Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 22 127
  • 764
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 604
На мен идеите за увеличаване на часовете по мат и природни науки въобще не ми кореспондира с религия и добродетели ли, каквото там беше. Последно морето с тояжка ли го сечем или тук физиката няма значение? Не че наборите и по-големите, че и по-малките де, не разбират що за глупост е това, но все пак някакъв смисъл трябва да има, а като няма?! За чуждоезиковото обучение не съм се замисляла, но предполагам, че ако се гласуват някакви промени, то просто на места (вероятно само за английски?!) няма да започват от А1, а поне от А2, че защо не и от В1? Това всъщност възможно ли е? За А2 зная, че е възможно с него да се почне в 8 клас, но в МГ, за ЕГ не зная. И това би компенсирало донякъде евентуалното намаляване на броя часове. Само си гадая тук, липсата на проект не предполага друго.

# 331
  • Мнения: 1 756
За мен намаляването на чуждоезиковото обучение в училище ще доведе до увеличаване на работата на частните школи. Вероятно зад идеята има и други интереси. Определено увеличаването на математика и природни науки няма да доведе до нищо съществено. Ако смята, че има нужда и специалистите са недостатъчни да се увеличат гимназиите/ паралелките по математика и природни науки. Помня, че преди няколко години се опитваха да закрият математическата гимназия в Русе. За децата, които имат хуманитарна насоченост те са допълнителна тежест. Отделен е въпросът с липсата на учители. Като цяло промените се правят, за да се види, че вършат работа, липсва цялостна концепция и идея какво трябва да се постигне след всеки образователен етап.
За религията съм без думи. При условие, че от години този предмет се предлага като избираем в редица училища могат да се направят изводи за настроенията сред родителите. За мен това е работа на родителите, който желаете може да води детето си на неделно училище. С добродетелите същата работа, ако в къщите виждат груби отношения, едва ли един час ще помогне за нещо.

# 332
  • shumen
  • Мнения: 20 583
Beeps,и аз не я харесвам тая мода при момичета.Моя и той ходи с едно худи и дънки и сложа ли ги за пране настава драма.А и 3 дни имат физическо и 1 час УЧСД и ходи с долнище,че да се преобличаш в училище е срамно.Там само тениската сваля и слага друга.Ама и те са им измислили едно облекло за туй физическо-тениски с къс ръкав и клин до коляното за момчетата,а за момичетата клина е дълъг.Моя лично неговия го е облякъл един или два пъти и като в 5 клас госпожата им по физическо каза,че не държи на клиновете и отказа да го носи.Миналият път бил много изпотен след часа и си свалил потника и облякъл само другата тениска и добре,че бил взел худито в раницата и го облякъл,че каза,че по тениска само му било хладно вътре в стаите.
Днес учи по ЧП и писа домашни по Английски,по Български и по Математика.По  Математика господина им казал,че утре ще им събере тетрадките и справочниците и ще проверява всички домашни досега и дали са писали всичко в тия справочници.Моя го беше домързяло и имаше пропуски,но днес как се стегна и написа всичко.По Български и Английски също имаше доста големи домашни,но ги написа.Започна и по География да учи,но стигна до половината урок и трябваше да ходи на репетиция от танците и уж щеше да продължи като се върне,но беше уморен и се отказа.
Контролни не знам тая седмица ще имат ли и по какво,но класните предстоят.По БЕЛ е на 12.05.,а по Математика на 29.Вторник ще имат и родителска среща и колкото и да не ми се ходи ще отида,че са с нови учители по ЧП и География и с нова класна.
А и да питам 2 и 5 май ще учат ли вашите ученици?На нашите още нищо не са им казали,но си мисля,че ще си учат?

# 333
  • Мнения: 7 683
Ама разбира се, че орязването на чуждоезиковото обучение е много по-голям проблем от един там час по религия!
Но понеже повечето хора това не го разбират, се хващат за религията, понеже там всички уж разбират. Практическото ликвидиране на езиковото обучение, ако наистина го направят, е много по-големият проблем. Санака е напълно права за това.

# 334
  • София
  • Мнения: 16 238
За чуждоезиковото обучение не съм се замисляла, но предполагам, че ако се гласуват някакви промени, то просто на места (вероятно само за английски?!) няма да започват от А1, а поне от А2, че защо не и от В1? Това всъщност възможно ли е? За А2 зная, че е възможно с него да се почне в 8 клас, но в МГ, за ЕГ не зная. И това би компенсирало донякъде евентуалното намаляване на броя часове. Само си гадая тук, липсата на проект не предполага друго.
Изучаването на чужд език в гимназията навсякъде започва от О. Нормативно не е възможно да се започне от А2 или нагоре никъде. До преди няколко години Испанската и НЕГ започваха с английския от В1-2, но от МОН им забраниха, защото било в разрез с образователните изисквания.

# 335
  • Мнения: 604
За чуждоезиковото обучение не съм се замисляла, но предполагам, че ако се гласуват някакви промени, то просто на места (вероятно само за английски?!) няма да започват от А1, а поне от А2, че защо не и от В1? Това всъщност възможно ли е? За А2 зная, че е възможно с него да се почне в 8 клас, но в МГ, за ЕГ не зная. И това би компенсирало донякъде евентуалното намаляване на броя часове. Само си гадая тук, липсата на проект не предполага друго.
Изучаването на чужд език в гимназията навсякъде започва от О. Нормативно не е възможно да се започне от А2 или нагоре никъде. До преди няколко години Испанската и НЕГ започваха с английския от В1-2, но от МОН им забраниха, защото било в разрез с образователните изисквания.

