СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 5

  • 107 933
  • 753
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 1 397
Най-често децата отиват на състезание в собственото си училище или най- удобното по местоположение, ако не се провежа там и не се интересуват кой е организатор, колко организатора има. Направо е невероятно как в България всичко е по две - два синода, два отбора цска, то какво по- естествено от това да си направим два съюза на математиците.

# 736
  • София
  • Мнения: 7 673
Много точно и безпристрастно мнение на баща на дете от ЧУ!  Peace

# 737
  • Мнения: 542
Моето мнение - за цялата тази ужасна ситуация виновен е МОН.
Вината на националната комисия според мен е извън съмнение както за експертите на МОН, така и за всички учители по математика от СМГ.  

Тъй, тъй... А вината на СМБ защо не я виждаш? Кой трябваше да представи официално и в срок протокол с резултатите на участниците при тях? Нали оттам тръгна всичко.

Преди малко попаднах на писмо от СМБ до М. Кунева. В него професори и доценти твърдят следното:
".... В заключение можем да заявим, че новият Регламент гарантирано ще изключи част от силните участици от контролните, ще внесе голяма доза случайност в избора на отбора, ще увеличи възможността за манипулиране на резултати и/или до нещастни стечения на обстоятелства, и в крайна сметка най-вероятно ще доведе до национален отбор, който силно се различава от оптималния. Силно препоръчваме да се възстанови досегашният регламент, който е доказал ефективността си за определяне на силни национални отбори..." Целият текст на писмото: http://smg.bg/news.php?id=547

1. Нито един регламент не гарантира участие на всички "силни" на контролите – факт.
2. Дали отборите тази година бяха силни се вижда от резултатите, които лесно могат да бъдат сравнени с тези от предходни години, когато регламентът беше такъв, какъвто те препоръчват.
Извод – И професорите понякога грешат, особено ако са във война. Някой да си е признал грешката? И как така отборите станаха 3, как беше определен третият? Или това не е важно, щом не е замесен СГ?

Последна редакция: нд, 16 юли 2017, 00:39 от math_mother

# 738
  • Мнения: 719
 28.11.16 проф. Петър Бойваленков- заместник-директор на Института по математика и информатика,

http://bnr.bg/post/100765672/matematikat-prof-dmn-petar-boivalen … dialog-s-mon-nama
          http://www.dvamasmama.com/petar-boivalenkov-olimpijski-medali/
                   http://math.bas.bg/index.php/bg-mnu-administration

Последна редакция: нд, 16 юли 2017, 09:12 от One of you

# 739
  • Мнения: 542
28.11.16 проф. Петър Бойваленков- заместник-директор на Института по математика и информатика,

http://bnr.bg/post/100765672/matematikat-prof-dmn-petar-boivalen … dialog-s-mon-nama
          http://www.dvamasmama.com/petar-boivalenkov-olimpijski-medali/
                   http://math.bas.bg/index.php/bg-mnu-administration

Според теб възможно ли е човек, който е "неразпознаваем в световната наука", да е член на международни комисии в чужбина (и то такива, за които е нужна покана, а не назначение от МОН, СМБ...) – лично аз знам за 3 такива, но може и да са повече. Лесно може да се провери и кой какви статии и колко цитирания има. Нещо ми се струва, че разпознаваемите в световната наука изостават. Намери си и тях и сравни:
https://www.researchgate.net/profile/Sava_Grozdev/publications

Ако някой все още не е разбрал, че войната не е за благото на децата, нито има връзка с развитието на науката математика, няма и да разбере.
http://skandal.bg/bg/dva-lagera-se-biyat-za-pari-v-matematikata/
В тази статия има и линк към едно интересно четиво. Не знам дали всичко отговаря на истината, но съм повече от сигурна, че имаше 3 протокола (видях ги с очите си) и в първия фигурираше името на ученик с нисък резултат. Пише кой е.

Преди много години, когато се говореше за отпадане на приема в 5-ти клас в МГ, ти пускаше линкове към интервюта с проф. Гроздев, след това ни облъчваше с популистките интервюта на Стоянов, сега явно са наред тези от СМБ. Права си, трябва да сме със силните на деня.

