СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 9

  • 117 334
  • 741
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 2 253
Може би е по-вероятно да се отрази през следващите години. Предполагам, че АК също ще спечелят от ситуацията.

# 271
  • София
  • Мнения: 4 101
ПЧМГ няма нито една свободна стая, за да се възползва от някакви такива въображаеми сценарии. И дано и не решат да се увеличават като размер, защото биха загубили много от предимствата, които имат сега.

# 272
  • Мнения: X
И при положение, че няколко пъти се спомена и от двата лагера, че разделението е 30%/70%, как да си бутнеш детето "в шамарите", като не знаеш кои учители от кой лагер са и как ще му се отрази това на психиката.

Може ли по-подробно обяснение за незапознатите? Какво общо имат децата с шамарите? Може да се навреди на състезател, който е в неправилния лагер, това ли е идеята?

# 273
  • Мнения: 7 677
А защо ПЧМГ е трън в очите на любителите на СМГ? Или поне аз оставам с такова впечатление. Аз харесвам и двете училища. И много се радвам, че и ПЧМГ се развива и дано като/ако се разшири да си смени базата, защото това аз като външен наблюдател определям като единствен недостатък на училището. Колкото повече добри училища, толкова по-добре за всички ни (и за родители, и за учители, и за нацията дори).
Относно децата в СМГ и отношенията между лагерите: поне при малките нищо такова не се усеща! Децата са безкрайно доволни. Не съм чула за нито един оплакващ се родител, че детето му е усетило или по някакъв начин му се е отразило разделението. И от това няма нищо по-нормално. Все пак всички учители там да изключително интелигентни и разбиранията им за добро ръководство няма нищо общо с отношението им към децата.

# 274
  • Мнения: 5 425
Може би е по-вероятно да се отрази през следващите години. Предполагам, че АК също ще спечелят от ситуацията.
AK няма как да спечели от скандала. Профила е различен. Надали ученици влезли с мотивация "защото СМГ го няма" и "защото АК е елитно" ще допинесат за средата в колежа. Но децата с интерес и способности по математика ще загубят жестоко.
За съжаление има остра липса на природо-математическа гимназия от вида и нивото на едновремешната НПМГ. Както се чувства жестокия срив на качеството в НГДЕК и т.н.

# 275
  • Мнения: 256
А защо ПЧМГ е трън в очите на любителите на СМГ? Или поне аз оставам с такова впечатление. Аз харесвам и двете училища. И много се радвам, че и ПЧМГ се развива и дано като/ако се разшири да си смени базата, защото това аз като външен наблюдател определям като единствен недостатък на училището. Колкото повече добри училища, толкова по-добре за всички ни (и за родители, и за учители, и за нацията дори).
Относно децата в СМГ и отношенията между лагерите: поне при малките нищо такова не се усеща! Децата са безкрайно доволни. Не съм чула за нито един оплакващ се родител, че детето му е усетило или по някакъв начин му се е отразило разделението. И от това няма нищо по-нормално. Все пак всички учители там да изключително интелигентни и разбиранията им за добро ръководство няма нищо общо с отношението им към децата.


Разбира се, че ПЧМГ е много добро училище и е хубаво да има повече такива, за да имат избор децата. За СМГ са трън в очите най-вероятно заради лекото разминаване в разбиранията за лоялна конкуренция.

# 276
  • Мнения: 256
И при положение, че няколко пъти се спомена и от двата лагера, че разделението е 30%/70%, как да си бутнеш детето "в шамарите", като не знаеш кои учители от кой лагер са и как ще му се отрази това на психиката.

Може ли по-подробно обяснение за незапознатите? Какво общо имат децата с шамарите? Може да се навреди на състезател, който е в неправилния лагер, това ли е идеята?


Не вярвам напрежението между учителите да не се прехвърли по някакъв начин и на децата. Радващо е споделеното, че засега децата не усещат нищо притеснително. Дано да ги абстрахират от конфликта.

# 277
  • София
  • Мнения: 4 101
ПЧМГ има накъде да развива гимназиалния си етап, особено в посока привличане на повече деца с изявен интерес към математиката.

И как точно да ги привлече?
Скрит текст:
Предлага чудесни преподаватели по математика (учителката на моето дете, макар и неизвестно име е просто прекрасна!!!); чудесни преподаватели по останалите предмети (тук имам леки забележки г-жата по музика, която незнайно защо е много викаща тази година, и млад учител по география, за който не мога да кажа нищо все още, надявам се Бозаджийска да му помогне да стане добър); английски в 8 клас, който завършва с FCE, взет от всички деца, половината с оценка А, съответно ниво C1, немски за желаещите, участие в международни състезания, подготовките за които са безплатни и водени от едни от най-добрите математици през лятото, втори език испански, стипендии и награди за състезателите, добра организация, участие на всички олимпиади. И това, което за мен е важно директорката и учителите познават всичките деца в у-щето по име, т.е. децата не са едни поредни деца, има приятна атмосфера.Разбира се липсва голям двор и голям физкултурен салон, липсва стол, но тези неща в тази сграда не могат да се случат. Как да ги привлече, може би с лични покани? И аз искам в класа ни да дойде Св.Л, Ст.Х. и т.н. ама ей на, не са дошли.
Сложих скрито, все пак темата е за СМГ.

# 278
  • София
  • Мнения: 2 253
ПЧМГ има накъде да развива гимназиалния си етап, особено в посока привличане на повече деца с изявен интерес към математиката.

