ВНИМАНИЕ!!! В ибей не се пазарува както в другите онлайн магазини! Кликване на Buy it now и/или спечелването на търг е равнозначно на сключване на договор, с който се задължавате да ПЛАТИТЕ стоката!
ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ:
1. Ако на Postage пише Free, доставката безплатна ли е? Да!
2. Над каква сума пратка отива на митница в UK? Над £15 се дължи ДДС, над £135 - мито.
3. Какво значи Collection in Person/Pick Up и какво да правя сега? Означава, че купувачът трябва да си вземе стоката директно от продавача. В тези случаи си намираме куриер, който да осъществи взимането вместо нас.
4. Платих си стоката, но продавачът все още не я е отбелязал като изпратена. Продавачът не
е длъжен да отбележи, както и да отговаря дали е пратена и кога.
5. Поръчах нещо с безплатна доставка, къде му е тракинг номер? Безплатните и евтините доставки нямат проследяване.
6. В ибей ли да отворя кейс или диспут в Пейпал? На едно от двете места.
7. Имам рефънд, но не виждам парите, кога ще дойдат? До 3-5 работни дни ще са видими, от ПП също го казват в уведомителния мейл за върнати пари.
8. Спечелих нещо в немския ибей, продавачът иска банков превод, какво да правя? Германците предпочитат този начин, с цел избягване таксите на ПП, при тях междубанковите преводи са без пари, но един международен от БГ дотам може да струва ПОНЕ 10 евро (проверете си в банката). Четете, оглеждайте и си правете сметка дали ви изнася ПРЕДИ да играете на търга.
9. Как да докладвам некоректен продавач? От този линк.
10. Как да се свържа с Ибей? Oт този линк http://ocsnext.ebay.co.uk/ocs/cusr?query=1460
Как се отваря кейс в ибей и как се ескалира (описано от ronicat):
От менюто горе в дясно от Customer support избираме Resolution Centre и попълваме проблема (напр. неполучен продукт, не отговаря на описанието или желание за връщане срещу рефyнд). Има и линк My problem is not listed here който ни отвежда в customer support да изберем и докладваме. След като сме избрали проблема потвърждаваме и ни води на следващата страница където трябва да си изберем за кой продукт искаме да отворим кейс. Избираме и потвърждаваме. На следващата страница ни пита дали сме се свързали вече с продавача/купувача. Преди да се отвори кейс трябва да се свържем с продавача и да обясним проблема и да се опитаме да го разрешим помежду ни. В случай че е невъзможно и сме изчерпали всички възможности то тогава прибягване на отваряне на кейс. Затоава логично е да се избере Да - вече сте се свързали с продавача/купувача. Потвърждавате и ви води на нова страница където трябва да потвърдите че отваряте кейса (open a case online). Може да има някакъв текст като например че не сте платили през пейпал (Open a case online and we can try to help you work it out with the seller. Please note that this item was not paid for with PayPal and therefore is not covered by eBay Buyer Protection) Напр. ако сте платили по банков път или с друг пейпал акаунт. Потвърждавате отварянето на кейса и ви води на нова страница където подробно описвате какво се е случило. Първоначално има няколко опции с падащи менюта (какъв е проблема, дали вече сте се свързали с продавача/купувача, кога е платено, тел. за връзка (и дали искате да го вижда продавача/купувача), какво искате с този кейс и поле More comments където трябва да опишете подробно всичко, а също и поле Additional information където също попълвате в свободен текст. Ако искате да прикачите снимки то може да сложите линк към снимката. Няма опция за прикачване както е при комуникацията с продавача/купувача по мейл системата на eBay. Най-отдолу са бутоните Open the case (потвърждавате отварянето на кейса) и Cancel. Потвърждавате и чакате продавача/купувача да му отговори. Ще получите имейл ако това стане. Но по всяко време можете да следите състояните но кейса (от Customer support и след това Resolution Centre, най-долу се вижда таблица Your cases. В случай че трябва да върнете стока, то трябва да е до 3 дни от пускането на кейса. Ако продавачът/купувачът ви отговори и не сте съгласни с него можете да ескалирате и тогава eBay customer support ще се произнесат. Ескалирането може да се направи 8 дни след отварянето на кейса. От табличката Your cases натискате най в дясно линка Take action и ви води на следващата страница Case open: Work it out с обяснения и голямо копче Respond to case. Натискате го и ви води в нов прозорец Respond to your case. Над копчето Respond to case има знак ? който ни обяснява до кога продавача/купувача трябва да се свърже с нас (дата) и ако не го направи или не сме доволни от резултата от коя дата можем да ескалираме кейса до customer support. Ако искаме да ескалираме натискаме отгоре му и се отваря няколко графи които трябва да попълним, да опишем какво се е случило, също много подробно описваме какво е станало след като сме отворили кейса и какво искаме в Your message to Customer Support. Натискаме Submit ако искаме да ескалираме или cancel за отказ. При потвърждение кейса ви се затваря и customer support ще отговорят до 48ч. окончателно за взетото решение. В табличката your cases статуса на кейса става Case closed by Customer Support. А от линка See case details можем да видим какво са отсъдили eBay.
Със съдействието на fandango , последните промени в Money Back Guarantee - http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html
Пейпал - помощ!
Как се пуска диспут в ПейПал
Митници и куриерски услуги
Postage and Packaging policy update
Отказ от наддаване
Искам да продавам в eBay
Snipe Sites - Какво е Snipe?
Разяснения на Ибей на български език:
http://ebay-help.net/index.php
http://narmag.info/viewforum.php?f=6&sid=ef121742edd5bdb12ddf1a3a78580d0c
Пощенски тарифи и разходи
Английски пощи; USPS; DHL.de; БГ пощи
Кой куриер ще даде по-ниска цена за доставка при pick-up - Ако искате да купите нещо от Ибей, което е обявено само за "pick-up" в сайта пускате търг "кой куриер ще ви даде по-ниска цена". Куриерските компании залагат и бидовете намаляват надолу. Бид-ът представлява цената за вземане на стоката от дома на продавача и доставяне до избрания от вас адрес. За пускането на такъв търг не се заплаща нищо. Само, ако искате обявата да е оградена в цвят, за да е "по-видима", се заплаща.
Още куриерски фирми: http://www.parcel2go.com/quickquote
http://www.parcelmonkey.co.uk/
Карта за търсене на адрес
Проследяване на пратка в Royal Mail, изпратена от България (стъпка по стъпка)
Проследяване на пратки
Универсален калкулатор за пресмятане на номер за:
Дамски и мъжки обувки и дрехи
International Bra and Dress Size Conversion
Таблици
детски дрехи; детски обувки
дамски дрехи; дамски обувки
мъжки дрехи; мъжки обувки
обувки; спортни марки обувки; adidas - дрехи и обувки ; чорапи и шапки
Полезно
Преводач 1 Преводач 2
Теми:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 20, 22, 23, 24, 25 , 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 , 35, 36, 37 ,38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63,64,65,66,67, 68; 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75,76,77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93
Приятно пазаруване и успешни продажби!