Миниматури след седми клас за учебната 2009/2010 г.

  • 8 511
  • 78
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 008
Искрено Ви съчувствам. Една не толкова лоша новина, че модулите ще са по 60 минути, а не по 90
http://news.ibox.bg/news/id_1107468665

# 31
  • София
  • Мнения: 383
написах по-горе, че замисълът на такъв формат принципно не е лош, но е нужно  технологично време за превръщането му в обективен критерий за прием на гимназисти.Тоест, дали ще ти се стори приемливо или не, не знам, но според мен най-добрият вариант за тазгодишния, а може би дори  и за следващия випуск седмокласници, е полагането на двата изпита по български и математика в сегашния им формат.Лош или не, последният поне е ясен.За въпросния едно/двегодишен период министерството ще разполага с достатъчно време за изясняване на детайлите  и за апробации.

Съгласна съм, че е нужно технологично време. Но това време се изяде от предишния парламент и министър, които не приеха закона навреме и нашите деца изпаднаха в дупката между двете програми. Между това, да остане така положението и да се прони, аз предпочитам детето ми да държи 4, а не 6 изпита, така че на този етап съм по-склонна да приема промяната. Защото тук е стреса - в увеличения брой положени изпити, а не във техния формат. Все пак от министерството не са чудовища, и те имат деца, и се надявам, че ще изберат по-малко стресиращата форма за децата ни.
Що се отнася до симулирането на изпитната обстановка - то тя е просто изпитна обстановка, влизаш въоръжен с необходимите принадлежности, дават ти тестовете, решаваш, съчиняваш, когато си готов, излизаш. Има толкова възможности децата да си проверяват знанията и през учебната година - олимпияди, състезания, пробни изпит в школите. Един такъв тренинг просто ще им създаде навик да се концентрират и да видят нивото си. Не забравайте и, че всяка година вече държат миниматури и, колкото и да ги омаловажаваме, и те са си един тренинг. Аз предпочитам дъщеря ми да отиде на изпита с настроението и увереността, с които отива на тези миниматури, а не да създам у нея чувството, че изпита е някакво супер изпитание и да се гиспира от стрес.

# 32
  • София
  • Мнения: 4 657
Да повторя накратко предния си пост - ДА на реформите, НО да се въведат за встъпващите в прогимназиален етап.
Провокирана от Захарно цвекло ще изложа моето предложение, което е в стил "Oldie but Goldie":
Разделям условно гимназиите/техникумите на две групи: такива, за които винаги е имало наплив и които искат и могат да подбират учениците си и "останалите".  "Останалите" организират прием според резултатите от матурите, дали ще е централизиран /компютърна обработка на желанията по подобие на сегашната система/ или ще се дадат правомощия на училищата сами да решават по какви критерии ще приемат ученици е въпрос на прецизен анализ, на който аз като лаик без информация за цялостната картинка нямам решение към момента.
В първата група училища приемът е на база изпит-тест, на който се явяват само желаещите да учат там, а класирането е както досега. Тестът се провежда във въпросните гимназии, квесторите също ще са предимно от тях и така елиминираме фактор "подсказване", тъй като самите учители нямат интерес от по-слабо подготвени питомници.
Това е най-общо, очаквам вашите предложения и забележки!

# 33
  • Мнения: 53
1 дума - Против. Твърдо против.

# 34
  • Мнения: 8
По мое скромно мнение дискусия за образованието трябва да се провежда между равнопоставени в образоваността си партньори. Някак си не ми се влиза в спор с човек, който в три постинга е допуснал двадесет и две езикови грешки, без да броя техническите (той си знае кой е). Не сме в еднаква категория и не говорим на един език. Но благодаря за комплимента.  Peace

Нищо реформаторско по същество няма в промяната на датата, времетраенето и броя на тестовете. Те са чисто формални, технически по своя характер действия. Едно конкретно градивно предложение за реформиране с много по-голяма съдържателна тежест е промяната на смешната скала за оценяване, която за 16 точки присъжда средна оценка. В "цивилизования" свят това става за 60 т. върху съществуващия досега формат. В настоящия си вид въпросната псевдоскала е крайно зловредно заблуждаваща родителите, че децата им знаят нещо качествено. И когато това се случи, след време ще изчезне категорията на неграмотните от интернет пространството.