Последна редакция: нд, 16 юли 2017, 09:40 от math_mother

# 740
  • Мнения: 2 182

Преди много години, когато се говореше за отпадане на приема в 5-ти клас в МГ, ти пускаше линкове към интервюта с проф. Гроздев, след това ни облъчваше с популистките интервюта на Стоянов, сега явно са наред тези от СМБ. Права си, трябва да сме със силните на деня.
Мисля, че потребителката само ни информира по темата СМБ-МОН-СМГ. Всеки сам преценява на кого да симпатизира и подкрепя. Ако изнамеря в пространството интервю на г-н Директора, в което дава отговори на дискутираните проблеми, ще го постна на мига. От сега казвам, че това няма да ме направи по-малък симпатизант на г-жа Тодорова.

# 741
  • Мнения: 478
От всичко изписано и "изплувало" излиза, че рибата пак смърди откъм главата. Спорове, въпроси, липса на отговори, борба за надмощие..... не, че е било тайна досега.... СБМ решава да "отмъсти" на МОН за невзета позиция и да бойкотира по някакъв начин ЕК като състезание и го прави - "цакаме с таксата", не пускаме навреме протокола, шумотевица... гърми първи бушон - децата. Нищо не свършва с това, обаче. Отмъщението и войната продължава - трябва да се отървем от инакомислещите. Гърми втори бушон - Тодорова  (после и другите).... по-лошото е, че този път с нея не гърмят само състезателите, а и всички останали деца, на които тя преподава. И пак липса на комуникация (естествено!, нали трябва да ни "спуснат" линията на поведение занапред).... Питам се докога ли децата ще са жертва на болните амбиции на единици възрастни? Докато въпросните не се разберат като възрастни, все пак. Дотогава който и да гърми по пътя, все ще е заедно с тези, "в името на които" правим всичко.... аааа, и качествени преподаватели....

# 742
  • София
  • Мнения: 5 003
math_mother, не съм съгласна, че тази година отборите ни бяха в оптимален състав. Извън отборите останаха деца с доказани възможности за по-високи резултати от постигнатите от част от участниците в отборите. Регламентът е лош. Няма логика в квотния принцип, но най-вече - минава се през областен кръг на олимпиадата, в който имаше редица грешки - и в критериите, и неясни условия. Това доведе до  неясно оценване. РУО - София град също допусна грешки, а регламентът не позволява те да бъдат коригирани. И за да не си мислиш, че говоря празни приказки - имам писмо от Ваня Кастрева, че ще направи предложение за промени в регламента за следващата година. Дали това ще се случи е друг въпрос. Така че професорите бяха прави, и рисковете, които предвидиха, се случиха, определени деца пострадаха. Други пък бяха облагодетелствани в тази ситуация. Всеки, който е бил на подготовките, знае имам предвид.
Но всичко това, освен в името на справедливостта, а за нея кой ли го е грижа,  няма значение. Като гледам, по отношение на раздаване на медали, балканиадата силно наподобява "Медали без граници".
Относно броя отбори: регламентът доста удобно предвиди методика за селекция на деца за формиране на един отбор,  а със същата тази методика  (извън регламента при това) се формираха два отбора. Практически контролите послужиха основно за разпределяне на децата между 1.ви и 2.ри отбор, само четири-пет деца /едното с пoд 10 т. на контолите, другото даже неявило се на 1.ва контрола/  от разширения не попаднаха в отборите. Не знам друга година да е имало такава благодат.
Трети отбор се направи от домакините, извън горния регламент отново.
Затова попитах по-горе дали националната комисия има принос за написването за този регламент, но така и не получих отговор.

