Консултации с ерготерапевт

  • 94 533
  • 156
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 39
Здравейте отново, може ли да напомня за препоръка за Бургас:)
Здравейте, моля да ме извините, че толкова се забавих. Единият колега е в майчинство, другият колега, когото познавам, е Ерготерапия Цветно, но не познавам добре работата на колегата, най-добре ѝ се обадете и се вижте - 0898610103.
Успех и отново се извинявам.

Благодаря много! Heart

# 151
  • Мнения: 204
Здравейте, г-жо Анастасова. Първо искам да Ви благодаря за безценната помощ, която давате, пишейки тук!
Случаят при нас е следния: детето ми е на 2г8м., не иска да се храни сам. Казвам не иска, защото може, но когато го оставим се започва с истерии и казва, че иска да го храним ние. Не яде никаква твърда храна. От месец ноември спря да яде почти всичко, в момента яде 5 неща, еднотипни всеки ден. Преди това ядеше всичко, но намачкано с вилица (никога не е ял пасирано, а леко намачкано). В момента, когато усети по-твърдо парче го плюе веднага. Храните му в момента са качамак, попара, кекс, кисело мляко. Отхапва, но не иска да дъвчи - смучи храната. Воден е на логопед, няма къса юздичка и други нарушения. Мислили сме за хранителен терапевт, но посещава ясла и ни е много трудно. Имаме и бебе на 1г4м. Другото, което е, не иска да се облича/съблича сам, а отново ние да го правим. Като цяло самостоятелността му е силно ограничена, само зъбите си мие сам (дори казва - сам). Притеснена съм, защото на есен ще е 1 група и не искам да констатират някаква задръжка в развитието му. Можете ли да ни помогнете? Можем да дойдем на консултация. От София сме.
Благодаря от сърце!

# 152
  • София
  • Мнения: 80
Скрит текст:
Здравейте, г-жо Анастасова. Първо искам да Ви благодаря за безценната помощ, която давате, пишейки тук!
Случаят при нас е следния: детето ми е на 2г8м., не иска да се храни сам. Казвам не иска, защото може, но когато го оставим се започва с истерии и казва, че иска да го храним ние. Не яде никаква твърда храна. От месец ноември спря да яде почти всичко, в момента яде 5 неща, еднотипни всеки ден. Преди това ядеше всичко, но намачкано с вилица (никога не е ял пасирано, а леко намачкано). В момента, когато усети по-твърдо парче го плюе веднага. Храните му в момента са качамак, попара, кекс, кисело мляко. Отхапва, но не иска да дъвчи - смучи храната. Воден е на логопед, няма къса юздичка и други нарушения. Мислили сме за хранителен терапевт, но посещава ясла и ни е много трудно. Имаме и бебе на 1г4м. Другото, което е, не иска да се облича/съблича сам, а отново ние да го правим. Като цяло самостоятелността му е силно ограничена, само зъбите си мие сам (дори казва - сам). Притеснена съм, защото на есен ще е 1 група и не искам да констатират някаква задръжка в развитието му. Можете ли да ни помогнете? Можем да дойдем на консултация. От София сме.
Благодаря от сърце!
Здравейте,

Благодаря Ви за доверието и добрите думи – за мен е важно родителите да знаят, че не са сами и че понякога трудностите са част от един по-голям процес на адаптация и развитие, не задължително проблем.

От описаното от Вас виждам, че детето Ви може, но отказва да се храни и облича самостоятелно – това показва, че причината не е липса на умение, а емоционална нужда или реакция на промяна. Споменавате, че имате и по-малко дете – много често, когато в семейството се появи бебе, по-голямото дете започва да регресира в уменията си. Това е негов начин да каже: „И аз имам нужда от внимание, искам да съм малък и обгрижван като бебето.“ И колкото и да му обясняваме, това е усещане, което се променя с време, сигурност и стабилни граници.

По отношение на храненето – детето в момента яде само много меки, смучещи храни и избягва всякаква дъвчаща текстура. Това поведение може да е резултат от:

Сензорна чувствителност към текстура и консистенция

Липса на увереност в дъвченето и страха от задавяне

Емоционален отказ като начин за търсене на внимание/контрол

Необходим е спокоен, но структуриран подход, без натиск, с ясни граници и игрови елементи. Ето няколко насоки, които може да пробвате у дома:
 1.Включете го в приготвянето на храната – нека мие зеленчуци, да бърка смес, да си подрежда собствената чиния. Така той ще вижда откъде идва храната и ще я приема с по-малко тревожност.
2. Предлагайте храни за ядене с ръце – например сух хляб, меко месо на пръчици, банан. Позволете и игра с храната – да я пипне, мачка, опипва, дори и да не яде веднага. Това е част от процеса на сензорно свикване.
3.Установете спокойна, предвидима рутина – например: сядаме заедно, хапваме, хвалим опитите, не коментираме отказа. Без подкуп, но и без борба. Детето има нужда от сигурни възрастни, които му показват: „Можеш да опиташ, ние сме до теб.“
4.Поставяйте ясни и последователни граници – например: „Ще ти помогна да си обуеш панталона, но и ти ще държиш единия крачол.“ Стъпка по стъпка, но с изискване за участие.

