H&M - тема 13

  • 42 057
  • 730
  •   1
Отговори
  • Мнения: 386
Добре дошли в темата за H&M!



МИЛИ ДАМИ, МОЛЯ, ПРЕДИ ДА ЗАДАВАТЕ ПРОЦЕДУРНИ ВЪПРОСИ В ТЕМАТА, ПЪРВО ПРОЧЕТЕТЕ ИНФОРМАЦИЯТА ПО-ДОЛУ! ОБЕМНА Е, НО КАКТО ЩЕ СЕ УБЕДИТЕ, ПАЗАРУВАНЕТО ОТ САЙТА ИМА МНОГО ОСОБЕНОСТИ И ПОЛОЖЕНИЯ, ЗАТОВА Е ПОЛЕЗНА!


Пазаруването от този сайт е, меко казано, предизвикателство - изненадите дебнат отвсякъде! Артикулите са страхотни, но от онлайн-магазина никак не желаят да ни ги продават. Изискват се железни нерви и търпение.

   САЙТЪТ:
Пазаруваме основно от английския сайт. Доставя само в Обединено кралство Великобритания и Северна Ирландия. До България директна доставка няма – използва се фирма - посредник или превозвач. Цените са в британски лири, доставката до английски адрес е £3,90. Сайтът приема български кредитни и дебитни карти (вкл. виртуални) за пазаруване онлайнVISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD – на ВСЯКА банка.
Немският сайт – доставя само в Германия, цените са в евро, доставката до немски адрес е 4,90€.
Онлайн пазаруване предлагат също австрийският, датският, финландският, холандският, норвежкият и шведският сайт, но всеки доставя само в съответната страна.
Българският сайт НЕ предлага онлайн пазаруване! Магазин на H&M засега има в София – The Mall. Очаква се тази пролет такъв да отвори врати и в Сердика център, както и в градовете Варна, Бургас и Пловдив.

   СТЪПКИТЕ И ОСОБЕНОСТИТЕ ПРИ ПУСКАНЕТО НА ПОРЪЧКА В ОБЩИЯ СЛУЧАЙ СА СЛЕДНИТЕ:

1. Избираме си фирма – посредник или превозвач.

ВАЖНО!: ФИРМИ, НА ЧИИТО АДРЕСИ МАГАЗИНЪТ НЕ ДОСТАВЯ – НЕ ИЗПОЛЗВАМЕ ТЕХНИТЕ АДРЕСИ ЗА ПОРЪЧКИ ОТ H&M!: Gab_Co, Givetransport Ltd., Britsbg.

С изключение на горепосочените, можем да изберем фирма според персоналните си изисквания от:
Темата със списък на фирми, превозващи покупки от UK
Теми за фирми, превозващи покупки от Германия – 1, 2

2. Регистрираме се в сайта с нашето име и имейл (за предпочитане международен) и адреса на фирмата - превозвач.

ВАЖНО!: При попълване на адреса, отмятаме горе опцията Enter address manually, в противен случай системата го попълва автоматично по код и не ни позволява да въведем коректно всички данни. Графство (County) може и да не се попълва, ако много държим го пишем след Град (City), в неговото поленце.

3. За самата поръчка:
•   Добавяме желаните артикули в кошницата - Shopping bag, след което преминаваме към процедурата по плащането – Checkout. Там избираме метода на плащане - в нашия случай ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с карта и въвеждаме кодовете за намаление.
•   Относно кодовете – в една поръчка могат да се ползват 2 кода. Сами преценяваме кои от действащите в момента кодове (ако са повече от два), ще ни донесат по-голяма отстъпка в конкретната поръчка. Въвеждат се в празното поленце с надпис Apply discount code - под списъка с артикулите при чекаута, редът НЯМА значение. След поставяне на кода и натискане на ОК, отстъпката веднага се отразява в поръчката, действието се повтаря и с втория код. Кодовете могат да се ползват многократно – след като една поръчка премине в Order history, може да се пусне нова със същите (или други) кодове. Периодично пускат кодове за различни намаления – търсим ги в интернет или ги получаваме на имейл.

