СЕДМИ клас - първи срок - 3 тема

  • 27 467
  • 737
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 49
Да питам- пробният изпит в Междучасие с каква трудност е според вас. Честно казано, изобщо не съм го гледала. Сега се обадих за резултата и да знам за какво иде реч.

направо не знам за какво иде реч Rolling Eyes току що получих мейл с резултатите от пробните в междучасие. Средната оценка по мат е 3.92, по бел 4.74!!! (включително и сина ми е с близки до тези резултати). отчайвам се, явно им е много трудно, със сигурност има деца с големи възможности, особено като чета чза резултат от 5.94 без да се ходи никъде допълнително, за което голямо БРАВО.
няма да губя надежда, но  Thinking до къде ще ни стигнат силите

# 676
  • Мнения: 4 992
Резултатът ни е 5,94, като не ходим никъде допълнително. В училище им е Симеонов. Иначе и ние мислим да ходим в СМГ. Тази седмица има в тяхното училище, но тя ще си идва и ще пропусне.

Само ли е детето в Сф?

# 677
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 719
Моят също ,няма шанс да получи 6 по бълг. и литература.  Peace Просто госпожата си е такава. Миналата година почти всички имаха четворки. Вече не знам дали и аз не сбърках, като  не го преместих в др. училище. На стихотворението  също има 4.

# 678
  • Мнения: 8 989
Интересно, реших да погледна миналогодишните седмокласни мами  (сега осмокласни) какво са писали след първия пробен, но ударих на камък, линковете им не ми се отварят.  Thinking

# 679
  • Мнения: 4 992
Моят също ,няма шанс да получи 6 по бълг. и литература.  Peace Просто госпожата си е такава. Миналата година почти всички имаха четворки. Вече не знам дали и аз не сбърках, като  не го преместих в др. училище. На стихотворението  също има 4.

Ами не е честно! материала е труден, децата се стараят, защо да не ги поставят при равни условия!
Колко лесно би било ако в балообразуването  се взема само оценката от изпита!

Можеш да го преместиш до месец преди края на учч. година т.е 15 май, но трябва да държи изпит с други деца, друго у-ще (нашите м.г бяха в друго училище така че това нямаше да е от значение) все пак да свикне с другия клас и, разбира се, да не го е зачукала с 4-ки така че няма как да му пишат 6 на новото място!

# 680
  • Мнения: 15 220
Интересно, реших да погледна миналогодишните седмокласни мами  (сега осмокласни) какво са писали след първия пробен, но ударих на камък, линковете им не ми се отварят.  Thinking


Не знам защо не се отваря,но личните ни резултати миналата година на първия пробен бяха около доколкото си спомням 5,05 по БЕЛ и 4,85 математика.
Има време за повишаване на резултатите-все пак е първи и материалът е в началото. Hug

# 681
  • София
  • Мнения: 5 551
Ооох, с тези оценки по БЕЛ и МАТ е много болезнено. Казвам го от опит. И преди бях коментирала като родител за оценката по мат на малката. Колежката се беше запънала и искаше да и остави 5 ( а оценките и бяха само 5 и 6 през срока. Та срам, не срам, пуснах връзка чрез една друга моя колежка по математика, с която се познаваха. Ами, изходатайствах си я  Embarassed В крайна сметка е една 1 от бала.
Иначе, задачите от Междучасие са си доста прилични и нормални. Поне според мен.
Пуснах ги на двама мои ученици. Единият направи двата модула за 1,20мин. Другият само 1 модул за 1,20:)
Децата са различни и на когато на едно дете по-малко му се отдава, трябва да полага повече усилия.
Тази задача с топките е логическа. На изпита надали ще има такава.
Но при такава задача, в която се иска най-малкият възможен брой, се разглежда най-неблагоприятната ситуация ( в случая за изтегляне на топки). Това, обаче не е задача от Принципа на Дирихле.

