Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 22 127
  • 764
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 4 044
Мецане, какви промени? Нещо още по-ново ли има? Добре, това министерство не може ли да спре всяка седмица да обявява нещо, да бистри кръгли маси и да даде най-накрая тоя проект на измененията, които предлагат някак в цялост и без да изнервят народа на всеки четири дни..  Между другото, къде изчезна зам. министър Наталия еди коя си, дето отговаряше за Пизата, дигитализмите и стем шарениите по училищат?

# 316
  • Мнения: 7 683
Ще намаляват часовете по език в гимназиален етап, като има вероятност интензивното изучаване на език изобщо да отпадне. За сметка на часове по математика и природни науки, които не е ясно кой ще води, защото учителите по тези предмети са кът. Има голяма вероятност езиковото обучение извън ЕГ на практика да бъде ликвидирано, а и в ЕГ нивото по езици да падне, с което на практика се обезсмислят .
Лошото е, че и частните езикови ще пострадат, защото ако променят рамковите учебни планове, те са задължителни и за частните гимназии, така че и в тях часовете по език ще намалеят значително. В общи линии това е едната страна. Другата е въвеждането на религия, но то е по-малкят проблем, но доколкото масата родители не са запознати с учебни планове, профили и прочее, това е нещото, по което ще се протестира, а то е по-несъщественото. Нашият набор тези промени ще го хванат. Не можело да има толкова засилено обучение по чужди езици, както е сега, трябвало да се засилят математиката и природните науки. И още какво ли не...


Общо взето от моят линк надолу всичко казано ...
https://bg-mam.ma/p/1768989/49649815

# 317
  • у дома
  • Мнения: 7 976
По принцип часовете по религия или там добродетели ли беше се въвеждат от есента за 1кл и ше се въвеждат поетапно,т.е това този набор няма да го засегне.

# 318
  • София
  • Мнения: 16 238
Мецане, добър ученик си. Още малко да се пообразоваш и като съвсем ми писне от форума, ще те оставя ти да информираш по образователни и кандидатгимназиални въпроси.

# 319
  • София
  • Мнения: 4 044
Е, много ясно- математика и физика най-резултатно се учат насила 😂 Слагаш три допълнителни часа и започват по нобелова награда минимум на всяко тримесечие за България😄 Оф, аз малко като майките от СМГ с частните си случаи, ама НГДЕК какво ще прави в такъв случай? Ще махнат латинския и историята за сметка на химията и информатиката ли? Ако някой забележи нещо “ново” в тази връзка, моля да драсне.

# 320
  • Мнения: 7 683
Мецане, добър ученик си. Още малко да се пообразоваш и като съвсем ми писне от форума, ще те оставя ти да информираш по образователни и кандидатгимназиални въпроси.
Всичко, каквото знам, го знам от теб, Санака. Дано поне правилно го интерпретирам, на ниво гимназии още нямам увереност в себе си поради липсата на опит. За основен курс ги знам от опит нещата, защото всичко ми е пред очите, но за гимназиите всичко, което знам, е от твоите обяснения.

# 321
  • София
  • Мнения: 16 238
Добре е, че чат-пат някой чете с разбиране.

Иначе добре му се получава на министъра засега. Хвърли бомбата за релития в училищата и всички се вторачих да се вайкат за единия там мижав час по религия, който ще има толкова "съществено" практическо значение, колкото и часовете по музика и ИИ, дори по-малко. И така никой не обръща внимание на далеч по-съществените и сериозни промени, които мъдри.

# 322
  • София
  • Мнения: 4 044
Още по-лошото е, че един господ знае за колко реформи не е говорил публично и ще бъдат сервирани директно в проекта. Паралелно и междувременно Стаматко също изпраща становища и предложения за промени при детските градини и накрая иди хвани края на всичко и се чуди срещу кое от всичкото да протестираш.

# 323
  • Варна
  • Мнения: 25 829
За мен лично опитът да се налага вероучение, маскирано като “добродетели”  и то на първолаци, не е безобиден изобщо, особено на фона на разкритията за училища, прокарващи откровена руско-съветска пропаганда в часовете по руски. Много добре, ако е просто един безполезен час. Бъдете уверени, че в много училища ще се ползва съвсем по предназначение. Но ми е странна тезата “всички се в хвърлиха на това и никой не забелязва онова”. Има достатъчно Фейсбук групи - повдигнете въпроса, който ви вълнува. А и за тези неща тепърва ще има обществени обсъждания и ще се говори. Едва ли “никой няма да ги забележи”. Както се оказа без проект няма и особен смисъл да се обсъжда - как обсъждаш нещо, което не е ясно?

# 324
  • София
  • Мнения: 16 238
Засега не се забелязва. А си върви успоредно с идеята за религия.
Иначе аз за въпросите, които ме вълнуват, ги повдигам пред правилния адресат, а не по фейсбук групи. И лично мен не ме засяга - две от децата ми са завършили гимназия, а третото е гимназизст и него нищо от новите идеи няма да го засегне.
За въвеждането на религия и добродетели да не би да има проект?

# 325
  • Варна
  • Мнения: 25 829
Това доколкото знам са нови бисери. Срещала съм да се обсъждат из групите, както и приемът в МГ основно след 4 клас. А религията се лансира доста отдавна, но взриви обществото след опита на мон да направят тайно обществено обсъждане и пълните глупости, които се говориха там от “експерти”. Възможно е нарочно да отклонява вниманието, но едва ли от идеята за орязване на езиците. От други мизерии - да.

# 326
  • София
  • Мнения: 16 238
Драстичното орязване на чуждоезиковото обучение също се лансира отдавна, даже преди религиите. Проект и за двете още няма.

# 327
  • Варна
  • Мнения: 25 829
Ами аз го чух преди седмица, пък не знам от кога е. Идеята за религията е от няколко години, сега внезапно се разбързаха. Толкова се разбързаха, че организираха обществено обсъждане без да има проект, с покани само за наши хора, с измислени проучвания и т.н.. Ами за мен лично това е притеснително. По-притеснително от евентуалното орязване на езици. Всеки с мнението си.

# 328
  • София
  • Мнения: 16 238
Доста повече от преди седмица е. Една от първите реформаторски идеи, които обяви министърът.

За мен практическото елиминиране на чуджоезиковото обучение извън ЕГ и свалянето на нивото му в ЕГ, както и още няколко идеи, са далеч по-съществени и с по-сериозно практическо отражение върху образованието. Но, да, всеки с мнението си.

# 329
  • Мнения: 1 103
Реформата в МГ нещо затихна май? За религията няма да коментирам …

Общи условия

Активация на акаунт