"Оръжията и човекът" в Народния театър: за или против?

  • 17 545
  • 611
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 3 442
От страна на баща си има хърватски корени, от страна на майка си френски, немски, шотландски и английски. Откъде изобщо идва информацията за каквито и да е сръбски корени? Моля за сериозни източници.

# 241
  • Мнения: 1 154
Не са конспиративни теории
Michael E. (Mike) Malkovich
Born in Yugoslavia, жена му Goldia, wife, born in Yugoslavia. Това са баба му и дядо му.
Дори да не е сърбин, а хърватин, знае че бърка в рана. За директорът на театъра пък да не говорим.
Чудя се защо се обиждаме, когато македонците ни обиждат и викаме посланика им да му връчваме протестна нота. Настояваме да спре говора на омразата, а тука всичко може.

# 242
  • София
  • Мнения: 35 270
Не са конспиративни теории
Michael E. (Mike) Malkovich
Born in Yugoslavia, жена му Goldia, wife, born in Yugoslavia. Това са баба му и дядо му.
Няма линк.

# 243
  • Мнения: 22 084
Още с обявяването на заглавието преди малко повече от година цялата реклама се гради върху това, че пиесата е провокативен избор, че осмива българите, как в нея се казва, че българите се къпят веднъж в живота си, не четат книги и т.н.
Произволен линк, но и другите са отразили по сходен начин:
https://clubz.bg/139513

Така. Моето мнение е, че излишно са пренатегнали ситуацията.
Но както писах в друга тема - в случая печелят всички - и директорът на НТ, и пиесата, и протестиращите, и отбранителите. Всеки получи изява и медийно внимание.

# 244
  • Мнения: 13 410
Югославия, разбира се, не е съществувала, когато са родени бабата и дядото на Малкович. Те са от Озаль, тогава в Австро-Унгария, днес в Хърватия.

Това, че се пишат великосръбски глупости тук-там, все още нищо не означава.

# 245
  • Мнения: 2 001
Темата от август миналата година, когато се заговори за тази пиеса Simple Smile

https://www.bg-mamma.com/?topic=1576884

# 246
  • Мнения: 3 442
"They can also talk about my origin The Croats и Bosnians и Montenegrins, but above all, I feel like American, because I was born in America"said the world-famous artist John Malkovich at the time, and then added: "Yesterday I visited the supposed village of my grandfather's birth, but I don't know if it's true because they told me many things about my ancestors. "My father always said about his father that he was the biggest liar in the world, so he lied about our origins."

Чувства се като американец, роден е там все пак. Баща му е казвал, че дядо му е голям лъжец и вероятно лъже за корените си. Бащата му и дядо му не са се разбирали помежду си. Съмнявам се да се чувства сърбин по какъвто и да е начин. Изглежда доста балкански народи се опитват да си го присвоят, все пак е много голям актьор.

https://www.slobodenpecat.mk/en/so-godini-se-zboruvashe-deka-dzh … na-celiot-region/

# 247
  • Русе
  • Мнения: 720
Аз съм против тази пиеса и виня управителя на народния театър.
Не ме интересува, че е изкуство. Това е подигравка с България и който е допуснал това унижение е за уволнение.
И то говорим за някаква посредствена пиеса на над 100 г.
Не оправдавам насилието, но никога нямаше да се стигне до него ако имаше адекватно обяснение и държане от страна на управителя и останалите служители. И първо на първо, да си играят пиеската в Лондон. Не в България.

Дяволо, срещал съм коментарите ти из различни теми (и мисля и други платформи), основно свързани именно с филмово и литературно изкуство, и винаги съм ги ценял високо.

Би ли могъл да ми обясниш поради каква причина считаш постановката за подигравка със страната ни и/или за унижение? Питам съвсем откровено. Не съм я гледал или чел, само съм я чувал като бележка под линия покрай Сръбско-българската война, но снощи прочетох обзорно сюжета и не видях нищо, което да изтълкувам по подобен начин. Видях осмиване на войната и по-точно на нейното романтизиране. Не съм съгласен с всичко, което добих като представа за тезата, но следва да се запозная и с пълния вид на творбата, за да разбера изобщо дали съм го изтълкувал правилно. Не видях нищо срещу българите, страната и идеалите й конкретно; със същия успех действието можеше да се развива в Унгария, Испания или Полша, или коя да е друга държава, като само се сменят имената на персонажите.

# 248
  • Мнения: 2 842
Като човек, гледал пиесата онлайн и прочел текста, мога да допринеса с още един цитат. Слугата Никола се опитва да убеди слугинята Лука, че именно той я е превърнал в истинска жена:

"Кой те накара да се откажеш да носиш няколко килограма изкуствена черна коса на главата си и да си зачервяваш устните и бузите като всяко друго българско момиче? Аз го направих. Кой те е научил да си подстригваш ноктите, да поддържаш ръцете си чисти и да бъдеш изящна като добра рускиня?"

Та така.
Тази пиеса наистина не заслужава целия шум около нея. Справедливо би било да я пуснат и хората да не ходят да я гледат, защото не си струва изгубеното време и мизерните 40-60 лева. А не защото не им дават.
Ако някой е режисирал това, е наистина голям талант, не както Малковиш се представи.

