Шести клас 2018/2019 - тема 5

  • 25 050
  • 758
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 24 467
И аз бих заложила на сплотен клас.
Без друго ученето е извън училище, поне средата да не е стресираща.

# 226
  • софия
  • Мнения: 30 466
Честит  1-ви юни на порасналите ни деца!
Аз също съм за сплотен клас, голяма полза от добра класна не виждам. Изкарахме цяла година без класна и не усетихме липса. Има едно малко "но" - как сплотен клас приема ново дете. Следващата година ще им трябва спокойствие и позитивност. Моето дете е в много хубав клас - сплотени, не всеки е приятел с всеки, но няма отявлена агресия и простотии, има добра атмосфера, любим клас на голяма част от учителите. В годините дойдоха 4 нови деца и бяха приети наравно. Успех на детето, бисквитка!

# 227
  • Мнения: 6 994
Честит 1-ви юни! Колко бързо минава времето...
Бисквитка, стиснати палци имаш от мен и   да е за добро преместването!
Минаха всички класни работи и в понеделник заминават на двудневна екскурзия с още два шести класа.
Другата седмица има изпит за покриване на ниво в школата по Англ.ез. И с това приключваме учебната година.

# 228
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Честит празник на децата. Аз моите от сутринта ги стресирам, че е празник на "1000-те целувки" и бягат от мен с писъци:)))

Понеже имам опит с 3 проекта с европейско финансиране, поне при тях значение имаше населеното място. Тоест дават се точки за изпълнени критерии, като едно от главните изисквания е в коя област ще се осъществява проекта. Ако е в София - 0 точки, ако е в Тутракан - максимумът, примерно 3 точки. Повечето програми се насочват към периферни населени места, особено северозападна България. Та...може това да е обяснението защо в София има по-малко  реновирани училища. В Сливен всички у-ща са реновирани.

За днес имахме планове да мръднем извън София, но едното дете се оказа, че е на англ, другото на тренировка, времето  е кофти...В Мол не ми се завира...Не знам какво ще измислим.

# 229
  • Мнения: 8 917
При нас електронният дневник се попълва светкавично. Вчера синът ми беше на състезание и аз получавах постоянно известия за неизвинено отсъствие, всеки учител чинно е отбелязал, че го няма. Следобед получих известие, че са променени на извинени. Хубаво е, че се вижда и всяка една оценка от какво е - входно, контролно, устно или писмено изпитване, проект и още някакви имаше май. Преди, с бележниците, голяма част от оценките се нанасяха накуп и често и той се чудеше коя от кога е и за какво е.
Нашата директорка е от разтропаните. Училището работи по един куп проекти, вътре всичко е добре оборудвано - чинове, шкафчета, телевизори или мултимедия и съответно лаптоп във всяка стая. Кабинетите по английски са оборудвани с озвучителни системи, лаптопи. Като база са супер и само на една смяна учат. И там обаче си е била последователна работа години наред с по-малък прием на ученици в първи клас. Едно от другите големи училища в града обратно, продължава да увеличава паралелките си за първи клас, съответно се пръскат по шевовете и няма как да минат на едносменен режим.

# 230
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
И при нас електронният дневник се попълва веднага. Виждам всяка оценка от какво е - устно изпитване, контролно, класно, участие в час, проект...Отсъствия, забележки, имам чувството, че на момента ги нанасят. Директорката е дейна, но повечето нововъведения се случват със събиране на пари от родителите. Всяка година се решава за какво се събират пари и после се закупува, например система за достъп на входа с бариера и магнитни карти. Последно събираха за домофонна система, ако не се лъжа. Иначе сградата е стара, паметник на културата и е реновирана, но не знам дали е по европроект.

# 231
  • Мнения: 882
Ако е в София - 0 точки, ако е в Тутракан - максимумът, примерно 3 точки. Повечето програми се насочват към периферни населени места, особено северозападна България. Та...може това да е обяснението защо в София има по-малко  реновирани училища. В Сливен всички у-ща са реновирани.

Много , много странно. Чак се замислих.
Това, че реновират училища е прекрасно, но  защо има точкова система. И каква е нейната роля? Нали всички училища са едни и същи - в тях учат деца. Защо точкуват местоположението?

