Третокласници - 2

  • 47 495
  • 737
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 9 517

Общност "Начално образование"
Нещо интересно за занимание
Образователни игри и други
Всички актуални новини за образованието
Приказки
Сендовската система



Линк от Лоренца за генериране на задачки
Граматика - линк, предоставен от niky
Какво трябва да знаем по български език - от svetlaem
Скрит текст:
КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 2 клас
ДУМАТА служи за назоваване на нещо: предмет, признак на предмета или негово действие. Разделя се на СРИЧКИ, в зависимост от гласните които съдържа /ма-ма,у-чи-ли-ще, дом/ ПРЕНАСЯНЕТО на част от думата става, като се раздели на срички и се спазва правилото, че едносрични думи не се пренасят и не може да се оставя или пренася една буква от дума /слон, ри-ба, ба-рабан, бара-бан, оби-ча/. Ако в думата имаме съмнение за някой гласен звук, проверката се прави с друга дума, в която същият този гласен е под ударение – ръка – ръчен, пътека – път, картина – карта. Ако в думата имаме съмнение за някой съгласен звук, проверката се прави с друга дума, в която този съгласен е озвучен от гласен след него – кораб – кораби, ориз – оризова, твърд – твърди.
ГЛАВНИ букви пишем В НАЧАЛОТО на изречението и на ИМЕНА на хора, реки,градове……/В града дойде цирк. Владимир, Искър, Червен бряг, България…./ Думите свързани по смисъл образуват ИЗРЕЧЕНИЕ. /Столицата на България е София./ Чрез СЪОБЩИТЕЛНОТО изречение съобщаваме нещо. В края му се пишеТОЧКА. /Аз обичам България./ Чрез ВЪПРОСИТЕЛНОТО изречение задаваме въпрос. В края му се пише ВЪПРОСИТЕЛЕН знак. /Ще ходиш ли в парка ? /УДИВИТЕЛНИЯТ знак се поставя, когато с изречението изразяваме чувство или издаваме заповед. /Ох, боли ме главата от учене! Не пресичай улицата!/ Изреченията, свързани по смисъл, образуват ТЕКСТ. Всеки текст има ЗАГЛАВИЕ.
СЪЩЕСТВИТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме предмети, животни, хора или техните имена. То може да бъде: нарицателно, собствено и умалително /куче, Шаро, кученце/. Откриваме го с въпрос: Какво е това? Кой е този?. Определяме му род и число: м.р. – самолет, ученик /един/, ж.р. – роза, ученичка /една/, ср.р. – колело, дете /едно/, ед.ч. – град, мн.ч. – градове .
ПРИЛАГАТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме качество или признак на предметите. То се СЪГЛАСУВА със същ. имена – приема рода и числото им и образуват СЛОВОСЪЧЕТАНИЯ – червена роза, умно дете, роден град, палави деца. Определяме му род и число. Открива се с въпросите: Какъв?, Каква?, Какво?, Какви? – голям, сладък, красив, добра, прекрасна, слаба, буйно, гладно, малко, трудолюбиви….
ГЛАГОЛ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме действие или състояние на предметите. Открива се с въпросите: Какво прави?, Какво правят? Определяме му лице, число и време. За целта си помагаме с думите: Аз -за 1л., ед.ч., Ти – 2.л., ед.ч., Той, Тя, То – 3л., ед.ч., Ние – 1л., ед.ч., Вие – 2л., ед.ч., Те – 3л., ед.ч.
ед. ч. мн. ч.
1л.уча 1л.учим
2л.учиш 2л.учите
3л.учи 3л.учат
Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –а, -я, в 1л., мн. ч. се пише –м – играя – играем, върша – вършим. Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –м, в 1л., мн. ч. се пише – ме – спортувам – спортуваме, спирам – спираме.
В зависимост от това кога се извършва действието: в момента на говорене –СЕГАШНО ВРЕМЕ /уча, пея, играя/, преди момента на говорене – МИНАЛО ВРЕМЕ /учих, пях, играх / или ще се извърши след момента на говорене – БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ / ще уча, ще пея, ще играя /.