ДЕЙСТВАЩИ КОДОВЕ В МОМЕНТА:
1304 – дава отстъпка от £5. Действа и на редовни, и на намалени цени. Валиден до 31.12.2012
9690 – сваля 25% от цената на най-скъпия артикул. Действа и на редовни, и на намалени цени. Валиден до 01.08.2012
9569 – сваля 20% от цената на всеки артикул от НОМЕ сектора в кошницата. Действа и на редовни, и на намалени цени. Валиден до 10.06.2012

•   След поставяне на кодовете, поръчката трябва да е с минимална стойност £6 (без доставката), за да бъде приета.
•   Ако поръчваме артикули с различни дати на доставка, вляво на страницата можем да изберем дали да бъдат доставени всички заедно (на най-късната дата) – All in one package или в отделни пратки (когато нещо стане налично) – Separate packages. Изискването за минимална стойност от £6 важи за всяка от тях. Но доставка се начислява само веднъж, независимо на колко пъти ще ни бъде доставена поръчката. Ако не разделим или обединим пратки на този етап, имаме време да го направим и по-късно, докато поръчката изчаква обработка в Pending Оrders – горе вляво над артикулите: Delivery: Edit -> избираме желаната опция -> Save.
•   Вляво на страницата също е важно да се уверим, че сме отметнали опцията Card в Payment options и Home delivery по-нагоре.
•   За да приключим процедурата по плащането: Enter card information -> въвеждаме данните на картата -> Submit order.

4.  След като направим поръчка, получаваме имейл с потвърждение, че заявката е получена. Това далеч не означава, че поръчката ни ще бъде обработена!

ВАЖНО!: При ВСЯКО въвеждане на данните на картата, с която плащаме (т.е. при всяка нова поръчка или добавяне на артикул към вече направена) се блокира сума от £1 (между 1.40 и 1.96лв., в редки случаи - обърнато по курса на банката). Сумата е за проверка на картата, тя се освобождава от банката след определено време (според банката – в повечето случаи между 14 и 45 дни). Парите за самата покупка се теглят ПО-КЪСНО – обикновено в периода на изпращането й и получаването й на адреса на фирмата – превозвач. В редки случаи блокират и сумата за цялата поръчка, след което теглят от свободните пари - блокираната сума се освобождава на принципа, описан по-горе, а можем и да се свържем с контактния център на банката си и да помолим да ги освободят по-рано - обикновено го правят.

5.  Направената поръчка можем да видим в My H&M -> MY SHOPPING -> Pending Оrders. Докато е на този етап, МОЖЕМ  да правим промени по нея, да добавим или премахнем артикул или да я изтрием изцяло:
•   Добавяме артикул като просто го поръчаме по гореописания начин – той автоматично се добавя към съществуващата поръчка (избягваме да се изхитряме и да добавяме кодове отново, дори и системата да ни позволи – случва се поръчки, направени по този начин с повече от 2 кода да минат, но за по-сигурно е добре да не го правим).
•   Изтриване на артикул - Edit над списъка с артикулите в поръчката -> Remove -> Save. Изтриване на цялата поръчка – Remove на всеки артикул -> Save.
•   Ако искаме да променим цвят или размер – изтриваме нежелания артикул и поръчваме желания по гореописания начин.
•   И тук можем да обединим или разделим артикулите с различни дати за доставка - начинът е описан по-нагоре.

ВАЖНО!: На този етап не можем да направим нова, отделна поръчка от този акаунт! Всичко, което поръчваме след като вече имаме чакаща поръчка, се добавя автоматично към нея, без да се начислява нова доставка. Нова поръчка с нови кодове можем да направим, едва когато старата премине в Order History.

