RYANAIR - 28

  • 15 266
  • 341
  •   1
Отговори
  • Мнения: 19 496
Ryanair - уебсайт
Често задавани въпроси
ТАРИФИ (цени за избор на място, багаж, промени по резервацията и т.н.)

Страница във Фейсбук
Контакти - чат

Промени, направени в рамките на 24-часов гратисен период:
Не се притеснявайте, клиентите, които са резервирали полета си директно на уебсайта на Ryanair.com, имат 24 часов гратисен период от момента на първоначалната резервация, за да коригират всички незначителни грешки (дати/часове) безплатно.
Скрит текст:
Също така Ви позволяваме да обърнете маршрута, ако сте резервирали полета си неправилно. Например DUB до STN, можете да промените това на STN на DUB.
Ако променяте датата на полета си или час, ние ще се откажем от таксата за промяна на полета. Въпреки това ще Ви бъде начислена всяка ценова разлика между платената първоначална цена на билет и най-ниската обща цена за новия полет.
Моля, обърнете внимание, че ако цената на билета за новия полет е по-ниска, няма да бъде направено възстановяване на суми.
Още инфо тук

В момента има бъг на българската версия на уебсайта и има вероятност, ако резервирате на нея, да не получите мейл с потвърждение за резервацията! Това не означава, че резервацията е неуспешна, ако я виждате в профила си, значи всичко е наред.

ВАЖНО: Oт 16.01.2017 г. всички полети на Ryanair се изпълняват от Терминал 2.



Дестинациите от София са:
Аликанте
Барселона
Бари
Берлин
Бирмингам
Болоня
Братислава
Бристъл
Шарлероа
Будапеща
Катания
Ханя
Кьолн
Копенхаген
Корфу
Дъблин
Единбург
Айндховен
Карлсруе / Баден Баден
Ливърпул
Лондон Станстед
Мадрид
Малага
Малта
Меминген
Бергамо
Неапол
Нюрнберг
Палма де Майорка
Пафос
Пиза
Бове
Родос
Рим Чампино
Скиатос
Тел Авив
Валенсия
Тревизо
Виена
Вроцлав
Франкфурт Хан
Задар
Загреб


От Пловдив:
Лондон(Станстед)
Манчестър
Бирмингам


От Бургас
Братислава
Будапеща
Дъблин
Гданск
Каунас
Краков
Лондон Лутън
Познан
Виена
Варшава Модлин


От Варна
Катовице
Краков
Виена
Вилнюс



Транспорт до Летище София


Багаж
Подробно обяснение за политиката за багажа

Политика за ръчен багаж   
Имате право да вземете на борда 1 малка ръчна/лична чанта, която трябва да се побира под седалката пред Вас (40 см х 20 см х 25 см). Някои примери са ръчна чанта, чанта за лаптоп и малка раница.



Пътниците, които са закупили „Приоритет и 2 чанти ръчен багаж“ или Plus/Flexi/Family билет, или билет за свързващ полет, могат да вземат на борда 1 допълнителна чанта от 10 кг, която трябва да се побира в оразмерителя за багаж (не повече от 10 кг и размери 55 см х 40 см х 20 см).




Формата за проверка на ръчния багаж, изглежда така:


Чекиран багаж -
Всеки пътник може да закупи до 3 регистрирани чанти от 20 кг. Пътникът може също да добави до 3 кг допълнителен свръхбагаж към регистрираната чанта от 20 кг. В допълнение, пътниците могат да регистрират също спортна екипировка и музикални инструменти.

Превоз на течности и козметика в ръчния багаж

Козметика (лосиони, гелове, шампоани, паста за зъби и др.), безалкохолни напитки и течни храни трябва да бъдат в пластмасови/стъклени контейнери – максимален обем до 100 мл. Всички контейнери трябва да се поберат в една прозрачна найлонова торбичка с вместимост не повече от  1 л. Могат да бъдат направени до две изключения – превоз на храни за бебета и превоз на лекарства, необходими по време на полета.

Изисквания за сигурност на летищата

 В ръчния багаж се допуска пренасянето на преса за коса


Позволен багаж за бебета/деца:

Можете да носите безплатно 2 артикула за бебешки принадлежности на дете. Няма разрешение за кабинен багаж (на възраст от 8 дни до 23 месеца). Въпреки това може да се вземе бебешка чанта до 5 кг (размери: 45 см x 35 см x 20 см) за бебета, пътуващи в скута на възрастен.


Чекиране

Безплатно чекиране без право на избор на място може да направите от 24 часа до 2 часа преди полет. Ако желаете да си изберете места, трябва да заплатите и може да се чекирате 60 дни преди полета.
Ако се разпечата бордна карта на български, на нея не се вижда, че има закупен багаж, ако се разпечата от английската версия на сайта, се вижда.

Не е задължително да разпечатвате бордните карти, може да свалите приложението за андроид и айфон на Ryanair и да покажете на летището картата на телефон или таблет. Това важи и за полетите от София, но имайте предвид, че някои летища не приемат такива бордни карти.
Скрит текст:
Тези летища са Agadir ,Essaouira,

Fez, 
Nador, 
Oujda
, Marrakesh
,Rabat, Tangier 
, Kefalonia
, Volos.  До тях към момента няма полети от София, но за всеки случай ги слагам.

Ако пътувате с малки деца и не получите места заедно, се свържете с кол-центъра за да ви намерят подходящи места.


Местата в самолета





Ето как изглежда бордната карта на български:
'Място за сядане' показва на кой ред в самолета стe и кое ви е мястото. 'Ред' е поредният номер на чекиране на пътника.



