Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 19 авг. 2019, 16:52 ч.

Пазаруване от Amazon - тема №85

  • 26 782
  • 351
  •   1
Отговори
  • Варна
  • Мнения: 10 137

www.amazon.co.uk - Безплатна доставка има само до английски адрес, ако поръчката ви е над 20 паунда. До България доставят почти всичко, което се продава от Amazon (не от други продавачи през Амазон) от секциите Baby, Beauty, Clothing, DIY & Tools, Electronics, Health & Personal Care, Home & Garden, Jewellery, Kitchen, Office Products, Shoes, Sports and Watches. До България стандартната доставка (5-9 работни дни) е 8.99 GBP за пратка + 2.49 GBP на килограм, с включено ДДС.

www.amazon.de - Безплатна доставка има само до немски адрес, ако поръчката ви е над 29 евро.
Можете да се възползвате от безплатна доставка и ако сложите книга в поръчката си (от известно време не става номера, но не пречи да пробвате). Ето линк, от който да си изберете подходяща книга:
http://www.amazon.de/gp/node/index.html?ie=UTF8&merchant=&am … rt=price-asc-rank
До България доставят при същите условия, като по-горе, като стандартната доставка (5-9 работни дни) е 9,99 EUR за пратка + 2,99 EUR на килограм. Разликата между немското и българското ДДС е 1%, така че тук все още има преизчисляване.

Доставката на продавачи, различни от Амазон, може да е съвсем различна от горното – по-висока или по-ниска, а може и изобщо да не доставят до България.

Независимо, че в сайта пише: You can pay by:
Credit card: We accept Visa, Delta, Visa Electron, MasterCard, Eurocard, American Express
Debit card: We accept UK-based Maestro, Solo and Visa cards
,
има потребители, успели да пуснат нееднократно поръчки с българска карта Маестро.

Как да откажем поръчка:
1. Отивате на https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage
2. Логвате се и натискате "View recent and open orders" (бутонче в жълто)
И там ако има бутон "Edit Order" значи може да я промените или откажете. Ако няма, значи вече парите са блокирани и се обработва.
Всички поръчки могат да се откажат или променят само докато не са ви блокирали парите по картата! Може да опитате са се свържите по чат и да ги помолите да ви откажат поръчката (не е гаранция че ще може), но парите ще се отблокират след около 45 дни (в зависимост от банката ви). Можете да изпратите отказа на поръчката до банката и те да ви ги отблокират по-рано.

Крайната сума с цената на доставката се вижда едва след въвеждането на данните на картата!  След това има още една стъпка за потвърждаване, така че проверявайте спокойно Wink

Някои неща, не се доставят директно до България (вече доста малко, за наша радост). Ето какво не се доставя директно до тук: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=524836:
Детските дрехи и обувки имат директна доставка, но им начисляват 20% ДДС.

Пратки от ЕС не се облагат с ДДС и не се обмитяват тук при получаване на пратката. Ако някой митнически служител ви твърди обратното, пратете го да си опресни знанията. Peace

Гаранцията на получената техника най-често не се покрива от български сервизи, но Амазон извършват ремонт или подмяна, ако им я върнете обратно. Peace

Доставка на Kindle   - вече се доставя и директно до България, когато е без реклами и е с 20 евро по скъп - https://www.amazon.de/dp/B00QJDU3KY/ref=br_isw_strs-1?_encoding= … ;tag=bgmammade-21 . Независимо от къде го купувате, след като го включите, си избирате езика, на който ще го ползвате.  Може да си купите Киндъл от немския Амазон, а после да си купувате книги от английския (вероятно и обратното). Има сайтове, от където можете да зареждате безплатно книги, както и такива на български език. За повече информация и въпроси към темата за четците.

Сайт, където можете да проверявате кога и колко е била намалена дадена стока в Амазон  (не отразява намаленията по време на Черния петък). Може да си го инсталирате като добавка, ако сте с Firefox, много е удобно.

Има и още един удобен add-on за следене на цените - keepa. Освен, че показва най-ниска, най-висока цена, показва и каква е в момента цената на един и същ продукт в различните Амазони, виждаш всичко под продукта в Амазон без да е нужно да ходиш и копираш, каквото и да е, на друго място.
За да показва цени в различните Амазони, трябва регистрация в keepa
Скрит текст:

След това от глобуса се отваря нов прозорец, в който се отбелязва от кои Амазони да показва цената на продукта.

