H&M - тема 12

  • 37 515
  • 735
  •   1
Отговори
  • Мнения: 386

Добре дошли в темата за H&M!



МИЛИ ДАМИ, МОЛЯ, ПРЕДИ ДА ЗАДАВАТЕ ПРОЦЕДУРНИ ВЪПРОСИ В ТЕМАТА, ПЪРВО ПРОЧЕТЕТЕ ИНФОРМАЦИЯТА ПО-ДОЛУ! ОБЕМНА Е, НО КАКТО ЩЕ СЕ УБЕДИТЕ, ПАЗАРУВАНЕТО ОТ САЙТА ИМА МНОГО ОСОБЕНОСТИ И ПОЛОЖЕНИЯ, ЗАТОВА Е ПОЛЕЗНА!


Пазаруването от този сайт е, меко казано, предизвикателство - изненадите дебнат отвсякъде! Артикулите са страхотни, но от онлайн-магазина никак не желаят да ни ги продават. Изискват се железни нерви и търпение.

   САЙТЪТ:
Пазаруваме основно от английския сайт. Доставя само в Обединено кралство Великобритания и Северна Ирландия. До България директна доставка няма – използва се фирма - посредник или превозвач. Цените са в британски лири, доставката до английски адрес е £3,90. Сайтът приема български кредитни и дебитни карти (вкл. виртуални) за пазаруване онлайнVISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD – на ВСЯКА банка.
Немският сайт – доставя само в Германия, цените са в евро, доставката до немски адрес е 4,90€.
Онлайн пазаруване предлагат също австрийският, датският, финландският, холандският, норвежкият и шведският сайт – стига да има до чий адрес да ги поръчате, защото всеки доставя само в съответната страна.
Българският сайт НЕ предлага онлайн пазаруване! Магазин на H&M засега има в София – The Mall. Очаква се тази пролет такъв да отвори врати и в Сердика център, както и в градовете Варна и Бургас.

   СТЪПКИТЕ И ОСОБЕНОСТИТЕ ПРИ ПУСКАНЕТО НА ПОРЪЧКА В ОБЩИЯ СЛУЧАЙ СА СЛЕДНИТЕ:

1. Избираме си фирма – посредник или превозвач.

ВАЖНО!: ФИРМИ, НА ЧИИТО АДРЕСИ МАГАЗИНЪТ НЕ ДОСТАВЯ – НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЕХНИТЕ АДРЕСИ ЗА ПОРЪЧКИ ОТ H&M!: Gab_Co, Givetransport Ltd., Britsbg.

С изключение на горепосочените, можем да изберем фирма според персоналните си изисквания от:
Темата със списък на фирми, превозващи покупки от UK
Теми за фирми, превозващи покупки от Германия – 1, 2

2. Регистрираме се в сайта с нашето име и имейл (за предпочитане международен) и адреса на фирмата - превозвач.

ВАЖНО!: При попълване на адреса, отмятаме горе опцията Enter address manually, в противен случай системата го попълва автоматично по код и не ни позволява да въведем коректно всички данни. Графство (County) може и да не се попълва, ако много държим го пишем след Град (City), в неговото поленце.

3. За самата поръчка:
•   Добавяме желаните артикули в кошницата - Shopping bag, след което преминаваме към процедурата по плащането – Checkout. Там избираме метода на плащане - в нашия случай ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с карта и  въвеждаме кодовете за намаление.
•   Относно кодовете – в една поръчка могат да се ползват 2 кода. Сами преценяваме кои от действащите в момента кодове (ако са повече от два), ще ни донесат по-голяма отстъпка в конкретната поръчка. Въвеждат се в празното поленце с надпис Apply discount code - под списъка с артикулите при чекаута, редът НЯМА значение. След поставяне на кода и натискане на ОК, отстъпката веднага се отразява в поръчката, действието се повтаря и с втория код. Кодовете могат да се ползват многократно – след като една поръчка премине в Order history, може да се пусне нова със същите (или други) кодове. Периодично пускат кодове за различни намаления – търсим ги в интернет или ги получаваме на имейл.

ДЕЙСТВАЩИ КОДОВЕ В МОМЕНТА:
1304 – дава отстъпка от £5. Действа и на редовни, и на намалени цени. Валиден до 31.12.2012
9690 – сваля 25% от цената на най-скъпия артикул. Действа и на редовни, и на намалени цени. Валиден до 01.08.2012

•   След поставяне на кодовете, поръчката трябва да е с минимална стойност £6 (без доставката), за да бъде приета.
•   Ако поръчваме артикули с различни дати на доставка, вляво на страницата можем да изберем дали да бъдат доставени всички заедно (на най-късната дата) – All in one package или в отделни пратки (когато нещо стане налично) – Separate packages. Изискването за минимална стойност от £6 важи за всяка от тях. Но доставка се начислява само веднъж, независимо на колко пъти ще ни бъде доставена поръчката. Ако не разделим или обединим пратки на този етап, имаме време да го направим и по-късно, докато поръчката изчаква обработка в Pending Оrders – горе вляво над артикулите: Delivery: Edit -> избираме желаната опция -> Save.
•   Вляво на страницата също е важно да се уверим, че сме отметнали опцията Card в Payment options.
•   За да приключим процедурата по плащането: Enter card information -> въвеждаме данните на картата -> Submit order.

