Енергично или невъзпитано дете?

  • 4 368
  • 63
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 17 470
Миленака, различен е подходът, предполагам. Ако детето има проблем в развитието или здравословен трябва да се работи с него от специалист, резултатите са бавни и незадоволителни за околните, т.е няма вълшебна пръчица, с която да се коригират дефицитите и оттам поведението. Но тогава може и асистент на детето да има в класа, който да го наблюдава и да предотвратява определени ситуации, може да се работи с другите деца за разбиране на особеностите на детето и как да не го дразнят/ предизвикват/ да не му се подиграват и т.н.
Ако детето е само невъзпитано - отглеждано на принципа "дете е, какво толкова" там трябва да се работи и с родителя за коригиране на това отношение и поставяне на граници приемливо- неприемливо, както и може да се санкционира нежеланото поведение на детето. Нормотипично дете бързо ще схване връзката между поведение и последствия, докато за дете с проблем в развитието тази връзка я няма. Неговият мозък прави друга връзка - "държа се по определен начин и ми обръщат внимание".

# 31
  • София
  • Мнения: 35 546
Да, най-вероятно подходът е различен, но аз не пишех от гл.т. на специалист, а на обикновен родител. Ако някой удря детето ми, грам не ме интересува какъв е проблемът на този някой, защото и в двата варианта моето дете ще страда. Специалистите ги интересува причината, защото от нея зависи какъв подход да изберат. Но аз не отговарям за чуждите деца, а за моето.

# 32
  • Мнения: 268
Всяка последна сряда на месец февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като "Ден на розовата фланелка". Тя символизира неприемането на тормоза и насилието в училище. Ето ви един добър повод, вземете им по една розова фланелка, значка, сигурно ще имат разговор по темата в училище.

# 33
  • Мнения: 2 179
Детето е жертва на родителите си, защо твоето дете не говори на МА, това чува, вижда и повтаря. Трябва работа първо с родителите и после с детето.

Последна редакция: ср, 19 фев 2025, 21:07 от Sephora ❤

# 34
  • Банско
  • Мнения: 2 472
На родителите на такива деца трябва да им се забрани да имат поколение. Най-добре научете детето какво да говори или прави в такива ситуации.

# 35
  • Мнения: 450
чудех се какво да кажа на моето дете - отвърни на удара или се свий докато премине бурята.
мен най-много ме дразни поведението на родителите. до тук говорих за майката,понеже в 90% от случайте тя го прибира и стои на родителските. обаче да ми свиваш рамене и да се цупиш, когато някой се оплаква от поведенеито на детето ти... ако някой беше ударил нейното, сиг щеше да раздава правосъдие.
не знам, може би аз мн навътре приемам нещата.

# 36
  • София
  • Мнения: 35 546
Имаш вариант, когато пак блъснат детето ти, да подадеш сигнал. Или може само да пишеш тук и да не правиш нищо.

Последна редакция: чт, 20 фев 2025, 14:07 от milenaka

# 37
  • Мнения: 17 470
Научи първо твоето да не се свива. Какъвто и да е проблемът на детето, проявяващите агресия не очакват отговор. Но дебело подчертай, че е допустимо да отговори за самозащита, никога обаче да не тръгва пръв. Дано твоето  не е от децата, които се стъписват при проявена срещу тях агресия.
Можеш да го запишеш на боен спорт (карате, джудо, самбо) или курс за самозащита, ако има за тази възраст.
Добре е да се говори с децата по никакъв начин да не провокират реакция у проблемното дете. Колкото и невинно да изглежда една репликата, някои деца не умеят да отреагират правилно.
Моето беше в първи клас. Учителката се оплаква, че ударила/ одрала по ръката съученик. Говоря с детето:
- Удари ли Х?
- Да.
- Защо? Нали знаеш, че не е хубаво да удряш?
- Той се присмя на рисунката ми. - показва ми рисунката "Моето семейство". - нормална рисунка.
- Защо ти се е присмял? Рисунката е хубава.
- Защото съм нарисувала баба с бастун. Мамо, но баба ходи с бастун, защото я болят краката. Как трябваше да я нарисувам?
И да, за нея този присмех е бил точно словесна агресия. И понеже не може да отреагира по друг начин, реагира първосигнално и посяга към ръката му. В нейните очи - самозащита, в очите на околните - тя е била агресивната.

# 38
  • Мнения: 52 433
Е, ама то и при възрастните е така - има предели на неизбежната отбрана Simple Smile
Като и се е присмял може и тя да му се присмее или да отвърне вербално. Но в случая е ескалирала на горно ниво с физическа агресия.  Уви, прави са учителките - не може на всяка критика да се отвръща с насилие. Трябва да и обясниш тези нюанси.

За бойните спортове - по-добре джудо, самбо, борба... Ако тренира бокс или карате има риск да разбие нечий нос, а тогава пусналият кръв винаги е виновен без значение, че се е защитавал. А при спортовете от типа "граплинг" като го тръшне на земята или му извие ръката явни последици няма да има, а и това е явно защитен прийом в очите на околните .