Захарно цвекло, моля да сведеш предложението ми до съответната институция, защото явно ти знаеш къде се дават градивните предложения - да сменят скалата, а да оставят сегашния формат.  Моето е напълно реализируемо с нулев разход на бюджетни средства.  Laughing


# 35
  • Мнения: 139
Четейки това => http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/documents/frontp … -25_izpit7kl.html, се учудвам каква голяма подкрепа срещат последните промени в браншовите организации, синдикатите и самите училища! Thinking

Дано да не е вярно, но оставам с убеждението, че промените се правят за удобство на учителите. Вместо да са ангажирани през юни , да отделят два предиобеда, да ходят в непознати училища ще си провеждат изпитите между другото без да си развалят почивката през юни. Преподаващ, квестор и проверяващ - всички роли ще се изпълняват от една учителка. Сега ще се изпотрепем кой да и стане по-симпатичен  bouquet!

# 36
  • Мнения: 413
По мое скромно мнение дискусия за образованието трябва да се провежда между равнопоставени в образоваността си партньори. Някак си не ми се влиза в спор с човек, който в три постинга е допуснал двадесет и две езикови грешки, без да броя техническите (той си знае кой е). Не сме в еднаква категория и не говорим на един език. Но благодаря за комплимента.  Peace


Вашата образованост вероятно е похвална. Сигурна съм, че още доста потребители тук имат същата. Само че идеята не е да си броим езиковите грешки, а да обсъдим новата ситуация от гледна точка на родители, не от такава на академици. Стига, разбира се, това да не е под Вашето ниво. Очаквам да ми кажете как се пише "донемайкъде", както и разбор на езиковите ми грешки.  Peace
Съгласна съм с критиките Ви, но не и с предложението. Промяната само на скалата за оценяване не е достатъчна. Видях как се тренира скоростно решаване на тестове за време и как се играе тото. Това не показва знания.
С новия вариант също не мога да се съглася, точно заради посочените от tomichukalata причини. Изпитът трябва да е отделен от матурите. Една миниматура си е пробен изпит и не би трябвало да затрудни подготвените деца. А този втори модул за кандидатстване трябва да остане през юни, но в човешки формат. С 4-5 задачи по математика, които изискват нещо повече от аритметика, чудесно се пресяват можещите. 50 въпроса по БЕЛ също са много - могат да са по-малко, но по-трудни и без разни недоразумения от типа "донемайкъде", ще остане повече време за писането на текст.
Избягват се и тренировките с хронометър в ръка и симулирането на изпитна обстановка, което отне доста от времето за подготовка на децата през тази година. Имах чувството, че подготвяме спринтьори.

# 37
  • Мнения: 8
AnnaLee, както личи от постинга ми, а също и от цитата, използван от Вас, забележката ми се отнася към конкретна персона, която очевидно не сте Вие. В този смисъл опитът Ви да разбуните някакъв вид пререкание, ще остане неуспешен, защото участието в подобни махленски кавги е под моето ниво.  Peace

Нямам намерение да обсъждам правописа на цитираното от Вас наречие, защото в темата за тазгодишната изпитна кампания бяха отделени достатъчно страници по въпроса, които аз също прочетох, без да пропусна и Вашите изказвания. Ако не сте разбрали или запомнили правописа му след направените обстойни анализи и справки, е редно да потърсите причината в себе си. Нали няма да ме изпитвате повече, че много се притесних. Laughing И аз смятам, че включването на тази дума в изпитния тест не е удачен вариант, каквото е отношението на всеки трезвомислещ човек.

А предложението ми за скалата съм визирала като "едно" и "конкретно". Коя от двете думи не Ви е ясна, че коментирате в светлината на: "Промяната само на скалата не е достатъчна." ???