Ами да, бълвоч абсолютен, но по-зле е как българската нация цялата нямала толкова смелост, колкото в бултериера на героя и прочее и прочее. Но псевдоинтелектуалките си го търсят Simple Smile)Все пак самият Малкович е дошъл да я поставя Simple Smile)). За съжаление, санкционирани сред комисията, одобрила тази гавра на посредствения Малкович и ексцентричния Шоу,  няма да има.
И все пак наистина най-голямото наказание е забвението, което чака смешната пиеса и Малкович след точно няколко дена. Единственото по-забележително в нея е вчерашният протест, който мина и замина. Убий дебила с игнор.
А превземащите се противни псевдоинтелектуалки, охкащи и ахкащи как всичко трябва да се търпи щом е на сцена, тях си ги знаем. Не е отсега това. За щастие, повечето хора сме с всичкия си и този геслайтинг не работи. На голяма част от тези хора им пресъхват грантовете за поне 4 години, та и тяхната не е лека.

# 249
  • Мнения: 3 442
Посредствен, грантове, псевдоинтелектуалци...репортоарът ви винаги е толкова изтъркан и предсказуем.

Забвение е последното, което тази пиеса я чака. Залата днес беше пълна. Сигурна съм, че трудно ще се намерят свободни места за следващите дати. Ей, вместо да извадите очи, изписахте вежди. Джон Малкович една торба с пари да беше дал, нямаше да постигне толкова добра реклама.

https://www.facebook.com/IvanVazovNationalTheatre/videos/883034163915619

# 250
  • Русе
  • Мнения: 720
Дяволо,

Наясно съм с войната и обстоятелствата около нея, просто не и със самата пиеса и нейното съдържание. Ще пробвам през уикенда с малко късмет да отделя време да я намеря и прочета набързо, преди да продължа с обсъждането.

Но следва да отбележа още и че е напълно недопустимо дори ако е цялостна карикатура на всичко ценно за нас като народ и история, да се бият хора по улиците и организират погроми. Вместо това следва да се окаже силен социален натиск за оставки на отговорните и превенция за в бъдеще да не им хрумват подобни идеи, а не да се отдаваме на улично насилие. Инак по какво бихме се различавали от религиозно мирните, които громят навред, понеже някой им нарисувал карикатура на пророка?

Последна редакция: пт, 08 ное 2024, 22:51 от Koronis

# 251
  • София
  • Мнения: 26 082
Дяволо, не съм очаквала такива обидни квалификации точно от теб...

# 252
  • При семейството си
  • Мнения: 7 875
Дяволо, за съжаление с този единия пост, отговор…толкова си промени форумния имидж, да не кажа по-силни думи…направо се преобрази…жалко как човек се подвежда.

# 253
  • Мнения: 2 136
От уикито:
In 1985 John Malkovich directed a revival production at New York City's Circle in the Square Theatre starring Kevin Kline as Bluntschli (later replaced by Malkovich after Kline's departure), Glenne Headly as Raina and Raul Julia as Sergius. The production ran from 30 May to 1 September 1985, for a total of 109 performances.

# 254
  • Мнения: 12 642
Ако случайно успеете да надмогнете воплите за гаври, родоотстъпничество, национално предателство и т.н., може би щяхте да видите и нещо друго във въпросната пиеса, далеч отвъд осмиването на българите.
Целта на пиесата далеч не е да покаже колко често се къпят българите и да се гаври с войници ни, а да иронизира войната и превръщането й в геройство, стремежа на хората да се издигат нагоре с цената на всичко и готовността им да действат прибързано и необмислено с цел лична облага, ако щеше и парвенющината. Хубави теми за размисъл представя и би могла да бъде основа за интересни дискусии. Но отново показахме, че ние дискусии не можем да водим, особено интелигентни, в които се демонстрира уважение към другата страна и другото мнение.

На мен пиесата не ми е нито интересна, нито я намирам за нещо кой знае какво. Чела съм преди години за лекции, не по свой избор и желание. Постановката не бих гледала, независимо дали я поставя американеца Джон, българина Иван или руснака Иванушка. Просто не е моето. Но намирам за меко казано недопустимо група хора да щурмуват, бият, обиждат и държат сметка на други хора, отишли на театър. Всичко това скрито под маската на патриотизма. Страшно е, че едни хора с бръснати глави и знамена могат да набият други хора необезпокоявано, защото не одобряват избора им, който по никакъв начин не ги засяга и не им пречи. Вземете направете един списък с допустимите неща за гледане/четене/слушане, за да ги избягваме и да не рискуваме бой на улицата или квалификации "национален предател".

Националното достойнство се печели и пази по друг начин, не с бой, забрани и цензура. Ако една пиеса може ви бутне националното достойнство или да ви заличи паметта на войниците, много жалко за патриотизма ви.

Дяволо, точно от теб не очаквах, меко казано съм в шок.
Едно е в лично качество да не харесаш пиесата, съвсем друго е да категоризиш като национални предатели хора, които дори не защитават самата пиеса, а моето, твоето, общото ни право да ходим на театър.

Общи условия

Активация на акаунт