Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20

  • 67 172
  • 746
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7 418


Стъпка за невидимите деца на България.  Сайт.
Страницата на майките във фейсбук.

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема  

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


ЦЕНТРОВЕ ЗА РАБОТА С ДЕЦА АУТИСТИ:

Пумпелина

Център за приобщаващо образование

Логопедичен център "Логос"

Клуб "Слънчогледи"

Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с проблеми … тистичния спектър - държавен

Холиста клиник

Карин дом

Дневен център за деца с аутизъм и специални образователни потреб … uot;Тацитус"

Стъпка за невидимите деца на България
Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ
Стивън Оливър.РАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА
Игри с аутистични деца

Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново


Други теми свързани с аутизма
   
аутизма проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България  
деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм?  
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
за майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица...  
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?  
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца

# 1
  • Мнения: 2 140
Селма, благодаря за новата темичка! Heart Eyes
Тази сутрин Хриси пак иска да бъде по цвички./нали са бели Crazy/
Много е вероятно така да посрещнем дядо Коледа в ДГ. Confused

# 2
  • София
  • Мнения: 3 249
Селма  bouquet
Вчера много се е радвал на тържеството с Дядо Коледа. Дори не е търчал, а седял като другите деца на столче през цялото време, което мен май повече ме зарадва Simple Smile Е, не е искал да иде и да си вземе лично подаръка, както и да се снима с Дядото - това да е кусура. През ноща чак бълнува - Койеда, даъци Mr. Green
Хриси ще стане някоя примабалерина Wink
Подарих сутринта на госпожите книжката - Как да работем с дете с аутизъм в детската градина. Дано я прочетат Wink

# 3
# 4
  • Мнения: 616
Запис  Embarassed

Доника благодаря.   bouquet
Сигурно напролет ще тестваме с някое конче. Иска ми се някъде, където имат нещо по-малко като пони  Joy

# 5
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Селма, благодаря за новата тема  bouquet
n_alex76, твоята Хриси също е невероятно красива Hug Благодаря ти милите думи за Дари  bouquet
Имаме вече час за ЯМР в Токуда, на 27-ми сме на консултация за упойката. Това, което много ме притеснява, въпреки, че аз самата имам голям опит..
Купих си книгата "Как да работим с дете с аутизъм" - благодаря за препоръката! Който е от София и иска да я прочете мога да му я дам.
Мами, можете ли да ми препоръчата логопед, който работи с АБА терапия индивидуално.
Хубва ден на всички!

# 6
  • София
  • Мнения: 3 249
Диана, Селма ще ти даде инфо за тяхната бивша логопедка - Анна Зашева май се казваше. Работи с АБА. Ще чакам да кажеш как е минал ЯМР-то . Аз отлагам всичко за януари, защото сега ми е малко не възможно да отсъствам от работа Sad
ednakaka , на Войнеговци има 2 понита. Гого обаче си е грандоман и признава само големи коне Mr. Green Има една черна кобилка - така и не и научих името, която е много кротка и нея я язди без седло.

# 7
  • Мнения: 7 418
...........
Мами, можете ли да ми препоръчата логопед, който работи с АБА терапия индивидуално.
.........
  Заповядай ! Логопедът се казва Ана Заимова Peace

# 8
  • Мнения: 13 807
Здравейте и четита но ва тема
благодаря на Селма за положения труд.

Констанца  Hug с дишане или без пак ми се иска да имах калашник...

Диана прочетох за поставената диагноза.  ГРР- то ми хареса - звучи неутрално , детския аутизъм не ми хареса. Защо решиха да поставят толкова конкретна диагноза? Мислех си  че само в провинцията с лека ръка поставят такива сериозни диагнози на малки деца. Пиша го защото вярвам че във възраст между 3 и 5 детето има голям потенциял и ако се намери подходящия механизъм за въздействие то евсеки 6 месеца нещата могат да изглеждат много по оптимистични.

Доника- перфектен подарък си избрала -браво за куража.

Разпитвах ви за доц. боянова защото тя е дефакто първият невролог при който заведохме синът ни ( по скоро съпругът ми и детето направиха едно "мъжко" пътуване до София ) . Досега за почти 3 години дагнози не сме минавали през невролог и никой не е препоръчал защото не е виждал смисъл. Боянова също не вижда в него неврологичен проблем. Според нея няма нужда и от ЕЕг . Нарекла състоянието на  детето "дефазивна" нещо си ( дори не мога да го запомня ) , което се характеризирало с това че детето учело собствения си език като чужд , както се учи математика. успехи ще имаме само ако работим , така както досега. Явно за сега работим в правилната посока според нея. Така че труд труд и пак труд.

И още нещо. Да се похваля тихичко че детето започна да чете. След точно две години дъвкане дъвкане дъвкане на букви ( ами тя е много дълга нашата азбука бре ) от месец детето започна да се опитва да чете. вече чете думички. интересно му е много бързо научи буквите които го затрудняваха. Примерно вчера прочете Весела коледа - закачено на общината. Забелязвам че тов аму помага и на уроците със специалния педагог. примерно имат задача - тя му дава поредица от картончета с думи където една от буквите е отбелязана в червено. Той трябва да ги групира  според червената буква   "в началото",  в "средата и "в края ". Ами много трудно му беше да запомни коя групичка къде е. Педагожката се сети и му написа на листчета думите- начало, край и среда. постави ги в редичка и за него вече нямаше проблем да сортира картончетата като се оринетираше само по първите букви - Н за начало, С за среда и така.

момичета искам да ви пожелая весели празници.
Много много прекрасни моменти пълни с топлина уют любов сред обичани хора.

# 9
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Доника, Селма, много благодаря! Ще се свържа с нея веднага след празниците.
_re_ge, аз се надявам след 6 месеца да по-различна диагнозата...  хубавото е, че казаха, че Дари е с голям потенциал, а аз вярвам много в нея Heart Eyes
Не ми хареса как мина обследването -  в един ден беше всичко. Смятам, че и  дете в норма би се поизнервило и отегчило.
Ние се консултирахме с невролог, защото от ТЕЛК ни искаха такава консултация.
_re_ge, Поздравления за напредъка на детето! Желая през новата година да има все повече поводи за хвалби Hug

# 10
  • Мнения: 1 761



линк с пиктограми,гратис,можете да си свалите което ви хареса.


www.sclera.be

# 11
  • Мнения: 1 761


http://www.graviant.eu/categorieen/autisme/handige-hulpmiddelen/ … -small-met-geluid






пускам един линк,заснет от родителите на детето, за което става дум във филмчето.с помощта на звънче,което предизвестява новото занимание и асоцииращ предмет за всяка дейност у дома/ сърце за събуждане,закачалка за обличане,син лигавник за хранене,зелена чашка за пиене/ денят става предвидим за детето и за майката/учителката.

# 12
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Мами, желая на вас и смействата ви Светли празници! С пожелания за много успехи, прекрасни моменти и сбъднати мечти!

# 13
  • Мнения: 249
Весели празнци  Hug

# 14
  • Мнения: 1 738
Честито Рождество Христово и весела Коледа!!!
  bouquet

http://www.youtube.com/watch?v=tn65vGSBECw
http://www.youtube.com/watch?v=3B4aevUeaWY

Общи условия

Активация на акаунт