Смятам, че темата е много интересна и значима. Не виждам причини да се правят коментари на изказвания, които не сме си направили труда да осмислим. Да мислим за децата. 

 




# 38
  • Мнения: X
   Едва ли някога ще променят скалата за оценяване, така че среден да се получава поне за половината от максималния брой точки. Всъщност могат да го направят, ако в значителна степен намалят трудността на задачите. Всички сме наясно, че скалата е така формирана, щото да няма много двойки и да бъдат попълнени повечко места в училищата с прием след седми клас. Как иначе корифеите от МОН ще парадират колко знаещи и можещи са българските ученици?...

# 39
  • Мнения: 8
 newsm10

Много точно казано. Тъкмо поради тази причина повдигнах въпроса. Скалата в този вид е манипулативна по отношение на нивото на усвоените знания, защото показва най-вече, че поредният внедрен изпитен формат е "проработил". Но паралелно с това нищо не е променено в самия образователен процес - учебници, учебни планове и т. н. Неслучайно тъкмо експертите, които се занимават с тестове, я критикуват най-остро.

# 40
  • Мнения: 1 705
И пак си питам...

Как моето момче, което ще се готви сериозно за езикова гимназия, ще бъде равнопоставено с другите ученици, които по време на матурата не са благоволили да се изнесат от класната стая? И продължават да шумят, най-меко казано, и  да пречат и тн. Не говорим за подсказване,  защото се надявам да не могат...по обективни причини. Wink

Защо ще си измъча детето да посещава извънкласни занимания по Мат и Бел?????.... Подради причината, че не би могъл да се класира с преподаваното в училище до момента. Confused Щом има два модула на матурите. Това е ясно. В противен случай ще се справим. Обаче изказвания на министър Фандъкова от сорта на първа лесна част и втора по-трудна... направо ме влуддяват.  Щом умишлено пак ще ме принуждават да плащам за частни уроци на седмокласника, тогава да го обявят като отделен изпит. Какво е това половинчато изпълнение??? Хем не си заявяват учениците желанието за втория модул, хем втората част е значително по-трудна от задължителната. Абе какво си въобразяват тези? Че ще стоим като овце и ще ги чакаме да измъдрят формата на изпита ли?

Отвръщавам се от обществото ни като цяло и в частност от това, което пряко засяга 13годишното ми дете.
Колко по-лесно е да го запиша извън София да учи. Примерно в Сливница. И с оценките там да се бори в София. Или да се целим в Американския. Точно, трудно и скъпо. ... Но и обявено и сигурно още от есента...

Смешна ситуация.

Въпреки всичко, Той ще се бори честно. Ще се готви серионо и се надявам да има успех.

Пожелавам го на всички, чийто деца са достойни да бъдат ученици на елитните гимназии.

Нека обективността да победи... поне така винаги съм вярвала. Wink

# 41
  • Мнения: 620
Абе какво си въобразяват тези? Че ще стоим като овце и ще ги чакаме да измъдрят формата на изпита ли?

Пале, за съжаление така ще е.

Нека обективността да победи... поне така винаги съм вярвала. Wink

Обективността...
На последните външни оценявания бях квестор. Както и всяка година, понеже, въпреки общоприетата заблуда, учителите не могат да си пуснат отпуск в месец юни, тъй като тогава тече редовен учебен процес. А, и по повод едно друго твърдение, прочетено в темата, квесторството не се заплаща, така че високообразованата дама може да бъде спокойна за данъчните си отчисления. Та да си дойда на думата. Квестори сме, изпитът протича по обичайния начин, в края събираме изпитните работи и ги предаваме на ръководството. То, от своя страна, ги връчва на проверяващите. Ако щеш вярвай, дете, на което и 3 му е подарък, е забило почти максималния брой точки- без 1-2 доколкото си спомням. Хвърли ни в тъча от раз, понеже на всички преподаватели в съответния клас са добре известни възможностите му. Ми там бях, не го видях да преписва, никой не си е позволил да подсказва- ни учители, ни ученици. Последните, понеже се страхуват от анулиране на работата, първите, понеже ха са се опитали, ха някое детенце, на което оценката не му харесва, ги е издънило. Шегувам се. Ама не съвсем  Wink.
На всичко отгоре въпросната кипра предаде работата си още в началото и се виждаше, че е играла тото. Късмет, бе, чиста проба късмет. Накрая излезе, че учителите не са оценявали обективно момичето- наредило, видите ли, 2,3,2,3, а външното оценяване показва, че е отличничка. Нищо, че едва говори официалния език.
Ей затова не приемам тази "врата" към гимназиите.
Иначе тестовете са обективни, проверяващите- също. Ама има и фактори, Фактори, ФАКТОРИ...