обяснение на Morrighan за епитет и прилагателно
Скрит текст:
Прилагателното е част на речта, която означава признак, качество или свойство на предметите и явленията.
Епитетът е художествено/поетично определение, което носи емоционален заряд, или иначе казано има „украсяващ ефект”, за разлика от логически необходимите определения, без които се губи смисъла, т.е. не винаги прилагателното е епитет. Терминът „епитет“ се отнася само до тези думи, без които, ако произнесем изречението, пак ще разберем същото, но някаква подробност няма да бъде подчертана.

Пример: 1. Тя го погледна със слънчева усмивка/стъклен поглед.
2. Разхождам бебето само при слънчево време./ Стъклените маси са по-трудни за подръжка от дървените.

В първия случай определенията „слънчева/стъклен” спокойно могат да отпаднат, без да се губи информация (освен чисто емоционална такава), докато във вторите прилагателното е логически необходимо и не е епитет.

Освен това не е задължително епитетът да е прилагателно, а може да е и всякакви думи или съчетания от думи, които изпълняват службата на прилагателни имена.
Пример: „величествена планина” / „планина, която поразява с величието си”
„поет-гигант”

Старите теми

Начало и край на ваканциите с изключение на лятната през учебната 2013/2014 година:
01.11.2013 г. – 03.11.2013 г. вкл. есенна  
24.12.2013 г. – 05.01.2013 г. вкл. коледна  
01.02.2014 г. – 04.02.2014 г. вкл. зимна  
29.03.2014 г. – 06.04.2014 г. вкл. пролетна за І-ХІ клас  
29.03.2014 г. – 01.04.2014 г. вкл. пролетна за  ХІІ клас  

Неучебни дни:

21.05.2014 г. – ДЗИ по български език и литература и НВО в VII клас по български език и литература
23.05.2014 г. – Втори ДЗИ и НВО в VII клас по математика

Начало на втория учебен срок на учебната 2013/2014 година:

05.02.2014 г.

Край на втория учебен срок на учебната 2013/2014 година:

30.05.2014 г. – II-IV клас (14 учебни седмици)
 

Последна редакция: вт, 24 сеп 2013, 11:30 от Дзвер

# 1
  • София
  • Мнения: 9 861
Клеми, благодаря за информацията за очите!
Дзвер, мерси за темичката!

# 2
  • Мнения: 5 160
Дзвер,     bouquet  Точна както винаги  Peace
Благодаря! И с пожелание за успешни входни нива Simple Smile

# 3
  • София
  • Мнения: 4 578
Дзвер   bouquet
Ние довечера сме на РС. Както всяка година, отново родителските на двамата са в един и същи ден и един и същи час  Crazy
Още ми е трудно да се организирам.....

# 4
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 916
Дзвер,   bouquet
И от мен пожелание за успешни нови нива.  Hug При нас минаха няколко (не съм сигурна за точната цифра), засега отзивите са добри. Simple Smile
По отношение на домашните, които бяхте зачекнали в старата тема - при нас са много и то обилни. Нямам идея защо са толкова. Не че не смогва де, просто ми прави впечатление количеството. Thinking Когато ходи на занималня, вкъщи не дописва нищо, тъй като си свършва работата още в училището. Когато не ходи е ясно, че пада работа у дома. Напоследък е в тих ужас да не закъснее сутрин за първия час и по тази причина става като по команда и се оправя супер бързо за училище. Не мислех, че ще дочакам такава експедитивност от нея (брат й е ранобудник, а тя е поспаливата). Simple Smile
За извънкласни занимания още не говорим. Със сигурност ще ходи на плуване, но на какво още - нямам идея. Новият хит е да стават циркови изпълнители и двамата (покрай Цирк дьо солей, от който силно се впечатлиха). Не ме питайте какво става вечер у дома. Crazy
Нашата училищна РС още не е минала. Поне детскоградинската на брат й мина, та няма опасност да съвпаднат.

