Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 25

  • 117 591
  • 772
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 3 249




Стъпка за невидимите деца на България.  Сайт.
Страницата на майките във фейсбук.

Важно!!! Споделено от Kezaja
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=513758.msg16805594#msg16805594

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 24
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 23
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 22
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема  

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08

ДИАГНОСТИЧНИ КРИТЕРИИ DSM V с благодарности за превода на констанца ново



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


Сравняване на категориите, влизащи в диагнозата ГРР (PDD) в класификациите DSM и МКБ-10 (ICD-10) с благодарности за превода на констанца ново


Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ


Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново
Стая за игра според Son Rise
превода е направен от семейство Атанасови ново

Други теми свързани с аутизма
   
аутизма проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България  
деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм?  
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
за майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица...  
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?  
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца


     Тест АТЕС от Любознателна/Констанца
     Няколко теста от [desi]
     Справяне с проблемното поведение на децата: съвети към родителите на деца с Аспергер + 2 част от Констанца
     Разликите между разстройствата от аутистичния спектър и шизофренията  -  резюме/превод от DoctorAl

     Семантико прагматично нарушение  
     Игри с аутистични деца
     Разбиране на аутизма . Стивън Оливър
  
     Филм за аутизма - "Мозъкът на Юго"
    

Последна редакция: сб, 22 ное 2014, 20:15 от Доника

# 1
  • Мнения: leet
Честита нова страница!:)

# 2
  • София
  • Мнения: 3 249
Влади, права си, хубаво е да има избор...Ако теб "не те даваха по телевизията" мислиш ли, че щеше да получиш същото отношение? Питам просто. А по случай откриването - понеже работя в близост до клиниката и срещнах позната преди малко. Оплаква ми се, че детето го боляло зъбче. Попитах защо не отидат във въпросната клиника - ходили, но "детето ги изнервяло". Детето е на 3г, в норма...Няма да коментирам повече. Моите деца си имат зъболекарка така или иначе  Wink
Семейство Атанасови, качих линка Wink

# 3
  • Мнения: 2 140
Хайде в новата темичка повече оптимизъм!
Човек като Ви чете се чуди от какво се оплаквате? Имате избор!
Хайде сега се замислете за дълбоката провинция, където ако искаш да родиш трябва да пътуваш 80 км.Детски пулмолог и алерголог- също.
Повече няма да изреждам, да не излезе че се оплаквам. Crossing Arms

# 4
  • София
  • Мнения: 3 249
Така е Нинче.  Hug
 В този дух - стига с депресии и тн от състоянието на децата ни! Нали са живи и здрави!. Днес научих за внезапната смърт на детенцето на моя позната.Няма година и половина  дори. Това е трагедия...Може да изглежда тъпо в очите на някои, но по-добре да си мисля, че някой ден детето ми ще се оправи, отколкото да гледам нанего като дете с проблем. Така не му помагам...

# 5
  • Мнения: 2 140
Ами то проблемът не е на детето, а наш.Да го приемем каквото е и да вървим напред! Peace

# 6
  • Мнения: leet
Дони,

Ама аз не съм им клиентка на клиниката.

Както казваш ти "Слава Богу си имам зъболекар"
то всеки си има:)

Те обаче просто правят неща, от които има нужда, факт е, че има ниша- една клиника за работа под пълна анестезия, само в центъра на София не е достатъчна дори за София.
Те ще направят същото и в страната, поне в 2- 3 града..

Ако всеки нещо направи, какво би станало?!

Иначе имам добро отношение от тях и предполагам, че ще е същото и ако съм им пациент, както и детето ми.

С помощта на мотивацията , преди половин година синът ми спря да ползва услугите на пълната анестезия в денталната практика, беше мотивиран, че някъде ще го взема с мен, ако седне на зъболекарския стол  при моя зъболекат и разреши да му се направи кариес без упойка.
Кариесът беше шиечен, той изтърпя стоически и от тогава вече ходи на зъболекар, както се ходи, при моя зъболекар естествено, преди 2 седмици беше на почивстване на зъбен камък последно.

