Ebay 94

  • 50 921
  • 751
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 4 518


ВНИМАНИЕ!!! В ибей не се пазарува както в другите онлайн магазини! Кликване на Buy it now и/или спечелването на търг е равнозначно на сключване на договор, с който се задължавате да ПЛАТИТЕ стоката!


ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ:
   1. Ако на Postage пише Free, доставката безплатна ли е?  Да!
   2. Над каква сума пратка отива на митница в UK?  Над £15 се дължи ДДС, над £135 - мито.
   3. Какво значи Collection in Person/Pick Up и какво да правя сега?  Означава, че купувачът трябва да си вземе стоката директно от продавача. В тези случаи си намираме куриер, който да осъществи взимането вместо нас.
   4. Платих си стоката, но продавачът все още не я е отбелязал като изпратена.  Продавачът не
е длъжен да отбележи, както и да отговаря дали е пратена и кога.
   5. Поръчах нещо с безплатна доставка, къде му е тракинг номер?  Безплатните и евтините доставки нямат проследяване.
   6. В ибей ли да отворя кейс или диспут в Пейпал?  На едно от двете места.
   7. Имам рефънд, но не виждам парите, кога ще дойдат?  До 3-5 работни дни ще са видими, от ПП също го казват в уведомителния мейл за върнати пари.
   8. Спечелих нещо в немския ибей, продавачът иска банков превод, какво да правя?  Германците предпочитат този начин, с цел избягване таксите на ПП, при тях междубанковите преводи са без пари, но един международен от БГ дотам може да струва ПОНЕ 10 евро (проверете си в банката). Четете, оглеждайте и си правете сметка дали ви изнася ПРЕДИ да играете на търга.
   9. Как да докладвам некоректен продавач?  От този линк.
 10. Как да се свържа с Ибей? Oт този линк http://ocsnext.ebay.co.uk/ocs/cusr?query=1460


Как се отваря кейс в ибей и как се ескалира (описано от ronicat):
Скрит текст:
Пускане на case в eBay: Кейс може да се пусне до 30 дни от датата (реалната по тракинг номер или предполагаемата от обявата) на доставка. Ако пуснем кейс в eBay  не може да пуснем диспут в PayPal.
От менюто горе в дясно от Customer support избираме Resolution Centre и попълваме проблема (напр. неполучен продукт, не отговаря на описанието или желание за връщане срещу рефyнд). Има и линк My problem is not listed here който ни отвежда в customer support да изберем и докладваме. След като сме избрали проблема потвърждаваме и ни води на следващата страница където трябва да си изберем за кой продукт искаме да отворим кейс. Избираме и потвърждаваме. На следващата страница ни пита дали сме се свързали вече с продавача/купувача. Преди да се отвори кейс трябва да се свържем с продавача и да обясним проблема и да се опитаме да го разрешим помежду ни. В случай че е невъзможно и сме изчерпали всички възможности то тогава прибягване на отваряне на кейс. Затоава логично е да се избере Да - вече сте се свързали с продавача/купувача. Потвърждавате и ви води на нова страница където трябва да потвърдите че отваряте кейса (open a case online). Може да има някакъв текст като например че не сте платили през пейпал (Open a case online and we can try to help you work it out with the seller. Please note that this item was not paid for with PayPal and therefore is not covered by eBay Buyer Protection) Напр. ако сте платили по банков път или с друг пейпал акаунт. Потвърждавате отварянето на кейса и ви води на нова страница където подробно описвате какво се е случило. Първоначално има няколко опции с падащи менюта (какъв е проблема, дали вече сте се свързали с продавача/купувача, кога е платено, тел. за връзка (и дали искате да го вижда продавача/купувача), какво искате с този кейс и поле More comments където трябва да опишете подробно всичко, а също и поле Additional information където също попълвате в свободен текст. Ако искате да прикачите снимки то може да сложите линк към снимката. Няма опция за прикачване както е при комуникацията с продавача/купувача по мейл системата на eBay. Най-отдолу са бутоните Open the case (потвърждавате отварянето на кейса) и Cancel. Потвърждавате и чакате продавача/купувача да му отговори. Ще получите имейл ако това стане. Но по всяко време можете да следите състояните но кейса (от Customer support и след това Resolution Centre, най-долу се вижда таблица Your cases. В случай че трябва да върнете стока, то трябва да е до 3 дни от пускането на кейса. Ако продавачът/купувачът  ви отговори и не сте съгласни с него можете да ескалирате и тогава eBay customer support ще се произнесат. Ескалирането може да се направи 8 дни след отварянето на кейса. От табличката Your cases натискате най в дясно линка Take action и ви води на следващата страница Case open: Work it out   с обяснения и голямо копче Respond to case. Натискате го и ви води в нов прозорец Respond to your case. Над копчето  Respond to case има знак ? който ни обяснява до кога продавача/купувача трябва да се свърже с нас (дата) и ако не го направи или не сме доволни от резултата от коя дата можем да ескалираме кейса до customer support. Ако искаме да ескалираме натискаме отгоре му и се отваря няколко графи които трябва да попълним, да опишем какво се е случило, също много подробно описваме какво е станало след като сме отворили кейса и какво искаме в Your message to Customer Support. Натискаме Submit ако искаме да ескалираме или cancel за отказ. При потвърждение кейса ви се затваря и customer support ще отговорят до 48ч. окончателно за взетото решение. В табличката your cases статуса на кейса става Case closed by Customer Support. А от линка See case details можем да видим какво са отсъдили eBay.

