Третокласна - последна и ваканционна - На добър час в ЧЕТВЪРТИ клас

  • 44 921
  • 738
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 9 517

Начало на лятната ваканция: 01.06.2014 г.

Общност "Начално образование"
Нещо интересно за занимание
Образователни игри и други
Всички актуални новини за образованието
Приказки
Сендовската система



Линк от Лоренца за генериране на задачки
Граматика - линк, предоставен от niky
Какво трябва да знаем по български език 3 клас - от Нем
Скрит текст:
ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 3 клас
Хората по света говорят на различни езици. Има и различна писменост. Ние, българите, пишем на кирилица и общуваме на български език. ОБЩУВАНЕТО може да се осъществи с помощта на УСТНА и ПИСМЕНА реч.
ВИДОВЕ ТЕКСТ :
ПОВЕСТВОВАТЕЛЕН ТЕКСТ е този, в който се разказва случка, в която участват различни герои. Отделните моменти в текста са подредени според реда на действията в случката. „Три съвета”, „Умна девойка”, „Малкият принц”, „Бременските музиканти” и други - преобладават глаголите.
ТЕКСТ ОПИСАНИЕ е този, в който се разкриват признаци и качества на предмет, животно, растение, лице и други. Описание на цвете, домашен любимец, любим човек, играчка и други - преобладават съществителните и прилагателните имена.
ХУДОЖЕСТВЕН ТЕКСТ е този, от който читателят си представя това, за което се говори. Внушават се чувства. „Карнавал в гората”, „За да имаш приятели”, „Храбрият оловен войник”, „Малкият принц” са художествени текстове.
НЕХУДОЖЕСТВЕН ТЕКСТ е този, с който се предават сведения, знания и други. Не се внушават чувства. Текстовите задачи по математика, синоптичната прогноза по телевизията, текстовете в учебниците по ЧО и ЧП и други са нехудожествени текстове.
РЕДАКТИРАМЕ ТЕКСТ, като ЗАМЕНЯМЕ дума, СЪКРАЩАВАМЕ дума или част от абзац, ДОБАВЯМЕ дума или част от абзац.
ВИДОВЕ ИЗРЕЧЕНИЯ:
СЪОБЩИТЕЛНИ, с които съобщаваме, разказваме. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с ТОЧКА "Аз съм ученик от трети клас."
ВЪПРОСИТЕЛНИ, с които задаваме въпрос. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с ВЪПРОСИТЕЛЕН знак "Ще пътуваме ли за Червен бряг ?"
ВЪЗКЛИЦАТЕЛНИ, с които изразяваме чувство: радост, възхищение, болка, учудване, възторг, недоволство. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с УДИВИТЕЛЕН знак "Моята родина е прекрасна !" Често се използват думичките : ах, ох, ех, ей, охо, их, как, колко, браво, ура, олеле ..., които се отделят със запетая от другите думи в изречението.
ПОДБУДИТЕЛНИ, с които изразяваме заповед, забрана, молба, съвет. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с УДИВИТЕЛЕН знак. "Моля те, прочети ми приказка!"
ИЗРЕЧЕНИЕТО е съставено от ДУМИ.
ДУМАТА може да има различни ФОРМИ (за род, число, членуване ...) -
умен, умна, умно, умни, умния, умният, умната, умното, умните
ЗАПОМНЕТЕ: формата не променя значението на думата !!!
ДУМИ, които са близки по значение,  се наричат СИНОНИМИ -
дим - пушек, тъмнина - мрак, студено – мразовито.
ДУМИ, които имат обща част - КОРЕН, се наричат СРОДНИ -
лов, ловец, залови, улов, ловувам, налови.
ОБЩАТА част в група думи, която ги свързва по смисъл, се нарича КОРЕН на думата - уча, ученик, училище, науча, зауча, изучено, учение. Думи, които имат един и същ корен, се наричат СРОДНИ думи – глад, гладен, гладувам, огладнявам.
Тази част от думата, която стои пред корена и служи за образуване на нови думи, се нарича ПРЕДСТАВКА - разпиша, напиша, допиша, препиша, отпиша, надпиша. Пише се слято с корена. Представките раз-, из-, през-, без- се пишат винаги със з. Представките пред-, над-, под- се пишат винаги с д.
Тази част от думата, която стои след корена и служи за образуване на нови думи, се нарича НАСТАВКА - рибар, рибарник, рибен, рибарски.
СЪЩЕСТВИТЕЛНО ИМЕ
Когато със съществителното име се назовава познат предмет, в края на думата се поставя определителен член - ЧЛЕНУВА СЕ, ако показва лице или предмет, който извършва или търпи действие.