До преди половин година около два пъти годишно ходехме в Юниордент, под пълна анестезия и ми ставаше все по- трудно, защото го носех на гръб от четвъртия етаж на клиниката до колата, в процеса на излизане от упойката, а той расте естествено и не може да се пракрира точно до клиниката.
А аз съм майка му, баща му,брат му сестра му и поне една баба и двама дядовци едновременно. Също това беше съпроводено и с отпуск за мен.

Признавам, че съм изкушена да ползва услугите на Ео Дент, поради високото качество- всичко вътре е вълшебно и изглежда като в приказка, но но съм сигурна, че за него ще е ОК, ако смени сегащния си зъболекар, при който вече свикна.

А че ме даваха по телевизията, то е нормално, защото беше част от борбата ми- за достойнството на живота на детето ми, и не само неговия естествено.
И то, след като осъзнах, че всичко положително за развитието му и всички промени и нагласи, минават през пътя на информираността.

Защото ти сега се хвалиш, че нямащ проблеми с родителите на другите деца, които учат с детето ти.
Е, аз преди години имах- огромни!
Преместваха си децата в други училища, директорката издаваше заповед да не влиза в клас...

И влязох в борбата..
Така че, за да имаш разбирането и приемането на родителите, е минало време, в което обществото ни- стъпка по стъпка, е получавало информация.

# 7
  • Мнения: leet
Току що една майка е писала във фейса на Фондация "Стъпка за невидимите деца на България", че й се е наложило да използват услугите на Ео Ден и са страшно благодарни и доволни.

Хора разни, разни идеали.., нека да има повече креативни хора и да ги поущряваме..

И трябва час по- скоро, да има такива възможности в повече градове, защото преди време, когато позлвахме услугите на Юниордент, винаги имаше и деца с родители от страната.., а животът на тези родители и без това е достатъчно сложен..с липсата на услуги става още повече...

# 8
  • Мнения: 1 738
Доника,
поздрави и от мен. Добре е да има повече активни родители и повече деца, които обществото да вижда и  разбира, че са деца като всички други, заслужаващи да бъдат заедно с останалите.  Hug
Марк днес взе държавния си изпит по специална педагогика и възнамерява да се занимава основно с деца от спектъра. Надявам се и ти да го направиш следващата година. Няма по-добра професионална мотивация от тази на родителите на деца с ASD. Дано с времето има повече такива специалисти, които да са посланиците на нашата общност в масовото училище. Grinning

 Майки
Преди няколко месеца нашето момче получи стоматологично обслужване на много високо ниво в ЕО дент. Марк беше възхитен и от обстановката, и от отношението на персонала. Преди месец отново им се обади за преглед по повод леко раздразнение на венец. Приеха го без никакъв проблем. Друга майка, на която споделих за тази безплатна и висококачествена услуга също заведе детето си там и каза, че е доволна. Grinning

# 9
  • Мнения: 13 807
Кезайя


Цитат___________________________

"ГРР не се влияе от нивото на IQ.


ГРР- то е разстройство на развитието, а IQ- то може да варира от много ниско - умерено или тежко умствено изоставане до IQ в норма или над средното за възрастта.
А разстройството в развитието се характеризира с много признаци, повечето от които , свързани с разбирането на общоприетите социални правила и норми и съответно- с поведението.

Ко- Ко, Кой ви смени диагнозата- в Св. Никола ли?
Защото ако са те, не може да са ви я обяснили по този начин.
"

____________________________________________


Това беше във връзка с диагностика на моят син а не този на Ко-Ко.
Тази година от февруари минахме няколко теста и диагностика на местно ниво - Варна. Тук е диагностиран с това ГРР неустановено. Били сме в София при  Стамболова, Матанова, Божинова, Виолета Боянова но платено без документ  в рамките на изтеклите 4 години . той документа не ни е и трябвал. ЛКК- то го ползвахме само за работа с психолог и за ресурсно в градината. Свети Никола смятахаме да го посетим ако има съмнения за готовност за първи клас.

