За хората без деца, които ви дават съвети за родителството

  • 42 950
  • 1 294
  •   1
Отговори
# 1 230
  • Мнения: 24 693
Иначе, ролята на родителя е голяма. Той трябва да предяви изискванията си, да води диалог с учителите, да е част от екипа, който, ако се стигне до там, разработва индивидуалната програма за детето. Така че ако той смята, че детето му е съвсем стандартно, искането за индивидуален подход е малко като "искам, но не знам какво точно искам".  Grinning


Напротив, напротив. Както е съвсем стандартно, така съм сигурна, че индивидуален подход няма да му е излишен, за да усвоява всичко с по-голяма лекота и за да развие способностите си - както и на всички други деца. Учителката, например, да му отделя персонално внимание, да му дава примери, които са му най-близки и разбираеми, и да използва техники, които са подходящи, например за неговата силно развита зрителна памет.
 Но тъй като това няма как да го направи жената, бидейки дегтето ми в клас от 28 себеподобни, трябва да го правя аз. А да искам от нея индивидуален подход - то и да го искам, тя като как да го осъществи?

  И изобщо, след като всички сме съгласни, че в нашето училище индивидуален подход учителите няма как да практикуват, за какво спорим въобще

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 15:47 от Iris04

# 1 231
  • Мнения: X
Така се получава на практика, когато не се четат самите произведения, а само критика - някой да ти го сдъвче и да ти го насипе в човчицата наготово, сакън да не вземе да ти се набръчка мозъчето и да погрознееш. Макар че то даже и критика не се чете, ами се кара на принципа ЕЖК ("Пена от форума каза, че тоа нищо не разбира...").  Mr. Green ......
А голямата трагедия е, че в дъното на цялото това недоразумение стоят университетски преподаватели, които уж трябва задължително да са прочели произведенията и авторите, които преподават и коментират на лекции и упражнения, вместо да демонстрират невежеството си и да сеят заблуди и изопачени факти сред студентите.
Срамота, другарки и другари, срамота! Четете бре, не боли!
Ама Пенчо не чете. Пенча го мързи...
Именно , ама четенето е превърнато в някакво срамно деяние .

# 1 232
  • Мнения: 17 232
А тези, които искат специално отношение, наречено индивидуален подход са Титина и Мирама.

И т.к. непрекъснато споменаваш името ми да ти обясня:
Индивидуален подход, например...преподаваш си материала, детето не разбира задачата или решението. Връщаш се, използваш друг пример. Няма как да знаеш как децата ще възприемат примера, който си подготвила. Използваш следващ ( дали това не е проба -грешка, как мислиш?)
Ще дам и реален пример. Селско училище, в малко селце в България. Основната част са деца от цигански произход(90%). Задача поставена по нормален начин- никой не разбира за какво ги питат дори....същата задача, но вместо числа като чисти такива се споменават предмети близки до децата...деца 4 клас смятаха по-бързо от нормални 7-класници от голям град. ( май пак е действал методът проба грешка, детето не възприема по един начин, пробваш друг)
Дали това не е индивидуален подход, когато материалът се преподава според начинът на възприемане на децата?


И стига с тези приказки за принцове и принцеси. Не ви ли идва на ум, че знаем какво могат децата ни и на какво ниво са. Ако вие си мислите, че децата ви са принцове/принцеси, това си е ваш проблем. Моето не е, и е далеч от такова. Но пък напълно съм наясно, какви са слабите му страни (за силните не съм сигурна кои са).

# 1 233
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 509
Ами моето включване в темата беше по повод на това, че редовният учител нямало как да подхожда индивидуално към деца, това било работа на психолози, логопеди и ресурсни учители. Не е вярно това. Та и аз не знам ти за какво спориш с мен, Ирис, защото аз не съм твърдяла, че за всяко дете трябва да има индивидуално обучение или подход.  Но учителите би трябва да имат очи и да гледат, за да се открият децата, които имат такива нужди, а не ако детето не учи, не се справя, има затруднения, няма мотивация, примерно, да се метне с ръка - то толкова си може или това е проблем само на родителите.

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 16:37 от ЧеКа

# 1 234
  • Мнения: X
Мен само едно нещо ме озадачава и то е как всички знаят какво трябва да правят учителите и по какъв начин. Това е същото като съветите от такива без деца за отглеждането и възпитанието на децата.