 С удоволствие бих Ви консултирала – понякога няколко срещи са напълно достатъчни, за да дадем на семейството стратегия и спокойствие. Залата ми е във ваканция през август, но от септември ще има свободни места, а може още отсега да се свържете с мен, за да планираме удобен момент.


🌐 Повече информация: www.ergoterapevt.com
📞 Телефон за връзка: 0888677305

Поздрави и подкрепа,
Руслана Анастасова
Ерготерапевт

Последна редакция: пн, 07 юли 2025, 09:09 от Рaдост

# 153
  • Мнения: 182
Здравейте,

Момиченцето ни е на 2г със забавяне в развитието, без диагноза, въпреки многото специалисти, които посещаваме и многото изследвания, които направихме. Работим по проблема с прохождането, но има и задържани примитивни рефлекси. Посещаваме и ерготерапия доста време, но сякаш не виждам промяна.

Моля за информация задържането на рефлексите до тази възраст може ли да е причина детето да е с изоставане или винаги е съпътствано със заболяване? Моля също за насоки какво мога да правя вкъщи и по колко време, за да подпомогна интегрирането.

На кратко - детето все още не ходи самостоятелно и няма реч и разбиране, не се храни и облича сама, не е развита фината моторика, липсват жестове. Въпреки това е много спокойна, усмихната, гушлива, храни се и спи чудесно, социална е доколкото е възможно.

# 154
  • София
  • Мнения: 80
Скрит текст:
Здравейте,

Момиченцето ни е на 2г със забавяне в развитието, без диагноза, въпреки многото специалисти, които посещаваме и многото изследвания, които направихме. Работим по проблема с прохождането, но има и задържани примитивни рефлекси. Посещаваме и ерготерапия доста време, но сякаш не виждам промяна.

Моля за информация задържането на рефлексите до тази възраст може ли да е причина детето да е с изоставане или винаги е съпътствано със заболяване? Моля също за насоки какво мога да правя вкъщи и по колко време, за да подпомогна интегрирането.

На кратко - детето все още не ходи самостоятелно и няма реч и разбиране, не се храни и облича сама, не е развита фината моторика, липсват жестове. Въпреки това е много спокойна, усмихната, гушлива, храни се и спи чудесно, социална е доколкото е възможно.
Здравейте,

Благодаря Ви, че ми пишете и че споделихте повече за Вашето момиченце. Разбирам колко е трудно да търсите отговори и да се борите за развитието ѝ.

Относно въпроса Ви – задържането на примитивни рефлекси със сигурност може да влияе на развитието на детето, включително на двигателното развитие (като прохождането), фината моторика, речта и самостоятелността. Те обаче не са единственият фактор – рефлексите са част от по-голямата картина, която включва също сетивната обработка, мускулния тонус, общото невроразвитие и емоционалното състояние на детето. Задържаните рефлекси невинаги са свързани с конкретно заболяване – понякога остават неинтегрирани при деца без ясна диагноза, особено при тези със забавяне в развитието.

Конкретно за прохождането, бих Ви насочила да добавите и работа с кинезитерапевт, защото те работят фокусирано върху двигателните умения и могат да подкрепят тялото ѝ в този процес. Ако сте в София, може да се обърнете към екипа на "Малки стъпки", които са специализирани в двигателната рехабилитация при деца.

Относно рефлексите – за по-подробно изследване и насоки бих Ви препоръчала да се свържете с Ели Делева Савова – сертифициран специалист по метода MNRI, която може да направи подробен скрийнинг на примитивните рефлекси и да състави индивидуална програма. Обучението на родителите в правилното изпълнение на упражненията е важно, затова е най-добре упражненията да се подбират след индивидуално тестване.

За да подпомогнете развитието на момиченцето вкъщи, може да се фокусирате върху:

Игри на пода – въргаляне, лазене, катерене, бутане и дърпане на предмети (ако е възможно).

Често включване на масажи, стимулиране с различни текстури (платове, гъбички, четки).

Люлеене в люлка или в ръцете Ви (ако го приема).

Кратки игрови занимания лице в лице – пеене, римушки, жестове, за да подпомогнете комуникацията.

Старайте се всеки ден да има възможност да изследва средата си, дори и пасивно (разходки, седене на пода, игри на открито).

Най-важното е, че тя е спокойна, усмихната и социална – това е силна основа за всяко развитие.

Ако желаете, може да ми се обадите, за да поговорим по-подробно и да Ви насоча конкретно според Вашата ситуация.

Тук съм, за да Ви подкрепя.
Сърдечни поздрави
Руслана

Последна редакция: пн, 21 юли 2025, 12:12 от Рaдост

# 155
  • Мнения: 141
Здравейте, Руслана.  Наскоро разбрах за ADHD синдром, ако сте запозната, би ми било интересно да споделите какво представлява.  Благодаря!

# 156
  • София
  • Мнения: 80
Ранна детска интервенция, тема значима и важна. Във видеото съвсем накратко давам яснота около това какво е РДИ. Дано ви хареса.
https://youtu.be/45gsPLpIW9Uhttps://youtu.be/45gsPLpIW9U
Сърдечни поздрави:
Руслана

Последна редакция: пт, 22 авг 2025, 12:22 от Рaдост

Общи условия

Активация на акаунт