Третокласници

  • 45 215
  • 751
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 9 517

Общност "Начално образование"
Нещо интересно за занимание
Образователни игри и други
Всички актуални новини за образованието
Приказки
Сендовската система



Линк от Лоренца за генериране на задачки
Граматика - линк, предоставен от niky
Какво трябва да знаем по български език - от svetlaem
Скрит текст:
КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 2 клас
ДУМАТА служи за назоваване на нещо: предмет, признак на предмета или негово действие. Разделя се на СРИЧКИ, в зависимост от гласните които съдържа /ма-ма,у-чи-ли-ще, дом/ ПРЕНАСЯНЕТО на част от думата става, като се раздели на срички и се спазва правилото, че едносрични думи не се пренасят и не може да се оставя или пренася една буква от дума /слон, ри-ба, ба-рабан, бара-бан, оби-ча/. Ако в думата имаме съмнение за някой гласен звук, проверката се прави с друга дума, в която същият този гласен е под ударение – ръка – ръчен, пътека – път, картина – карта. Ако в думата имаме съмнение за някой съгласен звук, проверката се прави с друга дума, в която този съгласен е озвучен от гласен след него – кораб – кораби, ориз – оризова, твърд – твърди.
ГЛАВНИ букви пишем В НАЧАЛОТО на изречението и на ИМЕНА на хора, реки,градове……/В града дойде цирк. Владимир, Искър, Червен бряг, България…./ Думите свързани по смисъл образуват ИЗРЕЧЕНИЕ. /Столицата на България е София./ Чрез СЪОБЩИТЕЛНОТО изречение съобщаваме нещо. В края му се пишеТОЧКА. /Аз обичам България./ Чрез ВЪПРОСИТЕЛНОТО изречение задаваме въпрос. В края му се пише ВЪПРОСИТЕЛЕН знак. /Ще ходиш ли в парка ? /УДИВИТЕЛНИЯТ знак се поставя, когато с изречението изразяваме чувство или издаваме заповед. /Ох, боли ме главата от учене! Не пресичай улицата!/ Изреченията, свързани по смисъл, образуват ТЕКСТ. Всеки текст има ЗАГЛАВИЕ.
СЪЩЕСТВИТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме предмети, животни, хора или техните имена. То може да бъде: нарицателно, собствено и умалително /куче, Шаро, кученце/. Откриваме го с въпрос: Какво е това? Кой е този?. Определяме му род и число: м.р. – самолет, ученик /един/, ж.р. – роза, ученичка /една/, ср.р. – колело, дете /едно/, ед.ч. – град, мн.ч. – градове .
ПРИЛАГАТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме качество или признак на предметите. То се СЪГЛАСУВА със същ. имена – приема рода и числото им и образуват СЛОВОСЪЧЕТАНИЯ – червена роза, умно дете, роден град, палави деца. Определяме му род и число. Открива се с въпросите: Какъв?, Каква?, Какво?, Какви? – голям, сладък, красив, добра, прекрасна, слаба, буйно, гладно, малко, трудолюбиви….
ГЛАГОЛ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме действие или състояние на предметите. Открива се с въпросите: Какво прави?, Какво правят? Определяме му лице, число и време. За целта си помагаме с думите: Аз -за 1л., ед.ч., Ти – 2.л., ед.ч., Той, Тя, То – 3л., ед.ч., Ние – 1л., ед.ч., Вие – 2л., ед.ч., Те – 3л., ед.ч.
ед. ч. мн. ч.
1л.уча 1л.учим
2л.учиш 2л.учите
3л.учи 3л.учат
Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –а, -я, в 1л., мн. ч. се пише –м – играя – играем, върша – вършим. Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –м, в 1л., мн. ч. се пише – ме – спортувам – спортуваме, спирам – спираме.
В зависимост от това кога се извършва действието: в момента на говорене –СЕГАШНО ВРЕМЕ /уча, пея, играя/, преди момента на говорене – МИНАЛО ВРЕМЕ /учих, пях, играх / или ще се извърши след момента на говорене – БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ / ще уча, ще пея, ще играя /.