4.  След като направим поръчка, получаваме имейл с потвърждение, че заявката е получена. Това далеч не означава, че поръчката ни ще бъде обработена!

ВАЖНО!: При ВСЯКО въвеждане на данните на картата, с която плащаме (т.е. при всяка нова поръчка или добавяне на артикул към вече направена) се блокира сума от £1 (между 1.40 и 1.96лв., в редки случаи - обърнато по курса на банката). Сумата е за проверка на картата, тя се освобождава от банката след определено време (според банката – в повечето случаи между 14 и 45 дни). Парите за самата покупка се теглят ПО-КЪСНО – обикновено в периода на изпращането й и получаването й на адреса на фирмата – превозвач.

5.  Направената поръчка можем да видим в My H&M -> MY SHOPPING -> Pending Оrders. Докато е на този етап, МОЖЕМ  да правим промени по нея, да добавим или премахнем артикул или да я изтрием изцяло:
•   Добавяме артикул като просто го поръчаме по гореописания начин – той автоматично се добавя към съществуващата поръчка (избягваме да се изхитряме и да добавяме кодове отново, дори и системата да ни позволи – случва се поръчки, направени по този начин с повече от 2 кода да минат, но за по-сигурно е добре да не го правим).
•   Изтриване на артикул - Edit над списъка с артикулите в поръчката -> Remove -> Save. Изтриване на цялата поръчка – Remove на всеки артикул -> Save.
•   Ако искаме да променим цвят или размер – изтриваме нежелания артикул и поръчваме желания по гореописания начин.

ВАЖНО!: На този етап не можем да направим нова, отделна поръчка от този акаунт! Всичко, което поръчваме след като вече имаме чакаща поръчка, се добавя автоматично към нея, без да се начислява нова доставка. Нова поръчка с нови кодове можем да направим, едва когато старата премине в Order History.

6. Ако имаме късмет и от сайта решат да обработят поръчката ни, тя преминава от Pending Оrders в MY H&M -> MY SHOPPING -> Order History. Това се случва в повчето случаи на следващия ден, но понякога може да отнеме часове или пък повече дни – няма правило (и все пак, ако не се случи до 3-4 дни, повечето тук сами я изтриваме и поръчваме наново). Когато поръчката премине в етап Order History, повече НЕ МОЖЕМ да я променяме или изтрием! В Order History се виждат само последните 5 поръчки. Успешната поръчка е със статус In Progress, а когато бъде изпратена (това отново може да отнеме часове или дни) преминава в статус Dispatched.

Относно проследяването на пратки: В поръчката, срещу статуса горе вдясно, обикновено имаме опция Track package – препраща ни на страница, на която можем да следим движението й. Успешният финален надпис е Signature from customer. Проследяване има само когато поръчката е пратена по куриерска фирма Хермес, движението й може да се следи и на сайта им - излиза по-подробно описание.
Ако на страничката, на която ни препраща опцията Track package, още няма информация, гледаме най-горе в адресната лента – там трябва да пише https:// tracking.hermesworld.com/?TrackID=(много цифри)&PLZ=(още няколко цифри), където първата поредица цифри е номер на пратка, а втората – адресния код. Тези данни се въвеждат в поленцата за търсене в посочения сайт на Хермес. Обикновено Хермес изпращат рутинен имейл с очаквана дата за доставка, когато поръчката ни тръгне. Някои пакети се изпращат с Royal mail или DHL и нямат опция за проследяване – това не бива да ни притеснява, стигат без проблем.

ВАЖНО!: В дните след като поръчката стане Dispatched сумата за нея трябва да бъде изтеглена от сметката ни. Обезателно следим за това, защото в редки случаи, по тяхна вина, не го правят и сумата се появява в баланса на профила ни – MY H&M -> MY BALANCE. Повторни опити да теглят от картата не правят! Но сумата трябва да бъде заплатена и имаме 2 варианта:
1)   Да наредим парите от България по сметката на H&M, но таксата е около 15€.
СМЕТКАТА НА H&M: IBAN GB17BARC0000073769917 
Основание за превода: клиентски номер и номер на поръчка.
2)   Да ползваме услугите на фирмата – превозвач (или познат в UK). Повечето предлагат такава – превеждаме им сумата и им предоставяме данните, те погасяват задължението ни от UK вместо нас, срещу по-скромна такса (според фирмата).