Начините на плащане са следните:
Билетите, резервирани през сайта на Ryanair, могат да бъдат платени с PayPal, кредитни карти -American Express, Visa, Mastercard, Diners/Discover, Apple Visa и Apple Mastercard и дебитни карти Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid, Visa Delta.

Моля, конкретни въпроси за дестинациите да публикувате в съответните теми в подфорум На път в чужбина.

Предишните теми:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Последна редакция: чт, 06 фев 2025, 12:26 от Bradley Cooper

# 1
  • Мнения: 1 262
Благодаря за новата тема!
Пускам един линк, който намерих вчера - 3D на самолета и част от местата. Дано да е полезен.
https://seatmaps.com/airlines/fr-ryanair/boeing-737-800/

# 2
  • София
  • Мнения: 24 830
Благодаря за темата.
В края на месеца и в началото на другия живот и здраве имаме полети с Райън.
Леки, безаварийни и незакъсняващи полети желая. Grinning

# 3
  • София
  • Мнения: 4 168
Благодаря за новата тема!
Надявам се на безаварийни и незакъсняли полети!
Следя цените до една дестинация, пък ще видим дали ще имам късмет - то ще е нещо като в последната минута, но да видим.

# 4
  • Melmak
  • Мнения: 6 679
Метро няма да има по това време, такси има на йелоу и не са копърки. Пътниците се нареждат на опашка и което такси ти се падне по ред. Не сме имали скандали и проблеми.

Последно взехме Спарк- давам идея. И ние живеем близо до летището, но не ни се занимаваше с таксита. Имаше няколко спарка в близост до такси стоянката и директно отидохме натам. Можете да си резервирате спарк още като кацнете, докато излизате от летището, за да сте сигурни, че ще имате кола.

# 5
  • на село
  • Мнения: 1 213
Достъпът до летището не е безплатен за такситата - плащат месечна такса и е нормално да се слага първоначална.

Понеже съм свикнала да ползвам таксита само чрез  приложения - виждам си цената, коя кола ще дойде, къде е, не разнасям кеш, проучих коя фирма работи така в България и излезе Йелоу. За съжаление, работят само в София (май). Работи им добре системата, само при тях е зададено по подразбиране плащането кеш, а не на карта, така че ако плащате безкешово, трябва да отметнете допълнително. Докато бяхме в София, ги ползвахме и съм доволна.

# 6
  • София
  • Мнения: 7 261
Първоначална такса винаги има - и без да плащат за достъп до където и да е или по договор.
На летището слагат допълнително и такса Повикване, въпреки че не си го повикал и е от стоянка.

# 7
  • на село
  • Мнения: 1 213
Имах предвид такса повикване. Или друг тип допълнителна такса.

# 8
  • Мнения: 1 262
Таксата за повикване е просто дерене на кожи. Да, плащат наем, но получават немалък брой гарантирани клиенти всеки ден. Ако не беше изгодно - нямаше да има процедури за избиране на таксиметров превозвач за летището.

# 9
  • Мнения: 16 622
Да, първоначална такса винаги има. Но "такса повикване"  не би трябвало да има. Доста пъти съм ползвал ОК такси от летището, когато те имаха лицензия за това. И е имало случай, в който виждам, че още с тръгването... сумата е 3.90 лв и вече сме минали 100-200 метра, казвам "извинявайте, защо ми слагате такса повикване", и шофьорът е спирал, нулира сметката. И започваме само с "Първоначална такса", тоест извинява се и се прави на разсеян! Предполагам, прави го с почти всички, та.. ако някой забележи, забележи. Особено чужденците няма начин да му обърнат внимание. В случая го забелязах и попитах. Тоест при ОК такси не е било редно да слагат "такса повикване", а при Йелоу си е регламентирано, едва ли не. Как мразя такива хитреци и андрешковци, не е истина. За жалост, ми се налага да използвам услугите им между 00 и 05 ч. Упорито не пускат и нощен транспорт до летището, точно за да обслужват лобито на таксиджиите.  Това е положението.

# 10
  • София
  • Мнения: 7 261
При Yellow е официално регламентирано, да, конкретно за летището.

# 11
  • Мнения: 1 262
При Yellow е официално регламентирано, да, конкретно за летището.
Къде точно е регламентирано? Не се заяждам.

# 12
  • София
  • Мнения: 7 261
При Yellow е официално регламентирано, да, конкретно за летището.
Къде точно е регламентирано? Не се заяждам.
Въобще и не бих го приел като заяждане, в дискусионен форум сме все пак 🙂
По принуда ги ползвам само за късни / ранни полети. Последният път попаднах на крайно неприятен шофьор и стигам до извода, че прекалено големи станаха и вече не могат да ги подбират както беше някога. Дълга история, но едвам го изтраях с всичките класически браншови пинизи. Че и ми се накара накрая защо съм плащал с карта 🙃
Та, подадох официално питане до Уелоу защо ми е начислена такса Повикване, което не съм правил. Отговориха, че е централно уредено при тях когато става дума за летището и не е своеволие на шофьора.

# 13
  • Мнения: 1 262
Безсрамници! Убедена съм, че голяма част от оборота им идва точно от летището, но те и такса за повикване са сложили!

# 14
  • на село
  • Мнения: 1 213
Искаш да кажеш, че допълнително е таксувано, извън тази сума, която се показва като крайна на апликацията? Защото аз цъкам, виждам колко ще ми излезе и съм ок.
Дори извън България си дърпат парите предварително. Не съм гледала разбивки на цени. Ама българинът е гявол - сигурно му е намерил цаката, затова мърморят за плащане кеш явно.

Общи условия

Активация на акаунт