Booking.com – 12

  • 7 771
  • 84
  •   2
Отговори
  • Sofia
  • Мнения: 16 382
"Booking.com" е една от най-големите онлайн платформи за краткосрочни наеми (short-term rentals).

Предлаганите услуги включват:

  • Отдаване и наемане на имоти от различен тип – хотелски стаи, частни квартири, къщи, вили, бунгала и др.;
  • Закупуване на билети за атракции и забележителности във всяка туристическа точка по света;
  • Поръчка на такси или Rent-a-Car услуги.

Компанията е основана през 1996 г., като централата ѝ се помещава в столицата на Нидерландия – Амстердам.

Телефонни номера за връзка: 008001194467 или 008001194468, като в работни дни може да се свържете директно с българската линия: 02/9060903.

При завършването на всяка една ваша резервация (обикновено резервацията трябва да е на стойност над 50 или 100 евро), може да приложите промоционален код – на последната страница, непосредствено преди да завършите заявката си, ви излиза специално поле за въвеждането му. Кодовете биват периодично пращани от Booking на определени потребители (не е ясно точно на какъв принцип), но е възможно да се сдобиете с код, и като помолите за такъв тук, в темата, или в някои алтернативни канали, от рода на Facebook страници за размяна на кодове. Моля, обърнете внимание, че промоционалните кодове НЕ намаляват от цената на настоящата ви резервация, а се натрупват във виртуалния ви портфейл, под формата на кредити, които можете да използвате за бъдеща ваша резервация. Може да проверите баланса си по всяко време в секция Rewards & Wallet. Имайте предвид, че натрупаната в портфейла ви сума не е с безсрочна давност, т.е. ще изтече, ако не бъде използвана в определения срок.

Линкове към предишните теми: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11.


Историята на Booking.com е много назад във времето, в сравнение с по-млади компании, като Airbnb, и дава поглед върху това, как онлайн настаняването се е променило през последните няколко десетилетия.
Първоначално създадена като Bookings.nl, малката Интернет компания преминава през множество сливания и придобивания, за да стане част от Booking Holdings, която се търгува публично на NASDAQ от 1999 г. и е компонент на индексите S&P 100 и 500.
Въпреки скромното си начало, Booking представлява около 89% от брутната печалба на Booking Holdings за 2017 г. и през последните 20 години се превръща в най-голямата световна платформа за хотелски резервации по целия свят.


През 1996 г. основателят на Booking – Geert-Jan Bruinsma – се натъква на Hilton.com, който позволява резервации на хотелски стаи на Hilton по Интернет в Съединените щати.
Когато се опитва да види дали може да резервира хотелска стая онлайн в Амстердам, това не е възможно и Bruinsma решава да създаде уебсайт за хора в или посещаващи Холандия, за да резервират хотели онлайн.
Bruinsma тогава не е добре запознат с хотелиерската индустрия, но бързо създава Bookings.nl и позволява на хотелите да определят цените на стаите си на уебсайта с 5% комисиона.
През 1997 г., когато се опитва да пусне реклама във вестника, тя бива отхвърлена, тъй като рекламите не са могли да бъдат само за адрес на уебсайт и изискват телефонен номер.


През 2000 г. Bookings.nl се слива с Bookings Online и приема използвания в момента URL адрес, като Bruinsma успява да наеме още петима служителя.
Тази малка стартираща компания се разраства стабилно през първите си няколко години, като "скача" от първия си служител през 1999 г. до 50 души през 2002 г.


Историята на Booking уебсайтът привлича глобална потребителска база и се заражда желание да бъде закупен от Expedia. След около шест месеца работа и преговори, бордът на Expedia, в крайна сметка, решава да не осъществи покупката.

Около три години по-късно, през 2005 г., Priceline Group придобива Booking за 133 милиона долара.
Докато Priceline Group притежаваше различни известни уебсайтове за пътуване и настаняване (Priceline, Kayak, Rentalcars и Agoda), от покупката си Booking става техният основен двигател на приходи.
Не е изненадващо, когато в началото на 2018 г. Priceline Group променя името си на Booking Holdings.


През 2019 г. компанията съобщава, че има повече от 5.8 милиона обяви за настаняване по целия свят, генерирайки 2.8 милиарда долара приходи (20 процента от общите приходи на компанията) от алтернативно настаняване през 2018 г.

Полезни връзки:






Моля, нека поддържаме темата в стегнат и изчистен формат, като своевременно изтриваме постовете си с призиви за кодове, които вече не са актуални! Нека се въздържаме и от ненужен спам, за да е възможно ценната информация, относно Booking, да не се "губи" измежду постовете с дребни уточнения и размяна на благодарности. Благодаря! Flowers Hibiscus

Приятни пътувания!






Моля, преустановете публикациите за търсене и предлагане на кодове тук.
Актуалната към момента Тема за търсене и размяна.

Последна редакция: пт, 08 авг 2025, 10:35 от Tatti

# 1
  • Мнения: 1 425
Получавам съобщение в приложението от хотела, а когато отговоря с въпрос дали съобщението е спам (защото съдържанието му е такова), получавам положителин отговор пак там и пак от хотела. Случвало ли ви се е ? И как да различа кога съобщението е от хотела и кога не?!

# 2
  • Мнения: 6 229
Писали сме много пъти. Има ли линкове за плащане, гледате линковете дали са към Букинг или не (примерно домейн booking.com. Домейн booking.payhere.com не е към букинг)
Ако не успявате да разберете, питате ги, както сте направили. Това вече доста време се прави, срамота е да не се вземат мерки или поне да не предупреждават.