За МЪЖКИ РОД се добавят: за ед.ч. - ЪТ, ЯТ, А, Я - столът, стола, лекарят, лекаря; за мн.ч. –ТЕ - столовете, лекарите.
За ЖЕНСКИ РОД се добавя: за ед.ч. - ТА - масата, вазата, красавицата, розата; за мн.ч. - ТЕ - масите, вазите, красавиците, розите.
За СРЕДЕН РОД се добавя: за ед.ч. - ТО - езерото, детето, цветето; за мн.ч. - ТА - езерата, децата, цветята.
ПРАВОПИС НА СЪЩЕСТВИТЕЛНИ ИМЕНА
Правописът на гласните А и Ъ в крайната сричка на същ. имена от мъжки род единствено число се проверява с формите за множествено число.
ПИШЕ се А, когато проверяваната гласна не изпада (не изчезва) -  бухал - бухали, лекар – лекари.
ПИШЕ се Ъ, когато проверяваната гласна изпада - вихър - вихри, метър – метри.
ЗАПОМНЕТЕ - винаги правим проверка с форми на думата, за която се съмняваме. Ако нямаме правописен речник, по-добре да заместим думата с подходящ синоним (правилото на баба)!
ДВОЙНО ТТ - съществителните имена от женски род единствено число, които завършват на Т, при членуване се пишат с двойно ТТ - радост -радостта, младост- младостта, нощ - нощта, свещ - свещта, пролет- пролетта.
ПРИЛАГАТЕЛНО ИМЕ
СТЕПЕНУВАНЕ - показва, че се сравнява един и същи признак на няколко предмета. Използват се частиците ПО - , НАЙ - - голям, по-голям, най-голям, хубава, по-хубава, най-хубава.
ПРАВОПИС НА ПРИЛАГАТЕЛНОТО ИМЕ
Правописът на гласните А и Ъ в крайна сричка на прил. имена от мъжки род се проверяват с формите за женски и среден род или множествено число.
ПИШЕ се Ъ, когато проверяваната гласна изчезне (изпадне) – кръгъл -кръгли, объл – обли.)
ПИШЕ се А, когато проверяваната гласна не изпада (не изчезва) – лъскав - лъскаво, гиздав - гиздави, пухкав – пухкави.
ПИШЕ се двойно НН, когато прилагателното име в мъжки род единствено число завършва на – НЕН - в другите форми се пише НН – военен - военна, есенен - есенна, невинен – невинна.
ЛИЧНИ МЕСТОИМЕНИЯ
Личните местоимения са думи, които заместват съществителните, прилагателните и др. имена. С тях се избягват повторенията. Имат форми за единствено и множествено число; първо, второ и трето лице - аз, ти, той, тя, то, ние, вие, те.
ед.ч.              мн.ч.
1л. аз            1л. ние
2л. ти            2л. вие
3л.той,тя,то  3л. Те
Форма за учтивост – 2л., мн. ч. - ВИЕ
Използваме ги, за да определим ЛИЦЕТО и ЧИСЛОТО на ГЛАГОЛИТЕ .
ед. Ч.                      мн.ч.
1л. аз пея                1л. ние пеем
2л. ти пееш             2л. вие пеете
3л. той, тя, то пее   3л. те пеят
ВРЕМЕ НА ГЛАГОЛА
СЕГАШНО ВРЕМЕ на глагола - показва, че действието се извършва в момента на говоренето - СЕГА: казвам, играя, пиша, тичат, пеете, скачаме, четеш.
МИНАЛО СВЪРШЕНО ВРЕМЕ на глагола -  показва, че действието е извършено преди момента на говоренето - ПРЕДИ : казах, играх, писах, тичаха, пяхте, чете.
БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ на глагола -  показва, че действието ще се извърши след момента на говоренето. Образува се с частицата ЩЕ и глагола в сегашно време. СЛЕД: ще казвам, ще играя, ще пиша, ще тичат, ще пеете, ще скачаме, ще четеш.
СПОМАГАТЕЛЕН ГЛАГОЛ "СЪМ"
СЕГАШНО ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ:
ед. ч.                   мн.ч.
1л. аз съм            1л. ние сме
2л. ти си              2л. вие сте
3л. той, тя, то е   3л. те са
БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ :
ед. ч.                          мн.ч.
1л. аз ще съм              1л. ние ще сме
2л. ти ще си                 2л. вие ще сте
3л. той, тя, то ще е     3л. те ще са
МИНАЛО ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ :
ед.ч.                               мн.ч.
1л. аз                              1л. ние бяхме
2л. ти беше (бе)              2л. вие бяхте
3л. той, тя, то беше (бе) 3л. те бяха
ПРАВОПИС НА ГЛАГОЛА
Частиците ЩЕ и НЕ се изговарят слято с глагола, но се пишат отделно - ще пътувам, не ще пътувам, не искам, не пиша, не слушам, ще съм, не ще е.

