Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21

  • 56 308
  • 745
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7 418


Предстоящо събитие :
Международна конференция по аутизъм

Стъпка за невидимите деца на България.  Сайт.
Страницата на майките във фейсбук.

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема  

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


ЦЕНТРОВЕ ЗА РАБОТА С ДЕЦА АУТИСТИ:

Пумпелина

Център за приобщаващо образование

Логопедичен център "Логос"

Клуб "Слънчогледи"

Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с проблеми … тистичния спектър - държавен

Холиста клиник

Карин дом

Дневен център за деца с аутизъм и специални образователни потреб … uot;Тацитус"

Стъпка за невидимите деца на България
Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ
Стивън Оливър.РАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА
Игри с аутистични деца

Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново


Други теми свързани с аутизма
   
аутизма проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България  
деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм?  
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
за майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица...  
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?  
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца


     Тест АТЕС от Любознателна/Констанца
     Няколко теста от [desi]
     Справяне с проблемното поведение на децата: съвети към родителите на деца с Аспергер + 2 част от Констанца
     Разликите между разстройствата от аутистичния спектър и шизофренията  -  резюме/превод от DoctorAl

Последна редакция: ср, 08 май 2013, 07:54 от Селма

# 1
  • Мнения: 616
Искам само да кажа че книгата - Децата Аутисти - десет неща които можем да направим още сега за да помогнем на детето с аутизъм от Джонатан Леви много ми хареса и ми се струва, че нещата в нея работят.
И още нещо. В темата вместо огромни страници с информация как се диагностицира е по-добре да има информация как се работи с детето - за очен контакт, за говор и други.  Laughing
Не искам да ви критикувам, просто според мен терапията е по важна от името на диагнозата. А аз нямам самочувствието да пиша за тези неща защото още съм новак по въпроса и знанията ми са малко.

# 2
  • София
  • Мнения: 3 249
Селма  bouquet
Снощи и Гого се изрина - поне мина от ред и тази варицела ooooh! Не знам как ще се овардим да не се чеше...

# 3
  • София
  • Мнения: 2 351
Тук, Деси описва идеята за експеримента с чашите. Исках да ги имаме в удобство тези неща.

Еднакака, за съжаление няма универсално нещо, което да работи за всички деца с аутизъм. Няма две деца с тази диагноза с еднакви симптоми и няма как това, което работи при дадено дете да работи за всички. Затова и няма ръководство за работа с тях. Затова и няма такова в библиотеката.

Голяма част от линковете вече са неактивни. Свалени са от нета, вероятно заради авторските права. Не смея да ги качвам никъде, но ако някой търси нещо - нека попита и все някой ще го е запазил на файл и ще го препрати. Много е хубава книгата "Игри с аутистични деца" - разбирай терапевтични игри.
Игри с аутистични деца

Последна редакция: ср, 13 фев 2013, 10:33 от Катина

# 4
  • Мнения: 2 140
От петък пробно ще сме на плуване. newsm44
Дотогава трябва да спрем да се страхуваме от плувната шапка. Rolling Eyes

# 5
  • Мнения: 304

И още нещо. В темата вместо огромни страници с информация как се диагностицира е по-добре да има информация как се работи с детето - за очен контакт, за говор и други.   Laughing
Не искам да ви критикувам, просто според мен терапията е по важна от името на диагнозата. А аз нямам самочувствието да пиша за тези неща защото още съм новак по въпроса и знанията ми са малко.
Възхищавам ти се за тези разсъждения, ако бях стигнала и аз до този извод по-рано, щях да си спестя хиляди негативни емоции за детето и мен.
Според мен работата с детето трябва да е комплексна от страна на родителите и логопеди и психолози. Ако е само от страна на специалисти без родителите да се включат активно, резултата ще настъпи по-късно във времето Peace

# 6
  • Мнения: 7 418
.................
Според мен работата с детето трябва да е комплексна от страна на родителите и логопеди и психолози. Ако е само от страна на специалисти без родителите да се включат активно, резултата ще настъпи по-късно във времето Peace
     Hug Hug Hug