Информация за Amazon Prime и Amazon Family:
Скрит текст:
Обяснение на Amazon Prime или защо най-вероятно са ви изтеглили пари, без да сте правили покупки - С Amazon Prime получавате безплатна  First Class доставка за 1 ден в държавата, на артикули, продавани от Амазон, без ограничение на бройката на поръчките, в продължение на една година - струва £79/ EUR 49 . Може да се ползва и от други членове на домакинството. Добра опция е за хора, живеещи в Англия/Германия, които поръчват често.
Установихме, че с Visa V-pay на Уникредит не може да се плаща Прайм в немския амазон. Peace

Ако сте се абонирали, можете да се откажете, преди да сте направили поръчка, за която да сте се възползвали от Amazon Prime - отивате в акаунта си - https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage?ie=UTF8&%2AVersion% … p;%2Aentries%2A=0, там има линк - "Prime Settings", после "Cancel membership". Ако сте ползвали промоционална оферта за безплатен Amazon Prime (пускат такива, обикновено за 1 месец), просто отбележете "Do not upgrade" и няма да ви изтеглят пари. Дори и да ви изтеглят парите, ако не сте използвали някоя от услугите, все още можете да прекратите членството, като им пишете, ще ви ги върнат. Ако ви се полага безплатен едномесечен Prime и се абонирате за него, ако го откажете в срока на безплатния период, ползите от него ще ползвате до края на срока и няма да бъдете таксувани.
Абонаментът за Амазон фемили е обвързан с Амазон Прйам и след 1вия месец удържат сумата за годишния абонамент за Прайм. За да не го направят трябва да се откажете преди това. Членството ви във Фемили ще остане след отказа ви от Прайма. С абонаментът в Амазон фемили (докато е обвързан с амазон прайм) получавате 20% отстъпка от памперси както и допълнителни отстъпки. След отказа ви от Прайм няма да имате достъп до тези отстъпки, но ще продължавате да получавате информационният им бюлетин с месечните отстъпки, от които ще можете да се възползвате.

Как да спрете превалутирането на плащането, ако вече сте отбелязали, че ще плащате в евро или в лева?  Отивате в Your Account ->Payment & GC ->Payment Methods->Turn On / Turn Off Amazon Currency Converter и натискате бутон No thanks.

Амазон Виповете вече са закрити. Ако ви интересува нещо, информация има в първите постове на предишните теми.

Плащането става с дебитни или кредитни карти, не се използва PayPal. Парите се блокират в момента, в който започнат да обработват пратката за изпращане.
Ако пратката Ви не е в процес на изпращане може да откажете артикул или да пишете на чат/и-мейл с молба да Ви бъде добавен още някой, за да комбинирате доставката.

*Може да направите поръчка и с празна карта! Артикулите ще стоят запазени, без да анулират поръчката до 5 дни.

Обяснение за офертите от Черния Петък:
Скрит текст:
Black Friday сделки има във Германия, Англия, Франция, Испания (от 28.11) и Америка

Сделките стартират от 8a.m. до 10p.m. местно време и започват точно в определен час, под продукта има обратно преброяване и виждаш след колко часа ще е активна сделката. Цената и процента на намаление става известно едва след като стане активна офертата. Продуктът трябва да бъде добавен от листата със сделките (Today's Deals/Black Friday) а не да чакате да бъде намален ако вече сте заредили продукта в отделен прозорец. Ако успете да сложите продукта в кошницата / казвам "ако", защото изгодните сделки се изчерпват за секунди /, започва да отброява 15 мин, в рамките на които трябва да се финализира сделката. Ако не успете, изчезва ниската цена и се появява редовната. Можете да купите само един продукт от акаунт и не може да го добавяш повторно. Не можеш и да добавиш предварително продукта в кошницата. Стоиш, чакаш и бързо натискаш бутона за добавяне в кошницата, който се появява в началото на офертата, точно под продукта. Когато се изчерпи продукта се появява лист с чакащи. Може да се включите в него след натискане на бутона под продукта, след което ще видите в допълнителен прозорец  кой номер по ред сте на опашката (този прозорец не се появява ако сте заредили вече намаления продукт в отделен прозорец). Ако някой не успее да плати навреме или се откаже, то продуктът отива при първият в опашката (напр. при вас) и ще ви се появи съобщение в прозореца на амазон, че можете да добавите продукта до 3мин. След изтичането на това време продуктът отива при следващият в опашката. Ако сте в друг сайт/прозорец няма да видите това съобщение затова е задължително да стои отворен прозореца с Амазон и от време на време да го рефрешвате тъй като понякога има бъг в системата и не се получава съобщението с брояча от 3мин., а излиза съобщение че сте изпуснали своя шанс. След като добавите продукта в кошницата  имате 15 мин. да платите /може и с празна карта като срока за захранване на картата е до 5 дни/.