# 1 235
  • Мнения: 24 693
 Joy
 Така си е. Аз имам педагогически профил, но тъй като никога не съм преподавала на деца извън стажа си и то беше преди бая години в случая си казвам мнението само като родител.
 А то е, че теоретично всички имат право на индивидуален подход и добрият учител би трябвало да го практикува - пак теоретично - а на практика, той има много ограничени възможности за това в рамките на учебния процес.

# 1 236
  • Мнения: 14 478
Много ми е странно как се обсъжда индивидуалния подход при положение, че класовете са 30 деца, а учебния час от 45 минути...
 Все едно едно семейство едвам да свързва бюджета и да си плаща сметките, но да го съветват как е добре да заведе децата на ски в Австрия през зимата и на море в Гърция през лятото... ooooh!

Хубави са много неща, но просто няма как да се случат.
 Ако искате индивидуален подход-сядайте и учете с децата си или ги давайте на частни учители...
 

# 1 237
  • София
  • Мнения: 9 371
Въпреки ограниченото време, учителят пак може да подходи индивидуално, да помогне на някое дете отделно.
Няма как да седи постоянно с всяко едно и да помага, затова има родители, занимални, частни учители.
Но, както казах, внимание може да се обърне, да се обясни някоя задача, да се забележат конкретни проблеми или напредък и да се каже на родителите върху какво да се работи, да се забележи кога някой не толкова способен ученик е положил усилие и да му се сложи малко по-висока поощрителна оценка. Това също си е индивидуален подход.

# 1 238
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 509
Мен само едно нещо ме озадачава и то е как всички знаят какво трябва да правят учителите и по какъв начин. Това е същото като съветите от такива без деца за отглеждането и възпитанието на децата.

Ааа, не съм от тях аз, како Сийке.  Wink Аз опит имам. С индивидуален подход към детото ми. А пък и мнения си позволявам да имам пред учителите. Да не говорим и че и ме питат какво искам от тях. Вярно, че не е в България, та със сигурност не съвпада с реализма на някои от тук пишещите.

# 1 239
  • Мнения: 12 774
А тези, които искат специално отношение, наречено индивидуален подход са Титина и Мирама.

И т.к. непрекъснато споменаваш името ми да ти обясня:
Индивидуален подход, например...преподаваш си материала, детето не разбира задачата или решението. Връщаш се, използваш друг пример. Няма как да знаеш как децата ще възприемат примера, който си подготвила. Използваш следващ ( дали това не е проба -грешка, как мислиш?)
Ще дам и реален пример. Селско училище, в малко селце в България. Основната част са деца от цигански произход(90%). Задача поставена по нормален начин- никой не разбира за какво ги питат дори....същата задача, но вместо числа като чисти такива се споменават предмети близки до децата...деца 4 клас смятаха по-бързо от нормални 7-класници от голям град. ( май пак е действал методът проба грешка, детето не възприема по един начин, пробваш друг)
Дали това не е индивидуален подход, когато материалът се преподава според начинът на възприемане на децата?


И стига с тези приказки за принцове и принцеси. Не ви ли идва на ум, че знаем какво могат децата ни и на какво ниво са. Ако вие си мислите, че децата ви са принцове/принцеси, това си е ваш проблем. Моето не е, и е далеч от такова. Но пък напълно съм наясно, какви са слабите му страни (за силните не съм сигурна кои са).


Не, индивидуален подход е на детето, което се справя добре да му даваш повече и по-интересни задачи, а на детето, което не разбира да показваш и обясниш по-простичко.

От гледна точка на учителя може да е индивидуален, но от гледна точка на детето не е индивидуален подход това, което ти си описала. Радвам се, че учителят полага усилие масата (90%) да го разбере.

Ние имахме такава учителка по математика за малко. Обясняваше прекрасно. Тези, които по принцип си се справяха умираха от скука понякога, но за другите си беше ОК, защото нямаше неразбрали. Аз това наричам собствен, добър, заинтересован подход, но не и индивидуален (спрямо децата) подход.