   От самото начало ,когато започнахме да се обръщаме към специалисти , смятах така . Обаче не получавах разбиране от самите тях ....
    Описвала съм...... Взимат ти детето , правят с него нещо ,връщат ти го .А ти после стоиш и се чудиш какво се случва .... Месеци наред нищо не се променя . Естествено никой нищо не ти обещава .......
    В един център на въпроса ми "как аз самата бих могла да работя с детето вкъщи?" ми отговориха " няма да можете ,защото нямате авторитет "  Crazy Crazy Crazy

    Добре че в края на краищата попаднахме на специалист ,който смяташе ,че родителят е най-основния терапевт на детето ,а специалистът е този , който дава насоки/идеи/знания и заразява родителя с подходите си .  Peace Ето тогава и се видя ,че наистина нещо се задвижва и детето тръгна да се развива  .  Peace

# 7
  • Мнения: 126
От петък пробно ще сме на плуване. newsm44
Дотогава трябва да спрем да се страхуваме от плувната шапка. Rolling Eyes

Много интересна статия - ново в лечението на аутизъм. В Германия са направили мозъчна
операция на 13 годишно дете с аутизъм. Операцията се е състояла в това да сложат
електроди в областта на мозъка, която отговаря за гнева - амигдала. Тези електроди
емитирали слаби електрически шокове, които стимулирали околните клетки. Детето е
започнало да има очен контакт след опрерацията, започнало да участва във всекидневните
активности като например да ходят с колата някъде и дори започнало да играе. Няколко
седмици след операцията започнало да изговаря първите си думи - мама, татко и гладен,
които били казани в правилен контекст. Под статията има линк в който се описва самият
научен експеримент на двустранна дълбока мозъчна стимулация в базолатералната амигдала.

DBS означава - bilateral deep brain stimulation - двустранна дълбока мозъчна стимулация

Връзката към статията - Brain surgery to treat autism - http://www.west-info.eu/brain-surgery-to-treat-autism/


DBS in the basolateral amygdala improves symptoms of autism and related self-injurious behavior: a case report and hypothesis on the pathogenesis of the disorder -

   1.Department of Stereotactic and Functional Neurosurgery, University of Cologne, Cologne, Germany

   2. Department of Child and Adolescent Psychiatry, University of Cologne, Cologne, Germany

   3. Department of Neuroanatomy, University of Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

We treated a 13-year-old boy for life-threatening self-injurious behavior (SIB) and severe Kanner's autism with deep brain stimulation (DBS) in the amygdaloid complex as well as in the supra-amygdaloid projection system. Two DBS-electrodes were placed in both structures of each hemisphere. The stimulation contacts targeted the paralaminar, the basolateral (BL), the central amygdala as well as the supra-amygdaloid projection system. DBS was applied to each of these structures, but only stimulation of the BL part proved effective in improving SIB and core symptoms of the autism spectrum in the emotional, social, and even cognitive domains over a follow up of now 24 months. These results, which have been gained for the first time in a patient, support hypotheses, according to which the amygdala may be pivotal in the pathogeneses of autism and point to the special relevance of the BL part.

Връзката към горният абстракт -

http://www.frontiersin.org/Human_Neuroscience/10.3389/fnhum.2012.00341/abstract


По принцип все ми е интересно да чета за нутриенти и аутизъм, но това горе ми се струва нещо
смислено и ефективно. Между другото амигдала отговаря не само за гнева, но и донякъде за
очния контакт!!!

How Does Anger Happen in the Brain? -

http://lakesideconnect.com/anger-and-violence/how-does-anger-happen-in-the-brain/

Горната статия обяснява защо амигдала е центърът в мозъка, който отговаря за
гнева - описва как се задейства амигдала.

 Party

Нещо от любимата ми област - нутриенти и аутизъм и по специално фолат и аутизъм.
Става въпрос за ново проучване за това дали дневно даване на фолинова киселина (folinic acid)
повлиява симптомите на аутизъм. Ще използват Leucovorin за това изследване.

