Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 107 978
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 125
  • Мнения: 11
И как ще стане това да не ощетят никого? Има деца справили се, прочели текста и написали верния отговор. Дайте сега да им вземем две точки, защото на друг му било трудно

Извинявайте, но не съм съгласна с изказването, това, че някой деца са разбрали, какво проверяващия е искал да попита и са го уцелили, не прави останалите "глупави" и няма да ощети вашето дете, ако МОН вземе решение този въпрос да носи 2 точки на всички

В 2019, когато кандидатстваше голямата ми дъщеря, имаше подвеждащ въпрос и тогава МОН взе такова решение и всъщност с даване на 2 точки на всички деца, този въпрос всъщност просто "отпадна" все едно от изпита. Моете дете например, беше уцелило очакванията на МОН, а не беше показала знания, така че за мен решението на МОН беше справедливо за всички деца, а не "несправедливо" за моята късметлийка Simple Smile

Това нали е изпит, не "хвърляне на боб" или игра на "онче-бнче" Simple Smile

Който е толкова добър, не мисля, че трябва да има притеснения, за честно и справедливо отсъждане по този въпрос.
Е как няма да бъдат ощетени другите деца? Естествено, че ще бъдат, защото иначе щяха да са 2 точки напред. И не защото са хвърляли боб, а защото са проявили елементарна логика. Това не прави другите деца глупави, разбира се, просто на момента не са съобразили дадено нещо, както другите пък са сгрешили нещо друго.
Мен двете точки не ме интересуват де, ама ако ще си говорим принципно...

и аз принципно говоря - "елементарна логика" в изпит по БЕЛ Simple Smile

мислех, че тестваме знания по БЕЛ, а не логически способности - има само два документа в текста, значи отговора са двата документа; какво всъщност ни питат няма значение Simple Smile

Бъдете спокойна - шанса МОН да чуе и признае нещо - клони към 0%, така че "съобразителните деца" ще са с едни гърди напред

Всеки има право на мнение или на несъгласие, аз лично подадох своето до отговорната институция

# 1 126
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
То не е въпрос и на “елементарна логика” толкова, колкото на четене с разбиране. Което е единият елемент от изпита по БЕЛ все пак.

# 1 127
  • София
  • Мнения: 5 553
Малко да ви разсмея.
Преди години проверявам НВО, 7. клас и в задачата със свободен отговор трябваше да се попълни мярката на ъгъл. Верният отговор например е 45⁰. Един сладур или сладурана беше написал " Около 40⁰ - 60⁰".
Относно транспортира - не е указан в инструкциите, че е забранен, просто не е споменат. Лично на мен ми се струва излишен.

# 1 128
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
И на мен ми се струва излишен, въпросът идва предимно от притежанието на триъгълник с вграден транспортир. Аз не можах да убедя сина ми да си купи друг за изпита, не било нужно. 🙄

# 1 129
  • София
  • Мнения: 5 553
Няма да има проблем с такъв триъгълник.
За мен е добре да си носят двата вида триъгълници, които се продават - правоъгълен, равнобедрен и правоъгълен с ъгъл от 30⁰.

# 1 130
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
Да, така му е отговорила и неговата учителка. Благодаря! 🤗
Дано сега страстите по този въпрос в темата затихнат! 😅

# 1 131
  • Мнения: 57
А на втори модул трябва ли да пишем на геометрията дадено, търси се/докажете?

# 1 132
  • София
  • Мнения: 5 553
А на втори модул трябва ли да пишем на геометрията дадено, търси се/докажете?
Никак не е задължително.

# 1 133
  • Мнения: 57
А на втори модул трябва ли да пишем на геометрията дадено, търси се/докажете?
Никак не е задължително.
Аха там дават ли точки?

# 1 134
  • Мнения: 7
Не знам как ще процедират с 16ти въпрос. Ако дадат на всички точките ще е в полза на мен и другите, но тези които са познали ще бъдат малко прецакани-
ако дадат на всички - те са прецакани, ако не дадат - прецаками са децата, които са уцелили. Въпроса е некоректен и по принцип тези, които са отговорили правилно, са отговорили не защото го разбират, а защото са играли на онче-бонче

# 1 135
  • София
  • Мнения: 35 405
Как решихте, че са отговорили правилно не защото го разбират? Синът ми също е от отговорилите грешно, да вметна.

# 1 136
  • София
  • Мнения: 13 716
И на мен ми се струва излишен, въпросът идва предимно от притежанието на триъгълник с вграден транспортир. Аз не можах да убедя сина ми да си купи друг за изпита, не било нужно. 🙄
Точно това беше въпросът. Детето си държи на триъгълника, който по принцип ползва и аз нямам нито един аргумент, с който да я накарам да го смени. Но точно заради риска някоя леля да ѝ го вземе, ще ѝ купя още един - "правилен".
И като казах леля, та се сетих от какво се оплака детето вчера. Каза, че едната квесторка не е млъкнала през целия изпит. Децата са ѝ направили забележка, но тя е продължила да шушука през цялото време.

# 1 137
  • Мнения: 7
Мен ме притеснява риска от даване на 0 точки за частично верен отговор, затова ще пиша оплакване.
И мен.

Щом има деца, които са се справили няма как да се ощетяват. Така се прави класиране- има много силни, силни и средни и тези въпроси отсяват.
Ами малкото деца, които да отговорили на въпрос 16, който е по материал от 9-ти клас, просто са го направили по метода на изключването, а не защото го разбират. Кое точно им е силното?

# 1 138
  • Мнения: 2 169
Не знам как ще процедират с 16ти въпрос. Ако дадат на всички точките ще е в полза на мен и другите, но тези които са познали ще бъдат малко прецакани-
ако дадат на всички - те са прецакани, ако не дадат - прецаками са децата, които са уцелили. Въпроса е некоректен и по принцип тези, които са отговорили правилно, са отговорили не защото го разбират, а защото са играли на онче-бонче
Това с онче-бончето е пълна глупост и ще помоля да се въздържате от подобни изводи за отговорили правилно деца. Никакво налучкване няма тук, има четене с разбиране и елементарна логика.
Допълвам се - ами методът на изключване не е ли пак умение да мислят, съобразяват и преценяват? Да решават проблеми и ситуации? Нали точно това се цели с тези въпроси?

# 1 139
  • Мнения: 2 590
Мен ме притеснява риска от даване на 0 точки за частично верен отговор, затова ще пиша оплакване.
И мен.

Щом има деца, които са се справили няма как да се ощетяват. Така се прави класиране- има много силни, силни и средни и тези въпроси отсяват.
Ами малкото деца, които да отговорили на въпрос 16, който е по материал от 9-ти клас, просто са го направили по метода на изключването, а не защото го разбират. Кое точно им е силното?
А вие защо мислите, че са малко? Преброихте децата, които са отговорили вярно ли?
И всеки е свободен да си мисли каквото иска, но за неговото дете

Общи условия

Активация на акаунт