Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София III

  • 107 276
  • 1 272
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 233
Не са 400, доколкото знам около 1000 са били  Laughing
При условие, че в София има 12000 първокласници.
И тук би трябвало да се върна към въпроса с прилежащите райони, които изравняват дете, което живее до входа на училището с това, което живее на на 2 километра и отново да извъртим цялото малоумие на правилата на Системата, ама няма да се връщам, защото няма смисъл.

# 121
  • София
  • Мнения: 7 379
SUNNY_DELL, директорът (или зам. директорът, все тая) каза "над 400" в телевизионен репортаж. Може и 1000 да са били, но да е решил да се ограничи до "над 400" от свян  Mr. Green . В крайна сметка на мен ми направи изключително лошо впечатление как този човек обясняваше публично, че при толкова много кандидати било задължително да има допълнителни критерии за прием. И какво става - имаме една маса от неморални кандидатури, които - за да узаконим, подкрепяме от какви ли не допълнителни измишльотини. До миналата година в 73-то например се влизаше, ако майката и бащата са се обучавали в това училище. Ще ме извиняват, но това не е частно учебно заведение - такива индивидуално селективни критерии за общинско училище са меко казано абсурдни.

Последна редакция: сб, 01 юли 2017, 07:52 от Ashia

# 122
  • София
  • Мнения: 233
Пар Екселанс кумова срама  Mr. Green
В това пусто училище спорният допълнителен критерий беше 15-те точки за деца на учители, но не мисля, че това създаде истерията в 73-то. Бомбата е заложена в самата система и в районирането.
Този въпросният господин ми преплете вътрешностите, обяснявайки, че независимо от проверката, неприетите ще си останат неприети, или пък какво? в друго училище ли да местели децата по средата на годината /?!? коя година/, все едно въобще не е наясно какви са ги натворили и какво са приели...

# 123
  • София
  • Мнения: 7 379
И аз бях изумена. Много лошо впечатление ми направи този.

Не съм гледала картата с районите, ще я потърся. До миналата година тя нямаше значение, защото районът беше ограничен до 100 метра от училището и пак точките от местоживеене въобще не стигаха за прием  Thinking. Трябваше поне точки от детската градина в района на училището, плюс точки от второ дете, посещаващо ДГ в района, плюс адрес от фирма, и пак детето оставаше под чертата. Колко човека аджеба живеят в този район и какви трябва да са, за да приемат децата им. Не зная - сигурно извънземни. За 107-мо чух "подобни" оплаквания. А вероятно има и други такива училища.

# 124
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272
Почти във всяко по-желано училище кандидатстващите са били над 400. В 107-мо ми казаха към 470 по спомен, капацитета на училищата обаче беше по-малък от бройката кандидати в района. Сега гледам че се въртят около 10 свободни места.
И какво направили от общината дали им списък на децата от есграон - в 107-мо няма нито едно дете което да е записано в училището и да е от микрорайона (по думи на зам. директор)
Всички хора по веригата явно не знаят какво е глобализация - есграон получава данни за лица под 18г. в 2 случая - раждане и смърт. За останалите се оказа че ъпдейтват по-редовно и от там се виждат и сменените регистрации  #2gunfire