И как точно да ги привлече?
Скрит текст:
Предлага чудесни преподаватели по математика (учителката на моето дете, макар и неизвестно име е просто прекрасна!!!); чудесни преподаватели по останалите предмети (тук имам леки забележки г-жата по музика, която незнайно защо е много викаща тази година, и млад учител по география, за който не мога да кажа нищо все още, надявам се Бозаджийска да му помогне да стане добър); английски в 8 клас, който завършва с FCE, взет от всички деца, половината с оценка А, съответно ниво C1, немски за желаещите, участие в международни състезания, подготовките за които са безплатни и водени от едни от най-добрите математици през лятото, втори език испански, стипендии и награди за състезателите, добра организация, участие на всички олимпиади. И това, което за мен е важно директорката и учителите познават всичките деца в у-щето по име, т.е. децата не са едни поредни деца, има приятна атмосфера.Разбира се липсва голям двор и голям физкултурен салон, липсва стол, но тези неща в тази сграда не могат да се случат. Как да ги привлече, може би с лични покани? И аз искам в класа ни да дойде Св.Л, Ст.Х. и т.н. ама ей на, не са дошли.
Сложих скрито, все пак темата е за СМГ.
Ели,
Скрит текст:
Св.Л и Ст.Х са в нашия клас. Силно се надявам да не се наложи на всички ни да взимаме трудни решения...

Може би е по-вероятно да се отрази през следващите години. Предполагам, че АК също ще спечелят от ситуацията.
AK няма как да спечели от скандала. Профила е различен. Надали ученици влезли с мотивация "защото СМГ го няма" и "защото АК е елитно" ще допинесат за средата в колежа. Но децата с интерес и способности по математика ще загубят жестоко.
За съжаление има остра липса на природо-математическа гимназия от вида и нивото на едновремешната НПМГ. Както се чувства жестокия срив на качеството в НГДЕК и т.н.
Напротив, за много родители в СМГ,  включително и за мен, АК е бил вариант и го е имало колебанието кое да изберем. Честно казано, ако детето ми не беше толкова категорично, имаше голяма вероятност да го предпочетем. А ако в онзи момент бяхме попаднали в ситуацията, на която сме свидетели в момента, познай накъде щяха да се наклонят везните.

Последна редакция: ср, 11 окт 2017, 15:13 от Iva_D

# 279
  • София
  • Мнения: 5 454

И как точно да ги привлече?
Скрит текст:
Предлага чудесни преподаватели по математика (учителката на моето дете, макар и неизвестно име е просто прекрасна!!!); чудесни преподаватели по останалите предмети (тук имам леки забележки г-жата по музика, която незнайно защо е много викаща тази година, и млад учител по география, за който не мога да кажа нищо все още, надявам се Бозаджийска да му помогне да стане добър); английски в 8 клас, който завършва с FCE, взет от всички деца, половината с оценка А, съответно ниво C1, немски за желаещите, участие в международни състезания, подготовките за които са безплатни и водени от едни от най-добрите математици през лятото, втори език испански, стипендии и награди за състезателите, добра организация, участие на всички олимпиади. И това, което за мен е важно директорката и учителите познават всичките деца в у-щето по име, т.е. децата не са едни поредни деца, има приятна атмосфера.Разбира се липсва голям двор и голям физкултурен салон, липсва стол, но тези неща в тази сграда не могат да се случат. Как да ги привлече, може би с лични покани? И аз искам в класа ни да дойде Св.Л, Ст.Х. и т.н. ама ей на, не са дошли.


Едва ли аз съм човекът с отговор на този въпрос. Ставаше дума обаче за това, дали ПЧМГ има какво да спечели от конфликтите в СМГ, щом като няма свободни стаи? Ами ако проблемите се пренесат и върху децата? Или в ПЧМГ няма свободни места дори за ученици като посочените от теб?

# 280
  • Мнения: 5 425
Напротив, за много родители в СМГ,  включително и за мен, АК е бил вариант и го е имало колебанието кое да изберем. Честно казано, ако детето ми не беше толкова категорично, имаше голяма вероятност да го предпочетем. А ако в онзи момент бяхме попаднали в ситуацията, на която сме свидетели в момента, познай накъде щяха да се наклонят везните.
Разбирам тезата ти Ива, но моята беше по-различна: Как предлагаш АК да спечели, ако приеме деца, които са мотивирани да учат в колежа, защото родителите им го намират за престижен, а не защото наистина искат да учат там?
Даже от чисто комерсиална гледна точка колежът ще загуби - голяма част от такива деца отпадат, при това рано. А колежът не е създаден с цел да прави пари. Как мислиш ще се отрази на средата липсата на мотивация в голяма част от децата при наличие на амбициозни родители?
Всички виждаме примера на СМГ...

# 281
  • София
  • Мнения: 4 101
Iva_D, истински се надявам да не ви се налагат такива крайни решения!
Prizma, не мога да ти кажа, това са директорски решения, но така или иначе паралелките имат лимит и никоя не го надминава.

# 282
  • София
  • Мнения: 2 253
О, моля те, амбициите на родителите в гимназиален курс нямат никакво значение - не говорим за 10 годишни все пак. Просто е. Преориентирането ще засегне не само родителите, но и децата.

# 283
  • София
  • Мнения: 5 454
Prizma, не мога да ти кажа, това са директорски решения, но така или иначе паралелките имат лимит и никоя не го надминава.

В гимназиалната степен всички паралелки ли са максимално пълни?

# 284
  • Мнения: 5 425
О, моля те, амбициите на родителите в гимназиален курс нямат никакво значение - не говорим за 10 годишни все пак. Просто е. Преориентирането ще засегне не само родителите, но и децата.
За съжаление виждам как амбициите на "амбициозните" родители биват налагани доста след края на основното образование.  
Много малко деца, които иначе мечтаят за СМГ, биха искали да го сменят точно за АК или примерно за някоя езикова гимназия. Както писах по-горе, профила е много различен.

Общи условия

Активация на акаунт