Обяснение за "складовете" на Амазон - Warehouse Deals:

Скрит текст:
Линкове към "складовете" на Амазон:
Amazon.co.uk Warehouse Deals
Amazon.de Warehouse Deals
Offres Reconditionnées in Amazon.fr

Какво представлява складовата стока. Това са нови продукти, но със забележка по опаковката при транспорта, или върнати от клиенти (пробвани само, не носени), с фабричен дефект, който е описан под продукта (напр. драскотини) или върнати, поради промяна в желанието на клиента в рамките на 30 дневния гратисен период на Амазон. Думата USED не трябва да се тълкува буквално, това не са употребявани стоки. За дрехи, обувки и бижута от секцията Warehouse deals ("Склада") 20%-ия код за намаление НЕ важи. НЕ важат и другите кодове, които Амазон пускат от време на време за дрехи и обувки. Уредите, предлагани в "склада", могат да бъдат върнати в рамките на 30 дни, ако си промените решението. Те също имат 1 година гаранция. При повреда могат да бъдат върнати на Амазон и да получите рефънд, а вие ще трябва да си закупите наново уреда.  Разликата с новите уреди, продавани от Амазон, е, че новите уреди могат да бъдат подменяни от Амазон до 1г. от покупката, а тези от склада не! Всеки един продукт, предлаган в "склада", има описание за състоянието, в което се предлага: Напр., "като нов", "много добро", "добро". Четете описанията, за да не се изненадате неприятно. Ако описанието на продукта не отговаря на това което сте получили, имате право да го върнете за сметка на Амазон и те ще ви възстановят парите.

След доста кореспонденция с различните Амазони, мога да поясня следното относно гаранцията на уредите, закупени от складовете:
- amazon.uk - гаранцията на електроуредите е 1 год., предоставяна от производителя, но, при условие, че уредът е закупен от чужбина, в случай на повреда през гаранционния срок, трябва да се свържете с Амазон, които ще окажат пълно съдействие.
- amazon.de - твърдо 2-годишната ЕU гаранция важи и за уреди, закупени от склада, като пак трябва директно към Амазон да се направи рекламацията.
-amazon.fr - увъртат много и нищо ясно не казват, препращат към гаранцията на производителя и контактуване с местен сервиз, но с условието, че нещата от склада "са използвани" и е възможно гаранцията да не важи, затова трябвало да се провери при конкретния производител. На конкретния ми въпрос колко е гаранцията на уреди, закупени от склада, ми отговориха - "no gurantee of these articles as these are Offres reconditionnées. In case if you face any problem with your articles in 30 days so you can simply return us against the full refund." С две думи - "гаранция-Франция".

За връзка с Customer service:
Amazon.co.uk – https://www.amazon.co.uk/contact-us
Следват три последователни стъпки, които ви дават възможност да изберете:  поръчката, тема, и накрая как желаете  да се свържете с тях (e-mail, phone, chat).
Amazon.de - https://www.amazon.de/gp/help/customer/contact-us
Стъпките са аналогични.

Ако искате да върнете нещо към Амазон,
Скрит текст:
най-сигурно е да използвате куриер, а най-евтино - Български пощи. Някои от куриерите държат на телефон на получателя - ето един, даден в чата за английския Амазон -+44(0)8002797234.
Имайте предвид, че Интерлогистика отказват да приемат за изпращане ел. уреди втора употреба, а пък на сайта на Български пощи се мъдри следното съобщение:
"В ОФИСИТЕ НА БЪЛГАРСКИ ПОЩИ ВРЕМЕННО НЕ СЕ ПРИЕМАТ ПРАТКИ, СЪДЪРЖАЩИ БАТЕРИИ
„Български пощи”  ЕАД уведомява своите клиенти, че във връзка със завишени изисквания по сигурността на авиокомпаниите и летищата за превозваните товари и поща временно се преустановява приемането на пратки съдържащи батерии от всякакъв вид, независимо дали са вградени или са отделени от уредите.
 „Български пощи“ ЕАД се извинява на своите клиенти за причиненото неудобство. Клиентите ще бъдат информирани незабавно при промяна на режима на изпращане на пратки, съдържащи батерии."