# 42
  • Мнения: 8
Нека бъдем коректни и не заблуждаваме аудиторията. Квесторите на изпита след седми клас и на матурите получават заплащане. И не става въпрос моите или за нечии "данъчни отчисления". Всеки труд следва да се заплаща. 

А останалото, споделено от Вас, е много тъжно и вярно поне по отношение на обективността на теста. 

# 43
  • Мнения: 620
Нека бъдем коректни и не заблуждаваме аудиторията. Квесторите на изпита след седми клас и на матурите получават заплащане. И не става въпрос моите или за нечии "данъчни отчисления". Всеки труд следва да се заплаща. 

А останалото, споделено от Вас, е много тъжно и вярно поне по отношение на обективността на теста. 

Добре би било да ми се заплаща този труд, който полагам години наред /за квесторството след 7 клас говоря/, както и проверката на изпитните работи от външното оценяване. За съжаление не е така. Това са просто 5-6 часа от 8-часовия ми работен ден. Моят и на всички други колеги. Заплаща се само квесторството на матури /12 клас/ при условие, че те се провеждат в почивен ден- събота или неделя. Ако от тази година се приемат нововъведения в тази посока, радушно ще ги подкрепим.

# 44
  • Мнения: 836
...

Обективността...
На последните външни оценявания бях квестор...
... Ако щеш вярвай, дете, на което и 3 му е подарък, е забило почти максималния брой точки- без 1-2 доколкото си спомням. Хвърли ни в тъча от раз, понеже на всички преподаватели в съответния клас са добре известни възможностите му. Ми там бях, не го видях да преписва, никой не си е позволил да подсказва- ни учители, ни ученици. Последните, понеже се страхуват от анулиране на работата, първите, понеже ха са се опитали, ха някое детенце, на което оценката не му харесва, ги е издънило. Шегувам се. Ама не съвсем  Wink.
На всичко отгоре въпросната кипра предаде работата си още в началото и се виждаше, че е играла тото. Късмет, бе, чиста проба късмет. Накрая излезе, че учителите не са оценявали обективно момичето- наредило, видите ли, 2,3,2,3, а външното оценяване показва, че е отличничка. Нищо, че едва говори официалния език.
Ей затова не приемам тази "врата" към гимназиите.
Иначе тестовете са обективни, проверяващите- също. Ама има и фактори, Фактори, ФАКТОРИ...



Ето едно безспорно и конкретно доказателство за това, колко неподходящо и неоснователно е използването на тестовите системи като методика за оценяване. Да не говорим каква груба грешка е прилагането им при кандидат-гимназиални и кандидат-студентски изпити, защото тези моменти са съдбовни за децата.
Нямам нищо против теста, като форма за проверка и затвърждаване наученото в час.
Но, когато става въпрос за състезание от рода на посочените по-горе, факторът "късмет" в никакъв случай не бива да е в такава конкуренция с този на знанията. Да не говорим, че изобщо не трябва да се допуска такъв.

Най-безумното от всичко е съществуването на тест по математика. Ученикът или може да решава задачата, или не може - за какво са му отговори?! Единствено, ако попада в групата на неможещите, ще "спечели'' при налучкване на верния отговор.
Въобще, полза от употребата на такива тестове имат най-вече тези, които иначе не биха се справили. И не би следвало.

 

 

Последна редакция: нд, 30 авг 2009, 20:35 от Силви_

Общи условия

Активация на акаунт