# 682
  • my own world....
  • Мнения: 1 077
Някой беше коментирал по-назад, че в Междучасие задачите са по- ...трудни или поособени - не помня. Моята успява да реши точно 1/2та от тях, останалите с подбутване и подсещане ги решава; Може ли да чуем колко деца са се явили и колко са оценките над 5.00? Simple Smile
Днес купих и аз някакво помагало за формата PISA (На Просвета 1945)  (http://www.prosveta.bg/?go=_common&p=bookphoto&bookId=2663&width=73  - много малка картиничца сложили тез). Ако искате да кача нещо от него?
Моята изкара 3.60 в училище по МАТ....после прави контролно за поправка на оценката - там пък има 6.  Shocked Седя и решавам задачи с нея, но това детенце е толкова енергоспестяващо (за да не казвам мързеливо), че мрази да разписва задачите и се опитва да ги решава наум!  ooooh! Съответно такива бисери ражда главата й, че се чудя дали да не започна да ги записвам и после да издам книга.....
Не се шашкайте, до април ще са влязли във форма   bouquet
Ганис кажи им  hahaha Като си спомня с теб какво нервно кафе пихме на изпита на нашите... ooooh!

# 683
  • София
  • Мнения: 19 942
СтефанБ, задачата няма нищо общо с принципа на  Дирихле. PeaceПо-скоро изисква известна логика и съобразяване.

Поздравления за детенцето с 5,94!  bouquet Очевидно се справя отлично.

Но, без да подцнявам и за миг способностите му, ми се иска да успокоя другите мами. Все пак детето учи при Симеонов, запознато е  с този тип задачи, с тази формулировка,  вероятно е оттренирало през годините и избягването на заложените капанчета в неговите задачи. Докато друго дете, на което знания  не липсват, но не е запознато с този тип задачи, ще има разбираемо  по-ниска оценка.

Не съм специалист по въпроса, но съм  на мнение, че реалният изпит ВИНАГИ е по-лесен от  пробните на Симеонов и  в него задачите ( особено в 1 модул) се формулират по достъпен за по-широка аудитория начин. Освен това децата ви са в началото , нямат натрупан достатъчно материал. Първи пробен им е , не са си изработили все още и тактика. Едни се спират на затруднила ги задача, губят време с нея и после претупват останалите, други свършват бързо, не си проверяват и излизат по-рано, а се оказва, че е имало какво да поправят, трети се стресират от формулировката на задачите и блокирват, четвърти са си по-бавни...Дайте им малко време да се напаснат към нещата.

Казвам го от личен опит. На първия пробен в СМГ дъщеря ми имаше 5,07 и тогава, досущ като вас, приех резултата й за незадоволителен, тъй като беше сгрешила лесни иначе неща. А ги беше сгрешила не от незнание, а от неправилно разпределение на времето. Е, практиката учи, сега знам, че такъв старт е  повече  от  приличен за първи пробен.

Така ще бъде и с децата ви. Ще натрупат знания и тренинг  и с времето ще покачат резултатите си. Hug

# 684
  • Мнения: 8 989
Моят ги е направил и той за норматив, даже си ги е "проверил", постоял, пък излезнал, че не го свъртало и ми се обади 15 мин. преди края на изпита.
Резултатът е далеч от истината, на втори модул има 29/35 точки,  първия е омазал повече. Може би наистина е важно да се научат да си разпределят времето, моят е бързал много на първи модул, да не би да не му стигне времето. newsm78

Задачата с топките - на черновата пише 91, на беловата 82.

Ганис, Русалке, как се решава тази задача?
Моят прилежно си е писал на черновата:
1-9
11-19
..... (многоточието е от мен)
91-99

Последна редакция: ср, 21 ное 2012, 19:58 от нова

# 685
  • София
  • Мнения: 5 551
Ани, помня нервозното кафе и как Йоли търсеше да докопа нет в кафенето:)
Нова, за задачата с топките.
В нея се иска само отговор, но разсъждението е следното:
Имаме 50 бели и 50 черни. КОлко най-малко топки трябва да извадим, за да сме сигурни, че ще имаме топки от двата цвята.
Да предположим, че съм "най- големия" карък и се случи да извадя 50 бели топки. Тогава 51-та ще е черна. Следователно трябва да изтегля 51, за да съм сигурна, че ще имам топки и от двата цвята.
Второто подусловие е аналогично. Топките с номера от 1 до 100, номерата на които се делят на 10 са 10 на брой. Най- лошият вариант е да изтегля, тези, които не се делят на 10, т.е. 90 на брой. Тогава 91-та ще се дели на 10.