# 3
  • София
  • Мнения: 8 217
Те предупреждават. Поне при мен винаги излиза :

# 4
  • София
  • Мнения: 3 753
Получавам съобщение в приложението от хотела, а когато отговоря с въпрос дали съобщението е спам (защото съдържанието му е такова), получавам положителин отговор пак там и пак от хотела. Случвало ли ви се е ? И как да различа кога съобщението е от хотела и кога не?!
Нещо, което ви изглежда спам, вероятно е точно такова. Не натискате и не плащате през нинкакви линкове там.

# 5
  • Мнения: 63
Те предупреждават. Поне при мен винаги излиза :



Абсолютно по същия начин и при мен излиза известие.

# 6
  • На морето!
  • Мнения: 6 595
Писали сме много пъти. Има ли линкове за плащане, гледате линковете дали са към Букинг или не (примерно домейн booking.com. Домейн booking.payhere.com не е към букинг)
Ако не успявате да разберете, питате ги, както сте направили. Това вече доста време се прави, срамота е да не се вземат мерки или поне да не предупреждават.
Досега не съм плащала извън приложението, дори бях отказала една резервация в България, защото ми писаха на ЛС с искане за 100% авансово плащане по банков път, не през платформата.

# 7
  • Мнения: 221
А какво би означавало да плащате извън приложението? Плащане в кеш на място или по банков път ли?  Защото може да става дума за мобилното приложение или сайта на Букинг.
Аз като правило всички писма, които получавам ги считам чисто и просто за уведомления. Винаги си влизам на сайта или в мобилното приложение и каквото и да правя го правя от там. Никога не проследявам линкове, или да отговарям на писма, Ако има съобщение от хотела го има и в Букинг, оттам си отговарям или пък плащам нещо.

# 8
  • София
  • Мнения: 8 217
Проблемът е именно съобщения от хотела, които минават през booking. Тоест ти ги виждаш в съответното си поле за съобщения.
Хакери проникват в резервационните системи на хотелите и оттам те "виждат".
Така че във всеки случай трябва да се внимава. Линкът, който биха пратили, може и да не изисква плащане, а уж онлайн регистрация с въвеждане и на банкови данни

# 9
  • Мнения: 6 229
А какво би означавало да плащате извън приложението? Плащане в кеш на място или по банков път ли?  Защото може да става дума за мобилното приложение или сайта на Букинг.
Аз като правило всички писма, които получавам ги считам чисто и просто за уведомления. Винаги си влизам на сайта или в мобилното приложение и каквото и да правя го правя от там. Никога не проследявам линкове, или да отговарям на писма, Ако има съобщение от хотела го има и в Букинг, оттам си отговарям или пък плащам нещо.

добре правиш
понякога дори истински хотели искат плащане през техен сайт, не през букинг
иначе, системата на букинг е хакната и пращат фалшивите съобщения през нея
затова казвам, че букинг трябва да вземат мерки, а не само някакво предупреждение на сайта

# 10
  • Мнения: 221
Ама защо да се следва някакъв линк като повечето резервации са с плащане ПРЕЗ резервацията..., влиза се в резервацията и там се избира бутона ПЛАТИ СЕГА и т.н., някои хотели нямат този бутон, но това означава, че предварително са написали, че се плаща или на място, или по банков път.

Аз като цяло съм доста крайна в това отношение. На места за настаняване дори паролата за интернет като искат да ми я дадат с QR код отказвам, искам дългата поредица от знаци и букви сама да си я набера, вместо да се възползвам от лесното линкване към WIFI

Последна редакция: пт, 08 авг 2025, 14:49 от Aretka

# 11
  • София
  • Мнения: 8 217
neuromancer, не е вярно, че системата на booking е хакната и това го изчистихме вече, си мисля.
Хакват се резервационните системи на отделни хотели и оттам виждат както резервациите през booking за самия хотел, така и директно направените.
Но booking не е хакнат.

# 12
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 711
Здравейте! Начинаеща по отношение на резервациите. Искам да направя за Брашов. Избирам и колко сме - 3 възрастни и 2 деца 17 и на 10 г. и периодично търсачката елиминира малкото. Когато въведа и него в избран адрес и веднага ми скачат парите и прибавят още стаи. Не мога ли да резервирам просто един апартамент без да посочвам още едно лице? Т.е. да сме 3 възрастни и 1 дете на 17?

# 13
  • Мнения: 1 147
Здравейте! Начинаеща по отношение на резервациите. Искам да направя за Брашов. Избирам и колко сме - 3 възрастни и 2 деца 17 и на 10 г. и периодично търсачката елиминира малкото. Когато въведа и него в избран адрес и веднага ми скачат парите и прибавят още стаи. Не мога ли да резервирам просто един апартамент без да посочвам още едно лице? Т.е. да сме 3 възрастни и 1 дете на 17?
Може на място да откажат да Ви настанят или да искат доплащане, което може да е неизгодно. Защо не пробвате голямото дете да го впишете като възрастен и малкото дете? Факт е,че повечето апартаменти са до 4 души и съвсем резонно за 5 системата ще предлага други помещения,на по- висока цена.

# 14
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 711
Да, и аз това си мисля. Ще променим търсенето.

Общи условия

Активация на акаунт