обяснение на Morrighan за епитет и прилагателно
Скрит текст:
Прилагателното е част на речта, която означава признак, качество или свойство на предметите и явленията.
Епитетът е художествено/поетично определение, което носи емоционален заряд, или иначе казано има „украсяващ ефект”, за разлика от логически необходимите определения, без които се губи смисъла, т.е. не винаги прилагателното е епитет. Терминът „епитет“ се отнася само до тези думи, без които, ако произнесем изречението, пак ще разберем същото, но някаква подробност няма да бъде подчертана.

Пример: 1. Тя го погледна със слънчева усмивка/стъклен поглед.
2. Разхождам бебето само при слънчево време./ Стъклените маси са по-трудни за подръжка от дървените.

В първия случай определенията „слънчева/стъклен” спокойно могат да отпаднат, без да се губи информация (освен чисто емоционална такава), докато във вторите прилагателното е логически необходимо и не е епитет.

Освен това не е задължително епитетът да е прилагателно, а може да е и всякакви думи или съчетания от думи, които изпълняват службата на прилагателни имена.
Пример: „величествена планина” / „планина, която поразява с величието си”
„поет-гигант”

Старите теми
Скрит текст:
Първа тема
Втора тема
Трета тема
Довиждане детска градина,здравей ПЪРВИ клас
Новите първолаци-2011/2012г.
Септември месец наближава,почва училищната надпревара
За 1ви път звънчето ще звъни,първолаче ти за час се приготви
Здравей златна есен,здравей ПЪРВИ клас
Много грижи имам аз сега,да си първокласник то не е е шега
Няма по-щастливо от детето в ПЪРВИклас
Първолаци -2011/2012
Пиша,смятам и чета в ПЪРВИ клас
Буквичките вече знаем и през ваканцията ще се наиграем!
Първи срок минах аз, ах колко ми е лесно в ПЪРВИ клас - 2011/2012г.
Бързам, бързам аз - да завърша ПЪРВИ клас 2011/2012г.
ВТОРОКЛАСНИК съм наесен, Първи клас ми беше лесен!
Вече се чувствам по-голям - ВТОРОКЛАСНИК съм засмян
ВТОРИ клас - първи срок - 1
ВТОРИ клас - първи срок - 2
ВТОРИ клас - 3
ВТОРИ клас- втори срок - 4

Втори клас - втори срок - 5
Третокласници
Третокласници - 2
Третокласници - 3
Третокласници - 4

Изкарахме и трети клас, очакват ни ваканция, игри и много веселби.[/size]

Последна редакция: ср, 03 сеп 2014, 18:58 от Vache

# 1
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 916
Хайде, честита последна третокласна тема.  Grinning
Дзвер, със сигурност ще я запиша на курс, стига наистина да продължи да иска. Но като я гледам как си мени интересите в движение, мисля да изчакам до есента и тогава да правим, каквото ще правим. Grinning

# 2
  • Мнения: 5 160
Дзвер, тенкс  Peace
Като видях Ваканция ура! и 01.06.  се сетих, че пак са измислили веселба - заповед - свидетелства, бележници, да се раздадат след последния учебен ден?!!? Т.е. след 31 май...