При синът ми с предодоляване на дефицитите подчертаното горе изчезна. Социална адекватност, реципрочна емоционалност , разпознаване на ситуации и емоции - в норма , дори казаха че в това отношние е малко напред от върстниците си , не е чудно, не е дошло ествено а защото  сме работили над това . Оставаше да видим за  Iq-то защото ако беше под норма щяха да ни оставят ГРР-то.  Иначе какво да ни поставят като диагноза- бавноразвиващ ли ?
 
От там на Векслер е в норма , визуална интелигненост много над нормата защото е компенсираща, слуховата малко под нормата - нормално за дефицита който  си представям че  има. Още един тест по методика Бине-Терман в норма. В резултат психиатрите няма как да продължат с диагноза ГРР. Слагат това което писах- езиково-говорна дисфазия.



Затова пиша отново и отново че дете с някакви дефицити на 3 години има поведение на дете от спектъра но дали е такова. с предоляването им нещата се нормализират, или да кажем докато са намерени подходящите методики за компенсация на дефицит и поведенческите или социални проблеми няма да са на лице.


КО КО

Цитат :

_______________________
 А в какво се изразява сегащната диагноза, говорно разстройство.
__________________________________


моят син има проблеми с преработката на информацията която постъпва по слуховия канал. Не е глух но мозъка му работи по различен начин. Ако му сервираш информация само на слух той не може да я разбере изцяло а само някаква част. ако същата тази информация постъпи част по слуховия част по зрителния канал, той я разбира напълно преработва и може да даде правилен отговор. Ескпресивната му реч  също си има своите проблеми - аграматизми, малко изкуствено/ неестествено съчетание по род и число но за дете което не е правило изрчение от две думи до 5-тата си годишнина доста добре се справя. След като започнахме да коменсираме дефицита с постъпване на повече зрителна информация и разбира се с развитие на речта всичко което демонстрираше като асоциално поведение полека лека отпадна. Тази година вече е неотличим от децата в градина като поведение .

Последна редакция: чт, 19 юни 2014, 02:02 от _re_ge

# 10
  • Мнения: 3

запис в новата тема Simple Smile

# 11
  • Мнения: 104
Кезайя


Цитат___________________________

"ГРР не се влияе от нивото на IQ.


ГРР- то е разстройство на развитието, а IQ- то може да варира от много ниско - умерено или тежко умствено изоставане до IQ в норма или над средното за възрастта.
А разстройството в развитието се характеризира с много признаци, повечето от които , свързани с разбирането на общоприетите социални правила и норми и съответно- с поведението.

Ко- Ко, Кой ви смени диагнозата- в Св. Никола ли?
Защото ако са те, не може да са ви я обяснили по този начин.
"

____________________________________________


Това беше във връзка с диагностика на моят син а не този на Ко-Ко.
Тази година от февруари минахме няколко теста и диагностика на местно ниво - Варна. Тук е диагностиран с това ГРР неустановено. Били сме в София при  Стамболова, Матанова, Божинова, Виолета Боянова но платено без документ  в рамките на изтеклите 4 години . той документа не ни е и трябвал. ЛКК- то го ползвахме само за работа с психолог и за ресурсно в градината. Свети Никола смятахаме да го посетим ако има съмнения за готовност за първи клас.

При синът ми с предодоляване на дефицитите подчертаното горе изчезна. Социална адекватност, реципрочна емоционалност , разпознаване на ситуации и емоции - в норма , дори казаха че в това отношние е малко напред от върстниците си , не е чудно, не е дошло ествено а защото  сме работили над това . Оставаше да видим за  Iq-то защото ако беше под норма щяха да ни оставят ГРР-то.  Иначе какво да ни поставят като диагноза- бавноразвиващ ли ?
 
От там на Векслер е в норма , визуална интелигненост много над нормата защото е компенсираща, слуховата малко под нормата - нормално за дефицита който  си представям че  има. Още един тест по методика Бине-Терман в норма. В резултат психиатрите няма как да продължат с диагноза ГРР. Слагат това което писах- езиково-говорна дисфазия.



Затова пиша отново и отново че дете с някакви дефицити на 3 години има поведение на дете от спектъра но дали е такова. с предоляването им нещата се нормализират, или да кажем докато са намерени подходящите методики за компенсация на дефицит и поведенческите или социални проблеми няма да са на лице.


