Дъщеря ми не иска да учи, как да постъпя?

  • 25 100
  • 384
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 1 153
Динчо, аз също не виждам връзка между езиците и математиката, но Андариел твърди, че има. Затова и написах, че владея 4 езка на доста добро ниво, а математиката на ниво 6ти клас. За мен това си е доказателство, че можеш да си учиш езици без математиката да ти е ок.   
   Андариел, ето ги вашите, не само твоя тертип, цитирам теб: И да, едно дете в норма може да покрие изискванията на МОН поне за четворка, стига да не го мързи много и стига да не е изпуснало много материал още в първите класове. - Аз пък ти казвам, че може.
   Черна станция, литературните развивания на темите едно време си беше пълна простотия. Никога не ми е дремело какво иска да прочете учителката. Пишех си това, което аз мисля. Никога не съм гонила оценки. И никога не съм позволявала да ми се казва какво да мисля. И как да възприемам произведение. Пък като и казах, че не ми харесват произведенията на Ботев и Вазов, едва не припадна. Не съм се водила по хахавите искания на откачени даскалици. Имахме една по стокознание, много държеше тетрадките ни да са като халваджийски тефтер - с картинки. Как ли не, хукнах да режа и лепя в 9ти клас картинки. В пети клас ни задължаваха да имаме полета разчертани по тетрадките. По история често правехме таблици и нямах полета. Учителят каза, че нямало да ме изпитва, като вдигам ръка. Ми хубуу. Ама като дойдоха от инспектората в часа, до мен опря. А аз така си изкарах без полета. Не се оправдавам, още по-малко пред вас. Казвам, че не е болка за умиране, ако не можеш да решаваш синуси, косинуси и другите подобни неприложими в ежедневието неща във връзка с тревогите на авторката, че дъщеря ѝ не изкарвала вече шестици. Дайте да го обесим, ако има тройка, а? Това, че вие и децата ви сте се пънали за оценки, си е ваш проблем.

# 196
  • Мнения: 9 116
Никой никого няма да беси ако има 3. 3 все пак покрива минимума. Да, посредствен, но все пак минимум.
Ако знаеш езици и математика какъв си?
Спорим, че децата в ранна възраст не трябва да се ограничават от родителски комплекси. Аз понеже не мога това, не е болка за умиране....виж как добре си живея.

# 197
  • Мнения: 51 110
Ми пънали сме се, защото за да учиш за какъвто те влече, е трябвала диплома с добър успех.  И за тези, искащи да учат в ЕГ, пак трябва висок бал, за да си изявят таланта за езици. Ей затова се кахъри майката, че слабата математика затваря врати пред детето и, защото системата изисква един минимум и по математика.

# 198
  • Мнения: 1 153
Да, минимум. Черна станция, на теб някой каза ли ти колко си никаква, че не си се назорила да научиш тези неща и от обща култура трябва да ги знаеш. Или да те е питал можеш ли изобщо да четеш и пишеш в резултат на това незнание? Още повече, че всекидневно ги използваш говорейки:
Цитат
И така и не научих разните му синекдохи, сказуемни определения, дактилни стъпки и ямбове. Но за това обвинявам само своето нежелание, а не казвам, че мозъкът ми не е устроен да ги...
. Значи си нямала желание, но друг, който е нямал желание да изучи теоремите, уравненията, синусите, косинусите и..., трябва задължително да ги знае? И да полага усилия, ще не ще? Едва ли някой те е ял и натискал да ги учиш. Не са ти били нужни, интересни, разбираеми, не си ги научила. Не си умряла без тях, не си закъсала нереализирана, не пасеш патки, нали? От тогава до сега не си усетила липсата на това познание, нали?  Родителите може да искат много неща, но преди да сложат чатала, трябва да си познават децата. Това, че си го родил и гледаш, не означава, че трябва да запълва твоите дефицити. Или да прави това, което ти. Или да следва път, начертан от теб. Ако иска да влезе в престижно училище, ще е достатъчно мотивирано само да учи. Тя и майка ми искаше да завърша Право. Явих се на трите изпита, приеха ме и и теглих майните. Отидох да уча това, което АЗ искам. И езици се учат не само в ЕГ. Като имаш мераци, учебници и курсове бол. Ако човек ИСКА, ще учи из основи, ако не ще, няма да умре без някои знания. Ти си пример за това. Аз съм пример за това. И всеки един от тук пишещите също. Защото, колкото и да се мъчат, не могат да са съвършени и всезнаещи.
   Така и не разбрахме какво стана в крайна сметка с детето и авторката на темата.

# 199
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, да повличаш детето по своето "аз не разбирам математика, не е проблем и за него" е един пример за родителски дефицит. По същия начин хората с ниско образование казват "е, какво толкова, аз като не съм учил виШу, пак съм станал човек". Липсата на познание не се усеща от този, на когото му липсва познание на този етап, може и никога да не го усети така, както и лудият не усеща лудостта си.  Аз затова предпочитам амбициозните родители - те поне са готови да направят много, за да вървят децата им напред. Като нямал човек желание защо да ги учел! на мен ако някой, с когото работя ми зададе този въпрос или възкликне така искрено, направо прекъсвам работа, защото няма за какво повече да си говорим - детето си е негово, то ще оцелее, все пак не е нужно всички да знаят и да могат много, нали така! Който иска - прави нещо по въпроса. Който не иска - ако иска.

# 200
  • Мнения: 17 115
Проблемът на авторката на първите страници беше, че са се появили проблеми/ станали са видими пропуски по конкретен предмет в пети клас. В добавка на това:
а) детето не харесва учителката си, вероятно съвсем основателно - начин на преподаване или отношение, защото каквото и да си говорим има учители, които мачкат, подиграват, иронизират, унижават, пренебрегват, имат си любимци, неглижират даден пропуск...
б) детето не е от тези, дето ще му сложиш чатала на врата и безропотно ще направи каквото се иска от него - т.е ще изучи пустата математика, решавайки задачи до припадък
в) бащата е завършил математическа гимназия и очакванията са, че детето е наследила склонността му към математика. Много възрастни не разбират как може дадено нещо да затруднява детето им, щом те не са се затруднявали. Ами може. Не е задължително детето на музиканта да е също толкова добър музикант, а детето на художника да стане също известен художник.
г) това, че родителят разбира и умее нещо не означава, че има търпението и подходя да го обясни на детето си и да го научи. Затова се учат педагогика, дидактика, методика на преподаването на ...
д ) някое деца с определени дефицити, но силна памет, съобразителност и малко логика, успяват да минат между капките и дислексия или дискалкулия да не стават видими до 5-6 клас. Което съвсем не поставя диагноза в случая на авторката, моля не ме разбирайте погрешно.
е) учителите в начален курс може да завишават успеха на дадено дете или на всички деца,
ж) разминаване в изискванията и подхода на учителите в прогимназиален курс. Някое учители са свикнали да работят с по-големи ученици или с изявени и им е трудно изведнъж да слязат на ниво пети клас обикновена паралелка. Преди 20 години бях свидетел на подобно нещо - учител по математика, който от осми клас математическа паралелка слезе в пети обикновена. Резултатите бяха плачевни, защото масово децата имаха двойки и тройки, дори отличниците. Целият клас изпищя от учителката, която им беше класна и тръгнаха из училище да разпитват не може ли да им я сменят и да си избират класен.

# 201
  • Мнения: 1 153
Тъй де. Нали писах вече, Андариел. Изключая групичката тук, аз толкова идеални хора не съм срещала. Бях и писала, че не бих дошла при специалист с твоето едностранчиво мислене. Явно не отчиташ, че хората са различни и не всяко магаре се води от пръчката. И Мама Ру го е писала в последния си коментар: б) детето не е от тези, дето ще му сложиш чатала на врата и безропотно ще направи каквото се иска от него - т.е ще изучи пустата математика, решавайки задачи до припадък
   Мама Ру, няма смисъл. Зорът е да се влезе в елитно учлище. Гаранция давам, че ако ви дадат тест за 5ти клас по всички предмети, няма да се справите за отличен, ама карай.
Ето един от тстовете по химия за 8ми клас. Направете го, ако искате. Но няма да го направите. От сега знам какъв ще е отговорът - Учили сме го когато трябва, изкарали сме отличен. Защото нито сте първите, нито последните, с които водя подобен разговор.
Скрит текст:


Едно въпросче от ЧП за 5ти или 6ти клас - какво е най-характерно за зелената еуглена? Какво има това едноклетъчно, което другите едноклетъчни нямат?

# 202
  • София
  • Мнения: 62 595
А аз да те карам да идваш при мен? Очевидно твоята нагласа и моята нагласа няма как да се разберат, за да теглят колата в една посока. А това за магарето и пръчката - сори, не искам да работя с хора като теб, които на всяко изискване към детето и най вече към тях самите да се размърдат малко,  отговарят с "да, ама това е пръчка". Няма да седна да те убеждавам, я! Да, може би моето мислене изглежда едностранчиво за хора с твоята нагласа и мироглед, но като специалист имам право да решавам по какви критерии да работя и с кого да работя, когато работя самостоятелно. Това е свободен пазар със свободен избор - към мен се обръща за помощ този, който иска. Не съм тръгнала да дърпам някого насила или да му говоря това, което иска да чуе, само и само да го привлека. Не си играя на забавачка и баламосване на родителите колко всичко е супер, как има един магичен път и всичко ще се оправи без те да си мръднат пръста. Сори, при мен няма кеш-енд-кери, а се работи сериозно. Без работа няма резултати. Обаче работата става от трите страни - терапевт-родител-дете. Както се разберат терапевтът и родителят, така върви работата с детето.

# 203
  • Мнения: 51 110
Аз къде и на кого съм писала"че е никаква"???? Писна ми от твоите извъртания и се махам от тоя спор, в който премълчаваш важното, а си измисляш тези, или вадиш от контекст. Казах съвсем ясно:
- материалът до 5 клас е фасулски и по силите на всяко дете
- да се знае математиката от основния курс е важно за да може детето да продължи в свястно училище. Ако детето иска да учи къде да е и не му пука за образованието, тогава нищо не е важно, само да има тройка за да завърши годината.
- Явно авторката на темата не мисли така обаче и ТЯ пита, затова отговорите са по НЕЙНИТЕ грижи.

Иначе по засуканите ти писания - да, аз пиша без да знам какво е ямб или синекдоха  и това не ми пречи. Ако и ти можеш да намираш лица на фигури без да знаеш формулите, това е супер и значи, че не ти трябват. Ама за разлика от писането май не става. Освен това силно се съмнявам да си оставила детето си да учи с тройки в някоя квартална гимназия със среден успей на НВО 3,53, каквито и тези да развиваш тук.

П.П. Типично за вашата порода е да повтаряте тотално грешната мантра, че математика се учи с решаване на задачи до припадък, че и с чатал на врата. Как и откъде го измислихте да го вкарате в спора не знам, но никоя от "другия лагер" не е препоръчвала това.

П.П. 2

А защо е нужно добро образование е написал преди много години един НЕматематик Wink

Пенчо бре, чети!
Пенчо не чете.
Пенчо, работи!
Пенчо пак не ще.

Пенча го мързи,
гледа да лежи,
ходи, та се май,
търси да играй.

Време се мина,
Пенчо порасна,
иска да яде,
няма откъде.

Никой родител не е вечен и всеки нормален родител иска да знае, че един ден детето му ще може да живее нормално, способно да задоволи потребностите си. Е, на едни мургави сънародници не им пука, ама тук няма такива.

Последна редакция: ср, 08 юли 2020, 09:41 от Черна станция

# 204
  • Мнения: 1 153
Черна станция, не си го казала ти. Питах дали са ти го казвали, правиш ли разлика? И да, на НВО в 7ми клас дъщеря ми имаше отличен по БЕЛ, ама пълно и три по МАТ. Тази година завърши с една тройка по мат, една петица - по физическо и отличен по всичко останало. Дали стига, за да пасе патките? Или и патките вече се изучиха и искат някой да им доказва Питагоровата теорема, докато пасат? И да, мога да сметна квадратурата на апартамента си, за да знам колко нещо си ми трябва за ремонт. И не, не мога да сметна същото за прсечен конус, защото не ми трябва.
Какво е това образувание и под въздействието на какви сили е образувано?