По инфомация на Magrat* в английския сайт възстановяват пощенски само за дефектни или погрешно изпратени стоки. В немския възстановяват пощенските за дрехите и обувките, ако са върнати в 30-дневен срок. Когато се налага да върнете нещо, най-добре първо се свържете с Амазон и ги попитайте дали ще ви поемат разноските за връщане, като обясните, че се намирате в България.

Информация за безплатно връщане до електронни магазини в Германия http://www.bgpost.bg/?cid=40&NewsId=656 За съжаление, не е много ясно дали тази опция може да се използва за Амазон. В отговор на запитването на ЧревоУгодник, от Български пощи са му дали следния отговор:
"Международната услуга за безплатно връщане „free return” е договореност между „Български пощи”ЕАД и „Дойче пост”АД. Това е двустранна международна услуга за безплатно връщане, позволяваща на клиенти в България да връщат безплатно от 124 /засега/ пощенски станции на “Български пощи”ЕАД колетни пратки на Интернет продавачи в Германия. От своя страна Интернет търговците трябва да са сключили договор за услугата с „Дойче пост”АД."

EasyFundRaising
Скрит текст:
Това е платформа, на която са членове неправителствени организации в Англия и чрез която продавачът (т.е. Амазон) дарява процент от заплатената от клиентите им сума на избрана от клиента организация. С други думи, благотворителят е Амазон, но ние като клиенти казваме на коя организация да преведат пари. Членове на EasyFundRaising са английски НПОта, но голяма част от тях имат международна дейност - има такива, подкрепящи правата на деца, жени в риск, образователни инициативи в развиващи се страни, организации за проучване и намиране на лечение на редки болести, приюти за животни и прочее. Сигурна съм, че всеки би могъл да намери "своята" кауза.
За да започнете да дарявате чрез Амазон, регистрирате се на сайта - https://www.easyfundraising.org.uk, избирате неправителствена организация, която да подкрепяте, и пазарувате както обикновено. Парите не излизат от нашия джоб, а благотворителят е Амазон, ние само им казваме накъде да насочат благотворителната си дейност.

smile.amazon.co.uk и smile.amazon.de  
Скрит текст:
Подобнr на горното, ако се поръча от този адрес (със smile отпред), Amazon дарява някаква сума от поръчката.

Линкове към предишните теми:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Black Friday 2011, 9 Black Friday 2011, 10, 11, 12, 13, 14 Black Friday 2012, 14 Black Friday 2012, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Black Friday 2013, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 Black Friday 2014, 39 Black Friday 2014, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 Black Friday 2015, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68,  69, 70,  71 - Black Friday 2017, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 - Black Friday 2018, 81, 82, 83, 84

# 1
  • Бг
  • Мнения: 690
Чоки, благодаря.
Чакам кафе машината на Долче Густо. Благодаря на дамата, която пусна линка.
В търсене съм на голяма крос боди чанта, естествена кожа, на приемлива цена.

# 2
  • София
  • Мнения: 3 617
Само една блузка коммо чакам https://www.amazon.de/dp/B07MC3QB7X/ref=twister_B07MSP8R17?_enco … ng=UTF8&psc=1 . И отивам да взема от превозвача  мочешките геокси  https://www.amazon.de/gp/product/B07DK1W1WV/ref=ox_sc_act_title_ … R8XB7XF&psc=1

# 3
  • София
  • Мнения: 3 850
Нищо не чакам, търся. Обувки за мен, за щерката, чанта дамска за есента, в общи линии все належащи разходи...