# 3
  • Мнения: 5 790
Хайде и аз тук. Нямам с какво да се похваля, момата чака с нетърпение да приключи учебната година.

# 4
  • София
  • Мнения: 1 285
Здравейте и в новата тема! Дзвер,   bouquet!

Не мислех да се включвам отново по темата с курсовете, но споделеното от Валя промени решението ми. Виждам, че има майки, оправдаващи начина на преподаване на въпросната учителка и особено големите домашни. Аз лично не го оправдавам в точно този му вид. Добре съм запозната с дъщерята на Валя и с това, което се случваше по време на курсовете. Не е добре направено, не е правилно и не бих подложила собственото си дете на такова преподаване. Резултатът, който видях е че въпросната учителка успя да откаже от посещение на курс едно дете, което е ученолюбиво, амбициозно, мотивирано и с желание да решава задачи.

Харесва ми това, което споделя Дзвер за Детелина Найденова, за домашни, отношение. Не я познавам лично, но това са нормалните неща. За задачите, така е заучават се алгоритми за решаване на конкретни типове задачи, но всеки си има логика, не са механични действия, добре е детето да разбира какво прави и защо.

За "висенето на родител над главата на ученика" и на мен ми идва в повече и искам да е изцяло самостоятелна. Така е в около 90% от времето, но откакто се дръпнах от ЧО, виждам че тя пребягва формално през материала и само гледа да е попълнена учебната тетрадка. Аз помагах с географията, помагах и с историята, но последните теми са такова безумие, че се ядосвам само като опитам сама да прочета урока. Не знам какво ни чака след 5 клас, дали нещата си идват по местата си?

Или пък както ми каза Таня Тонова (колежка ми е, но не агитирам за нейните курсове): "Аз съм една щастлива майка, защото децата ми излязоха от системата на средното образование."

# 5
  • София
  • Мнения: 9 861
Яна,  Hug! Мария продължава да решава задачи с желание, но вече в домашна обстановка. За радост курсовете не сломиха мотивацията и. Просто сега го прави спокойно и без сълзи. Е, решава по-лесни задачи от курсовите, но за мен това не е толкова важно.
 Дори за лятото си е приготвила сборник, който през годината нямаше възможност и време да изучи.

Последна редакция: пн, 12 май 2014, 11:14 от Валенцето

# 6
  • София
  • Мнения: 6 798
Благодаря за новата тема!
Почти свърши годината, аз тази седмица я броя за последна.  Laughing

# 7
  • София
  • Мнения: 9 517
И за нас тази седмица е последна - утре и другиден са им изходните нива по ЧО и ЧП и това е - другата седмица си е дъждовна от всякъде, а на 27-ми връщаме учебниците - вижда му се края вече - на мен трети клас ми се стори ужасен, не ми се мисли за пети  ooooh!

# 8
  • 1st floor
  • Мнения: 9 112
Благодаря за темата. Hug

Дребният ме сюрпризира с две двойки! Shocked По ЧО и по математика. Правили контролно и той просто решил да не пише нищо. Оправдава се, че не знаел нищо, но поне за математиката съм на сто процента сигурна, че няма как да е така. Винаги е имал петици и шестици. Чак пък една тройка да не е могъл да заформи...Просто си  е блял на някъде. Идва ми не знам какво да го направя!!!  #Cussing out
Вече си представям как на матурите в седми клас просто няма да му се пише и ще бърза да си излезе с първите деца...ох, какво да го правя, не знам! Tired

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 1 215
Привет и от мен в тази предваканционна тема.

Тази е последната пълна учебна седмица, пълна е и с изходни нива. миналата седмица са започнали с изходните по ЗИП  по математика и БЕЛ, тази продължават със следващите.
Доколкотно разбрах бележниците ще ги раздават на 31.05, но кога ще връщат учебниците все още не се знае.

И на мен ми беше интересно да прочета споделените мнения за курсовете, благодаря.

# 10
  • Мнения: 8 790
    Привет и от мен в предваканционната тема!
  Хич не му се учи вече на моят синковец,а от утре почват изходните.За тях пък изобщо не се е трогнал.
    Мечтая си за едно  такова самостоятелно дете,което само да търси и да се справя и по свое желание да решава,решава,решава задачи и тестове.Да ама не!
   Нито едно от двете не е така-учат,трудят се,имат си  успехи,но мама все трябва да ръчка!На мен леко почва да ми писва,особено имайки предвид,че каката е 10ти клас,но не мога да ги оставя ей така,каквото стане.Много ме е яд,защото знам,че могат,но мързелът е велик!Така,че явно при моите деца,всичко е в моите ръце!
 