Със съдействието на fandango , последните промени в Money Back Guarantee http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html

Пейпал - помощ!
Как се пуска диспут в ПейПал
Митници и куриерски услуги
Postage and Packaging policy update
Отказ от наддаване
Искам да продавам в eBay
Snipe Sites - Какво е Snipe?


Разяснения на Ибей на български език:
http://ebay-help.net/index.php
http://narmag.info/viewforum.php?f=6&sid=ef121742edd5bdb12ddf1a3a78580d0c


Пощенски тарифи и разходи
Английски пощи;  USPS;  DHL.de;  БГ пощи

Кой куриер ще даде по-ниска цена за доставка при pick-up - Ако искате да купите нещо от Ибей, което е обявено само за "pick-up" в сайта пускате търг "кой куриер ще ви даде по-ниска цена". Куриерските компании залагат и бидовете намаляват надолу. Бид-ът представлява цената за вземане на стоката от дома на продавача и доставяне до избрания от вас адрес. За пускането на такъв търг не се заплаща нищо. Само, ако искате обявата да е оградена в цвят, за да е "по-видима", се заплаща.
Още куриерски фирми: http://www.parcel2go.com/quickquote
                                       http://www.parcelmonkey.co.uk/
  Карта за търсене на адрес

Проследяване на пратка в Royal Mail, изпратена от България (стъпка по стъпка)
Проследяване на пратки



Универсален калкулатор за пресмятане на номер за:
  Дамски и мъжки обувки и дрехи
   International Bra and Dress Size Conversion


Таблици
детски дрехи;  детски обувки

дамски дрехи;  дамски обувки

мъжки дрехи;  мъжки обувки

обувки;  спортни марки обувки;   adidas - дрехи и обувки ;  чорапи  и  шапки

         


Полезно
Преводач 1     Преводач 2

 


Теми:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 20, 22, 23, 24, 25 , 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 , 35, 36, 37 ,38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63,64,65,66,67, 68; 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75,76,77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93


Приятно пазаруване и успешни продажби!


Последна редакция: чт, 06 ное 2014, 15:13 от Горгона

# 1
  • Мнения: 1 162
  Горгона


  Hug  Grinning

   и да не е само запис -  можеш ли да промениш  линкът към чата? те нали са го скрили, за да не им досаждаме  Mr. Green

  Сега е тук     http://ocsnext.ebay.co.uk/ocs/cusr?query=1460


  
  

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 4 518
И аз ви благодаря, момичета.Поправих линка към чата, ако има още нещо - свиркайте и на лични , докато още може да се редактира поста.

Аз чакам един бъндъл дрешки за сина ми и малко червилца и гланцчета за мен  Crazy

# 3
  • Мнения: 1 162
Горгона

 Единственото, за каквото сега се сещам - поредните промени в Money Back Guarantee  newsm78

 Ако искаш, дай направо линк към тях -

 http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html


 последната промяна била е, че възможно е връщане на парите за пощенски.

 И пак да ги променят, все там ще има техните безкрайни нововъведения  Grinning

Последна редакция: чт, 06 ное 2014, 15:16 от fandango

# 4
  • Sofia
  • Мнения: 15 553
   "2. Над каква сума пратка отива на митница в UK? – Над £15 се дължи ДДС, над £135 - мито."