Leucovorin Study for Autism

Откъс от статията "Leucovorin Study for Autism " -


Dr. Richard Frye is conducting an exciting study on the impact of a daily treatment of folinic acid on ASD-related symptoms. The hypothesis is that an folinic acid will improve folate metabolism in the brain, oxidative stress and mitochondrial function in children with autism, resulting in specific health improvements for patients with autism, a discovery that would be very welcome by the autism community.

Д-р Ричард Фрай провежда вълнуващо проучване на въздействието на ежедневно лечение с
фолинова киселина на симптомите свързани с ASD. Хипотезата е, че фолиновата киселина, ще
подобри фолатния метаболизъм в мозъка, оксидативния стрес и митохондриалната функция при децата с аутизъм.


Връзката към горната статията  Leucovorin Study for Autism -

http://www.ageofautism.com/2013/02/leucovorin-study-for-autism-.html


Знаете моето мнение по въпроса - препочитам 5-MTHF пред folinic acid.







Последна редакция: ср, 13 фев 2013, 18:48 от svinia007

# 8
  • Мнения: 1 738
svinia007,
не си дала линк към цялата статия, но сигурно го имаш. За всеки случай ти го пускам. http://www.biomedsearch.com/attachments/00/23/34/60/23346052/fnhum-06-00341.pdf
Може да се свали. Ще я прочета още веднъж преди да посмея да кажа нещо.

# 9
  • Мнения: 616

И още нещо. В темата вместо огромни страници с информация как се диагностицира е по-добре да има информация как се работи с детето - за очен контакт, за говор и други.  Laughing
Не искам да ви критикувам, просто според мен терапията е по важна от името на диагнозата. А аз нямам самочувствието да пиша за тези неща защото още съм новак по въпроса и знанията ми са малко.
Възхищавам ти се за тези разсъждения, ако бях стигнала и аз до този извод по-рано, щях да си спестя хиляди негативни емоции за детето и мен.
Според мен работата с детето трябва да е комплексна от страна на родителите и логопеди и психолози. Ако е само от страна на специалисти без родителите да се включат активно, резултата ще настъпи по-късно във времето Peace

Ние ходим при една логопедка повече от година без ефект. Дори не знаех че очния контакт е толкова важен, до сега не го бях търсила дори при игра в къщи. Нали на мен ми е трудно.
Сега сме при нова логопедка, тя си знае своето, но пък аз работя с него вкъщи и навън. Работя е силно казано, гледаме се в очите. Днес се опитах да му привличам вниманието в едно кафе докато си пиехме сокчетата. Погледна ме в очите за съвсем кратко, само като застана съвсем пред него и правя маймунджилъци. Какво ли си мислеха за мен останалите хора в кафето не ми се мисли, но в интерес на науката се опитвам да не ми пука.

В къщи е малко по-лесно и там се опитваме думи. Никога не е повтарял думи след мен, но открих къде е ключа от бараката с тази книга. Вместо да каже бонбон сега започнахме с б после с бо и стигнахме до бон. Накрая бонбон ще я усъвършенстваме, усещам аз.  Joy

Катина благодаря за книгата, захващам се да я чета.

Искам да ви помоля всички с вече проговорили деца да ми разкажете в кратко резюме какви конкретни действия са провокирали проговаряне, повтаряне и какъвто и да е напредък. Също и какво вади децата ви от черупката така да се каже. Опитвам се да работя с малкия вкъщи, виждам че това има ефект, но нямам теорията. Струва ми се, че пропускам важни неща. Както до сега пропусках очния контакт.

Последна редакция: ср, 13 фев 2013, 18:31 от ednakaka

# 10
# 11
  • Мнения: 13 807
.................
Според мен работата с детето трябва да е комплексна от страна на родителите и логопеди и психолози. Ако е само от страна на специалисти без родителите да се включат активно, резултата ще настъпи по-късно във времето Peace
    Hug Hug Hug

   От самото начало ,когато започнахме да се обръщаме към специалисти , смятах така . Обаче не получавах разбиране от самите тях ....
    Описвала съм...... Взимат ти детето , правят с него нещо ,връщат ти го .А ти после стоиш и се чудиш какво се случва .... Месеци наред нищо не се променя . Естествено никой нищо не ти обещава .......
    В един център на въпроса ми "как аз самата бих могла да работя с детето вкъщи?" ми отговориха " няма да можете ,защото нямате авторитет "  Crazy Crazy Crazy

