Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 23

  • 73 211
  • 758
  •   1
Отговори
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773


Предстоящо събитие :
Международна конференция по аутизъм

Стъпка за невидимите деца на България.  Сайт.
Страницата на майките във фейсбук.

Важно!!! Споделено то Kezaja
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=513758.msg16805594#msg16805594

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 22
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема  

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


ЦЕНТРОВЕ ЗА РАБОТА С ДЕЦА АУТИСТИ:

Пумпелина

Център за приобщаващо образование

Логопедичен център "Логос"

Клуб "Слънчогледи"

Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с проблеми … тистичния спектър - държавен

Холиста клиник

Карин дом

Дневен център за деца с аутизъм и специални образователни потреб … uot;Тацитус"

Стъпка за невидимите деца на България
Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ


Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново


Други теми свързани с аутизма
   
аутизма проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България  
деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм?  
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
за майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица...  
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?  
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца


     Тест АТЕС от Любознателна/Констанца
     Няколко теста от [desi]
     Справяне с проблемното поведение на децата: съвети към родителите на деца с Аспергер + 2 част от Констанца
     Разликите между разстройствата от аутистичния спектър и шизофренията  -  резюме/превод от DoctorAl

     Семантико прагматично нарушение  
     Игри с аутистични деца
     Разбиране на аутизма . Стивън Оливър
  
     Филм за аутизма - "Мозъкът на Юго"
    

Последна редакция: пт, 13 сеп 2013, 14:26 от Diana

# 1
  • София
  • Мнения: 3 249
Мерси за темата  bouquet

# 2
  • Мнения: 616
Хайде и аз тук. Благодаря за темата   bouquet

# 3
  • Мнения: 7 418
Селма, аз нямах предвид Пентаксима, а тази ваксина, която го замести. Ще и намеря името.
..........
    Да, да , Диана . Разбрах това ...  Hug
    Но добавих нещо мое си за Пентаксима , въпреки ,че ти специално него не го поставяш под съмнение .

    Благодаря за темата !   bouquet

# 4
  • Мнения: 2 140
Хайде с нещо положително:
“Новият Моне” е момиченце само на 3 годинки  redecoration
Diana, благодаря за новата тема.  bouquet

# 5
  • Мнения: 13 806


Запис в темата.
Благодаря нз Диана за  Hugположения труд


н_алекс това си го пропуснала. Обсъждахме го в предната тема, констанца пусна линка май . Аз гугълнах малката художничка. видях и клипче как рисува, обсъдихме с Катина че детето е голичко до кръста което за бг е ОК, но за Хамерика е направо ШОкиращо.  Честно казано за мен беше плашещо да гледам  клипчето как рисува. В това няма нищо "нормално" ако разбирате какво имам в предвид.

# 6
  • Мнения: 1 738
Това мисля, че не съм ви пускала. Някой може и да се ужаси, но на мен ми е мило, защото е много типично за голяма част от децата от спектъра - съсредоточеност, и подробности, подробности ... Различно от начина на рисуване на невротипичните деца, но си е тяхно и кой както иска, но аз го уважавам и не мисля, че трябва да се стремим да го изкореним. http://www.drawingroads.com/autism-artwork.html  Hug

# 7
# 8
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Селма, хубав линк. Аз изгоних нашата микровълнова печка преди година.
Мами, преди известно време някой питаше за нещо успокоително, което може да дава на детето. Вчера една близка педиатърка ми препоръча това http://www.marvi.bg/kindinorm-kindinorm-pri-povedencheski-proble … granuli-5887.html
От днес ще го давам на Дарето и ще споделя резултати.
Аз също много харесвам рисунките на аутистичните деца - имат много детайли по тях, но ми напомнят за графиката на старите компютри и видео игри.

# 9
  • Мнения: 7 418
Селма, хубав линк. Аз изгоних нашата микровълнова печка преди година.
........
   Аз не допуснах да имаме такава изобщо .

# 10
  • Мнения: 2 140
Още пасти за зъби без флуор:
Бочко-бебешка паста за зъби
_re_ge, не съм пропуснала. Даже и аз пуснах линк тогава, но това е ново и ми хареса, че е сравнено детенцето с Моне. Wink

# 11
  • Мнения: 616
Още пасти за зъби без флуор:
Бочко-бебешка паста за зъби
_re_ge, не съм пропуснала. Даже и аз пуснах линк тогава, но това е ново и ми хареса, че е сравнено детенцето с Моне. Wink
Имайте в предвид и глицерина. Не знаех за него. Човека с най-здрави зъби който познавам си ги мие веднъж на 1-2 месеца. Бели са му и няма лош дъх. ММ де. Това ме накара да се замисля, дали всичкото това миене на зъби не е фейк промиване на мозъци. Да добавя че диетата му се състои от кола, шоколади и даже близалки, по зле от малко дете. Значи сладкото не е проблем.

# 12
  • Мнения: 7 418
    Мдамм .... В детската паста ,която ползват моите деца , има глицерин .....

# 13
  • Мнения: 1 070
Здравейте   bouquet

Не разбрах за глицерина-трябва ли да присъства или не?

 Не съм изчела още всички материали от първа страница, в момента съм на метода на Ловас. До колкото забелязвам и психолозите работят с него. Има ли "други методи" така да се изразя, знам, че зависи индивидуално и от детето, но когато то не разбира по-голямата част от речта ( да не казвам, че почти нищо не разбира в сравнение с връстниците си) все още не мога да разбера как се процедира.
Но много ми хареса и добре е обяснено за справянето с агресията, как по-рано не попаднах на това!

Имам  книжка в pdf. формат, която мисля не присъства в първа страница, как да я препратя към вас, ако някой ми даде мейл мога да я изпратя. "РAБOТА В ХОД -
Поведенчески стратегии за справяне и програма за
интензивно поведенческо лечение на аутизма"

# 14

Общи условия

Активация на акаунт