Последна редакция: нд, 16 юли 2017, 10:44 от Prizma

# 743
  • Мнения: 53
От всичко изписано и "изплувало" излиза, че рибата пак смърди откъм главата. Спорове, въпроси, липса на отговори, борба за надмощие..... не, че е било тайна досега.... СБМ решава да "отмъсти" на МОН за невзета позиция и да бойкотира по някакъв начин ЕК като състезание и го прави - "цакаме с таксата", не пускаме навреме протокола, шумотевица... гърми първи бушон - децата. Нищо не свършва с това, обаче. Отмъщението и войната продължава - трябва да се отървем от инакомислещите. Гърми втори бушон - Тодорова  (после и другите).... по-лошото е, че този път с нея не гърмят само състезателите, а и всички останали деца, на които тя преподава. И пак липса на комуникация (естествено!, нали трябва да ни "спуснат" линията на поведение занапред).... Питам се докога ли децата ще са жертва на болните амбиции на единици възрастни? Докато въпросните не се разберат като възрастни, все пак. Дотогава който и да гърми по пътя, все ще е заедно с тези, "в името на които" правим всичко.... аааа, и качествени преподаватели....
не съществува значи вероятност Тодорова да бъде заместена от някой достоен за мястото..така ли ?може пък децата да са късметлии и Стоянов да сложи някой още по можещ..

# 744
  • Мнения: 2 182
не съществува значи вероятност Тодорова да бъде заместена от някой достоен за мястото..така ли ?може пък децата да са късметлии и Стоянов да сложи някой още по можещ..
Не съществува. Новият може много да може да решава задачи, но връзката учител-ученик е сложна, изгражда се дълго време на база взаимно доверие. Особено е трудно когато децата са на 17 и насилствено им е отнет любимия учител и им е наложен друг.

# 745
  • Мнения: 542
Скрит текст:
math_mother, не съм съгласна, че тази година отборите ни бяха в оптимален състав. Извън отборите останаха деца с доказани възможности за по-високи резултати от постигнатите от част от участниците в отборите. Регламентът е лош.

Призма, запозната съм с всичко, което пишеш. Но .... Във възрастова група 9-12 клас има поне един случай на ученик, безспорно отличен математик, които в 11-ти клас не успя да се класира за Национален кръг (при положение, че се е представял перфектно на състезанията през годината), а следващата година е медалист от МОМ. Други в 10 клас са с медали от МОМ, в 11-ти не се класират, в 12-ти са само с почетна грамота. Примери всякакви мога да ти дам. Некласираните за Национален кръг добри математици в тази възрастова група не са един или двама... ежегодно, при това без да са налице проблеми със задачи, оценяване...
Понякога е по-трудно класирането в отбор за международно състезание, отколкото извоюване на медал от него.
За МБОМ тази година – И на МОМ, и на БОМ, и на МБОМ медалите са раздават по определена схема. Мисля, че 2/3 от участниците получават такива, но може и да греша, не помня точно.
Моето мнение е, че тази година бяха селектирани добри отбори. Второ и пето място в общото класиране е чудесно представяне за първи и втори отбор. За първия отбор не познах само един от участниците, но нямаше откъде да знам, че отговаря на критериите за възраст, въпреки че е в 9 клас. На негово място бях поставила младежа, който след контестациите отпадна във втори отбор. Да, "извън отборите останаха деца с доказани възможности за по-високи резултати от постигнатите от част от участниците в отборите", но винаги е било така.
В една от годините рейтингови за МБОМ бяха ЗМС, ПМС и Нац. кръг на НОМ, контролите за определяне на отбора бяха четири. Нито един ред не се написа за представянето на отбора ни на МБОМ, все едно е нямало такава. Май такова слабо представяне не беше имало в близките години. Ръководител на отбора беше друг (от БАН), не е имало скандали или каквито и да било недоразумения, регламентът– перфектен, участниците – отлични математици, подготовката в БАН – повече от добра (поне по мнението на един от участниците), но... Толкова за "оптималните" отбори.

За третия отбор беше моето питане. Кой го определи и по какви критерии?

# 746
  • Мнения: 131
не съществува значи вероятност Тодорова да бъде заместена от някой достоен за мястото..така ли ?може пък децата да са късметлии и Стоянов да сложи някой още по можещ..
Не съществува. Новият може много да може да решава задачи, но връзката учител-ученик е сложна, изгражда се дълго време на база взаимно доверие. Особено е трудно когато децата са на 17 и насилствено им е отнет любимия учител и им е наложен друг.
Интелигентни хора сте , а от емоция си загубихте разсъдъка.
Други се възползваха. В момента сте само пешка в играта. 
От други зависи - жертва или царица.