6. Ако имаме късмет и от сайта решат да обработят поръчката ни, тя преминава от Pending Оrders в MY H&M -> MY SHOPPING -> Order History. Това се случва в повчето случаи на следващия ден, но понякога може да отнеме часове или пък повече дни – няма правило (и все пак, ако не се случи до 3-4 дни, повечето тук сами я изтриваме и поръчваме наново). Когато поръчката премине в етап Order History, повече НЕ МОЖЕМ да я променяме или изтрием! В Order History се виждат само последните 5 поръчки. Успешната поръчка е със статус In Progress, а когато бъде изпратена (това отново може да отнеме часове или дни) преминава в статус Dispatched.

Относно проследяването на пратки: В поръчката, срещу статуса горе вдясно, обикновено имаме опция Track package – препраща ни на страница, на която можем да следим движението й. Успешният финален надпис е Signature From Customer (може също само Delivery Confirmed by Courier). Проследяване има само когато поръчката е пратена по куриерска фирма Хермес, движението й може да се следи и на сайта им - излиза по-подробно описание.
Ако на страничката, на която ни препраща опцията Track package, още няма информация, гледаме най-горе в адресната лента – там трябва да пише https:// tracking.hermesworld.com/?TrackID=(много цифри)&PLZ=(още няколко цифри), където първата поредица цифри е номер на пратка, а втората – адресния код. Тези данни се въвеждат в поленцата за търсене в посочения сайт на Хермес. Обикновено Хермес изпращат рутинен имейл с очаквана дата за доставка, когато поръчката ни тръгне. Някои пакети се изпращат с Royal mail или DHL и нямат опция за проследяване – това не бива да ни притеснява, стигат без проблем.

ВАЖНО!: В дните след като поръчката стане Dispatched сумата за нея трябва да бъде изтеглена от сметката ни. Обезателно следим за това, защото в редки случаи, по тяхна вина, не го правят и сумата се появява в баланса на профила ни – MY H&M -> MY BALANCE. Повторни опити да теглят от картата не правят! Но сумата трябва да бъде заплатена и имаме 2 варианта:
1)   Да наредим парите от България по сметката на H&M, но таксата е около 15€.
СМЕТКАТА НА H&M: IBAN GB17BARC0000073769917  
Основание за превода: клиентски номер и номер на поръчка.
2)   Да ползваме услугите на фирмата–превозвач (повечето предлагат такава – превеждаме им сумата и им предоставяме данните, те погасяват задължението ни от UK вместо нас, срещу по-скромна такса, според тарифата си), на специализирана фирма за плащания (примери - 1, 2) или на познат в UK.

ВАЖНО!: Ако поръчката изчезне от Pending Orders, но я няма и в Order History, значи е НЕУСПЕШНА – не я чакаме. Случва се често. Причините: 1) Според условията си, H&M доставят само на частен адрес, а адресите на фирмите – превозвачи, на които поръчваме ние, се водят индустриални адреси, затова отказват изпълнение. 2) Според условията си, H&M си запазва правото да проверява картата за съответствие между адреса, на който е регистрирана и адреса за доставка и на тази база да откаже поръчка. Ако не минем „между капките“ и открият несъотвествието, просто отказват да изпълнят поръчката и я изтриват – това става без предупреждение. Ако се случи, най-добре е да не се опитваме да правим повече поръчки от този акаунт – регистрираме нов (това е обяснено по-надолу).

7.  Когато видим, че поръчката ни е изпратена, в зависимост от условията на фирмата - превозвач, я уведомяваме, че чакаме пратка от H&M, тя я приема на адреса си, след което ни я доставя в България, като при получаването ние й заплащаме транспорта. Условията на различните фирми – превозвачи можем да прочетем на техните сайтове. Доставката от сайта до адреса в UK отнема обикновено 3-7 дни (понякога може да се забави, но щом е обработена - ще стигне), а от там до България – между 1 и 2 седмици. В повечето случаи до към 3 седмици би трябвало поръчката ни да е при нас.