   Тук май видях малка грешчица – ДДС не се ли дължеше над 15 евро (демек, 30 лв.), а не паунда, или аз бъркам? Thinking

# 5
  • Мнения: 113
И аз да се запиша да ви следя. Обявих часовник и сенки за очи, остава да се надявам , че ще ги продам Simple Smile

# 6
  • Мнения: 1 162
   "2. Над каква сума пратка отива на митница в UK? – Над £15 се дължи ДДС, над £135 - мито."

   Тук май видях малка грешчица – ДДС не се ли дължеше над 15 евро (демек, 30 лв.), а не паунда, или аз бъркам? Thinking

 Става дума за UK  Grinning не за България, така че всичко е вярно  Peace

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 15 553
   Аха, ясно. Peace Но все пак не разбирам, защо е написано за UK, а не за Б-я? newsm78

# 8
  • Мнения: 1 162
  Аха, ясно. Peace Но все пак не разбирам, защо е написано за UK, а не за Б-я? newsm78

 За България всички знаят  Grinning А за Англия преди време преровихме всички митнически сайтове за да намерим тази информация. Mr. Green  това е заради превозвачи от Англия

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 15 553
  Аха, ясно. Peace Но все пак не разбирам, защо е написано за UK, а не за Б-я? newsm78

 За България всички знаят ...

   Знаят те... Twisted Evil Виж, че разлика между ДДС и мито не правят инцидентно включващите се в темата лица. Joy

   Иначе, за UK и аз не бях сигурна за стойностите, преди да ги видя написани тук. Peace

# 10
  • Мнения: 5 295
А аз да споделя. Имам развитие по този казус
Цитат
Момичета, за пръв път имам такъв проблем - продавачът е пуснал две пратки до превозвача, като едната е за мен, а другата по погрешка я пуснал на същия адрес. Сега ме моли да му върна тази, която не е за мен. Като предлага дори да ми върне парите за моята пратка.  Помолих превозвача да не приема въпросната пратка, за да се върне обратно. Но явно няма да стане. Какво да правя, как да обясня на продавача, че няма да се получи? Докато пристигне в България, докато я върна ще мине доста време. И как ще обясня, че ще пътува от друга държава?


Върнах грешната пратката на продавача с извинително писмо. Естествено не се проследяваше. А вчера получих положителна оценка и  писмо от продавача с благодарности и молба за мой email.  Върна ми стойност на моята пратка + пощенски до превозвача + пощенски до Англия. А не съм споменавала за тях изобщо.

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 4 518
La_Valletta перфектен завършек на ситуацията, наистина!Навсякъде има и кретени,има  и свестни продавачи, въпросът е на какви попадаме Simple Smile

Видяхте ли новите възможности / за мен нови поне  Crazy/ за филтриране и подреждане на поръчките, може да се редят по чакащи фийдбек, по чакащи плащане..

# 12
  • Мнения: 1 495
Искам да попитам следното - майка ми е дистрибутор на една фирма за разни добавки, козметика и т.н. Аз също скоро ще стана представител на една марка. Та въпроса ми е какви са условията , за да продавам тези продукти в ибей? Аз ще попитам фирмите за цени, които да слагам и т.н. , смисъл няма аз да си ги измислям, защото това са световни марки. Но за самата продажба в ибей става въпрос. Трябва ли да се регистрирам като бизнес профил? Някакви такси нещо ще дължа ли? Снимките ще ги ползвам от интернет пространството, няма да са мои , защото на практика тези продукти аз няма да ги притежавам , а ще ги поръчвам.

# 13
  • Пловдив
  • Мнения: 4 518
Искам да попитам следното - майка ми е дистрибутор на една фирма за разни добавки, козметика и т.н. Аз също скоро ще стана представител на една марка. Та въпроса ми е какви са условията , за да продавам тези продукти в ибей? Аз ще попитам фирмите за цени, които да слагам и т.н. , смисъл няма аз да си ги измислям, защото това са световни марки. Но за самата продажба в ибей става въпрос. Трябва ли да се регистрирам като бизнес профил? Някакви такси нещо ще дължа ли? Снимките ще ги ползвам от интернет пространството, няма да са мои , защото на практика тези продукти аз няма да ги притежавам , а ще ги поръчвам.

Такси се дължат , разбира се, ибей се издържа от това.Всички условия се намират в How to sell секцията, има линк в първия пост.

# 14
  • Мнения: 1 162
Elizabett

 освен това, което написа Горгона, има и още нещо - така наречена VeRo програма

  прочети ето това
  http://pages.ebay.co.uk/vero/about.html

  и тук потърси тази марка

  http://vero.ebay.com/

  Ако марката е в списъка - не знам, как се процедира, ако ще сме честни  Mr. Green Единственото, за което се сещам, трябва да поговориш със самия ибей.


 

Общи условия

Активация на акаунт