обяснение на Morrighan за епитет и прилагателно
Скрит текст:
Прилагателното е част на речта, която означава признак, качество или свойство на предметите и явленията.
Епитетът е художествено/поетично определение, което носи емоционален заряд, или иначе казано има „украсяващ ефект”, за разлика от логически необходимите определения, без които се губи смисъла, т.е. не винаги прилагателното е епитет. Терминът „епитет“ се отнася само до тези думи, без които, ако произнесем изречението, пак ще разберем същото, но някаква подробност няма да бъде подчертана.

Пример: 1. Тя го погледна със слънчева усмивка/стъклен поглед.
2. Разхождам бебето само при слънчево време./ Стъклените маси са по-трудни за подръжка от дървените.

В първия случай определенията „слънчева/стъклен” спокойно могат да отпаднат, без да се губи информация (освен чисто емоционална такава), докато във вторите прилагателното е логически необходимо и не е епитет.

Освен това не е задължително епитетът да е прилагателно, а може да е и всякакви думи или съчетания от думи, които изпълняват службата на прилагателни имена.
Пример: „величествена планина” / „планина, която поразява с величието си”
„поет-гигант”

Старите теми

 
Весела ваканция  Simple Smile

Последна редакция: сб, 14 сеп 2013, 00:13 от Фран Джонсън

# 1
  • Кафе,грим и без да мечтая, днес пак ще бъда силна!
  • Мнения: 824
Привет на всички, да не ви изпусна  Peace

И ние завършихме с пълно 6, имаме списък с 14 книги, само че тази година ми направи впечатление че е препоръчителен, а не задължителен  newsm78 ВЕСЕЛА ВАКАНЦИЯ НА ВСИЧКИ  Party

# 2
  • София
  • Мнения: 9 861
Благодаря за темата, Дзвер!
И моето дете чете понякога легнало вечер...не е хубаво, зная, но като се опитах а поправя този и навик тя ми каза: А ти, мамо, защо всяка вечер четеш легнала като е толкова вредно?...До определена степен успях само да намаля времетраенето на това четене.
 Що се отнася до ежедневните задачки- може би ако детето ми не се сещаше самО бих настоявала примерно за половин час дневно  някъде...но Мими не се налага да я подсещам засега. Има дни, в които няма време за писане и задачи, няма да го насилвам детето, достатъчно се старае. Но и моето мнение е, че да, ваканцията е за почивка, но  трябва и редовно, пък макар и  за кратко, да се обръща внимание на задачки и писане.
На Мими много и харесва на лятната занималня , ходи до обяд, има приятелчета там от нашето си училище, много е доволна,аз също.

# 3
  • Мнения: 1 883
Дзвер  Hug за темичката!

10 дни няма да пише,само ще чете. После ще видим. Четенето също става с мноого подсещане.

# 4
  • София
  • Мнения: 4 578
Привет и от мен в лятната тема!  Hug
Моите  деца са при баба си и много рядко се  сещат за училище и книги  Confused Но още седмица са там,после ще ги засиля.

# 5
  • Мнения: 298
Аз само да кажа,че моя син е с далекогледство,не споря само казвам какво ми е казала лекарката.И понеже е учила в тази насока,пък аз имам само бегла представа,предпочитам да се вслушам в препоръката и.Разбира се,че каза и за компа,че не трябва да седи повече от 40мин,без почивка,ако иска след това пак да отиде на компа,трябва да има почивка поне полвин час,най-малко.
Благодаря за новата тема.

# 6
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Ние още ходим на училище, тази седмица свършват - в момента е лятно училище и почти нищо не учат, основно търчат и играят из училище цял ден, четат си, сплетничат, карат се и се сдобряват и така Simple Smile

Съответно нищо не сме започвали да правим, пък и аз тези първи две седмици от юни пътувам служебно и не съм вкъщи да надзиравам, така че дребното се радва на свобода Laughing (обаче май повече ми реве по телефона колко съм й липсвала Cry - което все пак не й попречи уикенда, когато аз бях у дома, да предпочете да стои у баба си Mr. Green).