Големият ми син е 8 клас и така започнаха с английския - от А2. Нито учебници имаха за А1, нито са учили (макар и претупано за няколко часа) материал на това ниво. Мога на лично да пиша за кое училище става дума, не е в София. Дали е редно така... може би не, но е факт, че някъде се практикува.

# 336
  • София
  • Мнения: 16 238
Ами не са ги изловили от МОН/РУО просто. Joy Един родител, чието дете не е учило езика досега, да се оплаче и са до там.

# 337
  • shumen
  • Мнения: 20 583
На 2 и 5.05.ще учат ли?Май са си учебни дни.

# 338
  • Мнения: 8 434
Против съм въвеждането на този предмет "Добродетели и религия". Има достатъчно часове и по история, и по БЕЛ, в които научават достатъчно неща за религиите. А добродетелите учат ли се по учебник? Учат се чрез примера от родителите, учителите. Ще натоварят децата с още един час и не се знае какво и как ще им преподават.

 Ако орежат часовете по чужд език в гимназиите, които не са езикови , ще е най-голямата глупост, която могат да сътворят. Тези училища са шанс за деца от малки населени места да учат език и да попаднат в конкурентна среда без да напускат родните си места на тази крехка възраст.
Не омаловажавам другите предмети, но аз в училище съм учила биология, химия и физика по два пъти седмично и то от 4клас (и аз като Мецан съм на 100 години и прогимназията започваше от 4клас) и беше напълно достатъчно.

Доколкото разбирам и в ЕГ искат да намалят часовете по чужд език. Ако и това приемат, не знам.

# 339
  • София
  • Мнения: 13 980
На 2 и 5.05.ще учат ли?Май са си учебни дни.
Моите деца ще учат с нормални часове.

# 340
  • Мнения: 964
Реформата в МГ нещо затихна май? За религията няма да коментирам …
Не мисля. Според последното изявление: “Новият статут на математическите гимназии и приема на ученици в тях ще бъдат въведени с промени в Закона за училищното образование, които ще бъдат представени за обсъждане през май. Идеята е след промените в образованието е да бъде поставен акцент върху традиционните хуманитарни и природни науки.”
Очакваме да видим какъв ЗИД ЗУО ще бъде публикуван за обсъждане през м.май.

# 341
  • Варна
  • Мнения: 25 829
Ама разбира се, че орязването на чуждоезиковото обучение е много по-голям проблем от един там час по религия!
Да, ама не. Знаете ли, че има спусната заповед от ЯТ до РУО-тата да организират директори и учители да подписват масово петиция ЗА религията, щото някакви си там НПО-та протестират? За мен това е част от меката сила, с която се прокарват чужди интереси. Прочетете и се поинтересувайте малко как се прави това през спорт, култура и програми за обучение. Ако на някого това му се струва конспирация, това е друг въпрос, за мен е изключително сериозно. Изключително. Нямаше да е проблем религията, никак даже, ако бяхме нормална държава със съпротивителни сили. Но не сме. Пропити сме от чужда пропаганда и се наливат милиони, много милиони, за да се прокара. Ето ви още един път за прокарване. И пак си помислете кое е по-важно.
Спирам до тук.

# 342
  • Мнения: 964
Децата ми учеха религия в началното образование. Училището беше взело решение на педагогическия съвет за това и още с подаване на заявление за прием, се попълваше съгласие за обучение по предмета.
Разбира се, като всяко непознато нещо първоначално бяхме изключително настроени, но от дистанцията на времето го отчитам като много полезен предмет. Обучението включваше християнски и църковни празници, с какво се свързва съответният празник, обичаи, кои именици на коя дата честват името си, по-популярните библейски истории и в този дух. Ръководеха се предимно по библия за деца (https://www.clc.bg/product/bibliya-za-decza-tvrdi-koriczi-izdate … slncze-9547420259).
Ако новите програми се ограничат с обучение по религия  в началното образование, бих го отчела по-скоро като положителна промяна.
Естествено, всеки с болката си, но ми се струва, че трябва да има наложителна промяна в приема за МГ след 7 клас. Не може децата ни вместо да се готвят да се представят на ниво на вътрешни и международни математически състезания, да пишат преразкази до откат, за да имат 90+точки НВО БЕЛ, които да им дадат възможност да продължат да правят това, което харесват.

# 343
  • София
  • Мнения: 2 423
А, моля, и в нашето семейство се слуша само хард рок и метъл, та и моят юнак си пише домашните в компанията на класиците AC DC и Metallica. 😀
Крайно възмутена съм от намеренията за орязване часовете по езици! Каква всъщност е скритата цел, трябва да има такава?! Напълно подкрепям мнението на Fortuna. Но не е само това, в днешно време езикът е прозорецът към света повече от всякога. Закъсали са частните школи ли, какво?
Друго - увеличаване на часовете по МАТ и хуманитарни едновременно е изключително нелогично. Който има наклонност към МАТ и после инженерни специалности, няма почти никакви към хуманитарните и обратно.
По отношение час по религия и етика съм по-скоро ЗА. В побърканият съвременен свят е задължително да има официален учебен предмет, в който да се преподават етика и добродетели.  Обаче като знам как се случват нещата  в милата ни родина, и аз съм на мнение, че скритите цели са съвсем различни.

Последна редакция: пн, 28 апр 2025, 10:27 от sofyia

# 344
  • Мнения: 1 756
Същото е и с обратен знак. Защо деца, които искат да учат враг или хуманитарна гимназия трябва да решават задачи до откат и да се надяват да изкарат 90+ точки?

Общи условия

Активация на акаунт