ВАЖНО!: Ако поръчката изчезне от Pending Orders, но я няма и в Order History, значи е НЕУСПЕШНА – не я чакаме. Случва се често. Причината: 1) Според условията си, H&M доставят само на частен адрес, а адресите на фирмите – превозвачи, на които поръчваме ние, се водят индустриални адреси, затова отказват изпълнение. 2) Според условията си, H&M си запазва правото да проверява картата за съответствие между адреса, на който е регистрирана и адреса за доставка и на тази база да откаже поръчка. Ако не минем „между капките“ и открият несъотвествието, просто отказват да изпълнят поръчката и я изтриват – това става без предупреждение. Ако се случи, най-добре е да не се опитваме да правим повече поръчки от този акаунт – регистрираме нов (това е обяснено по-надолу).

7.  Когато видим, че поръчката ни е изпратена, в зависимост от условията на фирмата - превозвач, я уведомяваме, че чакаме пратка от H&M, тя я приема на адреса си, след което ни я доставя в България, като при получаването ние й заплащаме транспорта. Условията на различните фирми – превозвачи можем да прочетем на техните сайтове. Доставката от сайта до адреса в UK отнема обикновено 3-7 дни (понякога може да се забави, но щом е обработена - ще стигне), а от там до България – между 1 и 2 седмици. В повечето случаи до към 3 седмици би трябвало поръчката ни да е при нас.


   ОТНОСНО РЕГИСТРИРАНЕТО НА НОВ АКАУНТ:

В случай че поръчката ни бъде изтрита (случва се също да закрият целия акаунт или да го обединят с друг, ако имаме), най-добре е да не го използваме повече – шансът следваща поръчка да мине от него е минимален. Регистрираме нов акаунт, като целта е той да бъде възможно най-малко асоцииран със стария. Трябва да променим името, с което се регистрираме или поне да е вариация в изписването на нашето – предупреждаваме фирмата-превозвач за това и ако се налага – правим нова регистрация и при тях. Обезателно пишем друга дата на раждане. Адресът за доставка и картата, с която плащаме може да са същите.
Относно имейл - адреса за регистрация:
1)   Може да си направим нов и да се регистрираме с него.
2)   За по-лесно, можем да ползваме имейл - адрес от стар акаунт. За целта сменяме юзърнейма на стария акаунт – по презумпция той е имейл – адресът. Отиваме в MY H&M -> MY USER PROFILE -> EDIT DETAILS -> променяме USERNAME на някакво произволно име/дума/цифри -> SAVE. След тази стъпка имейл - адресът ни вече е свободен и с него може да бъде направен нов акаунт (за по-сигурно още от началото променете и неговия юзърнейм). От тук насетне, когато влизаме в сайта, добре е да го правим с юзърнейм, а не с имейл.
Стар акаунт НЕ МОЖЕМ да изтрием, не е нужно - просто не го ползваме повече.



   ОТГОВОРИТЕ НА ОЩЕ НЯКОИ ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ В ТЕМАТА:

•   Спалните комплекти Duvet (cover) set съдържат плик за завивка (без самата завивка) и калъфка за възглавница. БЕЗ долен чаршаф – него си го купуваме отделно – (Fitted) sheet.
•   Относно размерите: при всеки артикул има SIZE GUIDE – по принцип си отговаря, като повечето дрешки L.O.G.G., според мненията в темата, са леко уголемени. За дънките – често номерацията е от типа А/В, където А е ширината на талията в инчове, В е дължината на крачола по вътрешния ръб в инчове (1"=2,54см). При мъжките панталони се случва да има буква, тя касае дължината на крачола – R (нормална дължина – това обикновено е около 32"), L (по-дълги – обикновено около 34"). При детските дрехи понякога има буква X – означава дреха за същата височина (като без буквата), но по-широка.
•   Търсене в категориите по критерии има – на всяка страница, над снимките на артикулите има сиво поле с надпис FILTER BY COLOUR, SIZE OR CONCEPT – натискаме го и опциите за търсене се появяват.
•   Ако много искаме артикул, от който няма наличен нашия размер, цвят и т.н., най-голяма вероятност да го „хванем“ в часовете малко след полунощ – между 2.00 и 4.00ч. българско време сайтът добавя бройки от различни артикули, които бързо се изчерпват.
•   ВАЖНО!: Пита се и за телефона на H&M, НО СИЛНО ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО Е ДА НЕ ИМ ЗВЪНИМ и да не им пишем , особено с въпроси защо поръчката ни е отказана или защо се бави пратката ни!!! Правим лоша услуга и на себе си, и на всички потребители, които ползват адреса, на който се опитваме да поръчаме – ИМА ГОЛЯМА ВЕРОЯТНОСТ ДА ОТКАЖАТ ПОВЕЧЕ ДА ДОСТАВЯТ ДО НЕГО!!!