Девойката завършва втори клас с 5 по БЕЛ и по музика (заради една двойка за ненаучен текст на песен... някои колеги наистина прекаляват...).

# 7
  • Мнения: 928
hedra, много си права, че прекаляват, но за бой е този, който въведе оценяване във втори клас  Peace
Весела ваканция и от мен! Нашата активна почивка започна  Hug

# 8
  • София
  • Мнения: 4 412
Привет и от мен в новата тема! И благодаря за нея!    bouquet

Ние бяхме 1 седмица на ранно море, настроени сме ваканционно, не знам дали ще записвам детето на занимални, още търся подходящи.
Попаднах на 2 интересни помагала - първото са активни карти с логически задачи на Клевър Бук . Задачките са доста сложи и ми приличант на сборника на Кортезов. Но са направени цветни и като игра и детето не усеща, че е са задачи, а умува ли, умува... и майка му покрай него. Simple Smile
И другото е ни е от днес Атлас по Човек и общество за 3 клас . Има основните теми по предмета и смятам да се ограмотяване по него, сега ще търся исторически филмчета. На първо време смятам да обиколим някои забележителности в София и пак да говорим за тях.
Някой бил ли е в музейния комплекс под църквата Света София? Смятаме тези дни да го посетим.

За книгите все повече се убеждавам, че не трябва да се чете каквото й да е - от морето купихме "Фантастичните приключенията на господин Фокс" на Роалд Дал. Това е първата книга, която чета от него. Е, сравнена с Чернишка е кръгла нула... и детето не хареса стила. Имаме 2 други книги от автора в списъка, ще видим те как ще са.

Весела и здрава ваканция! Hug

# 9
  • Мнения: 5 790
Благодаря за новата тема.
И малката много я мързи. Непрекъснато се подканяме да чете поне. Има и за писане, но съм я оставила да си почине.

# 10
  • Мнения: 904
Здравейте!
Честита ваканция на всички дечица!
Нашия списък включва 8 книги, в момента четем "Приключенията на Лукчо".
Поръчахме си и едно помагало за цялото лято, в което има разнообразни упражнения от всички предмети, разделени по теми.
http://www.bukvara.com/%D0%B0%D0%B7-%D1%81%D1%8A%D0%BC-%D0%B2%D1 … %D0%B8%D0%B2.html
Това ще е лятната ни работа.

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 1 215
Благодарско и от мен за новата ни темичка лятна.    Hug

Бъдещата третокласничка ходи на занималня, съответно там време за четене почти няма. Сутрин решават занимателни задачи по математика и БЕЛ, а следобед имат танци, аеробика, театрални занимания, арт -работилници. Ходи с желание, дано и занапред е така.
Хубава ваканция!!!

# 12
  • Мнения: 3 379
Ние пък се настройваме морски, тъй като в четвъртък пътуваме за 5 дни до морето и децата са въодушевени и нямат търпение (аз също, за първи път ще почиваме в Гърция). Аз съм доста ангажирана после до първата седмица на юли, после сигурно ще се метнем на вилата за седмица-две - децата да тичат навън, аз ще работя от там и така ... Simple Smile И на мен ми се почива вече.

# 13
  • Мнения: 1 734
СЗА, с какво ще пътувате до Гърция? До сега все транспорта ме е спирал да организирам подобно семейно пътуване. Смятам, че самолет е най-доброто решение, но излиза малко скъпичко...

# 14
  • Мнения: 1 883
СЗА, с какво ще пътувате до Гърция? До сега все транспорта ме е спирал да организирам подобно семейно пътуване. Смятам, че самолет е най-доброто решение, но излиза малко скъпичко...
Три пъти сме ходили на море в Гърция с децата. И трите пъти с кола.

Моите деца са се побъркали. От два дни пишат писмо на Дядо Коледа и се поръчват едни подаръци, едни чудеса..... Crazy

Общи условия

Активация на акаунт