    

Това е много странно. Ние получаваме обратна връзка от всички с които работим. Дори по време на работа на едната от специалните ни терапевтки присъствам на урока като с нея обсъждаме какво се случва, какви са затрудненията, какви вариации на упражнението могат да се направят, дали зададеният от нея въпрос е неразбран и ако се зададе по друг начин дали няма да има адекватен отговор, какво похвати да изпозлвам в различни ситуации... ако нещо се прави с "вътрешен глас' аз съм човека зад кадъра и така.

На другите места го вземат след като кажа какво сме правили катозададено  домашно и къде са били затрудненията.. След това те имат урок и след урока имаме 5- 10 минути през които ми се казва и показва какво са правили, в какво се затруднява, че са проверили нашето домашно , показал е какво е разбрал и какво иска допълнителна работа. Дават ми домашните и така. Следващият път носим папката- тетрадката зависи какво имаме за дадения урок.

Моето мнение също категорично е, че работата трябва да е комплексна , иначе няма така желания от нас резултат. Не мога да си представя как може това което се прави на занятието да не се прилага в живота- нещо което се прави основно от родителя.

# 12
  • Мнения: 304
Първата ни логопедка когато детето беше на три години, не беше чула за игровия подход при работа с деца. И като чертаеше едни цифри, букви и караше детето да ги запомни и оцветява ooooh!. А той неискаше ли неискаше, ревеше, ядосваше се, аз също. Когато сменихме логопедката разбрах, че игровия подход е много по забавен за децата и дори задължителен за работата особено възрастта 3-5 г.
Има специалисти и специалисти, човек внимателно трябва да ги подбира, защото загубеното време с неподходящ специалист трудно се наваксва и е безценно за детето, а също и за родителя.

# 13
  • Мнения: 13 807
Първата ни логопедка когато детето беше на три години, не беше чула за игровия подход при работа с деца. И като чертаеше едни цифри, букви и караше детето да ги запомни и оцветява ooooh!. А той неискаше ли неискаше, ревеше, ядосваше се, аз също. Когато сменихме логопедката разбрах, че игровия подход е много по забавен за децата и дори задължителен за работата особено възрастта 3-5

Първата ни логопедка беше такава. Сигурна съм че не беше наясно как се работи с дете със СОП макар и да беше работник на ресурсен център. Искаше от него да направи асансьор с езика- нещо важно за деца със звукопрозиносителни проблеми и неприложимо за невербални деца. както и настояване на близък очен контакт което допълнително го изнерваше. Детето я бойкотираше както можеше а беше на 3 и 4 месеца. Издържахме един месец след което разбрахме че не сме едни за други... И слава богу.

# 14
  • Мнения: 197
здравейте,
Следя от време на време информацията която излиза в нета за аутизма понеже имам братовчедче с тази диагноза.
Разбира се предполагам моите братовчеди са далеч по-информирани от мен заради личния си опит. На никой не пожелавам такава информираност. Но ми идват понякога идиотски идеи и понеже винаги като говорим на тази тема с братовчедка ми тя ме срязва понеже явно не и е много приятно, реших да попитам вас. Четох че една от хипотезите за болестта ако може така да се каже е свързана с неправилно усвояване на хранителните вещества ( или натравяне ) най-общо казано. До колкото знам детето е било на адаптирано мяко. В адаптираните млека има всякакви неща в това число и палмови масла. Кокосовото масло се води за супер храна. Правени са опити до колкото съм чела и помага за алцхаймер. Та въпросите ми са :  Е ли възможно тези масла да са с обратен ефект при някои  бебета? И въобще някой от вас хранил ли е датето си с адаптирано мляко?
 Изпробва ли ли сте как действа кокосовото масло на вашите деца? Не че са опитни мишки разбира се. Извинявам се ако съм ви притеснила със шантавите си въпроси. Ще се радвам ако някой е правил проучвания в тази насока и има някаква информация.

Общи условия

Активация на акаунт