# 747
  • Мнения: 2 182
Интелигентни хора сте , а от емоция си загубихте разсъдъка.
Други се възползваха. В момента сте само пешка в играта. 
От други зависи - жертва или царица.
Кой, аз ли? Благодаря, че съм създала впечатление на интелигентен човек. Но бъркате, не съм в играта. Публика съм. И вие, предполагам. И това, че викаме за различни отбори не означава, че трябва да се обиждаме на разсъдък.

# 748
  • София
  • Мнения: 5 003
Скрит текст:
Скрит текст:
math_mother, не съм съгласна, че тази година отборите ни бяха в оптимален състав. Извън отборите останаха деца с доказани възможности за по-високи резултати от постигнатите от част от участниците в отборите. Регламентът е лош.

Призма, запозната съм с всичко, което пишеш. Но .... Във възрастова група 9-12 клас има поне един случай на ученик, безспорно отличен математик, които в 11-ти клас не успя да се класира за Национален кръг (при положение, че се е представял перфектно на състезанията през годината), а следващата година е медалист от МОМ. Други в 10 клас са с медали от МОМ, в 11-ти не се класират, в 12-ти са само с почетна грамота. Примери всякакви мога да ти дам. Некласираните за Национален кръг добри математици в тази възрастова група не са един или двама... ежегодно, при това без да са налице проблеми със задачи, оценяване...
Понякога е по-трудно класирането в отбор за международно състезание, отколкото извоюване на медал от него.
За МБОМ тази година – И на МОМ, и на БОМ, и на МБОМ медалите са раздават по определена схема. Мисля, че 2/3 от участниците получават такива, но може и да греша, не помня точно.

Моето мнение е, че тази година бяха селектирани добри отбори. Второ и пето място в общото класиране е чудесно представяне за първи и втори отбор. За първия отбор не познах само един от участниците, но нямаше откъде да знам, че отговаря на критериите за възраст, въпреки че е в 9 клас. На негово място бях поставила младежа, който след контестациите отпадна във втори отбор. Да, "извън отборите останаха деца с доказани възможности за по-високи резултати от постигнатите от част от участниците в отборите", но винаги е било така.
В една от годините рейтингови за МБОМ бяха ЗМС, ПМС и Нац. кръг на НОМ, контролите за определяне на отбора бяха четири. Нито един ред не се написа за представянето на отбора ни на МБОМ, все едно е нямало такава. Май такова слабо представяне не беше имало в близките години. Ръководител на отбора беше друг (от БАН), не е имало скандали или каквито и да било недоразумения, регламентът– перфектен, участниците – отлични математици, подготовката в БАН – повече от добра (поне по мнението на един от участниците), но... Толкова за "оптималните" отбори..

За третия отбор беше моето питане. Кой го определи и по какви критерии?

math_mother, принципно си права. Не и в конкретния случай. Моето дете си реши задачите и не е имало срив в представянето си на олимпиадата. Експертът от РУО така и не можа да обясни защо на решена за минимум 5т. задача са му поставени 0т. Никой, който му е гледал работата, няма обяснение за това. На практика той не беше допуснат поради грешка в РУО, която регламентът не позволи да бъде поправена, не защото "не се е класирал". Затова и Ваня Кастерва отговори на жалбата ни с това, че ще предложи промяна на регламента за догодина. Друг е въпросът, че се чудя защо точно на нас се случи тази грешка. Просто лош  късмет в неподходящ момент?! Но било, каквото било.

Последна редакция: нд, 16 юли 2017, 12:20 от Prizma

# 749
  • Мнения: 40 753
В тази статия има и линк към едно интересно четиво. Не знам дали всичко отговаря на истината, но съм повече от сигурна, че имаше 3 протокола (видях ги с очите си) и в първия фигурираше името на ученик с нисък резултат.