   ОТНОСНО РЕГИСТРИРАНЕТО НА НОВ АКАУНТ:

В случай че поръчката ни бъде изтрита (случва се също да закрият целия акаунт или да го обединят с друг, ако имаме), най-добре е да не го използваме повече – шансът следваща поръчка да мине от него е минимален. Регистрираме нов акаунт, като целта е той да бъде възможно най-малко асоцииран със стария. Трябва да променим името, с което се регистрираме или поне да е вариация в изписването на нашето – предупреждаваме фирмата-превозвач за това и ако се налага – правим нова регистрация и при тях. Обезателно пишем друга дата на раждане. Адресът за доставка и картата, с която плащаме може да са същите.
Относно имейл - адреса за регистрация:
1)   Може да си направим нов и да се регистрираме с него.
2)   За по-лесно, можем да ползваме имейл - адрес от стар акаунт. За целта сменяме юзърнейма на стария акаунт – по презумпция той е имейл – адресът. Отиваме в MY H&M -> MY USER PROFILE -> EDIT DETAILS -> променяме USERNAME на някакво произволно име/дума/цифри -> SAVE. След тази стъпка имейл - адресът ни вече е свободен и с него може да бъде направен нов акаунт (за по-сигурно още от началото променете и неговия юзърнейм). От тук насетне, когато влизаме в сайта, добре е да го правим с юзърнейм, а не с имейл.
Стар акаунт НЕ МОЖЕМ да изтрием, не е нужно - просто не го ползваме повече.



   ОТГОВОРИТЕ НА ОЩЕ НЯКОИ ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ В ТЕМАТА:

•   Спалните комплекти Duvet (cover) set съдържат плик за завивка (без самата завивка) и калъфка за възглавница. БЕЗ долен чаршаф – него си го купуваме отделно – (Fitted) sheet.
•   Относно размерите: при всеки артикул има SIZE GUIDE – по принцип си отговаря, като повечето дрешки L.O.G.G., според мненията в темата, са леко уголемени. За дънките – често номерацията е от типа А/В, където А е ширината на талията в инчове, В е дължината на крачола по вътрешния ръб в инчове (1"=2,54см). При мъжките панталони се случва да има буква, тя касае дължината на крачола – R (нормална дължина – това обикновено е около 32"), L (по-дълги – обикновено около 34"). При детските дрехи понякога има буква X – означава дреха за същата височина (като без буквата), но по-широка.
•   Търсене в категориите по критерии има – на всяка страница, над снимките на артикулите има сиво поле с надпис FILTER BY COLOUR, SIZE OR CONCEPT – натискаме го и опциите за търсене се появяват.
•   Ако много искаме артикул, от който няма наличен нашия размер, цвят и т.н., най-голяма вероятност да го „хванем“ в часовете малко след полунощ – между 3.00 и 5.00ч., както и към 6.00 - 8.00ч. българско време сайтът добавя бройки от различни артикули, които бързо се изчерпват.
•   ВАЖНО!: Пита се и за телефона на H&M, НО СИЛНО ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО Е ДА НЕ ИМ ЗВЪНИМ И ДА НЕ ИМ ПИШЕМ, особено с въпроси защо поръчката ни е отказана или защо се бави пратката ни!!! Правим лоша услуга и на себе си, и на всички потребители, които ползват адреса, на който се опитваме да поръчаме – ИМА ГОЛЯМА ВЕРОЯТНОСТ ДА ОТКАЖАТ ПОВЕЧЕ ДА ДОСТАВЯТ ДО НЕГО!!!



Старите теми: тема 12, тема 11, тема 10, тема 9, тема 8, тема 7, тема 6, тема 5, тема 4, тема 3, тема 2, тема 1.


Весели и успешни опити за пазаруване!