# 232
  • софия
  • Мнения: 30 466
Защото това са европейски програми и там критериите, които залагат експертите, не отговарят не реалните нужди. Целта им не е да остане нещо полезно (в повечето случаи), а де се отчете оползотворяване на средства.
Цяла България дойде в София, нови училища и детски градини не се строят, а поддръжката на старите е в зависимост от желанието и капацитета на директора.

# 233
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Целта на много от  европрограмите е развитие на изоставащите региони, затова не дават точки за големите градове. Говоря от опит за програмите за насърчаване на предприемачеството, развитие на човешки ресурси и иновации и конкурентноспособност.

# 234
  • Мнения: 8 917
Има много неща, които могат да се направят с минимум средства, необходимо е преди всичко желание.
Например, в нашето училище, фоайето при входа е оформено като музей. Понеже училището е първоприемник на първото такова, открито в града преди повече от 150 години, притежава много богата сбирка от предмети от онези първи години. Всичко е подредено много интересно - първото знаме, първото издание на Рибния буквар, стари дневници, снимки, глобуси и т.н. По стъпалата към горните етажи са изписани българските владетели, коридорите са оформени тематично.
Едно от училищата в града пък е с художествен профил. Коридорите са изрисувани от възпитаниците на училището. Много е красиво, само не знам какво ще правят като им свършат стените. Знае със всяко пано от кой випуск е правено.
Това са само малки примери колко много може да се направи с желание и въображение дори и с ограничени средства. Всъщност, дори и за финансиране да кандидатстваш, пак първо трябва желание и идеи да имаш.

# 235
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Така е. Много зависи от директорът на училището. Чудя се защо Френската гимназия толкова години не е ремонтирана. Затова пък Първа Английска се пристроява в момента, нов салон, нови крила, изглежда много добре.

# 236
  • софия
  • Мнения: 30 466
Целта на много от  европрограмите е развитие на изоставащите региони, затова не дават точки за големите градове. Говоря от опит за програмите за насърчаване на предприемачеството, развитие на човешки ресурси и иновации и конкурентноспособност.
Да, така е и за това построиха стадиони слънца в населени места, в които няма кой да ги ползва, напр. Къщите за тъщи, които ние ще платим и се ползват единствено от собствениците им. Кел файда, че ще построят 2 нови училища или детски градини в град в изоставащ район като няма деца, които да ходят там. А иначе в София сме станали луди да се чудим как да си запишем детето в нормална градина, училище и ни настройват едни срещу други. И постоянно няма места. Изградени стадиони пустеят и се рушат. Но пред Европа сме супер - усвоили не знам колко си млн евро.
И тук е ролята на експертите и политиците да защитят и аргументират местните нужди, а не общия принцип. Или целенасочено, с всяка една мярка да защитават прилагането на общия принцип. Но няма, няма кой. Защото... Абе, не ми се пише, че за повечето от нас е ясно защо, а и защото много се ядосвам, и защото знам как работи системата отвътре. Не се защитават интереси и принципи, а измислени критерии без обща обвързаност.

Последна редакция: сб, 01 юни 2019, 13:29 от zvаnchе

# 237
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Съгласна съм. Скоро даваха за едно игрище в някакво село. Усвоени са парите, построено е, но понеже никой не го ползва и поддържа, то се саморазрушава. И кметицата обясни, че по конкретната европрограма давали пари за стадиони и  игрища, и тя решила като дават, да взима. Проблемът е, че трябва цялостно планиране как хората да имат работа, за да не напускат малките градове, а също така децата им да имат училища и среда.

Последна редакция: сб, 01 юни 2019, 14:15 от gadamer

# 238
  • Мнения: 7 680
Защо, стадиона в Силистра са го употребили за децата... Вместо да ги пуснат да се надбягват или да играят на някакви игри тип "Бързи, смели, сръчни" са ги сложили публика на взривяване на гранати и бой между хора... Няма мисъл изобщо за тези деца. Никаква ценностна система, никаква култура, нищо... показваме на децата само бой, войни, агресия, обиди, колко е хубаво да се живее в лукс и как този лукс може да бъде постигнат без умения и знания... Толкова е страшно, че няма накъде повече.

# 239
  • Мнения: 6 994
Аз така и не разбрах с каква цел се е правила тази демонстрация в Силистра...Ег.ти простотията! Дано дечицата да се възстановят бързо и без лоши последствия за тях.

Общи условия

Активация на акаунт