# 4
  • София
  • Мнения: 3 879
Само една блузка коммо чакам https://www.amazon.de/dp/B07MC3QB7X/ref=twister_B07MSP8R17?_enco … ng=UTF8&psc=1 . И отивам да взема от превозвача  мочешките геокси  https://www.amazon.de/gp/product/B07DK1W1WV/ref=ox_sc_act_title_ … R8XB7XF&psc=1
Моля после да споделиш Геокса дали е добре като размер. До сега 1 поръчан чифт ботуши се оказа умален и вече не смея да рискувам .

# 5
  • Мнения: 780
Какво ви е мнението за марка Rieker - р-ри , качество ?
Добър избор ли са за широко ходило ?

# 6
  • София
  • Мнения: 1 706
Какво ви е мнението за марка Rieker - р-ри , качество ?
Добър избор ли са за широко ходило ?


Аз съм почитател на марката, заради стелката антистрес
и от години купувам - обувки, сандали, ботуши. Като номер съм
между 36-ти и 37-номер. Обикновено техните обувки 37 н. ми
лепват. Имала съм обаче няколко изключения, при които
обувките са били уголемени с един номер. Затова чета
коментарите, не че винаги са показателни, но все пак дават
информация. На съпруга ми и на дъщеря ми също купувам.
Също сме имали няколко изключения с уголемени обувки.
Иначе съм доволна от качеството им и издръжливостта им.
Зимните обувки с мембрана са много добри. Включително
доста добри подметки, които не се пързалят. Относно ширината -
аз не съм с широк крак, но дъщеря ми е. Нейният крак е между
39 и 40 н. От Rieker й вземам 40 н.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 597
Какво ви е мнението за марка Rieker - р-ри , качество ?
Добър избор ли са за широко ходило ?

С много широк крак съм. Rieker имат серия за широки крака, но определено не са за мен. Вероятно уголемените, за които говори София, са били точно от серията за широк крак.
На доста места се предлагат в България, може да ги огледате и пробвате.

Чакам само едни мъжки дънки, като се надявам да са леко умалени, та да паснат на синът ми. Иначе баща му ще ги носи.
Нищо не ми трябва, но ви следя и проглеждам в Амазон.

# 8
  • Мнения: 1 070
Аз чакам тези с обърканата доставка
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01MG55JFM/ref=ppx_yo_mob_b_track_ … ie=UTF8&psc=1

# 9
  • София
  • Мнения: 950
Rieker имам доста обувки, ботуши, сандали. За мен са много удобни и качествени. Твърдо 39 номер съм и него поръчвам, досега проблем не съм имала.

# 10
  • Мнения: 3 572
Аз два чифта поръчах на Rieker, но си ми теснеят. Не знам моят крак ли е хипер широк или съм хванала стандартните размери. Иначе като качество ми харесват. Едните още не съм ги подкарала, че си намерих бързоходки и съм си само с тях.

# 11
  • Мнения: 1 541
Благодаря за новата тема, Чоки !
получих няколко чифта обувки за децата, но ще дебна още, че все има нужда

# 12
  • Мнения: 18 236
Аз на Rieker нещо не успявам да харесам моделите, а толкова ми се ще да ги пробвам Cry

# 13
  • DE
  • Мнения: 6 429
Рийкъра май не са много качествени Thinking

# 14
  • Мнения: 2 013
Благодаря за темата! Почти нищо не чакам аз освен някакви намалени слънцезащитни спрейове и Самбукол за децата, беше доста намален.
Искам прахосмукачка робот iRobot 960 съм си харесала и пречиствател за въздух /все още не съм избрала/ тях ще ги дебна на Черен петък. Прахосмукачката тия дни пак беше намалена на 400 евро. Под тази цена, не знам дали е падала.

Някой ползвал ли е шише със сламка на Nuby https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07NC29H8C/ref=ox_sc_act_tit … L5A1OLE&psc=1
Чудя се дали да взема за малкия, имаме на Tommee но с нея само се лигави.
Има ли някой, чието дете е фен на Пламъчко и машините? Ще търся за подарък, имам доста време да избера и ми харесаха тези на Фишър Прайс, сравнително добри коментари, на клиповете изглеждат занимателни. Това съм харесала и се надявам да го намалят https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01MY70ADS/ref=ox_sc_saved_t … L5A1OLE&psc=1

Един намален куфар на American Tourister ако някой търси среден размер.
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07CPQMMH9/ref=ox_sc_act_tit … L5A1OLE&psc=1

Общи условия

Активация на акаунт