# 11
  • София
  • Мнения: 6 561
Пфу,
Хубава тема сте зачесали за математика, задачи,(С)МГ, курсове и т.н. И ние в къщи си задаваме същите въпроси.
И моите ще се пробват догодина за СМГ, защото и второто у-ще което съм харесала взима техния изпит при образуването на бала за кандидатстване,  пък ... да видим.
Мога да кажа при на с какъв беше ефекта от курсовете - много помогна на Цвети в психологически аспект и в момента тя се справя в у-ще дори по-добре от Плами и то НЕ само по матаметика.
Вчера ми каза: "Ей мамо, тъкмо ми станаха интересни тези курсове и те взеха, че свършиха"  Mr. Green Mr. Green Mr. Green
При нас има яко тестове - вече не вдявам кое е изходно, кое не е ... мазало. Справят се добре.
Отделно готвят концерт и представителна изява от клубовете по проекти и виче душа нямат - почти всеки ден са до 19 часа, а когато не са - имат английски език. Добре ще им дойде тази ваканцийка.
Готвим се за море   grinning039 от 01.06 и така оща малко зор остана.

# 12
  • В реалния живот
  • Мнения: 304
Привет и от мен в новата тема. И благодаря за нея    bouquet

Моето дете също беше на курс при Детелина Найденова и явно сме били в една група с Дзвер и shrekie. Като впечатление споделям написаното от Дзвер. Преподавателката ни беше много спокойна, красива, а и може би малкото деца спомагаха за по-приятна работа. Но си имаше много домашни, особено при цифрите и числата. А когато се наложи да пропуснеш едно занятие, се получаваше още повече натоварване.
Но много ми харесва написаното от Валенцето и го подкрепям напълно. Аз установих, че при тези курсове изглежда се преподава по еднаква разхвърляна програма и явно си зависи от преподавателя да поправи малко нещата по планираното за курса, но не може до безкрай.

Аз съвсем не се вълнувам от състезания, или от кандидатстване за математическата след 4-ти клас, но си мисля, че за добро представяне в 7-ми клас, трябва по-малко подготовка от сега. Представях си ги тези курсове като кръжоците едно време - 1 път в седмицата се решават малко по-сложни задачи.

Исках да ви кажа, че Веселин Златилов според мен вече преподава в "Работилница за знание" - https://www.facebook.com/RabotilnicaZaZnanie , а и за другите преподаватели си мисля, че са добри. На страницата им са летните и есените курсове, ще се провеждат в ПЧМГ. Аз най-вероятно ще я запиша на летен комбинирам български и математика, за есенен се чудя, защото очаквам да бъде много хард заради децата, кандидатстващи в СМГ.

И аз вече се настройвам ваканционни - при нас минаха две изходни нива по ЧП и Математика, тази седмица са още ЧО и Български. Мисля, че е готова и за тях, ще видим.

# 13
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 916
И аз съм изгубила дирите на тестове, изходни и други подобни. Всеки ден правят по 4-5. ooooh! А как не й се учи вечееее.... Confused Толкова е разсеяна, че прави такива елементарни грешки от типа на: вместо Марица, пише името на Искър, после вижда какво е писала и се плясва по челото с думите: "Колко съм тъпа".  ooooh! На следващия ден същото. ooooh!
Не бях съобразила, че догодина на повечето математически курсове ще бъдат децата, които се готвят за СМГ. Thinking Не знам дали в такъв случай ще има смисъл да се бута между тях. newsm78 То да видим де - тя, рибата още в морето..., наесен може друга песен да пее. Mr. Green
Ние сме сега на тема първи клас, че брат й тръгва на училище. Категоричен е, че иска в нейното училище, и в крайна сметка, там ще бъде. Вчера дори инцидентно му купихме раница, макар че бяхме тръгнали за несесер. Стана малко като приказката за копчето и палтото.  Mr. Green Но пък снощи от кеф спа с нея. Обещанието бе, че ще се научи най-после да чете. И вчера гордо заяви: "Направих първата крачка". След което ни прочете имената на героите от етикета на чантата. Mr. Green

# 14
  • София
  • Мнения: 1 285
bibi, може ли да кажеш две думи за Линка Минчева, моля!

lulu, покажи я тази раница, че и ние сме на първокласна вълна с малката. и моето дете ще е в училището на сестра си, вече изкара една година там в ПГ.

Дойде ми в повече тази година и аз си искам ваканция. Голямата съм я записала за една седмица на Макоцево, другите почивки ще са с нас.

Общи условия

Активация на акаунт