КО КО

Цитат :

_______________________
 А в какво се изразява сегащната диагноза, говорно разстройство.
__________________________________


моят син има проблеми в преработва на информацията която постъпва по слуховия канал. Не е глух но мозъка му работи по различен начин. Ако му сервираш информация само на слух той не може да я разбере изцяло а само някаква част. ако същата тази информация постъпи част по слуховия част по зрителния канал, той я разбира напълно преработва и може да даде правилен отговор. Ескпресивната му реч  също си има своите проблеми - аграматизми, малко изкуствено/ неестествено съчетание по род и число но за дете което не е правило изрчение от две думи до 5-тата си годишнина доста добре се справя. След като започнахме да коменсираме дефицита с постъпване на повече зрителна информация и разбира се с развитие на речта всичко което демонстрираше като асоциално поведение полека лека отпадна. Тази година вече е неотличим от децата в градина като поведение .

Здравей, на колко години е твоя син . Моя син е на 3 години и 10 месеца не може да говори изобщо . Само издава звуци , понякога ми се струва, че иска да ми каже нещо но неможе. Simple SmileТези тестове на колко години сте ги правили.

# 12
  • Мнения: 83
Re_ge  Благодаря за изчерпателния ти отговор. Добре че ви има давате не малко подкрепа и кураж на новодиагнотицираните. А това е адски важно в борбата, която няма да е лека   bouquet
 
Rexina аз съм нова тук и не мога да ти помогна със съвети, но водили ли сте детето на специалисти?

# 13
  • Мнения: 104
Re_ge  Благодаря за изчерпателния ти отговор. Добре че ви има давате не малко подкрепа и кураж на новодиагнотицираните. А това е адски важно в борбата, която няма да е лека   bouquet
 
Rexina аз съм нова тук и не мога да ти помогна със съвети, но водили ли сте детето на специалисти?
О да само, че ние не живеем в България Simple Smile

# 14
  • Мнения: leet
 Ама _re_ge ,

Тези хора, при които сте водили детето в София на платен прием-  Стамболова, Матанова, Божинова, Виолета Боянова, но без документ  в рамките на изтеклите 4 години- те не са диагностици и тяхното мнение не дава диагноза, и има стойността горе долу като на нашето мнение!

Диагнозата се прави в Св. Никола и за родителите е безплатно, по клинична пътека.
Диагностиката се прави от екип:
- двама детски психиатъра;
- психолог;
- логопед;

След обстойно обследване и обобщаване на мнението и заключенията, повечето развитийни разстройства се диагностицират от тях с ГРР, по- рядко в диагнозата пише аутизъм, или атипичен аутизъм, или ранен детски аутиззъм- когато маркерите са достатъчно много,  но в повечето случаи е ГРР.
Виж, атипичния аутизъм е свързан с умствено изоставане.

За да постави екипа от диагностици диагноза "Атипичен аутизъм", децата  показват дълбока умствена изостаналост (при тези деца е трудно да се открият специфичните анормални поведения, необходими за поставяне на диагноза “аутизъм”).

А ГРР- то отново подчертавам, няма отношение към IQ- то- ГРР- то е разстройство на развитието и е свързано с дефицити в развитието, но не е - Умствена и интелектулана изостаналост. Не че голяма част от диагностицираните нямата такава, именно заради дефицитите си, но не е задължително и не всички.

това е грешно послание, което даваш, че с покриването на тестовете за интелигентност се излиза от ГРР!

 IQ- то може да е всякакво и детето да има ГРР.

Намери начин да заведеш детето на диагностика в Св. Никола и да получиш диагноза.


Това е абсолютна безмислица, че ако IQ- то му било ниско, диагнозата щяла да е ГРР.

Освен това, всеки специалист ще ти каже, че щом детето има езиков дефицит, има задължително и изоставане в развитието, защото нещата са свързани и се командват от един център.

Съжалявам, че съм се обърнала към Коко вместо към теб, но въпросът е принципен.

Последна редакция: чт, 19 юни 2014, 09:57 от Kezaja

Общи условия

Активация на акаунт