Темата за размени на неуспешни покупки от H&M

Старите теми: тема 11, тема 10, тема 9, тема 8, тема 7, тема 6, тема 5, тема 4, тема 3, тема 2, тема 1.

***Благодарности за помощта на evi99 и Naq2009, както и на всички мацки, които споделят полезен опит в темата! Hug

Приятни и успешни опити за пазаруване!

# 1
  • Мнения: 160
Браво, Марципанче!
Благодаря за положения труд!
 newsm51

# 2
  • на село
  • Мнения: 33
Marzi Pan   bouquet за старанието и положения труд Hug

# 3
  • София
  • Мнения: 3 581
Благодаря за темата Hug. Информацията е доста полезна и изчерпателна.
Относно тези блузки, за които вчера сподели tinki_winki : http://www.hm.com/gb/product/98080?article=98080-B#article=98080-C , наистина са доста умалени в размер 2-4. по-скоро са за 2-3, отколкото за 3-4г.

# 4
  • Мнения: 252
С благодарност към Марципан! Чудесна и полезна първа страница!   Hug

# 5
  • В мечтите
  • Мнения: 639
Марципанче   bouquet...за темичката

# 6
  • Мнения: 0
Marzi Pan браво!    bouquet

# 7
  • Мнения: 0
  bouquet и от мен за всички, участвали в систематизирането на тази така полезна информация!

# 8
  • София
  • Мнения: 424
Marzi Pan благодаря за отделеното време и положеният труд  smile3525
Темата е оформена прекрасно,ако има и кой да я чете ще е супер.

# 9
  • София
  • Мнения: 2 799
Marzi Pan, страхотна нова тема, благодарности на теб и помощниците   bouquet за изчерателния първи пост  Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes

Е сега, ако някой попита нещо и не му е ясно  Joy
Този път ни е толкова хубава темата  Flutter, с толкова отделено време от страна на Marzi Pan, така че призовавам преди да попитате нещо да изчетете пърия пост, за да не спамим и пълним излишно  Hug

В очакване на 4-ри поръчки от сайта съм, пристигнали на английски адрес ... очаквам с нетърпение и ще се Фаля  Peace веднага  Hug

Приятно и безпроблемно пазаруване на всички момичета пожелавам  Hug

# 10
  • Мнения: 160

В очакване на 4-ри поръчки от сайта съм, пристигнали на английски адрес ... очаквам с нетърпение и ще се Фаля  Peace веднага  Hug


Нинче, тези без тракинга, на коя дата са диспачнати, че чакам едни от 17 и 19, да знам за кога да им се точа.
Иначе да ви се оплача, пристигнаха ми две рокли, но аз съм все още мноооого дебела и не мога да ги закопчея при бюста. Надолу са добре. Вече започва да ми омръзва да съм дебела и кърмеща, с тези две поредни бебета baby_neutral, почти пет години hahaha.
Розовата рокля на ВИрсачиТУ е уникална, кройката е върха, а плата пада много красиво. През юли съм на сватба и дано ми се получат нещата. Понеже сме си свои да добавя, че приемам всякакви съвети за вталяване на лични, като изключим спорт и персонална диета зоната.

# 11
  • София
  • Мнения: 243
Цоп и аз тук.Браво на Марципан  bouquet,че ми омръзна да чета само въпроси,бях започнала по диагонал да ви следя Rolling Eyes

# 12
  • София
  • Мнения: 2 434
Моята последна поръчка са я изтрили  Mr. Green но доста минаха през този акаунт ...
Момичта, изпуснала съм темата, че бях в болница, има ли получени поръчки от 02 и 05 без проследяване на адреса на КД изпратени  Hug
Много успешни поръчки на всички  Hug

# 13
  • Мнения: 166
Айде и аз тук  Hug
Марципанче , постарала си се! Благодаря ти! Прекрасна тема,дано я напълним само с хубави постове   bouquet

Naq2009, аз за 3м. свалих 10кг. с 90-дневната,много лесна и лека  Peace

tinki_winki , ако решиш да се отървеш от блузките,пиши ми.На мен ще ми трябват скоро подаръци за РД ...  Wink

# 14
  • Мнения: 989
Marzi Pan, благодаря за прекрасната тема и поздравления за положения труд!   bouquet
Първият пост е повече от изчерпателен.
Илона, май не сме успели с размера на роклята... Embarassed. Вталяването ще дойде като малкото чедо тръгне да ходи. Мария още я е страх да върви съвсем сама и все търси "ка" (ръка  Wink )
Аз съм в очакване на 2 поръчки. Надявам се да дойдат до края на другата седмица.

Общи условия

Активация на акаунт