Лозенец 12,2016 http://www.grao.bg/tna/t41nm-15-12-2016_2-4.txt
Постоянен адрес: 57 152
Настоящ адрес: 55 431
Лозенец 15.06.2017 http://www.grao.bg/tna/t41nm-15-06-2017_2.txt
Постоянен адрес: 57 820
Настоящ адрес: 56 038
Което прави новорегистрирани:
Постоянен адрес: 668
Настоящ адрес: 607
Няма справка за по-дълги периоди да се засече дали е постоянна тази миграция като бройка и не се разбира дали са сменени 2-та адреса или само единия.
Поставянето на критерии като:
1. родители завършили училището
2. по-големи деца с някакви грамота и др. допринесли за величието на училището
3. деца изучавали чужд език 2г. преди първи клас
са просто абсурдни. Хората мигрират и не е задължително ако сте учили в един квартал да живеете в него, но според училищата е сигурно, че ще останете в квартала. Успехите на едното дете не са успехи на второто дете и децата не може да бъдат сравнявани като парчета сапун отляти в един калъп. Гениалността не се наследява. Език в детската възраст се усвоява много лесно, но за да имаш изискване за по-дълго обучение преди първи клас трябва да можеш да предложиш по-високо ниво - примерно да предлагаш изцяло чуждоезиково обучение.
По този начин можеха РУО много лесно да премахнат абсурдните доп. критерии, които си сложиха голяма част от училищата, защото доп. критерии спомогнаха да се продължи порочната практика за всекидневно мигриране на децата. Но работещите в тези институции нямаха желание да го направят - заплата получават и при свършена и при не свършена работа - бонуси също.

# 125
  • София
  • Мнения: 5 635
С детските градини според мен е още по страшно. Точната дума е уредили.
Те не са и задължителни до 5 г. А и както се видя от приема за 1ви клас, всички "работим от вкъщи"   Simple Smile Може след някоя друга година да почнат да ги затварят.
Аз не познавам около мен деца приети по точки от тая система.
В детска градина ги приемат по точки, ако преди това са били в ясла отново уредени.

Ето, вече "познаваш". Приеха момата първа, предпоследна на лотарията (тогава бяха още само двама). Тя даде 0,1 т. на батко си - приеха и него. За НУРС вече имахме многодетни точки, но треперихме да не обявят нулев прием.

Аз имах първолак миналата година - тръпнахме здраво. Тази година почивам, но догодина е момата наред. Живеем в квартала от години, но на квартира, така че мазалото с приема ме засяга доста. Намирам за адски гнусно децата ми да са дискриминирани само защото родителите им нямат възможност за собствено жилище, че да имат регистрация за постоянен адрес...

# 126
  • при моите любими
  • Мнения: 2 905
To e ясно, че каквото и да направят с критериите за прием винаги ще има недоволни. Аз пък съм ЗА , да върнат критерия за родител учил в училището. Това предполага, че местоживеенето е реално. На нас това ни помогна преди 2 години. В 120то имаше такъв критерий. Тези допълнителни точки, ми даваха някаква сигурност и отидох да се редя на опашката за записване в 5 сутринта, а не от предишната нощ. Когато аз отидох, вече имаше списъци с чакащите, аз бях 31ви номер. На всеки час се проверяваше, дали хората са там, а не са просто записани и изчезнали да си доспиват. Имаше 2-3 коли с бащи, които бяха изкарали там цялата нощ. Но хората имаха само местоживеене и се бореха за малък входящ номер.

А като споменахте детската градина, дъщеря ми е набор 2008, за който набор въведоха за първи път системата за прием в градините. Тогава също беше от важност входящия номер, нямаше томболи. Всички бяхме на компютрите от 23:00 часа в очакване системата да отвори. Тя не е ходила на ясла и щеше да попадне в граничната група, но успях да направя регистрация в 00:02 мин, малко преди да рухне системата (имаше го този проблем тогава) и успя да влезе. После за малкия беше по лесно с бонус от кака си. Мъка, мъка. Добре, че тия неща са ни зад гърба, че беше голям стрес.

# 127
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272
Това с реденето на опашки трябва тотално да отпадне - живеем в свят на технологии и е време да държавната и общинска администрация да се актуализира.
Аз не мисля че ако съм учила в едно училище е задължително да живея след това в района му.
Вместо да дават пари за измислени стимули можеха просто да се опитат да направят образованието по атрактивно и то навсякъде. Когато има криза най-сигурното е да се заложи на образованието, но като се погледне управлението може да стане ясно какво е приритетно.