Нещата от линка са такива, но са поднесени тенденциозно. Сега съм забравила подробностите и нямам намерение да се ровя за да си въстановя детайлите, но съвсем грубо нещата са следните:
На конкретно състезание Ивайло хартарски, който иначе е водещият състезател за годината, по някаква причина не се представя на ниво. И в резултат критериите покрива само едно друго дете, въпросния Никола. И Никола очаква да се състезава за място в националния отбор сам със себе си, а други да не бъдат допуснати. Да, ама имаше една точка в правилника, че по усмотрение на комисията може да се допълни бройката на допуснатите да се състезават за националния отбор. Вече дали го бяха изпипали добре не помня, но всъщност престъплението на комисията е, че осигурява конкуренция за избиране на отбора, а не изолира останалите деца за да бяга Никола сам по пистата Twisted Evil Всеки непредубеден ще признае, че това е от полза за математиката, още повече ако конкурентите, за които има претенции да бъдат елиминирани, са показали много по-високи резултати през цялата година. Мисля, че Хартарски не се беше представил добре поради болест, но не съм сигурна, но важното е, че до окончателния подбор са допуснати повече участници, което е и най-доброто (някой ще го оспори ли?) и не е в разрез с правилника (въпросната точка с изключенията). И на финалния подбор Никола не се класира и отпада от отбора. По онова време се смяташе, че едно участие в МОМ осигирява прием в супер университет и затова именно Никола и семейството му започват битка с всякакви средства, в ключително поръчковата журналистка Валя Ахчиева. Забележете - никой не е изгоднил Никола, а просто не му бяха осигурили да се състезава сам със себе си, а му създадоха конкуренция. И после вече стана съвсем кочина - след предаването на Ахчиева Хартарски беше налетял на бой на  Никола, имаше големи разправии, климатът в отбора беше скапан и съвсем нормално и на самата МОМ Хратарски не се представи добре. Просто всеки скандал води неизбежно до това, защото математическите състезания са въпрос на психика най-вече. Там всички са умни и подготвени, но успяват тези, на които им "светва" и успяват да видят решението. Е, всеки може да се сети какво става, ако един участник е подложен на голям психически стрес и е обвинен, че не му е там мястото.

Мебду другото точно в подобен случай Сава Гроздев ми падна в очите. През някоя от следващите години пак имаше скандали за националния отбор, като отпадналите от отбора критикуваха регламента, който позволяваше на по-малки ученици да изместят "старите кучета". В резултат пак се създаде кофти климат и от тва се възползва Сава Гроздев, като публикува една статия, в която атакува децата, общо взето изкарвайки избрания отбор некадърници. Няма нужда да казвам, че след това нещата станаха пак като в предишния случай - кофти представяне. От тогава СГ ми е пресона нон грата и на мен - каквато и да им е личната война, той първи си позволи пряко да атакува деца, за да получи някакво предимство в своята си война.

И сега е същото - Сава Гроздев предложи машинното преброяване за да гушне повече пари, това е ясно и на слепите. После се оказа, че то не е удачно - изхвърля от играта много деца, защото са излезли извън кръгчетата, и се налага повторно ръчно броене, което много забави резултатите. Т.е. нещата бяха за пари, не за доброто на децата. СМБ пък беше против машинното броене и се скараха. И отново СГ, в неговия си стил, решава да воюва като използва децата за инструмент. Ясно, че не ми стана по-симпатичен. А ти защо си толкова влюбена в него и го защитаваш така самоотвержено не разбирам newsm78

Питам се докога ли децата ще са жертва на болните амбиции на единици възрастни? Докато въпросните не се разберат като възрастни, все пак. Дотогава който и да гърми по пътя, все ще е заедно с тези, "в името на които" правим всичко.... аааа, и качествени преподаватели....

До тогава, докато и двете групи не бъдат пенсионирани и изпратени да пишат мемоари. Лошото е, че няма кой да ги замести. Подходящи имена, които ми хрумват, са Кортезов, Белухов и... ми не се сещам повече Twisted Evil

Последна редакция: нд, 16 юли 2017, 11:54 от Черна станция

Общи условия

Активация на акаунт