# 686
  • София
  • Мнения: 19 942
Второто подусловие на задачата с топките ли имаш предвид?
Имаш 100 топки, с номера от 1 до 100. на 10 се делят 10 от тях - тези с номера 10,20,30,40,50,60,70,80,90,100. За да си  СИГУРНА, че ще извадиш една от тях,  трябва  преди това да си изтеглила всички онези 100-10=90 топки, които не се делят  на 10. Следващата гарантирано ще е една от онези 10, които ти трябват. Затова отговорът е 91.

Разбира се, че и много по-рано може да извадиш топка, чийто номер се дели на 10, на теория може още с първото теглене да се случи това, но за да си СИГУРНА, а да не става дума за шанс, разглеждаш най- неприятния вариант, а именно да си голям карък и преди търсената топка да изтеглиш всички онези, които не отговарят на условието.

ПП Вече са ти отговорили.

# 687
  • my own world....
  • Мнения: 1 077
Демек можем да ги кръстим тези задачи: "Задачи на много лошия късмет"  Joy

# 688
  • София
  • Мнения: 62 595
Днес събрах в един файл отговорите на единия изпит по математика от Междучасие (онзи с учениците и оценките) и мога да го кача в пощата. Не успях да изчопля от темата отговорите на другия пробен по Мат на Междучасие (с паветата), имам тези само на втория модул. Ако може, все пак, хората, които вече са получили листата с поправките и верните отговори, да ги качи! Оказва се, че имаме доста пробни на доста школи по български и математика, а нямаме отговори.

Моят взе, че се накани да реши поне единия на Междучасие, което си е чудо на чудесата. От първи модул е бъркал 4 задачи, а от втория нямаше време да реши последната, предпоследната му е грешна, втората наполовина. И какво се оказва? Бърза, бърза, бърза, и току не погледнал знак, току не преписал част от задачата..., все някакви смешни грешки, а не че не е знаел как да ги реши. На втория модул на задачата с топките в торбата изобщо не е зацепил, че става въпрос за цветовете на топките, които се изваждат, а си мислел, че е за топките в торбата, и затова решил, че е 1. Също за прословутата задача дали едночлените са един или два, дето и тук водихте полемика - решил е, че са два. Надявам се хората с оригиналните резултати да кажат как е. Хич не му е приятно от резултата.

# 689
  • София
  • Мнения: 19 942
Днес събрах в един файл отговорите на единия изпит по математика от Междучасие (онзи с учениците и оценките) и мога да го кача в пощата. Не успях да изчопля от темата отговорите на другия пробен по Мат на Междучасие (с паветата), имам тези само на втория модул. Ако може, все пак, хората, които вече са получили листата с поправките и верните отговори, да ги качи! Оказва се, че имаме доста пробни на доста школи по български и математика, а нямаме отговори.

Моят взе, че се накани да реши поне единия на Междучасие, което си е чудо на чудесата. От първи модул е бъркал 4 задачи, а от втория нямаше време да реши последната, предпоследната му е грешна, втората наполовина. И какво се оказва? Бърза, бърза, бърза, и току не погледнал знак, току не преписал част от задачата..., все някакви смешни грешки, а не че не е знаел как да ги реши. На втория модул на задачата с топките в торбата изобщо не е зацепил, че става въпрос за цветовете на топките, които се изваждат, а си мислел, че е за топките в торбата, и затова решил, че е 1. Също за прословутата задача дали едночлените са един или два, дето и тук водихте полемика - решил е, че са два. Надявам се хората с оригиналните резултати да кажат как е. Хич не му е приятно от резултата.

Отдавна се изясни, че едночлените са 2, не четеш внимателно и ти.. А се сърдиш, че той е недочел някоя задачка hahaha Joy

Общи условия

Активация на акаунт