна редакция: вт, 15 ное 2016, 00:47 от пенсионирана русалка

# 66
  • Мнения: 6 986
Здравейте,

Дъщеря ми се захвана с една задача за четвърти клас . Дадена е като допълнителна и е по желание. Реши вя по два различни начина и се колебае ,кой е верния. Ето я и задачата:

Две бъчви с вино тежат 624 кг. Ако бъчвите са пълни ди половината , ще тежат 380 кг.
Колко тежи една празна бъчва?

По единия начин е получила 68 кг, а по другия - 34 кг.

Ще съм ви благодарна чако ме насочите. bouquet

# 67
  • Мнения: 19 993
Според мен е 68= (2.380-624):2.
Като умножим 380 по две, имаме тежината само на бъчвите два пъти.

# 68
  • Мнения: 9 115
И според мен е 68 макар че ще го обясня различно за четвърти клас. Не че обяснението на пролетен дъждец не е готино.  Двете бъчви трябва да са еднакви и пълни тежат 624 кг. 624 - 380 = 244 това е половината вино. Значи цялото вино е 488. За самите бъчви остава 136 т.е. всяка е по 68.

# 69
  • Мнения: 6 986
Благодаря ,момичета!

# 70
  • Мнения: 6 986
И още една задача, която тя реши като изчисление , но трябва да се отговори с думи,защо се  е получил този резултат, а тя се затрудни да обясни.


Това е задачата:

Запиши любимото си число по-малко от 50( без 0). Удвои числото. Към полученото число прибави 1. Резултата умножи с 5. Зачеркни всички цифри без последната. Умножи останалото число с равно на него число. Събери цифрите от полученото число. Трябва да получиш 7. Обясни защо.

Получи 7 , но с обяснението го закъса.

# 71
  • Мнения: 19 993
Всяко число по две дава четно число. Добавяме 1 и получаваме нечетно число. Всяко нечетно, умножено по 5, дава число, завършващо на 5. Оставяме само последната цифра, която е 5. Умножаваме по 5, което винаги е 25. Събираме цифрите и получаваме седем.

# 72
  • Мнения: 6 986
Сърдечно благодаря за съдействието, Пролетен дъждец! bouquet

# 73
  • Варна
  • Мнения: 3 307
9 клас:

х*(х+1)*(х+2)*(х+3)=24

Освен очевидният отговор 1, тази задача как се разписва?
Допълвам:

Намерих решение:

Умножаваме първи и последен и втори и трети множител и се получава

(х^2+3x)*(x^2+3*x+2)=24
и после с полагане на x^2+3*x се получава

Но първо я реших с Хорнер да видя кои са другите корени

Последна редакция: сб, 19 ное 2016, 18:43 от Ясмина

# 74
  • Стара Загора
  • Мнения: 138
Моля за помощ - забихме на задача за 4 клас :

Пет круши и 17 ябълки тежат колкото осем круши и 13 ябълки. Колко круши тежат колкото 72 ябълки?

А. 54                Б. 66                В.84            Г.96


Според мен логически е 66, ама как да се аргументирам и обясня...  Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт