ЕДИНАДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 37 590
  • 739
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 684
Набора взема стипендия 40 лв., за успех 6.00 е 60 лв. Той завърши с 2 петици. В училището му има два или три проекта по Еразъм, той кандидатства за Ирландия, ходи на няколко изпита и успя да влезе. Лятото ще бъде там 21 дни. Там ще направи 18 години.

# 271
  • София
  • Мнения: 4 201
В гимназията на девойката е 140 лв. на срок. За първи път няма да вземе този, защото първия завърши с 5,65. Стипендия взимат на 5,75.
И при тях нямат Еразъм или поне никой не е споменавал. Редовно имат екскурзии у нас и в чужбина. Днес например заминаха на ски в Пампорово за 5 дни. Класната им е много дейна и ги води къде ли не вкл. и на кино, театри, концерти...
В тази връзка поздравления за Ивайло.

# 272
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
Голямо браво и от мен на Ивайло! Hands Clap Страхотен е той! И толкова талантлив! Очаква го бляскаво бъдеще на сцената! Heart

# 273
  • Мнения: 645
Като стана въпрос за Еразъм, във Фейсбук често получавам съобщения за това, че търсят участници. Изискването почти винаги е да са навършили 18 г. и няма ангажимент към конкретно училище.
Моят син беше в САЩ в десети клас и прекрасно разбирам директорите, които не популяризират подобни програми. Изисква се много сериозен график с натоварване на учители през лятото, за да се легализира учебната година само на едно дете.
Може да е полезно за някого - Алианс ще правят пробни изпити за ниво B2, С1 и С2 по английски. Срокът за записване е до четвъртък. Допускат се и външни кандидати.
Уж доста четох, а не съм наясно по въпроса с третата матура - валидиране на умения. Тя нали не замества втората?
По дефиниция първата ще бъде БЕЛ, втората може би ще бъде английски, уж да е по-лесно. В математическа гимназия е, а сякаш не ги насърчават да се явяват на математика, за да не им се намали успеха.
Браво на Ивайло!

# 274
  • Бургас
  • Мнения: 711
Поздравления за Ивайло!
Стипендията на дъщеря ми е 36 лв. Дори като го написах, ме досмеша.
В тяхното училище имат проекти по Еразъм. Беше в Севиля и много й хареса. Не беше на разменено гостуване, което на мен много ми хареса Satisfied. Пътуването беше организирано доста смотано / летяха от Белград/, но престоя й беше супер.

# 275
  • Мнения: 155
Моят син взима стипендия 23 лв за успех 5.94. За 6.00 е 25 лв. Езикова гимназия е в областен град.

Тази година е одобрен по Еразъм - профил Природни науки и ще пътува до Испания.

# 276
  • у дома с любимите си хора
  • Мнения: 957
Влизам в темата, защото търся съвет. Знаете ли какъв е редът за преразглеждане на тест/писмено изпитване и към кого следва да се обърна - аз или детето. Тук не става въпрос за преразглеждане на оценка, а за въпроси от теста, които са нелогични като отговори, но са отбелязани като верни. За да съм по-конкретна става въпрос за БЕЛ и ще дам пример.

1. Заглавието на романа "Ноев ковчег" означава:
а/ препратка към Библията и митологията в творбата
б/ разказвачът да бъде като Ной, любимец на Бог, спасен от Потопа
в/ намерението на писателя да обхване повече животни и хора, за да представи тоя „въшкав“ и разнообразен живот
г/ асоциация за многообразност

2. Според писателя всеки човек пропуща боледуващия свят през себе си. Какво означава метафоричната мисъл?
а/ човек боледува заради злото в живота
б/ да бъдем съпричастни и милосърдни към всекиго и всичко, дори да не ни засяга пряко
в/ човекът не иска, но боледуващият го ангажира със себе си
г/ да останем безчувствени към болния свят, за да запазим себе си

Особено втория въпрос въобще не е засегнат в романа по този начин, а е казано,че има три типа хора и е обяснено как те се отнасят към боледуващия свят, та не е ясна този формулировката на учителя на така зададения въпрос.
Ако ме насочите,ще съм благодарна, защото дъщеря ми се чуства като идиот всеки път при тестовете, класни и контролни работи по този предмет въпреки,че е учила.

# 277
  • В центъра на моретата
  • Мнения: 2 331
По мое мнение (неангажиращо, тъй като съм чела книгата май като бях ученичка Blush и доста ми бледнее)
на първия въпрос е а), а на втория е г).
Твърде вероятно е да съм на грешен път Blush радвам се, че вече не уча.

Май имаше някаква тема за БЕЛ във форума, може и до тях да се допиташ.

# 278
  • Мнения: 2 995
в първа аег ги обвързаха стипендиите с неизвинени отсъствия, без предупреждение, и така ние сме без стипендия първия срок Simple SmileSimple Smile доста се ядосах, ама здраве да е.

честито на 18годишничетата, голямо вълнение е това пълнолетие!

при весела михайлова беше дъщеря ми в подготовката 7ми клас, спокойна приятна интелигентна жена с подредено съдържание и покритие. извинявай, че така късно, олив, но не чета всеки ден тук. ако нещо повече искаш да питаш, кажи. има мнгоо видеа с нея, да, можеш да придобиеш впечатление от там, по бнт водеше по корона времето някои от бел-часовете.

# 279
  • у дома с любимите си хора
  • Мнения: 957
zaek, така е отговорила и дъщеря ми и това са грешни отговори според учителката т.е. и ти автоматично за две грешки получаваш 4.

# 280
  • В центъра на моретата
  • Мнения: 2 331
А, аз изобщо нямам претенции, че съм наясно.
А останалите от класа какво са отговорили? И    защо не я питат, като има нещо, за което не са съгласни?
Довечера, ако се сетя ще питам щерката, да видя какво ще отговори.

# 281
  • у дома с любимите си хора
  • Мнения: 957
Целият клас е отговарял по този начин, с тази разлика, че другите имат грешки отговори и на въпроси от Вапцаров. С тази пенсионерка няма да се разберат, тя не обяснява, не тълкува, повтаря им непрекъснато, че са прости, че нищо не четат. Дори да я питат нещо, не им отговаря, а ги гони от час. На класовете, на които води часове, направо им призлява от тестовете ѝ. Останалите от випуска, които са с други преподаватели нямат проблеми нито с тестовете, нито а оценяването., тестовете им са с нормални въпроси, скалата за оценяване върви през две грешки. При нас само с всички верни отговори получаваш 6, за един сгрешен 5, за два 4, за три 3 и всичко надолу си е двойка. Не че нещо, но децата не желаят да задават въпроси и да отговарят в час, защото тя само крещи срещу тях, обижда ги или ги гони, а те отказват да напускат безпричинно часовете ѝ и всичко се превръща в една дълга разправия всеки път. За авторите не учат нищо, произведенията се преподават отгоре, отгоре, планове не се пишат,но въпросите в тестовете са като за човек, обучаван в подробности. ЛИС не им е преподаван как се прави, както не им беше обяснено за заявлението, автобиографията и т.н. от предишни години, защото те били големи и вече трябвало да са наясно как се прави. И така часовете са загуба на време и дъщеря ми наваксва сама с много четене,вкл. и от други учебници по литература, с разработване на темата А произведенията тя ги прочете лятото, а сега в учебно време си препрочита христоматията с части от произведението или пък цялото, ако е стих или разказ. Не е като да не се подготвя, дори отделя повече време отколкото на ПП.
Понеже нещата вече излизат извън всякаква нормалност се чудя дали да не пиша на РУО за проверка. Тя си пази и старите тестове, да видят хората,че това е тенденция и не е ок и да потърсят някаква отговорност от тази жена или да я пенсионират, ако толкова не се справя.

Последна редакция: пн, 10 мар 2025, 18:35 от Вилиан

# 282
  • София
  • Мнения: 5 164
А сигнали до Директора подавали ли сте? Какво казва той по въпроса?

# 283
  • у дома с любимите си хора
  • Мнения: 957
Кали, това с писането до директора е мисия обречена изначално. Само ще кажа, че в класа на дъщеря ми е директорската щерка и нещата се правят единствено и само в нейна полза. Разбирай го така - целия клас с ниски оценки, само въпросното дете с пълно шест, никога не допуска грешки и ѝ  в простено дори да говори глупости учителите се правят, че не са чули казаното. За да изясня още повече ситуацията ще кажа, че миналата година на състезание по английски, проведено в нашето училище с комисия от учители, назначени от майка ѝ , беше направено така, че накрая изпревари деца от класа като само на нея ѝ беше даден допълнителен коефициент "за креативност" от 0,5, защото друг  щеше да спечели състезанието.  Момчето, което загуби, обаче отиде при нея ѝ в очите ѝ каза защо е спечелила. На следващия кръг - областен , беше класирана последна и нещата си дойдоха по местата, защото вечно я бутат на местно ниво. Учителите, които са подбрани за класа са много изискващи към всички останали, но не и към нея.Последно разбрахме на родителската среща, че госпожа директорката изискала от учителите по втория език да намалят оценките на класа, да си завишат още повече скалите, за да няма отлични оценки( познай заради кого- не го казаха, но се разбра).

# 284
  • Мнения: 3 493
Ужасно е несправедливо това, което споделяш Вивиан.
За съжаление не мога да помогна с идея как да се справите. На вас явно поне ви връщат тестовете, на щерката само ги показва и си ги прибира. Даже не дава да ги снимат. При щерката по БЕЛ положението е подобно, винаги има двузначно формулирани и подвеждащи въпроси, а за тези с отворени отговори, все не се нацелва точно какво е имала предвид госпожата. Затова ще заложи догодина на допълнителна външна подготовка, защото явно не може да се разчита в случая.
При нас ще имат почивен понеделник и петък с намалени часове, защото ще има местни избори за кмет на район.
Честито на прекрасния Ивайло!

Последна редакция: вт, 11 мар 2025, 10:32 от MianaNia

Общи условия

Активация на акаунт