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 17:23 от Aludra *

# 1 240
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Мен само едно нещо ме озадачава и то е как всички знаят какво трябва да правят учителите и по какъв начин. Това е същото като съветите от такива без деца за отглеждането и възпитанието на децата.
Аз от доста страници насам се опитвам да им кажа, че не ме интересуват те какво знаят аз какво трябва да правя, но им звучи грубо и подскачат като опарени и цъкат, че е недопустимо учител да се държи така.
Едно е, че 5 години съм учила точно за да не си играя на проба-грешка с децата, друго е, че от мен не се очаква да знам на кой как му е кеф да учи.
Естествено че познавам до някаква степен децата, на които преподавам и подхождам според нивото им, но нито се бавя с изоставащите, нито бързам с напредналите. Има достатъчно форми извън редовните часове, ако някой се нуждае от индивидуални занимания - таланти, изоставащи, скучаещи и т.н. В основните часове аз имам програма, учебен план, цели и задачи, които трябва да постигна.
А проба грешка не ми трябва за да определя нивото - в началото на всяка година за това има входящ контрол. После затова има родителски срещи, на които да обърна внимание, ако има много изоставащи или пък много талантливи. После аз по всяко време съм във връзка с родителите и колегите и мога да реагирам адекватно, ако нещо с някое дете се случва.
В часовете обаче нямам нужда от съвети.

# 1 241
  • София
  • Мнения: 44 518
Малко майтап в тая сериозна тема.
Малкият дзвер ходи само по потник, а на всичкото отгоре се е научил да си отключва.
Излиза в коридора и двете стари моми отсреща писват "Ще настинеш!" Joy

# 1 242
  • София
  • Мнения: 62 595
Титина, това, което описваш със задачата говори единствено за това, че децата от това село са доста по-зле от останалите деца, защото не могат да съотнесат количество към число. Това се учи още в предучилищната, но явно тези деца са го пропуснали. И проблемът не е в товаа, че учителката трябва да използва друг подход, а в това, че децата имат пропуснато знание, което е важно - да свържат тритее ябълки пред себе си с числото 3, и нататък да усвоят абстрактното боравене с операциите. На всичко отгоре явно децата имат и чисто езиков проблем, щом не могат да разберат условието на задачата. Та, индивидуален подход не, ами трябва децата да бъдат върнати в предучилищната или в ДГ и да започнат да бъдат обучавани наново. Те не са били готови за училище.

Ти верно ли си с педагогическо образование или те бъркам с друга потребителка? Акко си педагог, първо си оправи членуването, че е срамота да "се преподава според начинЪТ на възприемане". А ако си педагог, би трябвало това, дето го обясних за числата и разбирането да го знаеш, и да си наясно, че примерът ти не е до демонстрация на индивидуален подход, а до катастрофално състояние на въпросните ученици, които незнайно защо и как са стигнали до четвърти клас.

# 1 243
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами моето включване в темата беше по повод на това, че редовният учител нямало как да подхожда индивидуално към деца, това било работа на психолози, логопеди и ресурсни учители. Не е вярно това. Та и аз не знам ти за какво спориш с мен, Ирис, защото аз не съм твърдяла, че за всяко дете трябва да има индивидуално обучение или подход.  Но учителите би трябва да имат очи и да гледат, за да се открият децата, които имат такива нужди, а не ако детето не учи, не се справя, има затруднения, няма мотивация, примерно, да се метне с ръка - то толкова си може или това е проблем само на родителите.

Това аз го написах за психолозите и логопедите. И да, проблемът е първо на родителите. Учителят не е мотивационен гуру, нито психолог, нито логопед, че да обследва детето и да разбере точно защо и какви проблеми има, че да му прави индивидуален подход. Може детето да има ХАДВ, може да има някакво друго поведенческо разстройство, може да е с невроза, може с неглижиращо  семейство, може да има езиков проблем и пр., или просто може да не му се учи, защото  не вижда смисъл в ученето, а си мечтае да е като Криско. Родителите не ходят ли на родителски срещи? не виждат ли контролните и оценките на детето? не го ли виждат вкъщи какво учи и пише, не отгръщат ли тетрадките, не питат ли нещо? Защо родителите не се постараят първо да мотивиратт детето, в крайна сметка това е тяхното дете! Учителят може да каже на РС как се справя или не се справя детето. Нататък топката е в ръцете на родителите. работата е там, че много родители очакват учителят да свърши И тяхната работа, особено в частта с мотивацията.

# 1 244
  • Мнения: 12 774
Да, но ако и родителят не се е справял с книгите, трудно ще може да мотивира наследника.
С голямото сме на етап първи стъпки в ученето на буквите и цифрите и виждам, че най-сложно е да я накарам да положи началните усилия. Очаквам, че веднъж като потръгне ще успея да я заинтригувам, но сега всичко е ново и страшно Simple Smile.

Общи условия

Активация на акаунт