Последна редакция: пн, 23 апр 2012, 22:45 от Marzi Pan

# 1
  • София
  • Мнения: 9 517
мерси за темата  bouquet
гласувах последната опция - с виза електрон на пощенска съм

# 2
  • София
  • Мнения: 3 581
Аз да помоля да се качат и сайтовете на фирмите, които плащат вместо нас задълженията ни в баланса. Ако е възможно, разбира се Peace

# 3
  • Мнения: 386
Готово Peace Ако някой друг има предложения, да си казва - мисля, че нямам още много време за редакция.

# 4
  • Мнения: 166
Marzi Pan   bouquet
И аз не съм имала суми в баланса.За протокола-виртуална виза ДСК

# 5
  • София
  • Мнения: 9 517
за предложенията - не знам, дали е уместно - за Пощенска банка - понеже сайта блокира в долари или евро /не помня/, а тегли в паунди - сумата остава и блокирана и изтеглена - за да я разблокират е достатъчно да се обадите на 0800 18 000  Peace

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 5
Марципанче  bouquet за темата!! На въпроса ти за Пъмпкин от предната тема - аз поръчах миналия понеделник. В петък вечер пратката беше в Англия, а днес я доставиха на адреса към 11часа.

# 7
  • Мнения: 386
Дзверчо, в смисъл - блокират сумата и после теглят от свободните ли? И винаги ли се случва, при всички с карти на Пощенска? Само при тази банка ли?

# 8
  • София
  • Мнения: 1 020
И аз тук, след като им се сърдих 10 дена вчера сутринта пуснах една пробно, вечерта беше прогресирала.
Извод - да се пускат поръчките неделя или събота, за да могат в неделя следобед като се разработят да не трият. Или имат много поръчки и не подбират, или са неизтрезнели от събота и минаваме метър  Mr. Green.
Имала съм баланс с мастъркард.

# 9
  • София
  • Мнения: 9 517
Дзверчо, в смисъл - блокират сумата и после теглят от свободните ли? И винаги ли се случва, при всички с карти на Пощенска? Само при тази банка ли?
да - блокират сумата и после теглят от свободните, а сумата стои блокирана /не знам за колко време - аз се обаждам да я разблокират/ и лично при мен винаги се получава, когато поръчвам от този сайт, като се обадя на хелп деска - те си знаят, значи най-вероятно проблема е в Пощенска, но нека каже и друг, който поръчва с пощенска  Peace

# 10
  • Все още в къщи, но скоро може и в лудницата
  • Мнения: 8 231
По моя вина имах в баланса сума при плащане с Виза

# 11
  • Мнения: 989
Marzi Pan, благодаря за новата тема!   bouquet Пожелавам по-малко изтрити поръчки  Wink
По въпроса ти за Пъмпкин - и аз съм като tinki_winki...поръчах миналия понеделник, днес поръчката е доставена на адреса в Англия.

# 12
  • Мнения: 386
Дзверчо, в смисъл - блокират сумата и после теглят от свободните ли? И винаги ли се случва, при всички с карти на Пощенска? Само при тази банка ли?
да - блокират сумата и после теглят от свободните, а сумата стои блокирана /не знам за колко време - аз се обаждам да я разблокират/ и лично при мен винаги се получава, когато поръчвам от този сайт, като се обадя на хелп деска - те си знаят, значи най-вероятно проблема е в Пощенска, но нека каже и друг, който поръчва с пощенска  Peace

Описах общия случай в параграфа за блокираните суми за проверка на картата - на който се случи, може да се свърже с контакт центъра на конкретната банка, понеже не съм сигурна дали не става така и при други банки.

# 13
  • Там където има любов
  • Мнения: 247
  bouquet
Благодаря за темичката  Hug
За сега съм спряла да пазарувам поне до като не сменят малко асортимента. Иначе чакам да отворят на 27-ми пък ми е и много близко  Crazy. Ще видим ще ме спечелят ли с нещо или ще ме откажат съвсем

# 14
  • ВАРНА
  • Мнения: 202
Дали мога да върна дреха от софийския ХМ във Гранд  мол Варна ?Купена е преди седмица.

Общи условия

Активация на акаунт