# 128
  • при моите любими
  • Мнения: 2 905
Това с реденето на опашки трябва тотално да отпадне - живеем в свят на технологии и е време да държавната и общинска администрация да се актуализира.
Аз не мисля че ако съм учила в едно училище е задължително да живея след това в района му.
Вместо да дават пари за измислени стимули можеха просто да се опитат да направят образованието по атрактивно и то навсякъде. Когато има криза най-сигурното е да се заложи на образованието, но като се погледне управлението може да стане ясно какво е приритетно.

Естествено, че не е задължително, да живее човек в района, в който е учил. Но почти не познавам човек, който да е роден и израснал в Лозенец и да не иска да живее в квартала или минимум в района. И не говоря само в наследствени апартаменти.  И това реално би могло да даде предимство на децата им, ако го има.

# 129
  • София
  • Мнения: 2 660
Аз пък съм ЗА , да върнат критерия за родител учил в училището. Това предполага, че местоживеенето е реално.
cydonia, какво реално местоживеене се доказва? Аз съм учила в училището по сегашния ни прилежащ район до 7 клас, след това продължих в друго, както повечето от нас, предполагам. Да, ама същото училище въведе допълнителен критерий "родител, завършил средно образование в училището", т.е. детето ми с родители от години живеещи на адреса е наказано,  защото  майка му е предпочела по-добро образование за себе си в  ново, по-добро училище.
С това не искам да влизам в конфронтация, само казвам, че изборът на допълнителни критерии е деликатна работа и понякога е по-добре да ги няма избщо.

# 130
  • при моите любими
  • Мнения: 2 905
Аз пък съм ЗА , да върнат критерия за родител учил в училището. Това предполага, че местоживеенето е реално.
cydonia, какво реално местоживеене се доказва? Аз съм учила в училището по сегашния ни прилежащ район до 7 клас, след това продължих в друго, както повечето от нас, предполагам. Да, ама същото училище въведе допълнителен критерий "родител, завършил средно образование в училището", т.е. детето ми с родители от години живеещи на адреса е наказано,  защото  майка му е предпочела по-добро образование за себе си в  ново, по-добро училище.
С това не искам да влизам в конфронтация, само казвам, че изборът на допълнителни критерии е деликатна работа и понякога е по-добре да ги няма избщо.

В 120то критерият беше "учил", а не "завършил" Може и само 1-4 да е учил. Само се посочваше годините, в които е бил, за да се улесни сверяването на конкретния ученик в документацията им.

# 131
  • София
  • Мнения: 2 660
Изобщо не го оспорвам, не съм запозната с приема на 120-то. Просто смятам, че тазгодишния експеримент всеки да въвежда кой каквито критерии иска, е крайно неудачен.
Всъщност веднага ще ти дам и друг пример. Само 1 клас съм учила в 35 училище, след това даже и не живея близо до него. Мисля, че е несправедливо спрямо децата, които живеят в района, моето дете да ползва някакво предимство за тази една година, която съм учила там.

# 132
  • при моите любими
  • Мнения: 2 905
Ти изобщо не може да си критерий, ако не живееш в района. Дори и да имаш някакъв бонус за това, че си учила някога. Първо смятам, че бонус точките, като цяло трябва да са минимални, а не два допълнителни критерия да надвишават тези, които имат само местоживеене. Второ, това би било в полза за тези, които имат претенции, че са кореняци, живеят от години в квартала, учили са там и искат и децата им да учат там. Нали все това е тръна в очите, как някой новодомец или кацнал в последния момент е прередил някой кореняк. За другите този критерий би бил дискриминация. Няма угодия знам.

# 133
  • София
  • Мнения: 7 379
Тъй като и на новодомеца, и на наемателя децата трябва да учат някъде, за мен трябва да са с равни права като т.нар. кореняци. Ако водещата ценност е удобството на родителите и на децата, не би трябвало да връщат уседналостта.

# 134
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272
В този случай колкото и повече точки да се дават за местоживеене, това няма да реши проблема.

Общи условия

Активация на акаунт