# 5
  • София
  • Мнения: 9 517
и нашата РС е довечера. Домашните не са повече от миналата година, обаче в занималнята не се занимават с разказване на уроците по ЧО и ЧП, явно тази чест е оставена за нас...

и да ви питам нещо - вчера синчето се прибира с домашно по литература очевидно продиктувано от учителката - сложно съставно изречение, с което се обяснява що е то доброта... ясно е, че няма как да го е написал сина ми, мислите ли че това е нормално? Лично аз си мисля, че се очаква да напише той какво мисли, а не мислите на учителката, но понеже съм субективна може и да бъркам...

ПП За извънкласните - моя син ходи на плуване и от октомври ще ходи на математика в Междучасие

# 6
  • Мнения: 298
Дзвер благодаря за новата тема.
Решихме дилемата с футбола,ще си ходи при треньора при който си ходи от първи клас.
Не знам точно колко са им домашните,всичко пише в занималнята,без АЕ,него пише в къщи с баща си.Ще видим като започне спортовете дали ще има да дописва в къщи.От това което виждам в тетратката особено вчера беше доста.

# 7
  • Мнения: 1 037
Благодаря за новата тема!  bouquet

Дзвер, в съседния клас госпожата по занималнята пише домашните на повечето деца. В тетрадките. ooooh!
Предупредила съм щерката, че ако това го видя в нейна тетрадка, ще има разговор. Tired
Сега погледна учебната тетрадка по ЧО, написала си всичко на 4-та страница, само ми е чудно дали го е запомнила в час или е гледала от учебника. Mr. Green

# 8
  • Мнения: 8 792
   Привет!
   Момченцето ми е в трети клас,не иска да ходи на занималня,защото госпожата много им крещи.Засега имам възможност да си учи в нас и така процедираме.Понякога имат доста домашни,понякога не.Но аз давам и допълнителни неща от сборници,така,че уплътняваме времето.
   Успешна учебна година!

# 9
  • София
  • Мнения: 6 561
Дзвер, супер темичка !   bouquet
Нашата РС е утре.
Направо ме плашите с тези ЧО и ЧП. Трябва да погледна какво учат (не, че не бях взела учебниците на Просвета за трети клас още в края на втори, ама само Цвети отвори да види първите 2-3 урока.). Вчера същата си беше написала на ръката 1300 и на въпрос от моя страна какво е това, ми се отговори, че като учила не могла да запомни повече от колко години от създаването на държавата били минали, та затова си го записала. Кипи явно някаква дейност по тези предмети.  Mr. Green
Тази г-жа от занималнята им пише кои задачи имат за домашно или направо сяда и пише домашното ?!?  #Crazy #Crazy #Crazy.

п.с. Някой от 138 СОУ ? Ако има такъв, моля да ми драсне на л.с.

# 10
  • Мнения: 68
Дзвер   bouquet

# 11
  • Мнения: 550
 HugБлагодаря за новата тема. Чета ви постоянно и с голям интерес. Тази година съм и седмокласна мама, но не трябва да изоставям и третокласничката.
Поздрави и успешна нова учебна година на всички.

# 12
  • Мнения: 1 037
Тази г-жа от занималнята им пише кои задачи имат за домашно или направо сяда и пише домашното ?!?  #Crazy #Crazy #Crazy.

Решава им задачите в тетрадките за домашно и в учебните тетрадки! #Cussing out

# 13
  • София
  • Мнения: 9 517
Тази г-жа от занималнята им пише кои задачи имат за домашно или направо сяда и пише домашното ?!?  #Crazy #Crazy #Crazy.

Решава им задачите в тетрадките за домашно и в учебните тетрадки! #Cussing out
това е супер безотговорно...

# 14
  • София
  • Мнения: 1 861
Тази г-жа от занималнята им пише кои задачи имат за домашно или направо сяда и пише домашното ?!?  #Crazy #Crazy #Crazy.

Решава им задачите в тетрадките за домашно и в учебните тетрадки! #Cussing out
И на колко деца това? Браво, щом смогва!  Wink

Дзвер, 10х за усилията! Хайде, пък да пълним новата тема само с хубави емоции!

Общи условия

Активация на акаунт