МОН - промените продължават (8)

  • 3 954
  • 55
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 622
Първа тема
Втора тема
Трета тема
Четвърта тема
Пета тема
Шеста тема
Седма тема

Тема с продължение за проектите на документи в сферата на образованието, както и за вече утвърдените такива след приемането на Закона за предучилищното и училищното образование.

Добре дошли!

# 1
  • Мнения: 3 129
Публикуваха новите неща за изпита по математика. Уж нямаше да е сложно, но за мен ще е.

# 2
  • София
  • Мнения: 5 182
Може ли линк към изпита? Нещо не го намирам

# 3
  • Мнения: 17 012
Публикуваха новите неща за изпита по математика. Уж нямаше да е сложно, но за мен ще е.
Не виждам нещо по-различно от това, което и до сега се дава и се учи по математика 5-7 клас. Разтвори, проценти, графики, диаграми,  движение и т.н се учат по математика и такива задачи присъстват и в старите тестове.

# 4
  • Мнения: 68
Може ли линк към изпита? Нещо не го намирам
Ето връзка към модела: https://www.mon.bg/nfs/2025/09/model-nvo_7kl_matematika-2026_12092025.pdf

Лично аз не забелязвам никаква разлика с досегашните задачи - стандартна математическа логика в текстови задачи. В задачата, която е уж свързана с физика, ти дават наготово формулата (даже не се изисква да я знаеш наизуст).

# 5
  • Мнения: 7 021
Благодаря за темата!
Намерих списъка с новите професии, но не намирам плана, по който ще учат децата. Може ли линк към и формацията.

# 6
  • Мнения: 12 722
В математическите ще се влиза освен с БЕЛ и с биология. Объркаш ли биологията, няма МГ без 100т по БЕЛ

# 7
  • Мнения: 17 012
МГ не са ли повечето ПМГ, т.е да предлагат профил "Природни науки"? За тях балообразуващи са химия и биология от свидетелството, така че има логика, но на отделено НВО по биология ли ще се явяват или на изпит?

# 8
  • European Union
  • Мнения: 1 928
Благодаря за темата!
Намерих списъка с новите професии, но не намирам плана, по който ще учат децата. Може ли линк към и формацията.
В сайта на МОН, в раздела за проекти публикуват някакви неща за изпитите за квалификации по новите професии. Дават някаква представа какво ще се изучава във всяка специалност, но мисля, че учебни планове няма още. Нали и типовият план не е приет. Прогнозирам, че следващата учебна година ще е абсолютна каша.

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 3 557
Мама РУ, има си и чисти МГ - в Пловдив е такава. Профил Природни науки има в някои от СУ-тата, както и в Хуманитарната гимназия.

# 10
  • Мнения: 1 270
Връщат отворените въпроси с кратък свободен отговор, като те ще са към задачите, свързани с други науки и ще носят 25 т от общо 65 т от първи модул. Ще намалят отново налучкването, ама колко ученици ще помнят кои растения/животни към кой клас спадат, а в 7. клас в биологията има много такава информация, ще видим тепърва.

# 11
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 244
Връщат отворените въпроси с кратък свободен отговор, като те ще са към задачите, свързани с други науки и ще носят 25 т от общо 65 т от първи модул. Ще намалят отново налучкването, ама колко ученици ще помнят кои растения/животни към кой клас спадат, а в 7. клас в биологията има много такава информация, ще видим тепърва.
Такъв вид задачи НЯМА да има. Всички задачи ще са от приложната математика.

# 12
  • Мнения: 1 270
Така де, ама аз се зачудих на примерната задача ракообразните към гръбначни или безгръбначни спадат и хоп капанче, нищо че задачата е просто проценти и като такава е доста лесна дори. Като ме попитат и за голосеменни и покритосеменни и пак ще съм в чуденка, ама все пак не съм завършила вчера. Дано седмокласниците да ги помнят повече тези неща.

# 13
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 244
Така де, ама аз се зачудих на примерната задача ракообразните към гръбначни или безгръбначни спадат и хоп капанче, нищо че задачата е просто проценти и като такава е доста лесна дори. Като ме попитат и за голосеменни и покритосеменни и пак ще съм в чуденка, ама все пак не съм завършила вчера. Дано седмокласниците да ги помнят повече тези неща.
Не разбирам драмата. Има кръгова диаграма, написано е кой дял на кои животни отговаря. Не е като да са дали снимки на растения и животни и да трябва да се определи от кой вид и прочие са. Нали идеята, все пак, е всички седмокласници да минат и да го успеят по някакъв начин това нво Simple Smile

# 14
  • Мнения: 1 270
Няма драма, аз просто не видях на диаграмата да пишат ракообразните дали са безгръбначни или гръбначни. За главоногите нямах съмнение. Ама следващият въпрос е колко от храната включва само гръбначни. Ако не знам, че ракообразните са безгръбчначни и ги сложа към гръбначните и елементарната задача за проценти се превръща в грешни сметки. Но пак казвам, че аз това съм го учила преди много години и явно съм позабравила някои неща, дано седмокласниците да ги помнят. Иначе другите задачи ми се видяха доста елементарни от математическа гледна точка, но с прекалено много текст, за да може да се оплетеш някъде по пътя и да се провери не математическите знания и умения, а издръжливостта на стрес и способността за концентрация при дълги текстове.

Последна редакция: нд, 14 сеп 2025, 11:49 от AsitaNew

Общи условия

Активация на акаунт