Скрит текст:

Последна редакция: ср, 08 юли 2020, 09:46 от Teya75

# 205
  • Мнения: 17 115
Тея, аз лично нито в 8 клас, нито сега мога да направя тест по химия или физика дори за три. Дори по времето, когато ги учех тези предмети, особено химията в 7 клас - изкарвах четири на устен и двойка на контролното, въпреки, че уж всичко си решавах. По физика в осми клас изведнъж нишката някъде се скъса и вече не можех да реша дори задачите след урока, който наизустявах, т.е нищо не вдявах от него. А в седми клас решавах всички задачи по физика. И по математика успехът ми в гимназията спадна от Много добър на Среден - Добър. Но учех в езикова гимназия и тези предмети не влизаха в сферата на интересите ми, което в добавка към липсата на каквато и да е помощ от страна на родителите ми съвсем ме отказа да правя и опити да ги разбера. У дома мантрата беше "Ако си четеше уроците така както четеш книги, еша нямаше да имаш." Или "Това не си го научила, защото учиш само по това, което ти е интересно."
По отношение и на двете ми деца нямам амбиции да ги вкарвам в най-елитното в града ни училище. По-скоро ще се ориентираме (заедно) към това, в което са добри и им е интересно и натам ще се насочат. Надявам се до 7 клас да са си избистрили интересите и желанията, както аз знаех добре още в пети клас къде искам да продължа да уча средно и каква искам да стана след това. Което пък съвсем не съвпадаше с вижданията на родителското тяло за мен. Аз исках езикова гимназия и да стана учител, а родителите ми ме бутаха към икономически техникум и работа в икономическата сфера или администрация след това (баща ми беше началник планов отдел в едно предприятие). Правилното за мен решение беше именно моят избор, а не мераците на родителите ми. Колкото и да е хубаво човек да има финансова грамотност и подготовка, икономиката изобщо не е моето нещо и до ден днешен. Ако обаче някое от децата ми иска точно това, естествено, че няма да го дърпам да става музикант, спортист или доктор. Това, което би било хубаво е на възраст 12-13 години вече да знаят какво искат, кои са силните и слабите им страни и да преследват целите си.
Колкото до въпроса за еуглената в пети клас, дори не помня, че съществува такова нещо. А този безумен въпрос за петоклакници в масово училище е поредното доказателство за безумията в образователната ни система. Ми много важно за някой , който няма интереси към ботаника или зоология.

# 206
  • Мнения: 51 110
Черна станция, не си го казала ти. Питах дали са ти го казвали, правиш ли разлика? И да, на НВО в 7ми клас дъщеря ми имаше отличен по БЕЛ, ама пълно и три по МАТ. Тази година завърши с една тройка по мат, една петица - по физическо и отличен по всичко останало. Дали стига, за да пасе патките? Или и патките вече се изучиха и искат някой да им доказва Питагоровата теорема, докато пасат? И да, мога да сметна квадратурата на апартамента си, за да знам колко нещо си ми трябва за ремонт. И не, не мога да сметна същото за прсечен конус, защото не ми трябва.

Да, правя разлика, но и между редовете чета. Ако не е дошло от мен защо го включваш в спора?
И май сега разбирам защо си толкова напушена, за да има такива тройки дъщеря ти се предполага, че или ти я окуражаваш да е така, или тя (конкретно тя, а не кое да е дете) има проблем с математиката. Ама такива деца са пренебрежимо малко и още в самото начало се каза, че писаното от нас не се отнася до такива деца. И сега явно ти е чувствително местенце, ама успокой се, нищо от писаното от нас не се отнася до такива деца, писахме с много уговорки за "стандартните" деца с нормална умствена настройка.

По-крива снимка не можа ли да сложиш? То не може нищо да се прецени.

# 207
  • София
  • Мнения: 44 529
Аз пък успях да помогна по химия, физика и биология в 9 клас. Въобще, от обща култура, мога да помогна по всичките предмети.  Обаче математиката...🤪

# 208
  • Мнения: 11 144
Според мен е по-важно да прецениш силните страни на детето си и да наблегнеш там, отколкото да искаш да видиш детето си в най-доброто училище.
Това го пиша с ясното съзнание, че за себе си съм си намерила най-добрата работа, но съм чувала доста хора да се оплакват от работата си. Мен лично кариерно никой не ме е ориентирал, сега ако бях кандидат студентка щях да избера медицина, въпреки че си обожавам настоящата работа.
Амбициите са прекрасно нещо, но е добре да са взаимни, но не едностранни.

# 209
  • София
  • Мнения: 44 529
В 7 клас моята дъщеря въобще не знаеше какво иска. И други деца са така. Затова настоявах за добър бал, с който да влезе в добро училище. Може би в 11 клас ще видим как ще са профилите. Има време.

Общи условия

Активация на акаунт