# 39
  • Мнения: 17 470
Черна станция, прави са, ама има доста нюанси около детето, един от които е, че не можеш една реагира словесно, защото е с разстройство на речта. Минаха години от случката, вече се научи да не си мълчи и да не посяга.  Въпросът е друг - че има деца, които много бързо се ориентират и умишлено провокират по-лабилно дете. Децата са радари, те усещат отношението на възрастните и започват да провокират, да се прикриват и да топят - с две думи да упражняват тормоз, при който тормозеният бива обвинен. В случката, която разказах, учителката никога не присъстваше и никога не се е интересувала защо детето ми е постъпило/ реагирало по определен начин, напротив разговорите започваха с "Аз не съм била там, но всички казват, че Х не я е закачал." В по-големите класове, У рита по време на часовете многократно крака на стола на детето ми. То се оплаква на учителката или се обръща и казва на У да престане да й рита стола. У, естествено твърди, че не е ритал стола, проблемът - моето дете, което пречи на часа, защото не търпи нон стоп да му подритват стола. И така всеки път, докато накрая в седми клас нещата ескалираха до там, че въпросният У не само не беше преместен на друг чин, както молех, но и на няколко пъти й кри несесера, шишето за вода, изхвърля й вещите в тоалетната, рита й раницата и накрая три пъти лепи дъвки в косата й! И когато накрая класната не можеше вече да си затворя очите, се оказа, че не може да го озапти дотолкова бяха свикнали, че моята ще е винаги виновна и беззащитна и до толкова се бяха научили да лъжат и да се подкрепят.

# 40
  • Мнения: 52 433
И ако беше ударила щеше ли да е по-добре?
Трябвало е да търсите други пътища.

# 41
  • Мнения: 17 470
Черна станция, децата, които се оплакват от насилие не винаги са невинни, има случаи, когато умишлено дразнят и провокират. Не казвам, че в случая на авторката е така, само казвам, че децата трябва да бъдат учени за не дразнят, да не се присмиват, да не провокират.
И да, моето се научи да не отговаря, защото все то виновното. Научи се да не се оплаква, защото възрастните не й вярват или не им се занимава. И това не е правилно, нали? Да научиш, че светът е лошо и несправедливо място, където важи законът на глутницата. До кога се търпи? Докато някой ти посегне физически да те набие за забавление, а ти не смееш да се оплачеш, защото нищо никой няма да му направи?

Последна редакция: чт, 20 фев 2025, 15:54 от Mama Ru

# 42
  • Мнения: 1 398
Е, то е ясно, че детето има проблем. Този проблем, няма да се реши никога,  неглижира се и не е обърнато внимание в детската градина, какво остава в училище. Ще си прехвърлят топката и ще го изтикат, освен ако, не се случи нещо фатално. А е възможно да се случи. Едно блъсване и удряне на главата в някой ръб и готово.
Няма сила, която да ме накара да да съм толерантна, когато детето ми е тормозено. Все едно казвам на детето си, да търпи да го бият.
Няма как да стане.
Не възпитавам и отглеждам жертви.
Енергично дете е едно, агресивно и опасно, съвсем друго.

# 43
  • Мнения: 52 433
Черна станция, децата, които се оплакват от насилие не винаги са невинни, има случаи, когато умишлено дразнят и провокират. Не казвам, че в случая на авторката е така, само казвам, че децата трябва да бъдат учени за не дразнят, да не се присмиват, да не провокират.
И да, моето се намери да не отговаря, защото все то виновното. Научи се да не се оплаква, защото възрастните не й вярват или не им се занимава. И това не е правилно, нали? Да научиш, че светът е лошо и несправедливо място, където важи законът на глутницата. До кога се търпи? Докато някой ти посегне физически да те набие за забавление, а ти не смееш да се оплачеш, защото нещо никой няма да му направи?

Не знам какво да ти кажа, по мое време не беше на мода да се порти на учителката и се оправяхме сами. И никога не съм била малтретирана. В новите времена веднъж се опитаха да спретнат бойкот на детето ми, но вкъщи обсъдихме стратегия на поведение и бойкотът се сгромоляса за два дни. Та явно в повечето случаи начини има, но трябва да се подхожда индивидуално и да се отчитат нюансите.

# 44
  • Мнения: 1 776
Черна станция, децата, които се оплакват от насилие не винаги са невинни, има случаи, когато умишлено дразнят и провокират. Не казвам, че в случая на авторката е така, само казвам, че децата трябва да бъдат учени за не дразнят, да не се присмиват, да не провокират.
И да, моето се намери да не отговаря, защото все то виновното. Научи се да не се оплаква, защото възрастните не й вярват или не им се занимава. И това не е правилно, нали? Да научиш, че светът е лошо и несправедливо място, където важи законът на глутницата. До кога се търпи? Докато някой ти посегне физически да те набие за забавление, а ти не смееш да се оплачеш, защото нещо никой няма да му направи?

Не знам какво да ти кажа, по мое време не беше на мода да се порти на учителката и се оправяхме сами. И никога не съм била малтретирана. В новите времена веднъж се опитаха да спретнат бойкот на детето ми, но вкъщи обсъдихме стратегия на поведение и бойкотът се сгромоляса за два дни. Та явно в повечето случаи начини има, но трябва да се подхожда индивидуално и да се отчитат нюансите.

Каква беше стратегията?

Общи условия

Активация на акаунт